jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (242 pont) | Hozzászólások: 1173

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 06:42


abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Ne. Csak így egyszóval reagálnék.



Jól írták a totalcaron, hogy van létjogosultsága a 712i-nek is.



abandik

státusz abandik

Újonc

Elismertség: 333% (50 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 00:26


Coyote írta:
abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Most neked A) vagy épp annyi pénzed van, hogy egy ilyet megvegyél, vagy B) jóval több pénzed van, de pont ez a típus tetszik.

A) esetben: NE VEDD MEG, mert mindegyik megette már a kenyere javát, így mégegyszer ennyit költhetsz majd rá. Nem lehetetlen rendbevágni, de ehhez még egy millióra lesz szükséged, minimum. Ezekhez még ma is drágák és ritkák az alkatrészek. Bontókat felejtsd el. Hatványozottan igaz rá, hogy könnyebb megvenni, mint fenntartani. Inkább nézz egy pöpec E36 után. (E39-et ne, ennyi pénzért az ugyanez a kategória)

B) Maga a 725tds létezése is szánalmas, de megvenni a legnagyobb BMW-t a legkisebb motorral, 17 évesen, kevesebb mint 1 millióért... az még szánalmasabb. Ha már több pénzed van, miért röhögteted ki magad egy 143 lovas 7-essel? Akkor inkább vegyél ilyet tisztességes motorral, rakd rendbe, és elmondhatod, hogy vagy egy eszméletlen jó autód. Mert én eszméletlen jónak tartom ezt a hetes szériát, de csak méretesebb motorral.

A C) opció az lenne, hogy alja bodzaszedő bűnöző, kaszinólakó cigó vagy, ebben az esetben húzd fel magad az első fára - de szerintem ez biztosan nem te lehetsz, mert tudsz helyesen írni, és rajoskodás helyett normálisan kérdezel.






A "C"-sek a regisztráció nehézségein sem verekszik át magukat sikerrel szerintem Meg aztán, ilyen autókba(...bármennyire is az alja ennek a kategóriának) nem nagyon számolják be a "tizenkétszázas dinnyés Ladát", lehet benne bundáskormány meg gyöngyösülés, CD az ablakban, vagy nelásskirács
Ami a választást illeti, valóban nagyobb motorral célszerű venni ezt a vasat. Igazából nem határoztam még el, mi is legyen, de a verda nagyon tetszik külsőre...márpedig akkor nem baj, ha nagyobb a "lelke" is Meglátjuk!
Mindenesetre köszönöm a hozzászólást!


Coyote
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 11% (155 pont) | Hozzászólások: 1326

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 23:59


abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Most neked A) vagy épp annyi pénzed van, hogy egy ilyet megvegyél, vagy B) jóval több pénzed van, de pont ez a típus tetszik.

A) esetben: NE VEDD MEG, mert mindegyik megette már a kenyere javát, így mégegyszer ennyit költhetsz majd rá. Nem lehetetlen rendbevágni, de ehhez még egy millióra lesz szükséged, minimum. Ezekhez még ma is drágák és ritkák az alkatrészek. Bontókat felejtsd el. Hatványozottan igaz rá, hogy könnyebb megvenni, mint fenntartani. Inkább nézz egy pöpec E36 után. (E39-et ne, ennyi pénzért az ugyanez a kategória)

B) Maga a 725tds létezése is szánalmas, de megvenni a legnagyobb BMW-t a legkisebb motorral, 17 évesen, kevesebb mint 1 millióért... az még szánalmasabb. Ha már több pénzed van, miért röhögteted ki magad egy 143 lovas 7-essel? Akkor inkább vegyél ilyet tisztességes motorral, rakd rendbe, és elmondhatod, hogy vagy egy eszméletlen jó autód. Mert én eszméletlen jónak tartom ezt a hetes szériát, de csak méretesebb motorral.

A C) opció az lenne, hogy alja bodzaszedő bűnöző, kaszinólakó cigó vagy, ebben az esetben húzd fel magad az első fára - de szerintem ez biztosan nem te lehetsz, mert tudsz helyesen írni, és rajoskodás helyett normálisan kérdezel.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. május 15. kedd, 00:03

abandik

státusz abandik

Újonc

Elismertség: 333% (50 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 23:22


Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 21:23



(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)[/quote]

Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.[/quote]

Még mielőtt nagy vitába mennék bele.
Igen, nem minden német jó, de ott több a jó, nagyobb a választék. Én biztos, hogy ott veszem majd a következő masinát!

(Amúgy itthon is meg kell nézni, hogy kitől veszed, ugyanúgy kint is meg kell. Török, ukrán, orosz 89-95%-ban defektes.)

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (81 pont) | Hozzászólások: 1178

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 22:41


BMW_0902 írta:
BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.


Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"

az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.

(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)


Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 20:50


BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.


Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"

az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.

