Danny999
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Danny999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2010. március 29. hétfő, 18:18


Az auto teljes szervizkonyves. Kb 1500km van benne az utolso szerviz ota. Megneztem a levego, es a pollenszurot. azok tisztak, ujjak voltak.
Kiprobaltam az autot a vetel elott termeszetesen, csak jo aron el tudtam hozni, es gondoltam orvosolhato a baj.

Lattam valaszt itt megcserelt AGR-rol amit nem tudom mit jelent. Es szoftverfrissitesrol amihez nem tudom hogyan kezdhetnek hozza. Bocsi...

Igyekszem csatlakozni a BMW Fanatics-hoz.




InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. március 28. vasárnap, 20:41


Danny999 írta: Hali

Nemreg vettem egy BMW 320d 2001evi 200.000km-el.
Ketto kerdesem lenne.
1. Miert ven az hogy 2000 fordulat kornyeken, nem sokkal hogy a turbo beindult erezheto egyfajta torpanas az auton, viszont utanna olyan 2300-as fordulattol megint huz rendesen.

A 2. kerdes viszont az lenne, hogy kinyitom az olajbetolto nyilast uzemmeleg alapotban, allo motornal, es egyfajta guz szeruseg szalingozik ki a motorterbol.A gozbe beleszagolva viszont egybol egy dolog jut eszembe: azok a regi Ikarus buszok utan egy-egy nagyobb gazadasanal erezheto volt.
Rossz olaj van benne?
A turbo cseres lesz?

Ha van otletetek irjatok.
Koszonom...


Szia! Sajnos tanácsot nem tudok adni, hogy mi lehet a baj, a tények viszont azok, hogy ha veszek 1 autót ami számodra új csak, akkor érdemes minden egyes szűrőt plusz olajakat kicserélni. Ki tudja, hogy mikor volt előtte, hogyan csinálta és mit rakott bele.
Ha ezt nem tetted még meg, akkor érdemes.



Danny999
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Danny999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2010. március 28. vasárnap, 20:23


Hali

Nemreg vettem egy BMW 320d 2001evi 200.000km-el.
Ketto kerdesem lenne.
1. Miert ven az hogy 2000 fordulat kornyeken, nem sokkal hogy a turbo beindult erezheto egyfajta torpanas az auton, viszont utanna olyan 2300-as fordulattol megint huz rendesen.

A 2. kerdes viszont az lenne, hogy kinyitom az olajbetolto nyilast uzemmeleg alapotban, allo motornal, es egyfajta guz szeruseg szalingozik ki a motorterbol.A gozbe beleszagolva viszont egybol egy dolog jut eszembe: azok a regi Ikarus buszok utan egy-egy nagyobb gazadasanal erezheto volt.
Rossz olaj van benne?
A turbo cseres lesz?

Ha van otletetek irjatok.
Koszonom...

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. március 03. szerda, 17:07


ute107 írta:
bmw320d4 írta:
A geometria is ragadhat, de gyakoribb a vákuumcsõ és a szelep. Az AGR-el való felcserélés után gyakran megjavul.
Viszont az adaptációtörlés fontos!
Az új szoftver minden esetben megoldja ezt a problámát. ( ha a túltöltés a baja, pedig minden rendben van)


Hali! További lépéseket tettem a a hullámzós probléma megfejtése miatt....
Turbónyomás óra bekötve: hullámzáskor a turbónyomásom az 1,4-rõl 0,8 ra vagy éppen ahogy gondolja 1-re vagy 0,5-re csökken le.
3000 fordulat felett, szépen tartja az 1,2 bar nyomást, ott már nem hullámzik.
És rájöttem h. az eltérések sokkal nagyobbak, ha nagyobb a gépkocsi terhelése...szállított személyek száma, illetve emelkedõn való gyorsítás.

Felcseréltem a Bmw320d4 kolléga által mondott két vákumszabályzót...a probléma úgy is fenn áll.

Valami ötlet?!

Induljak el egy normális helyre élõadat olvasásra...?!

Köszi


off. tudnál adatokat, képeket róla, hogy hova raktad az órát és a bekötést az autón? /akár pü.-ben is/
köszi.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. március 02. kedd, 23:21


ute107 írta:
Hali! További lépéseket tettem a a hullámzós probléma megfejtése miatt....
Turbónyomás óra bekötve: hullámzáskor a turbónyomásom az 1,4-rõl 0,8 ra vagy éppen ahogy gondolja 1-re vagy 0,5-re csökken le.
3000 fordulat felett, szépen tartja az 1,2 bar nyomást, ott már nem hullámzik.
És rájöttem h. az eltérések sokkal nagyobbak, ha nagyobb a gépkocsi terhelése...szállított személyek száma, illetve emelkedõn való gyorsítás.

Felcseréltem a Bmw320d4 kolléga által mondott két vákumszabályzót...a probléma úgy is fenn áll.

Valami ötlet?!

Induljak el egy normális helyre élõadat olvasásra...?!

Köszi


Ha valami nem mûködik rendesen, és a régi szoftver van a motorvezérlõben, elég gyakran elõfordul, hogy rosszul adaptál a DDE.
Ha rendben vannak a vákuumcsövek, akkor egy szoftverfrissítés megoldja a problémát.

