SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 07. szombat, 09:08


ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 06. péntek, 22:21


Danibattya írta: Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne hozzátok hogy,
tegnapi napon szerelőm mondta hogy fel kéne újítani a porlasztómat mert hogy előbb utóbb baj lesz vele!
Az a kérdésem hogy ilyenkor 1 vagy mind a 4 dbot fel kell újítani?
Továbbá hogy érdemes e felújítani vagy inkább újat venni belőle?

Ha újítani kell akkor ismertek jó szakit? Kb egy ilyen hogy nézhet ki?
Köszi
Dani


Adagolós 136 lovas?
Mind a 4-et!






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 06. péntek, 22:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 06. péntek, 21:34


Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén

Danibattya
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Danibattya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2013. december 06. péntek, 09:18


Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne hozzátok hogy,
tegnapi napon szerelőm mondta hogy fel kéne újítani a porlasztómat mert hogy előbb utóbb baj lesz vele!
Az a kérdésem hogy ilyenkor 1 vagy mind a 4 dbot fel kell újítani?
Továbbá hogy érdemes e felújítani vagy inkább újat venni belőle?

Ha újítani kell akkor ismertek jó szakit? Kb egy ilyen hogy nézhet ki?
Köszi
Dani

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 20:02


Nem, cserés ha jól tudom!

Viszont akkor visszadugom és holnap méricskélek egyet, hogy hány ms ki bekapcsolási ideje van.

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 19:25


És ez a kiegészítő fűtés javítható, vagy cserés?

valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "




valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 17:48


Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 14:41


tibee01 írta: De kb 2 sec-es periodus idővel ingadozik az alapjáratom kb 50-et, nem hiszem h ilyen ütemben kellene ki - be kapcsolnia.

Tano írta: Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.





Sziasztok!
A kiegészítő fűtés működése (elől a Google fordítás, majd az eredeti):
Elektromos kiegészítő fűtés DDE 3,0 (E46 esetén)
Az elektromos kiegészítő fűtőelem melegíti a hűtőfolyadék elektromos fűtőelemekkel, hogy kompenzálja az enyhe Hőveszteség nagy mértékű a motor hatásfokát. Attól függően, hogy a jármű berendezések, a fűtés kérés érkezik, akár a légkondicionáló rendszer (IHKA) vagy a fűtésszabályozó a DDE vezérlőegységet.
A fűtőelemek Csak vágni csak akkor elegendő elektromos áramot tartalékok. Annak meghatározásához, a rendelkezésre álló teljesítmény tartalékok, a generátor küld egy impulzus kitöltési tényező megfelelő jelet az aktuális generátor terhelést a DDE vezérlőegységet. Attól függően, hogy a megengedett járulékos generátor terhelését, a DDE vezérlőegység bekapcsolja a kiegészítő fűtés egy négyszöghullám jel impulzus adó tényezők (= változó impulzus szélesség) 5 és 95%-át így ellenőrzésére különböző fűtési teljesítmény szakaszban.
Az alapjárati fordulatszám emelkedik és 930 rpm, amikor a kiegészítő fűtés be van kapcsolva.
Cutout feltételek
A kiegészítő fűtés kikapcsol az alábbi működési feltételek:
• Akkumulátor feszültség <12 V (ON hiszterézis 12,8 V)
• Motorfordulatszám <790 rpm (ON hiszterézis 810 rpm)
• Idő után a motor indításakor <10 s
• Hűtőfolyadék-hőmérséklet
A hűtőfolyadék hőmérsékletét küszöb kell túllépni a kiegészítő fűtés kivágni határozzák meg a mért környezeti hőmérséklet egy jelleggörbe. Jelleggörbe adatok:
Környezeti hőmérséklet [° C] Hűtőfolyadék hőmérsékleti küszöbérték [° C]
-40,0 86,0
-5,0 86,0
10,0 50,0
20,0 17,0
30,0 17,0
Fontos: A fix hűtőfolyadék hőmérséklet küszöb 86 ° C alkalmazni, ha nincs külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve.
A külső hőmérséklet-érzékelő van felszerelve, az alábbi E46 modellek:
• Az összes modell a 6-hengeres motorok
• Típusok és 4-hengeres motorok csak a fedélzeti számítógép vagy a légkondicionáló.
A kiegészítő fűtés is kikapcsol, ha a következő hibakódok tárolása:
• 35, "hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelő"
• 1B "elektromos kiegészítő fűtés"
• 75, "Generátor terhelés jel"
Hibaelhárítás
Az aktiválás funkció ellenőrizni rövidzárlat és szakadás.
Hibakód 1B "elektromos kiegészítő fűtés" tárolják, ha hiba történik.
Következmény: Gyenge fűtő teljesítmény alacsony hőmérsékleten
Ha a generátor jelzi terhelés jel 0%, hibakód 75 "Generátor terhelés jel" van tárolva.
Következmény: Kiegészítő fűtés kikapcsol



Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
• Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
• Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
• Time after engine start < 10 s
• Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
• On all models with 6-cylinder engines
• On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
• 35, "Coolant temperature sensor"
• 1B, "Electric auxiliary heater"
• 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 13:28


De kb 2 sec-es periodus idővel ingadozik az alapjáratom kb 50-et, nem hiszem h ilyen ütemben kellene ki - be kapcsolnia.

Tano írta: Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.





Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 13:25


Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 05. csütörtök, 13:25

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 11:58


Szia!

Ez egy olyan egység, ami segíti melegíteni a vizet a fűtőradiátor előtt! Ez nagy áramot vesz fel, így a generátoron keresztül fogja a motort!

Viszont a következőket nem értem, és ez valóban hiba lehetőségét vetheti fel!
Ennek mikor kell kikapcsolni abban az esetben, amikor fűt az ember? Gondolom csak a felfűtési periódusban kellene dolgoznia, meleg üzemnél már luxus lenne áramot befektetni a fűtésre, amikor a motornak is van "hulladékhője".
Illetve attól, hogy fogja a motort, miért ingadozik, miért nem állandó a terhelés, vagy ha állandó, miért nem tudja tartani a motor az egyenletes alapjáratot!!!

Lehet h nekem is odavág a fogyasztásnak, hogy ez mindig fűt, ha kell ha nem?

toki24 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Következőre lettem figyelmes.. Mikor fütök bevan kapcsolva a fütés ...menet közbe semmi furcsaság, De mikkor pl lámpánál állok vagy bárhol alapjáratom ingaodzik kicsit.. amint kikapcsolom a fütés megszünik ez a jelenség.. Vajon ez mi lehet?


Na hali! gondoltam megosztom az infót hogy mitől is ingadozott alapjáratom!
Ha esetleg valaki hasonló cipőben járna.

Nos a vizelőmelegitő kisdobozka a motortérbe. Na arról lehúztam a csatit, mivel kaptam egy olyan infót, köszi valter320D hogy lehet hibás mint nála és azért van, kipriobáltam és meg is szűnt a probléma.

Kérdésem viszont a következő: Nem e baj ez hogy lehuztam? illetve károsodik e igy a motor? Avagy csak jót tettem mivel ettől ingadozott.

Erröl van szó,.






toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 11:06


toki24 írta: Sziasztok!

Következőre lettem figyelmes.. Mikor fütök bevan kapcsolva a fütés ...menet közbe semmi furcsaság, De mikkor pl lámpánál állok vagy bárhol alapjáratom ingaodzik kicsit.. amint kikapcsolom a fütés megszünik ez a jelenség.. Vajon ez mi lehet?


Na hali! gondoltam megosztom az infót hogy mitől is ingadozott alapjáratom!
Ha esetleg valaki hasonló cipőben járna.

