státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 16:05


pneurob írta: Ne pazarold rá a szilikonsprayt, mert cserélni kell. A bowdenkivezető műanyag elfárad és eltörik. Eleinte csak akadozik, de egy idő után se kép se hang. Én minuszokban vittem át a szerelőhöz a kocsimat, lehúzott ablakkal 20km-re, kellemes élmény. Sedan-ra már 21000Ft-ért lehet kapni szerkezetet. A coupé/cabrio már húzósabb, abból csak gyári létezik 35-36000Ft körül.

Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!




Érdemes vajon ezeket még működő állapotban ellenőrizni és netán szilikonzsírral bekenni?

Vagy nincs értelme, mert elöregszik a műanyag és eltörik?



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 16:04


Ne pazarold rá a szilikonsprayt, mert cserélni kell. A bowdenkivezető műanyag elfárad és eltörik. Eleinte csak akadozik, de egy idő után se kép se hang. Én minuszokban vittem át a szerelőhöz a kocsimat, lehúzott ablakkal 20km-re, kellemes élmény. Sedan-ra már 21000Ft-ért lehet kapni szerkezetet. A coupé/cabrio már húzósabb, abból csak gyári létezik 35-36000Ft körül.

Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!




Bero
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 16:02


hancurozo írta:
Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!


Az műanyag dob, amire a motor tekeri fel a bowdent. Na azon van "menet" vágva, hogy a bowden szépen egymás mellé legyen feltekerve. Mikor arról letörik a "menet" taréja, akkor a bowdent egymásra tekeri össze vissza (ahogy éppen esik), és van hogy a bowden megfeszül/becsúszk a másik alá. Akkor ad ilyen hangot. Illetve ha a 2 ablakra rögzített emelő valamelyike eltörik, akkor nem fut egyenesen fel az ablak.


Köszönöm! Akkor most mi a teendő? Csere? Most,hogy megigazítottam így megy fel és le,csak felfelé néha megakad,de hang nélkül megy! Szilikonnal hol fújjam be? Hátha segít

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 15:46


Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!


Az műanyag dob, amire a motor tekeri fel a bowdent. Na azon van "menet" vágva, hogy a bowden szépen egymás mellé legyen feltekerve. Mikor arról letörik a "menet" taréja, akkor a bowdent egymásra tekeri össze vissza (ahogy éppen esik), és van hogy a bowden megfeszül/becsúszk a másik alá. Akkor ad ilyen hangot. Illetve ha a 2 ablakra rögzített emelő valamelyike eltörik, akkor nem fut egyenesen fel az ablak.

Bero
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 03. kedd, 15:30


Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!

JANI77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2005

státusz JANI77

Újonc

Elismertség: 14% (5 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. január 02. hétfő, 21:08


Sziasztok!! megfigyeltem az autómon,hogy kicsit "hülyén " nyílik az első ajtóm... ajobb első...mintha nem húzná le eléggé az ablakot nyításkor és akadna a díszlécbe...lehet ezen állítani???valamikor valakinél már mintha olvastam volna hasonló problémáról..van valami vezérlő modul ha jól emlékszem ami programozható?? ha igen akkor mivel,hol,kinél???égető lenne mert hamarosan hazamegyek egy hétre ,jó lenne orvosolni a problémát....köszönöm...

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 09. szerda, 14:51


Sziasztok!

Az én kérdésem ugyan nem ablakemelővel kapcsolatos, inkább ablaknyitóval...
Az én hátsó ablakaim jelenleg manuálisan nyílnak. Találtam íbéjen teljes elektromos nyitó mechanizmust motorral meg mindennele gyütt, de elektromos kábelek nélkül. A kérdésem az lenne h ezen a mechanizmuson, illetve ablakemelő gombokon kívül mi kell még ha be akarom ezt építeni? INPA progival lehet illeszteni? Kábelköteget venni érdemes inkább, vagy moddingolni kicsit? Esetleg valami biztosíték a motor elé?

