SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. május 18. hétfő, 12:52


Kérdés azokhoz, aki már cserélt légtömegmérőt:
kell e tanítani az új légtömegmérőre a vezérlést vagy csak beteszem a régi helyére és megyek tovább?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. május 18. hétfő, 04:26


papamaci199 írta:
lela írta:
ervin35 írta: Szia.Ez légtömegmérő hiba,tipikus jelenség! Én úgy teszteltem hogy 5.seb ben 110km seb nél padló gáz és kb 15 literig ment ki a pil-fogyasztásmérő, a torpanásnál vissza ment kb 12-14 liter közé 1 másodperc kb és utána ment ki 15-16 ig megint! Az új légtömegmérőnél már nem voltak ilyen problémák,csak gyárit vagy bosch-t vegyél az utánagyártottak nem pontosak!

Ez a légtömegmérő ez kisebb sebességnél is jelentkezik pl nekem 50-nél padló 5.-ben és max 10liternél megáll a mutató és nem megy feljebb? Ha visszakapcsolok akkor kimegy 20 literig és gyorsul a kocsi.


szia. Gyanakodom én is a légtömeg mérőre, valóban megtorpan kisseb sebességnél is viszont ott alig észrevehető de mondjuk 50el nem tudok menni 5.ben mert ott nekem szinte alapjáraton megy a motor. Valószínű befektetek még egy légtömeg mérőre, egyébként a turbó hiba az nem okozhat ilyen gondot? ha az lenne rossz akkor nem kapna újra erőre a torpanás után gondolom én. Facebook csoportban azt írták erre, hogy esetleg adagoló főtengely szenzor?! Ez okozhat ilyet? Akkor elvileg a légtömeg mérő eltud úgy romlani, hogy csak veszít a kiadott jel erősségéből nem megy teljesen tönkre?


Normàlis diagnosztika kéne,légtömegmérő teszt előtöltést nézni,turbo nyomàst vàkumot mérni.ezeket mind végig kell zongoràzni. Sajnos nem leget itt fórumon kitalàlni mi lehet a pntos hiba.


papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. május 18. hétfő, 00:05


lela írta:
ervin35 írta: Szia.Ez légtömegmérő hiba,tipikus jelenség! Én úgy teszteltem hogy 5.seb ben 110km seb nél padló gáz és kb 15 literig ment ki a pil-fogyasztásmérő, a torpanásnál vissza ment kb 12-14 liter közé 1 másodperc kb és utána ment ki 15-16 ig megint! Az új légtömegmérőnél már nem voltak ilyen problémák,csak gyárit vagy bosch-t vegyél az utánagyártottak nem pontosak!

Ez a légtömegmérő ez kisebb sebességnél is jelentkezik pl nekem 50-nél padló 5.-ben és max 10liternél megáll a mutató és nem megy feljebb? Ha visszakapcsolok akkor kimegy 20 literig és gyorsul a kocsi.


szia. Gyanakodom én is a légtömeg mérőre, valóban megtorpan kisseb sebességnél is viszont ott alig észrevehető de mondjuk 50el nem tudok menni 5.ben mert ott nekem szinte alapjáraton megy a motor. Valószínű befektetek még egy légtömeg mérőre, egyébként a turbó hiba az nem okozhat ilyen gondot? ha az lenne rossz akkor nem kapna újra erőre a torpanás után gondolom én. Facebook csoportban azt írták erre, hogy esetleg adagoló főtengely szenzor?! Ez okozhat ilyet? Akkor elvileg a légtömeg mérő eltud úgy romlani, hogy csak veszít a kiadott jel erősségéből nem megy teljesen tönkre?

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. május 17. vasárnap, 21:57


ervin35 írta: Szia.Ez légtömegmérő hiba,tipikus jelenség! Én úgy teszteltem hogy 5.seb ben 110km seb nél padló gáz és kb 15 literig ment ki a pil-fogyasztásmérő, a torpanásnál vissza ment kb 12-14 liter közé 1 másodperc kb és utána ment ki 15-16 ig megint! Az új légtömegmérőnél már nem voltak ilyen problémák,csak gyárit vagy bosch-t vegyél az utánagyártottak nem pontosak!

