autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz bloki05

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 05:00


kecsurobi írta:
bloki05 írta:
Tano írta:
bloki05 írta: Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)


Mint írtam külső hőmérséklet és hűtővíz hőmérséklet függvény, de az esetek többségében bekapcsol jelen körülmények között.
De a lassú melegedésnek ehhez kevésbé van köze mint a termosztátnak (de ha nem jó akkor nyilván lassabb a bemelegedés), illetve ha vissza is hűl, akkor inkább a termosztát a hibás.


Köszi az infót! Szerintem ez a cucc lesz a problémás, mert a termosztát zsír új. Csak nem lehet baja... Amugy a termot is azért cseréltem mert iszonyat lassan érte el az üzemi hőfokot. Így kicsit jobb, de nem az igazi


egr termot cserélted?


Egr termot nem...azt mondták, hogy semmi köze a víz hőfokához

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 00:26


Tano írta:
kzste írta: Normális körülmények között kb mennyi idő amíg eléri az üzemi hőfokot?


Ez eléggé változó, nagyon függ a körülményektől. Városban dugóban kell csoszogni, vagy lehet egyenletesen haladni, esetleg városon kívül kicsit nagyobb tempóban ahol a moci jobban terhelődik. Mekkora a külső hőfok, fűtött garázsból indultál vagy csillaggarázsban hűlt egész este stb... Szerintem ezek alapján általánosságban olyan 5-10 km kell a dízelnek. Ha 10-nél több, akkor valami nem kóser, de ez csak részemről egy becslés.


Köszönöm a választ, akkor megnyugodtam.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 00:11


kzste írta: Normális körülmények között kb mennyi idő amíg eléri az üzemi hőfokot?


Ez eléggé változó, nagyon függ a körülményektől. Városban dugóban kell csoszogni, vagy lehet egyenletesen haladni, esetleg városon kívül kicsit nagyobb tempóban ahol a moci jobban terhelődik. Mekkora a külső hőfok, fűtött garázsból indultál vagy csillaggarázsban hűlt egész este stb... Szerintem ezek alapján általánosságban olyan 5-10 km kell a dízelnek. Ha 10-nél több, akkor valami nem kóser, de ez csak részemről egy becslés.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 22:54


bloki05 írta:
Tano írta:
bloki05 írta: Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)


Mint írtam külső hőmérséklet és hűtővíz hőmérséklet függvény, de az esetek többségében bekapcsol jelen körülmények között.
De a lassú melegedésnek ehhez kevésbé van köze mint a termosztátnak (de ha nem jó akkor nyilván lassabb a bemelegedés), illetve ha vissza is hűl, akkor inkább a termosztát a hibás.


Köszi az infót! Szerintem ez a cucc lesz a problémás, mert a termosztát zsír új. Csak nem lehet baja... Amugy a termot is azért cseréltem mert iszonyat lassan érte el az üzemi hőfokot. Így kicsit jobb, de nem az igazi


Normális körülmények között kb mennyi idő amíg eléri az üzemi hőfokot?

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 20:29


bloki05 írta:
Tano írta:
bloki05 írta: Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)


Mint írtam külső hőmérséklet és hűtővíz hőmérséklet függvény, de az esetek többségében bekapcsol jelen körülmények között.
De a lassú melegedésnek ehhez kevésbé van köze mint a termosztátnak (de ha nem jó akkor nyilván lassabb a bemelegedés), illetve ha vissza is hűl, akkor inkább a termosztát a hibás.


Köszi az infót! Szerintem ez a cucc lesz a problémás, mert a termosztát zsír új. Csak nem lehet baja... Amugy a termot is azért cseréltem mert iszonyat lassan érte el az üzemi hőfokot. Így kicsit jobb, de nem az igazi


egr termot cserélted?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz bloki05

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 20:02


Tano írta:
bloki05 írta: Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)


Mint írtam külső hőmérséklet és hűtővíz hőmérséklet függvény, de az esetek többségében bekapcsol jelen körülmények között.
De a lassú melegedésnek ehhez kevésbé van köze mint a termosztátnak (de ha nem jó akkor nyilván lassabb a bemelegedés), illetve ha vissza is hűl, akkor inkább a termosztát a hibás.


