hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 14:26


vfeca írta:
jons írta:
Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Úgyis hozzá kell nyúlni mindegyikhez, a használt autó ilyen, nincsenek illúzióim.
Ha egy autóval nincs semmi baj, akkor azt úgysem adják el, ha meg mégis, akkor nem a használtautó.hu-n...
Én inkább azon az állásponton vagyok, hogy annyiért veszek autót, amennyiért megengedhetem magamnak.
Ha már választhatok, inkább a javítást fizetem, mint a hitelt.
Sanszos persze, hogy így is lesz vagy 1,3-1,5M a vége, mire rendbe lesz téve, de így legalább én osztom be a pénzem. Ahogy mondtam, nem sürgős.


Ha Európa nyugati (azon bellül is az északi) részéről származó autót veszel, a kasztnit nézd nagyon át a rozsda miatt. Kint szarnak az alvázvédelemre, a rozsdás elemekre. Gyakran csak benzinkutas mosókban tisztítják a kocsikat, és az üregekben felgyülemlett sarat ott hagyják. Nagyon rossz tapasztalatom van a Osztrákoktól/Németektől behozott autókkal. Mind kasztni, mind szervizeltség szempontjából. (nem a felhasznált alkatrészek, hanem az szűrők és olajcserék elhanyagolása miatt)
Egyszerűbb a tönkrement motort pótólni/javítani, mint az padlólemezt küszöböket kijavítani cserélni üregvédelemmel ellátni, fényeztetni. (főleg új gyári, és nem kisipari rossz minőségű utángyártottal)




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 23. szerda, 14:45

vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 14:18


vivaladiesel írta:

Ha ezt megveszed akkor 350-400 000ft legyen a zsebedbe az esetleges nagyobb javításokra félretéve. Én is úgy gondolom, hogy minimum 1,4-1,5M ft-ot rá kell szánni a vásárlásra, ha szervizelt és normális állapotban lévő autót keresel. Ismered a mondást: Olcsó húsnak...

Inkább valami ilyesmit javasolnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5740508
Természetesen megvétel után egyből olaj+szűrők cseréje.


Mi az, amiből 350-400e Ft-os nagyjavítás látszik rajta? Vagy úgy értetted, hogy általában erre lehet számítani? Mert ha igen, akkor az nem zavar, ld. az előző kommentem.

Ezt a feketét meg amúgy szintén hirdetik már vagy 3-4 hónapja, volt maszeknál meg kereskedőnél is, szóval nem hiszem, hogy kisebb lutri lenne.

vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 14:12


jons írta:
Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Úgyis hozzá kell nyúlni mindegyikhez, a használt autó ilyen, nincsenek illúzióim.
Ha egy autóval nincs semmi baj, akkor azt úgysem adják el, ha meg mégis, akkor nem a használtautó.hu-n...
Én inkább azon az állásponton vagyok, hogy annyiért veszek autót, amennyiért megengedhetem magamnak.
Ha már választhatok, inkább a javítást fizetem, mint a hitelt.
Sanszos persze, hogy így is lesz vagy 1,3-1,5M a vége, mire rendbe lesz téve, de így legalább én osztom be a pénzem. Ahogy mondtam, nem sürgős.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 13:15


YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
jons írta:
vfeca írta:
Fecó


Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Ha ezt megveszed akkor 350-400 000ft legyen a zsebedbe az esetleges nagyobb javításokra félretéve. Én is úgy gondolom, hogy minimum 1,4-1,5M ft-ot rá kell szánni a vásárlásra, ha szervizelt és normális állapotban lévő autót keresel. Ismered a mondást: Olcsó húsnak...

Inkább valami ilyesmit javasolnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5740508
Természetesen megvétel után egyből olaj+szűrők cseréje.