Ez a légtömegmérő ez kisebb sebességnél is jelentkezik pl nekem 50-nél padló 5.-ben és max 10liternél megáll a mutató és nem megy feljebb? Ha visszakapcsolok akkor kimegy 20 literig és gyorsul a kocsi.


ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. május 17. vasárnap, 21:01


Szia.Ez légtömegmérő hiba,tipikus jelenség! Én úgy teszteltem hogy 5.seb ben 110km seb nél padló gáz és kb 15 literig ment ki a pil-fogyasztásmérő, a torpanásnál vissza ment kb 12-14 liter közé 1 másodperc kb és utána ment ki 15-16 ig megint! Az új légtömegmérőnél már nem voltak ilyen problémák,csak gyárit vagy bosch-t vegyél az utánagyártottak nem pontosak!


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. május 17. vasárnap, 21:05

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. május 17. vasárnap, 16:02


szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta: Sziasztok.
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy amikor odataposom neki 1600-1700-as fordulatnál megindul majd 2000-es fordulat körül megtorpan az autó mintha elveszítené a turbó nyomást majd 2300-as fordulat körül újra megindul. Eddig nem csinált ilyet. Motor diagnosztika ezt írta ki: 5 - tűelmozdulás érzékelő
Ez az egy hibaüzenet jött fel, esetleg tudja valaki mitől lehet ez?
Az autó 2000-es évjáratú e46 320d lépcsőshátú


Szia!

Jeladós porlasztó hiba,cseréld ki és jó lesz.
Van 1db jeladós porlasztóm,ha érdekelne.

Üdv D.


esetleg tudod hogy lehet kimérni, hogy maga a jeladó a rosz vagy a kábel szakad?


Nem javitható,cserélni kell!


Sikerült kicserélnem a jeladós porlasztót valóban rossz volt mivel 102 ohm-ot kellet volna mérni a kábel 2 érintkezőén viszont szakadást mutatott vettem egy másikat ami már jó volt és annyit változott, ha bekapcsolom a klímát már nem ugrál a fordulat.
Viszont a torpanás még nem szűnt meg esetleg van e valami ötlet hozzá? Menet közben csak 4. és 5. sebességben megtorpan a pillanatnyi fogyasztás mérő is vissza esik picit abban a pillanatban. maga a fordulat nem esik vissza csak mintha nem kapna elég anyagot.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. május 14. csütörtök, 06:51


papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta: Sziasztok.
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy amikor odataposom neki 1600-1700-as fordulatnál megindul majd 2000-es fordulat körül megtorpan az autó mintha elveszítené a turbó nyomást majd 2300-as fordulat körül újra megindul. Eddig nem csinált ilyet. Motor diagnosztika ezt írta ki: 5 - tűelmozdulás érzékelő
Ez az egy hibaüzenet jött fel, esetleg tudja valaki mitől lehet ez?
Az autó 2000-es évjáratú e46 320d lépcsőshátú


Szia!

Jeladós porlasztó hiba,cseréld ki és jó lesz.
Van 1db jeladós porlasztóm,ha érdekelne.

Üdv D.


esetleg tudod hogy lehet kimérni, hogy maga a jeladó a rosz vagy a kábel szakad?


Nem javitható,cserélni kell!


papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. május 13. szerda, 10:14


szotakdavid írta:
papamaci199 írta: Sziasztok.
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy amikor odataposom neki 1600-1700-as fordulatnál megindul majd 2000-es fordulat körül megtorpan az autó mintha elveszítené a turbó nyomást majd 2300-as fordulat körül újra megindul. Eddig nem csinált ilyet. Motor diagnosztika ezt írta ki: 5 - tűelmozdulás érzékelő
Ez az egy hibaüzenet jött fel, esetleg tudja valaki mitől lehet ez?
Az autó 2000-es évjáratú e46 320d lépcsőshátú


Szia!