(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)


Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 21:56


Szerintem, a szervizkönyv nem lényeg ha már bármikor lehet venni......
Azt, osztom hogy jobb ha az ember olyan kereskedésből, vagy olyan magánszemélytől veszi akinél rálátással lehet a környezetre... ugyanis az sok mindent elárul... még az az autó pucra is van vágva, mert az csak külcsín és paraszt vakítás A környezetből, életstílusból, viselkedésből, modorból, nem csak egy régi gazdán keresztül de egy kereskedőn át is megismerhetjük az autónk igazi arcát. Olyan kereskedő, akinek van 2 autója amit külső máz takar, de olcsón és kis árréssel tud beszerezni és értékesíteni... valószínű, hogy olyan gazdától is vette Egy porszívózás, mély tisztítás ne győzőn meg senkit. Inkább a reális 200 körüli, mint az irreális 150 ezres! Apró hibák, nem eltüntethető dolgok árulkodnak mindenről, fő a nyitott szem
Az biztos, ha Saab-ot akarnék, venni a Rácz Mobilhoz a Saabszerviz.hu-hoz vennék, ahol megkaptam mindazt amit egy olyan ember érezhet aki megveszi a 16 millás autót újonnan. Mindent megcsináltak friss szerviz után, garis turbóval, kibírták a szőrözésemet, a leg apróbb patentok beszerzésétől a bőrözésen, a políron keresztül megcsináltak mindent... így meg is vettem... amikor felsoroltam, mit kívánok kikalkulálták és szinte árában elhoztam... mintha tényleg új lett volna! Szóval, a szakosodott szervizeknél vett autóknak is megvan az előnye! Sosem, féltem hogy lesz vele valami baj... ez volt az első olyan autóm amit használtan vettem és szakszervízesztem is tovább...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (81 pont) | Hozzászólások: 1178

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 17:23


Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.

Coyote
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 11% (155 pont) | Hozzászólások: 1326

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 16:16


BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 12. szombat, 16:20

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 10% (39 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 16:03


BarG írta:
Coyote írta:
melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.
Én azt mondom, hogy igen, az autó gazdája alapján kell autót venni, ennek az egyik legjobb megítélési módszere a GUMIK megnézése. Ha kínai gumit látsz az autón, akkor egyből el kell szaladni, mert Teskós olaj lesz aa gépben, meg mindenből a leggagyibb. Ha prémiumgumi van az autón, 200e km feletti futás után is, akkor nyugodtan vedd meg, mert akkor nem volt sajnálva a zsé a géptől.
Másrészt 10 éves autónál mindig lehet számítani elkopó dolgokra, a vásárlás után célszerű, ha marad az ember zsebében néhányszázezer ft, az aktuálisan előjövő problémákra. Másrészt hiába kerül egy kisautó árába a 10 éves bmw, az akkor is prémium masina, a javíttatása bizony szintén prémium kategória, az annak megfelelő árakkal. Itt minden többszörösébe kerül, mint egy Suzukinál vagy Opelnél. Erre előre kell készülni, nem pedig utólag meglepődni.


Tökeletesen egyetertek BarG kollegaval, hibatlanul összefoglalta nehany gondolatban a lenyeget. Gratula!

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (81 pont) | Hozzászólások: 1178

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 14:46


Coyote írta:
melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.
Én azt mondom, hogy igen, az autó gazdája alapján kell autót venni, ennek az egyik legjobb megítélési módszere a GUMIK megnézése. Ha kínai gumit látsz az autón, akkor egyből el kell szaladni, mert Teskós olaj lesz aa gépben, meg mindenből a leggagyibb. Ha prémiumgumi van az autón, 200e km feletti futás után is, akkor nyugodtan vedd meg, mert akkor nem volt sajnálva a zsé a géptől.
Másrészt 10 éves autónál mindig lehet számítani elkopó dolgokra, a vásárlás után célszerű, ha marad az ember zsebében néhányszázezer ft, az aktuálisan előjövő problémákra. Másrészt hiába kerül egy kisautó árába a 10 éves bmw, az akkor is prémium masina, a javíttatása bizony szintén prémium kategória, az annak megfelelő árakkal. Itt minden többszörösébe kerül, mint egy Suzukinál vagy Opelnél. Erre előre kell készülni, nem pedig utólag meglepődni.

státusz melina

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 12:28


Coyote írta:
melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



Köszi a válaszokat ,nagyon rendesek vagytok. Ha meg lessz az auto akkor teszek fel képeket, de az majd nyár közepe fele esedékes, és még biztos lessz pár kérdésem , mégegyszer nagyon köszi Melina

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 67% (7963 pont) | Hozzászólások: 11737

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 12:14


Coyote írta:

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



nem feltétlen muszáj. tegnap írtam, hogy nagyon őszinték, csak épp alkudni nem igazán lehet tőlük, hiába mondod, mi az ami sántít. tegnap kollégámnak egy Mazda 5-öst vettünk. 2007.06. 220ezer km. végig vezetett szervízkönyv, vagyis digitális, tehát a rendszerben benne van, de minden szervíznél kinyomtatnak egy papírt, amin rajta van a részletesen az előzmény, az aktuális, és hogy mi lesz a következő. sok a km, de oylan állapotban volt, hogy tutti pályáztak vele, ezt igazolja az osztrák, vagy német autópálya matrica. az autó magyar. eléggé full-os. mondjuk itt azért nem engedett az árból, mert 3 napja vitték be, és sokan nézegették.
az tény BMW-kből amit láttam kereskedőknél, az mind gatya volt.

Coyote
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 11% (155 pont) | Hozzászólások: 1326

Elküldve: 2012. május 12. szombat, 11:52


melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 12. szombat, 11:53