Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 10:02


Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 20:56


ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Egyszer nekem is volt túl sok levegő mennyiségem. Interqler csere volt a megoldás rá.
Egyszer meg csináltam túl sok mennyiséget, amikor kíváncsiságból ledugóztam - jobban mondva beraktam egy szűkítőt - az EGR ágba. Kivettem a fojtást és néhány km után eltűnt a hibajel.


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 14:21


Valószínűnek tartom, hogy esetemben nem magával az EGR szeleppel van baj, hanem valami más részegység hibájából vagy fals jeléből esetleg valaminek valóban rossz értékéből a vezérlés erre az eredményre jut!

Egy ilyen DDE (talán 7.0 v 7.1) esetében mely változók befolyásolják az EGR nyitását? Lambdaszondának, vagy túl magas légtömegnek (egyenlőre nem tudom miért) lehet ráhatása az EGR nyitvatartás idejére?

Olyan is megfordult már a fejemben, hogy az EGR nyitvatartási ideje is rendben van, csak esetleg vmi más hibájából ennyi kipugáz már káros következménnyel van?

Az eddigiekből van vkinek tippje?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 14:08


ember84 írta: Akkor azért nem találtam Inpában ezt a lehetőséget.Bár ha kicsit kevesebbre is van húzva az egr áteresztése,bajt nem csinál,nem?Pláne hogy nem dobja hibakódnak,szerintem,nem?


Ez kb olyan, mintha félig lezárnád az EGR-t. Ezzel annyit tudsz állítani, hogy hibakódot nem fog dobni.
Attól függ mit értesz baj alatt. Tönkremenni nem fog a motorod lezárt EGR-nél sem. Pro és kontra már ki lett tárgylava mi az EGR hatása. Mindenki eldönti maga, hogy lezárja-e.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:58


SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"



én amit tudok erről röviden tömöre, hogy miért is kell visszavezetni a kipufgázt. én ezeket hallottam róla.
1. hideg motornál segíti a bemelegedést, mivel nem tökéletes az égés, meg túl van dúsítva így égés hatásfokot javít
2. mivel az égés mint írtam nem tökéletes, azaz a kipufgázban marad elégetlen üzemanyag, ezt újra égeti, csökken a környezeti terhelés, segíti a katalizátor élettartamát
3. a meleg gázzal segíti továbbá az égést
én ezeket hallottam.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:45


tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 11. szerda, 11:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:12


Tano írta:
tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.


Akkor azért nem találtam Inpában ezt a lehetőséget.Bár ha kicsit kevesebbre is van húzva az egr áteresztése,bajt nem csinál,nem?Pláne hogy nem dobja hibakódnak,szerintem,nem?


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:49


BarG írta:
SP_323i írta:




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Tényleg nem oldottam meg a kollega problémáját, mert nem tudom, mi a megoldás. Én a teória gyártásodra reflektáltam, abban a reményben, hogy bár a probléma nem oldódik meg, de a hibás teória elvetésével közelebb lehet kerülni a megoldáshoz.


Deszépen tetszett fogalmazni.
Én inkább azt mondtam volna, hogy okoskodtam, mivel az ismeretek hiányában konstruktívan nem tudtam hosszá szólni. A lényeg viszont a kommunikáció, mert így bővül az ismeretünk, és így most már képben vagyunk az EGR működésével kapcsolatban pl
Mi másra volna való egy márka fórum?
(oké ez költői kérdés volt! )


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:07


tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 05:44


Tano írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.


Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 23:55


Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 11. szerda, 05:42

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 22:37


ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 22:10


Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 21:48


SP_323i írta:




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Tényleg nem oldottam meg a kollega problémáját, mert nem tudom, mi a megoldás. Én a teória gyártásodra reflektáltam, abban a reményben, hogy bár a probléma nem oldódik meg, de a hibás teória elvetésével közelebb lehet kerülni a megoldáshoz.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 17:58


compact írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.


Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ...
( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm )
ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring...
Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ...
De nem akarlak befolyásolni ...



Mi lenne az ára?
Compact-ba jó?



Nem jó compact-ba, legalább is annak más a cikkszáma...
Ára most szezonvégi akcióban 30e.