és azt miből gondolod, hogy ezzel jobban jár? a másik azé olcsó, mert forgalomból ki van vonva és nincs honosítva. ha azokat hozzáadod, ugyanott lesz árban. persze lutri, mert lehet közben kiderül mér lett kivonva.
arra akarok utalni, hogy azé mert valaminek megkérik az árát, még lehet rossz, lehet pont ilyen gondolatokkal spekulál az eladó, hogy a leendő vásárlóban ezt az érzést erősítse, hogy azé drága, mert nincs baja, megkímélt.
ismét csak azzal tudok példálozni, hogy vannak ismerőseim. az egyiknek kellett a lóvé árulta az autót. a másik meg akarta venni, mert tudta milyen állapotban van. de ugye ócsón akarta. ugye az eladó nem nagyon akart engedni, mert tudta nem ipari hulladékról van szó. próbálta is tartani az árat, kicsit mindig engedett. aztán nagyon kellett a pénz, baba jött ilyesmi, és még annyit sem kapott érte, amivel a fennmaradó hitelt ki tudta volna fizetni 100%-ban. a másik ismerősőm vette meg. és sok ilyen eset van. sokan már kétségbeesésük miatt adják nagyon olcsón, mert másképp nem kapnak pénzt. ha nem lett volna szükség, meg amíg nem volt nagyon időszerű, addig ő is kitartotta az árát. de az ember csak az árat nézi, neki ócsó kell, ami lehet szar. aki az eredeti áron megvette volna az autót az is nagyon jól járt volna, és legalább a hitelt is teljesen kifizethette volna az eladó. de a szükség nagy úr szokták mondani.


Részben igazad van. Fotókról, vételárról nem lehet megmondani, hogy jó az autó vagy romhalmaz. El kell menni, ki kell próbálni, körbe kell mérni (netán laptopra dugni...), esetleg alkudni- dönteni.
Gondolkodjunk az eladó fejével. Ha az autó el volt hanyagolva, ezer sebből vérzik és erősen költeni kéne rá (legyünk őszinték bmw- esetében erre nagy az esély) akkor meghirdeti listakezdő áron, hátha megszabadul tőle. Persze lehet, hogy kell a pénz a végtörlesztésre, a cégbe, bővül a család stb...
Ha viszont valaki megbecsüli, rendszeresen karban tartja az autóját. (pl: ha elkezd kopogni a futómű akkor azonnal szerelőhöz viszi és nem várja meg, hogy széthulljon az egész) az igenis megkéri az árát.

Ja, az ezüst kombi elejéről még a bmw jel is hiányzik. Aki egy ilyen filléres apróságot sem pótol, szerintem nem érdemes autót venni.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 23. szerda, 13:18

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 12:40


vivaladiesel írta:
jons írta:
vfeca írta:
Fecó


Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Ha ezt megveszed akkor 350-400 000ft legyen a zsebedbe az esetleges nagyobb javításokra félretéve. Én is úgy gondolom, hogy minimum 1,4-1,5M ft-ot rá kell szánni a vásárlásra, ha szervizelt és normális állapotban lévő autót keresel. Ismered a mondást: Olcsó húsnak...

Inkább valami ilyesmit javasolnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5740508
Természetesen megvétel után egyből olaj+szűrők cseréje.


és azt miből gondolod, hogy ezzel jobban jár? a másik azé olcsó, mert forgalomból ki van vonva és nincs honosítva. ha azokat hozzáadod, ugyanott lesz árban. persze lutri, mert lehet közben kiderül mér lett kivonva.
arra akarok utalni, hogy azé mert valaminek megkérik az árát, még lehet rossz, lehet pont ilyen gondolatokkal spekulál az eladó, hogy a leendő vásárlóban ezt az érzést erősítse, hogy azé drága, mert nincs baja, megkímélt.
ismét csak azzal tudok példálozni, hogy vannak ismerőseim. az egyiknek kellett a lóvé árulta az autót. a másik meg akarta venni, mert tudta milyen állapotban van. de ugye ócsón akarta. ugye az eladó nem nagyon akart engedni, mert tudta nem ipari hulladékról van szó. próbálta is tartani az árat, kicsit mindig engedett. aztán nagyon kellett a pénz, baba jött ilyesmi, és még annyit sem kapott érte, amivel a fennmaradó hitelt ki tudta volna fizetni 100%-ban. a másik ismerősőm vette meg. és sok ilyen eset van. sokan már kétségbeesésük miatt adják nagyon olcsón, mert másképp nem kapnak pénzt. ha nem lett volna szükség, meg amíg nem volt nagyon időszerű, addig ő is kitartotta az árát. de az ember csak az árat nézi, neki ócsó kell, ami lehet szar. aki az eredeti áron megvette volna az autót az is nagyon jól járt volna, és legalább a hitelt is teljesen kifizethette volna az eladó. de a szükség nagy úr szokták mondani.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 12:31


jons írta:
vfeca írta:
Fecó


Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Ha ezt megveszed akkor 350-400 000ft legyen a zsebedbe az esetleges nagyobb javításokra félretéve. Én is úgy gondolom, hogy minimum 1,4-1,5M ft-ot rá kell szánni a vásárlásra, ha szervizelt és normális állapotban lévő autót keresel. Ismered a mondást: Olcsó húsnak...