Előre is köszönöm a hasznos válaszokat!


wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2010. július 19. hétfő, 16:33


stgoofy írta:
m_attila írta: Sziasztok

Létezi komplett szett 18 ezer ft ért motor nélkül, motorral 24 ezer
Üdv

M.attila

stgoofy írta: hali

A bowdent lehet külőn kspni?
mert nekem az kicsit oda van már nem akarom vissza rakni.




Ezért kérdeztem hogy lehet e külőn bovdent kapni ,mert minek vegyek szerkezetett mikor annak semmi baja..
ráadásul azon ugyan úgy eltörik majd a müanyag...




Én tudok szerezni komplett javító készletet fémrész nélkül bowdennel műanyaggal újonnan 13500ft-ér

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz stgoofy

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2010. július 19. hétfő, 11:54


m_attila írta: Sziasztok

Létezi komplett szett 18 ezer ft ért motor nélkül, motorral 24 ezer
Üdv

M.attila

stgoofy írta: hali

A bowdent lehet külőn kspni?
mert nekem az kicsit oda van már nem akarom vissza rakni.




Ezért kérdeztem hogy lehet e külőn bovdent kapni ,mert minek vegyek szerkezetett mikor annak semmi baja..
ráadásul azon ugyan úgy eltörik majd a müanyag...



m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2010. július 19. hétfő, 11:28


Sziasztok

Létezi komplett szett 18 ezer ft ért motor nélkül, motorral 24 ezer
Üdv

M.attila

stgoofy írta: hali

A bowdent lehet külőn kspni?
mert nekem az kicsit oda van már nem akarom vissza rakni.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz stgoofy

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2010. július 18. vasárnap, 18:20


hali

A bowdent lehet külőn kspni?
mert nekem az kicsit oda van már nem akarom vissza rakni.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2010. július 03. szombat, 09:21


Megcsináltam a csúszkát. De a szerkezeten a bowden eléggé összetekeredett és nem lehet összerakni. Kérdezném nincs-e valakinek egy jobb hátsó üres emelőmechanikája feleslegben. Ez a csúszka nem fontos, csak a függőleges sín és a tekercs a két húzó-bowdennel.

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2010. június 16. szerda, 07:45


George írta: Na megvan a megoldás.. nekem már kész is


Na ilyen műanyag vackot nem lehet kapni. Csak egyben ablakemelőt ami ~32.000 Ft

Inkább maradok az 1 Ft-os megoldásnál Bár lehet ha kiszedem kicsit jobban körbenézek és csinálok fémből egy fület rá, majd CO-val ráhegesztem a fémre és pár száz évet csak kibír



Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. június 14. hétfő, 13:40


Köszönöm nektek

George
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz George

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 172

Elküldve: 2010. június 14. hétfő, 13:38


Tiba írta: George Leírhatnád mit hova miből csináltál, mert a képek alapján nekem nem teljesen világos.


Na akkor közkívánatra
Ha eltörik valakinek és szétszedi, látni fogja mi micsoda

A réz anyag amit be kell helyezni, hogy megtartsa a rugót, illetve a bovdent.

Hibajelenség..
Ugye a C-alakú fém résznél törik le a műanyag.
A C- alakú merevítés tartja ideig óráig a műanyag részt, ami ha letörik akkor már a fém részből, kipattanik a rugó és a bovden.

1.lépés
Réz lap keresése..
Ha a törvény nem büntetné , akkor én biztos egy egyforintos használnék erre a célra. Ugye az íveket le kell köszörülni a megfelelő formára.. illetve belefűrészelni azt a kis vezető részt amibe a bowden fut.

2.Lépés
Zsírtalanítás: féktisztitó spray megfelelő nagy nyomással ki is fújja a zsírt egyből

3. lépés.
Felhevíteni a fémlapot, majd belenyomni a műanyag részbe

Aki szeretné talán bele is ragaszthatja, de nekem nem volt szükség rá..

Sok sikert a projekthez... így talán már nem törik el..

Azért álltam neki, mert ha veszek egy újat, vagy bontottat, akkor is el fog törni, és nem szeretném évente szétkapni az ajtót, és új mechanikát szerelgetni bele!
Bontottan 15.000.- a szerkezet.. így meg pont 1.- anyagköltség, meg egy kis munka..

Sok sikert

George