És, igen; -elõtte menj el valami normális szakihoz...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. március 02. kedd, 21:33


bmw320d4 írta:
A geometria is ragadhat, de gyakoribb a vákuumcsõ és a szelep. Az AGR-el való felcserélés után gyakran megjavul.
Viszont az adaptációtörlés fontos!
Az új szoftver minden esetben megoldja ezt a problámát. ( ha a túltöltés a baja, pedig minden rendben van)


Hali! További lépéseket tettem a a hullámzós probléma megfejtése miatt....
Turbónyomás óra bekötve: hullámzáskor a turbónyomásom az 1,4-rõl 0,8 ra vagy éppen ahogy gondolja 1-re vagy 0,5-re csökken le.
3000 fordulat felett, szépen tartja az 1,2 bar nyomást, ott már nem hullámzik.
És rájöttem h. az eltérések sokkal nagyobbak, ha nagyobb a gépkocsi terhelése...szállított személyek száma, illetve emelkedõn való gyorsítás.

Felcseréltem a Bmw320d4 kolléga által mondott két vákumszabályzót...a probléma úgy is fenn áll.

Valami ötlet?!

Induljak el egy normális helyre élõadat olvasásra...?!

Köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 16:58


dio írta: Köszi a választ.
És a szoftverfrissítést hol lehet megcsináltatni és mennyibe kerül? (Gondolom márkaszervíz)


Ja, szervíz, vagy gyári diaggal rendelkezõ más normális szerelõ. Árat nem tudom, de gondolom párezret biztos elkérnek ezért is...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2005

státusz dio

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 18:49


Köszi a választ.
És a szoftverfrissítést hol lehet megcsináltatni és mennyibe kerül? (Gondolom márkaszervíz)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 17:01


dio írta: Hello
Nekem is ehhez hasonló problémán van: általában 4-es és 5-ös sebességi fokozatban hirtelen nagyobb gázadáskor a motor szépen pörög kb. 2200-2300-ig aztán hritelen felugrik a fordulat 3000-re, majd visszaesik 2300-ra és szépen húz tovább. Ha egyenletesen nyomon a gázpedált, akkor nem csinálja. Teljesítménycsökkenést sem vettem észre. Vajon mi lehet a baj??


A fordulatod azért ugrik meg, mert megcsúszik a kuplung. De ez nem feltétlenül a kuplung hibája Lehet túltöltés is, ami a 136 lovasnál elõfordul. Nekem is volt hasonló jelenség, szoftverfrissítés megoldotta, és azóta is ugyanazt a kuplungot használom

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2005

státusz dio

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 15:16


Hello
Nekem is ehhez hasonló problémán van: általában 4-es és 5-ös sebességi fokozatban hirtelen nagyobb gázadáskor a motor szépen pörög kb. 2200-2300-ig aztán hritelen felugrik a fordulat 3000-re, majd visszaesik 2300-ra és szépen húz tovább. Ha egyenletesen nyomon a gázpedált, akkor nem csinálja. Teljesítménycsökkenést sem vettem észre. Vajon mi lehet a baj??

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 20:36


JimiTudeski írta: Ezt az adaptációtörlést ki tudná nekem megoldani? Vagy szervíz?


Igen, ezt csak géppel lehet törölni. De nem csak szervízben, másnak is akad diagnosztikája itt a fórumon is. BP-n keresd meg pl rhantost.

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 19:13


Idézet: Szerintem turbótöltés probléma, csak még mindig lusta voltam egy órát bekötni.

Geometriája a turbónak mennyire csinálhat hasonló hibát.

A geometria is ragadhat, de gyakoribb a vákuumcsõ és a szelep. Az AGR-el való felcserélés után gyakran megjavul.
Viszont az adaptációtörlés fontos!
Az új szoftver minden esetben megoldja ezt a problámát. ( ha a túltöltés a baja, pedig minden rendben van)


Köszi a tippeket! A vákumcsöves megoldást kipróbálom majd.

A MAF nemrég lett cserélve, az autó teljesítménye és fogyasztása is hibátlan.

Turbónyomásom is egészséges, én szereltem be egy turbónyomás-mérõt, nem "tûnt" el a nyomás, és extrém túlnyomás sincs.

Ezt az adaptációtörlést ki tudná nekem megoldani? Vagy szervíz?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 18:43


tsabko írta: Pl nekem sem mutatta ki hiába raktuk gépre!


Kimutatja, de nem hibakódként.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. január 13. szerda, 22:21

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 18:43


ute107 írta: Az oké, hogy légtömegmérõ....de élõadat olvasásnál annak ki kell derülni, hogy nem a megfelelõ légtömeggel számol az autó....

Lehet hülyeséget írtam, remélem akkor bmw320d4 kijavítasz!


Így van, a HFM hibája csak teszttel állapítható meg.
Élõadatnál is látszik ha hibás.

tsabko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tsabko

Törzsvendég

Elismertség: 27% (42 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2010. január 13. szerda, 17:20


ute107 írta: Az oké, hogy légtömegmérõ....de élõadat olvasásnál annak ki kell derülni, hogy nem a megfelelõ légtömeggel számol az autó....

Lehet hülyeséget írtam, remélem akkor bmw320d4 kijavítasz!

Pl nekem sem mutatta ki hiába raktuk gépre!