Inkább valami ilyesmit javasolnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5740508
Természetesen megvétel után egyből olaj+szűrők cseréje.


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 11:59


vfeca írta:
Fecó


Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.




vfeca
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vfeca

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2012. május 23. szerda, 11:29


Sziasztok!

E46 kombit szeretnék venni, második autónak, nem mindennapi használatra, hanem inkább kisebb-nagyobb utazásra (időnként családlátogatás, meg télen síelés, nyáron nyaralás), évente kb. 10e km-re.
Elsősorban kisebb benzineseket nézegetek, eszeveszett teljesítmény nem kell, a lényeg, hogy országúton meg pályán komfortosan és csendben lehessen utazni vele, és megbízható legyen.
A legfontosabb, hogy ne legyen nagyon rozsdás vagy lelakott, illetve előny, ha van benne tempomat és első kartámasz, minden más opcionális. Valamint elsősorban facelift előttit szeretnék.
Nem zavar a sok km, ha nem nagyon véres a torka a motornak, és az sem, ha sok kopó alkatrésznek esedékes a cseréje vagy javítása, ráérek rendbe rakni. Inkább megveszem olcsóbban hitel nélkül, és felújítom apránként, a garázsban eláll a következő fizetésig. Vagy a következőig...
Nagyjából ennyi, várom az észrevételeket, hogy mit gondolok jól/rosszul, vagy mire gondoljak még.
És ha bárkinek a környezetében van hasonló paraméterekkel eladó autó, gondoljon rám!

Illetve egy konkrét példányról szeretnék véleményt, hogy mit szóltok hozzá:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ma-5491861

Hirdetik már 1-2 hónapja, összességében nekem tetszene, mert azt tudja, amire szükségem van, pár nap múlva járok arra, és megnézem, de ha vki esetleg már látta, vagy pont a szomszédjában árulják, akkor hálás lennék, ha mondana egy pár szót róla.

Úgy általában meg leginkább arra lennék kíváncsi, hogy mi utal arra, ha nagyon kuka a motor.
Előre is köszönök minden visszajelzést!
Üdv,

Fecó

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 13:49


abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Ekkora autót, TDS motorral venni öngyilkosság. Nem egy jól eltalált motor, könnyen hengerfejes lesz ha hajtják. Márpedig sokan hajtják és nem szervizelik...
Talán érdemesebb egy nagyobb motorral szerelt autót keresni. Vigyázz az olcsó, jó vételnek tűnő hetesekkel... ha gyanútlanul megveszel a neppertől egy, a romák esetleg izompólós hülye-gyerekek által széthajtott ( kipucolt, felpolírozott) autót azzal az életed legrosszabb döntését hozod meg. És egy életre megutálod a márkát!

Ja, és ne legyünk naívak: egy 97-es TDS vélhetően már 3x megtette a Föld-Hold távolságot KM-ben... Még egy rendesen szervizelt és megkímélt autó esetében is szó szerint locsolni kell a pénzt ahhoz, hogy megbízható és biztonságos állapotban maradjon az autó.
Ezzel mindenképp számolnod kell. Megvenni nem nagy dolog fenntartani annál inkább!!

Ha mindezek ellenére továbbra is a "cápa" vásárlásán gondolkozol. Akkor irány a hasznaltauto.hu!! Linkeld be a kiszemelteket.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 15. kedd, 13:57

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 06:42


abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Ne. Csak így egyszóval reagálnék.



Jól írták a totalcaron, hogy van létjogosultsága a 712i-nek is.



abandik

státusz abandik

Újonc

Elismertség: 333% (50 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2012. május 15. kedd, 00:26


Coyote írta:
abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Most neked A) vagy épp annyi pénzed van, hogy egy ilyet megvegyél, vagy B) jóval több pénzed van, de pont ez a típus tetszik.

