státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 13. péntek, 13:34


csbalu írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


HÁt igen... a legjobb lenne alulról melegíteni folyáspontig aztán szépen leemelni ról a reléke. De azt meg kitudja, mennyire bírná a többi alkatrész.
A panel csak 2 rétegű, középső réteg nincs. Én levágott hegyű tűvel szedtem ki a reléket, jó öreg műszerész trükk... felhevít és rátol az alkatrészlábra majd kihúz ha megszilárdult. De ha sorjás a levágott tű hegye akkor a furatgalvánt is megsérti.


küldtem privátot a relével kapcsolatban. ha eladó....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 13. péntek, 12:41


csbalu írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


HÁt igen... a legjobb lenne alulról melegíteni folyáspontig aztán szépen leemelni ról a reléke. De azt meg kitudja, mennyire bírná a többi alkatrész.
A panel csak 2 rétegű, középső réteg nincs. Én levágott hegyű tűvel szedtem ki a reléket, jó öreg műszerész trükk... felhevít és rátol az alkatrészlábra majd kihúz ha megszilárdult. De ha sorjás a levágott tű hegye akkor a furatgalvánt is megsérti.


bírják azok a hőt. hát ha ólommentes a technológia, ami azért akkoriban az autógyártásban ritka volt (főleg biztonsági elektronikai berendezéseknél), akkor is a reflow kemencében a legmelegebb pontján azért 340-360 fok volt. a reléket valószínű utána tették bele, és szelektív wave, vagy egyéb módszerrel forrasztották be. inkább a lakk a kérdéses, hogy bírná-e. szóval ha fokozatosan melegítik fel, akkor nem kap hősokkot sem semmi. de hőléggel is csak türelem kérdése. én most agyalok egy komoly gép beszerzésén, amihez van hőlég. persze nem nagyipari, több 100ezres gépre kell gondolni, csak itthoni bohóckodásra. egy jófajta zselés flux amúgy sokat segít páka esetén is, és akkor könnyű kiszipkázni belőle. csak valahogy ezek a gyári forraszanyagok olyan gytráknak tűnnek, pedig biztos van rá előírás. gondolom a kemencézés alatt kipárolog belőle sok minden. van, hogy hiába forrasztok rá friss jó anyagból...

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. február 13. péntek, 12:21


YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


HÁt igen... a legjobb lenne alulról melegíteni folyáspontig aztán szépen leemelni ról a reléke. De azt meg kitudja, mennyire bírná a többi alkatrész.
A panel csak 2 rétegű, középső réteg nincs. Én levágott hegyű tűvel szedtem ki a reléket, jó öreg műszerész trükk... felhevít és rátol az alkatrészlábra majd kihúz ha megszilárdult. De ha sorjás a levágott tű hegye akkor a furatgalvánt is megsérti.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 22:14


andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


na jó ennek lehet nem álok neki

ha másikat raknék bele azt kel programozni?


nem kell. kulcsot tanítani sem.

szerk.: persze egy kulcstanítás nem árt. de nem fontos.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 12. csütörtök, 22:15

státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 21:21


YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


na jó ennek lehet nem álok neki

ha másikat raknék bele azt kel programozni?

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 19:15

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 18:47


andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 18:11


csbalu írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303


okés köszi megint segítettetek majd holnap szétszedem a relét és ha szar akkor rendelek


Van gyári alternatíva, annyi hogy más anyagból vannak az érintkezők, de hogy melyik a jobb senki meg nem mondja. Itthon is lehet kapni, ha szeretnéd segítek, talán van még egyébként a fiókban is 1-2. Nekem tökéletesen üzemelnek.
A relé érintkezőit megcsiszolni csak ideiglenesen orvosolja a problémád, pont azt a bevonatot szedi le a csiszolóvászon ami a "nagyobb" áram átvitelét segíti.

Iszonyat szopás kiszedni, mert akkora föld felületek vannak hogy viszik a hőt, az ólommentes ón nehezen(magasabb hőfokon)olvad és a relének meg van egy valag lába.... ilyen 80W-os páka alatt szenvedés nagyon!


én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 16:16


andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303


okés köszi megint segítettetek majd holnap szétszedem a relét és ha szar akkor rendelek


Van gyári alternatíva, annyi hogy más anyagból vannak az érintkezők, de hogy melyik a jobb senki meg nem mondja. Itthon is lehet kapni, ha szeretnéd segítek, talán van még egyébként a fiókban is 1-2. Nekem tökéletesen üzemelnek.
A relé érintkezőit megcsiszolni csak ideiglenesen orvosolja a problémád, pont azt a bevonatot szedi le a csiszolóvászon ami a "nagyobb" áram átvitelét segíti.

Iszonyat szopás kiszedni, mert akkora föld felületek vannak hogy viszik a hőt, az ólommentes ón nehezen(magasabb hőfokon)olvad és a relének meg van egy valag lába.... ilyen 80W-os páka alatt szenvedés nagyon!

státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 14:42


YELLOW írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303


okés köszi megint segítettetek majd holnap szétszedem a relét és ha szar akkor rendelek

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 14:14


andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 12. csütörtök, 14:22

státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 13:51


YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 13:44


andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.

státusz andrew

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 13:36


csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 13:31


andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!