Nos a vizelőmelegitő kisdobozka a motortérbe. Na arról lehúztam a csatit, mivel kaptam egy olyan infót, köszi valter320D hogy lehet hibás mint nála és azért van, kipriobáltam és meg is szűnt a probléma.

Kérdésem viszont a következő: Nem e baj ez hogy lehuztam? illetve károsodik e igy a motor? Avagy csak jót tettem mivel ettől ingadozott.

Erröl van szó,.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 16:57


Tano írta:
ember84 írta: Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?

És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?


Igen több, mivel kevesebb a visszavezetett kipuffgáz így a másik részen, vagyis a légszűrő-légtömegmérő-turbó-IC ágon fog több áramlani, ezért lesz nagyobb a légtömegmárú által mért érték. Persze a légtömegmérő is mérhet rosszul, ezért kell körbejárni a lehetőségeket, és kizárni a jót.
Ez egetverő hátrányt nem okoz, azon kívül, hogy olyan mintha félig lezárnád az EGR-t. Ez már ki lett tárgyalva korábban, mi a következménye.

A vízfogyást azért kérddeztem, mert a fehéres-szürke kipuffgáz azt is jelentheti, hogy víz kerül a rendszerbe. De ez nem csak a hengerfejnél történhet (akkor valószínű forralná is a vizet), hanem az EGR hőcserélőjénél is. Abban elrepedhetnek a csövek, és akkor a visszavezetett kipuffgáz visz magával hűtőfolyadékot is, ami az égéstérbe kerül és így lesz a kipuffgáznak eltérő színe. Ez volt nálam is. De ez is csak egy lehetőség, utána kell nézni.

Szia Tano!Köszönöm,érthető amit mondasz,és logikusKöszi!


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 16:34


ember84 írta: Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?

És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?


Igen több, mivel kevesebb a visszavezetett kipuffgáz így a másik részen, vagyis a légszűrő-légtömegmérő-turbó-IC ágon fog több áramlani, ezért lesz nagyobb a légtömegmárú által mért érték. Persze a légtömegmérő is mérhet rosszul, ezért kell körbejárni a lehetőségeket, és kizárni a jót.
Ez egetverő hátrányt nem okoz, azon kívül, hogy olyan mintha félig lezárnád az EGR-t. Ez már ki lett tárgyalva korábban, mi a következménye.

A vízfogyást azért kérddeztem, mert a fehéres-szürke kipuffgáz azt is jelentheti, hogy víz kerül a rendszerbe. De ez nem csak a hengerfejnél történhet (akkor valószínű forralná is a vizet), hanem az EGR hőcserélőjénél is. Abban elrepedhetnek a csövek, és akkor a visszavezetett kipuffgáz visz magával hűtőfolyadékot is, ami az égéstérbe kerül és így lesz a kipuffgáznak eltérő színe. Ez volt nálam is. De ez is csak egy lehetőség, utána kell nézni.

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 15:32


SP_323i írta:
tibee01 írta:
SP_323i írta:
tibee01 írta: Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)


Ehhez kevés vagyok
Viszont azt írtad, hogy az már gyógyítva lett, ebből én arra következtetek, hogy most már jól műxik...



Fene se tudja, mikor szakadtak a szálak, a jel ágra mehetett fűtőáram is... ezek a planár szondák meg nagyon érzékenyek! Csak próbából nem szeretnék másikat venni, nem olcsó...
Ha tudnám, hogy az a baj, már rég benne lenne az új!



Kicsit szétnézve a világirodalomban kéne, hogy legyen hibakódja az oxigénszenzornak, hogyha nem jól műxik és mindenhol teljesítményvesztést írnak. Nálad van teljesítmény visszaesés? pl 3000 felett elmegy az ereje a mocinak vagy ilyesmi.


Én szakadt vezetékekkel vettem, előtte nem tom milyen volt, de nem mondanám hogy szarul megy, így nem érzem, de lehet átülnék egy másikba, akkor már érezném. Úgyhogy sajnos így nem tudok ez ügyben értékes infóval szolgálni!