A) esetben: NE VEDD MEG, mert mindegyik megette már a kenyere javát, így mégegyszer ennyit költhetsz majd rá. Nem lehetetlen rendbevágni, de ehhez még egy millióra lesz szükséged, minimum. Ezekhez még ma is drágák és ritkák az alkatrészek. Bontókat felejtsd el. Hatványozottan igaz rá, hogy könnyebb megvenni, mint fenntartani. Inkább nézz egy pöpec E36 után. (E39-et ne, ennyi pénzért az ugyanez a kategória)

B) Maga a 725tds létezése is szánalmas, de megvenni a legnagyobb BMW-t a legkisebb motorral, 17 évesen, kevesebb mint 1 millióért... az még szánalmasabb. Ha már több pénzed van, miért röhögteted ki magad egy 143 lovas 7-essel? Akkor inkább vegyél ilyet tisztességes motorral, rakd rendbe, és elmondhatod, hogy vagy egy eszméletlen jó autód. Mert én eszméletlen jónak tartom ezt a hetes szériát, de csak méretesebb motorral.

A C) opció az lenne, hogy alja bodzaszedő bűnöző, kaszinólakó cigó vagy, ebben az esetben húzd fel magad az első fára - de szerintem ez biztosan nem te lehetsz, mert tudsz helyesen írni, és rajoskodás helyett normálisan kérdezel.






A "C"-sek a regisztráció nehézségein sem verekszik át magukat sikerrel szerintem Meg aztán, ilyen autókba(...bármennyire is az alja ennek a kategóriának) nem nagyon számolják be a "tizenkétszázas dinnyés Ladát", lehet benne bundáskormány meg gyöngyösülés, CD az ablakban, vagy nelásskirács
Ami a választást illeti, valóban nagyobb motorral célszerű venni ezt a vasat. Igazából nem határoztam még el, mi is legyen, de a verda nagyon tetszik külsőre...márpedig akkor nem baj, ha nagyobb a "lelke" is Meglátjuk!
Mindenesetre köszönöm a hozzászólást!


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 23:59


abandik írta: Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


Most neked A) vagy épp annyi pénzed van, hogy egy ilyet megvegyél, vagy B) jóval több pénzed van, de pont ez a típus tetszik.

A) esetben: NE VEDD MEG, mert mindegyik megette már a kenyere javát, így mégegyszer ennyit költhetsz majd rá. Nem lehetetlen rendbevágni, de ehhez még egy millióra lesz szükséged, minimum. Ezekhez még ma is drágák és ritkák az alkatrészek. Bontókat felejtsd el. Hatványozottan igaz rá, hogy könnyebb megvenni, mint fenntartani. Inkább nézz egy pöpec E36 után. (E39-et ne, ennyi pénzért az ugyanez a kategória)

B) Maga a 725tds létezése is szánalmas, de megvenni a legnagyobb BMW-t a legkisebb motorral, 17 évesen, kevesebb mint 1 millióért... az még szánalmasabb. Ha már több pénzed van, miért röhögteted ki magad egy 143 lovas 7-essel? Akkor inkább vegyél ilyet tisztességes motorral, rakd rendbe, és elmondhatod, hogy vagy egy eszméletlen jó autód. Mert én eszméletlen jónak tartom ezt a hetes szériát, de csak méretesebb motorral.

A C) opció az lenne, hogy alja bodzaszedő bűnöző, kaszinólakó cigó vagy, ebben az esetben húzd fel magad az első fára - de szerintem ez biztosan nem te lehetsz, mert tudsz helyesen írni, és rajoskodás helyett normálisan kérdezel.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. május 15. kedd, 00:03

abandik

státusz abandik

Újonc

Elismertség: 333% (50 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 23:22


Sziasztok!

1996-'97-es évjáratú 725TDS vásárlásán gondolkodom. Véleményeket szeretnék kérni!
Ha vegyek, milyet?(Automata váltó, esetleg manuális...mik a típusbetegségei, mennyire viszi a 143 paci ezt a kasztnit, ilyesmik )
Ha ne vegyek, akkor miért ne, és milyet inkább?
Nagy szekeret szeretnék, ebben az árkategóriában, ha lehetséges...
Előre is köszönöm a válaszokat!


BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. május 14. hétfő, 21:23



(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)[/quote]

Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.[/quote]

Még mielőtt nagy vitába mennék bele.
Igen, nem minden német jó, de ott több a jó, nagyobb a választék. Én biztos, hogy ott veszem majd a következő masinát!

(Amúgy itthon is meg kell nézni, hogy kitől veszed, ugyanúgy kint is meg kell. Török, ukrán, orosz 89-95%-ban defektes.)

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 13. vasárnap, 22:41


BMW_0902 írta:
BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.


Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"

az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.

(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)


Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.