Köszi az infót! Szerintem ez a cucc lesz a problémás, mert a termosztát zsír új. Csak nem lehet baja... Amugy a termot is azért cseréltem mert iszonyat lassan érte el az üzemi hőfokot. Így kicsit jobb, de nem az igazi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 18:28


bloki05 írta: Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)


Mint írtam külső hőmérséklet és hűtővíz hőmérséklet függvény, de az esetek többségében bekapcsol jelen körülmények között.
De a lassú melegedésnek ehhez kevésbé van köze mint a termosztátnak (de ha nem jó akkor nyilván lassabb a bemelegedés), illetve ha vissza is hűl, akkor inkább a termosztát a hibás.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz bloki05

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 15:36


Fort írta:
Sky írta:
Tano írta:
Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.


Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky


Köszönöm mindkettőtöknek a gyors és pontos választ! Az alapjárat megemelkedik,de megnézni még nem tudtam hogy melegszik e vagy sem a hőcserélő!
Na majd a hétvégén.



Helló!
Ez indításkor mindíg odapirít? Tehát forrónak kell lennie? Lehetséges, hogy azért melegszik lassan a vizem és hűlik is vissza mert ez a kiegészítő fűtés bekrepált? (Nagy termosztát most lett cserélve)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 06. péntek, 15:38

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 09:31


No. 1 életem 1 halálom én befújtam a szívó oldali tisztítót (wepp 2130) a mociba.
Lehet okoskodni, hogy amit választ le és az milyen kárt fog majd okozni, meg mindent tönkre basz amihez csak hozzáfér meg stb
De nem pusztult bele a moci, nem tört el a főtengely sőt még világvége se lett
cserébe simább lett a járása, alacsonyabb fordulatról is gyorsít és rugalmasabb lett.
Megszűnt a toporgás 1000ről 3asban való gyorsításkor nem hogy 5-7mp telik el, mire bármi is történik, hanem azonnal húz. Nem gőzerővel, de azonnal reagál a gázra, ami ügye TD-nél nem üzemszerű működés mert hol van még a turbónyomás akkor...
Tökéletesen jó irányba változott a motor karakterisztikája és használhatósága

Azért csodát senki ne várjon tőle, mert az én vasamban rendbe vannak a porlasztók és nem haldoklik a turbó sem. A vákumcsövek is rendben vannak és pár hete lett a komplett szívó oldal kipucolva, cserélve a kartergáz szűrő. Tehát a fentiek bármelyikéből adódó problémáját nem fogja megoldani az intake cleaner

A tisztítás nem egy bonyesz dolog. Kb fél órát vett igénybe. Páromat beültettem a J1-be és kértem, hogy 2500-on próbálja meg tartani a fordulatot. Motorburkolat le, EGR bekötés le, majd az EGR csővel 2/3-3/4 arányban elzárva a szívóoldalt kisebb adagokban fejjel lefelé be kell fújogatni a cuccot. Nem érdemes egyben betolni, mert nagyobb adag nagyon felpörgeti a moci fordulat számát. Nekem egyszer tiltásig kiforgatta mert kicsit túl toltam.
Kormot meg egyéb távozó anyagot nem láttam, mert 1részt este sötétben sikerült időt szakítani a procedúrára, másrészt be voltam hajolva a mocitérbe.

Csak ennyit szerettem volna megosztani

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz mwbfso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 17:20


szotakdavid írta:
mwbfso írta: Sziasztok!
Olyan prolémám van,hogy adagolo csere után,hidegen indul a verda.
Melegen csak nehezen.


Ha bontott adagoló lett felrakva( tegyük fel a helyén is van) akkor lehet adagoló,de csúcs is.


Zsír új az adagolò.a motor meg gyári jelekre lett rakva. Nemtom miért nem jò.elindul szépen jár.
De melegen NEM indul.hibának fesőholtponti jeladòt ir,de azt is újra cseréltem.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 15:22


b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 15:10


SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 14:54


Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Kartergáz szűrőt ellenőrizd, és ha nem volt cserélve akkor cseréld.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 10:13


Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. február 23. hétfő, 04:07


mwbfso írta: Sziasztok!
Olyan prolémám van,hogy adagolo csere után,hidegen indul a verda.
Melegen csak nehezen.


Ha bontott adagoló lett felrakva( tegyük fel a helyén is van) akkor lehet adagoló,de csúcs is.