Jeladós porlasztó hiba,cseréld ki és jó lesz.
Van 1db jeladós porlasztóm,ha érdekelne.

Üdv D.


esetleg tudod hogy lehet kimérni, hogy maga a jeladó a rosz vagy a kábel szakad?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. május 13. szerda, 00:54


papamaci199 írta: Sziasztok.
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy amikor odataposom neki 1600-1700-as fordulatnál megindul majd 2000-es fordulat körül megtorpan az autó mintha elveszítené a turbó nyomást majd 2300-as fordulat körül újra megindul. Eddig nem csinált ilyet. Motor diagnosztika ezt írta ki: 5 - tűelmozdulás érzékelő
Ez az egy hibaüzenet jött fel, esetleg tudja valaki mitől lehet ez?
Az autó 2000-es évjáratú e46 320d lépcsőshátú


Szia!

Jeladós porlasztó hiba,cseréld ki és jó lesz.
Van 1db jeladós porlasztóm,ha érdekelne.

Üdv D.

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. május 12. kedd, 17:47


Sziasztok.
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy amikor odataposom neki 1600-1700-as fordulatnál megindul majd 2000-es fordulat körül megtorpan az autó mintha elveszítené a turbó nyomást majd 2300-as fordulat körül újra megindul. Eddig nem csinált ilyet. Motor diagnosztika ezt írta ki: 5 - tűelmozdulás érzékelő
Ez az egy hibaüzenet jött fel, esetleg tudja valaki mitől lehet ez?
Az autó 2000-es évjáratú e46 320d lépcsőshátú

zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 11:15


SP_323i írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


Nekem egyszer nem működött a változó geometria a turbóban és az okozott hasonló problémát. Gázra lépve fulladt a moci, elengedve gázt meg elindult egy picit...
A probléma a változó geometriás rudazat koszolódása volt. Ki kellett tisztítani
Szóval 1 sima egyszerű teszt! Álló helyzetben, ha vki rálép a gázra az EGR előtti gumicsövet összehúzza a moci??? Ha igen, akkor nem tol a turbó elég levegőt.



Pár hete ezt már megnéztem,akkor nem volt vele gond,de akkor most újból ránézek!
Köszi a tanácsot!


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 08:45


zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


Nekem egyszer nem működött a változó geometria a turbóban és az okozott hasonló problémát. Gázra lépve fulladt a moci, elengedve gázt meg elindult egy picit...
A probléma a változó geometriás rudazat koszolódása volt. Ki kellett tisztítani
Szóval 1 sima egyszerű teszt! Álló helyzetben, ha vki rálép a gázra az EGR előtti gumicsövet összehúzza a moci??? Ha igen, akkor nem tol a turbó elég levegőt.



zoli900
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz zoli900

Törzsvendég

Elismertség: 3% (5 pont) | Hozzászólások: 132

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 20:03


szotakdavid írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


Élő adatok?!


Olyat írt ki hozzá,hogy kb. 1350-es fordulaton 1400 valamennyi mbar volt a nyomás,ez nemhogy alacsony,de még magas is nem?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 08. vasárnap, 20:08

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 19:36


zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


Élő adatok?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 19:35


zoli900 írta: Sziasztok!
Ma diagoltam az autót,nagyon rosszul megy,megtorpan mintha nem is lenne benne turbó csak egy haldokló szívó...
Eddig csak egy olyat írt ki,hogy Start of Injection actuator controller,most már egy olyat is beír,hogy Boost control-pozitive control deviation/boost pressure to low.
Mi lehet a gond?

Üdv


hát nekem valami az üzemanyaggal, a második pedig turbo vákuum-os szabályzója lenne szerintem, alacsony a turbo nyomás.