autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz Graz0508

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. október 04. péntek, 13:07


Sziasztok ! Segítség kellene! van 1 e46 om 1998 2.0 diesel.
már tömérdeknyi szerelö megnézte de még most sem tud senki semmit mondani ! annyi lenne a baj hogy dobálja a hátulját de csak ilyen szar utakon. a sima úton semmi baj nincs a kocsival.. de ha ilyen döcögösebb uton hajtok életveszélyessé válik a kocsi.
Lengéscsillapitókat már kicseréltem elöször aszt mondták hogy az a a hiba de még sem... miért dobálhatja a hátuját szó szerint el pattan az utrol. valami ötlet.?

The_King
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz The_King

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 11. csütörtök, 21:08


Laser írta:
YELLOW írta:
Laser írta: Sziasztok!
E46-om húz balra folyamatosan. A téli gumival kevésbé, de nyárival már nagyon megy balra. 3 futóművest megjárt már, kettő után úgy kaptam vissza, hogy semmi változás nem volt.
Főleg 100 fölött jelentkezik a húzás, a futómű hangtalan.
Valaki ajánljon egy biztos Budapesti futóművest, aki ilyeneket állít, és van profi technikája hozzá, és meg tudja mondani mit kell cserélni. Már nem az ár számít csak az, hogy jó legyen, mert már nagyon unom.

Köszönöm előre is.


gondolom a nyári szélesebb, ezért húz jobban. emeld meg az autót az adott oldalon és néz meg a fék nem fog-e be. lehet azért húz. jellemző a fékmunkahenger berohadása.


2 hónapja kapott eredeti gyári féktárcsát és betétet. A nyári kerékcserénél szépen pörgött a kerék.


Az nem jelent semmit, hogy akkor jó volt! Ha még aktuális a probléma mindenképp vess egy pillantást a fékre! Én is jártam így, csak a bal hátsóval. Mindenféle előjel nélkül, egyik napról a másikra berohadt az üzemifék munkahengerem. Annyit vettem csak észre, hogy az autó nem gurul olyan könnyedén ahogy szokott és a pillanatnyi fogyasztásmérő nem akart 20L alá menni sehogy sem. Mikor megálltam, hogy megnézzem mi van vele akkor láttam/éreztem, hogy a féktárcsa lilára van hevülve meg büdös égett szaga volt...
Hazavittem a kocsit tréleren, levettem a féknyerget és fékolajban átjárattam 3-4 szer a munkahengert. És mivel a fékolajat is megfőztem, azt is lecseréltem, aztán ha már ennyire benne voltam átjárattam az összes munkahengert.
Egyébként nekem úgy tanították, hogy féktárcsa/betét cserekor a fékmunkahengert is illő átjáratni párszor, pont az ilyen berohadások elkerülése végett!


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. június 07. péntek, 19:07


Laser írta:
A szaki azt monsta biztos azért húz jobbra, mert különböző gátlók vannak elől.
Lehet ez a hiba?
Üdv. András


igen

Laser
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz Laser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2013. június 07. péntek, 15:18


Sziasztok!
Már többször írtam futómű ügyben, de még nem oldódott meg a problémám.
Jobbra elhúz az autó (E46 320D) .
Már több műhelyben volt, de nincs megoldás. Múltkor már én is ott voltam a mérésnél. Lézerrel bemértük, és minden érték rendben.
A szaki azt monsta biztos azért húz jobbra, mert különböző gátlók vannak elől.
Lehet ez a hiba?

Üdv. András

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. június 02. vasárnap, 10:47


andree írta:
Szia,
Az a 18. kerület?
Jók a tapasztalatok?


Jók. Patent lett nagyon az autó. Nagyon nyomvályúsnak kell lennie az útnak, hogy elvigye a kocsit valamerre.
Terhelés nélkül mérnek, de a bmw-nek is két listája van, egy terhelés nélkül meg egy terheléssel. Kaptam papírt a mérés végén, előtte-utána értékekkel, garanciát vállalnak a beállításra. 7k volt. A szerelő vitte akinél leadtam javításra a kocsit.
http://goo.gl/maps/SPk3a



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. június 02. vasárnap, 10:48

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2013. június 02. vasárnap, 10:14


jons írta:
andree írta: Sziasztok,
Tudtok e ajánlani egy megbízható és bevált futóművest ahol be tudnám állíttatni a futóművemet?
Leginkább Budapest és ott is a budai oldal esetleg Budaörs és vonzáskörzete érdekelne.
Fontos lenne!
Köszönöm!


Lőrinc akkor semmiképpen se lehet jó?



Szia,
Az a 18. kerület?
Jók a tapasztalatok?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. június 02. vasárnap, 10:07


andree írta: Sziasztok,
Tudtok e ajánlani egy megbízható és bevált futóművest ahol be tudnám állíttatni a futóművemet?
Leginkább Budapest és ott is a budai oldal esetleg Budaörs és vonzáskörzete érdekelne.
Fontos lenne!
Köszönöm!


Lőrinc akkor semmiképpen se lehet jó?




andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2013. június 02. vasárnap, 09:28


Sziasztok,

Tudtok e ajánlani egy megbízható és bevált futóművest ahol be tudnám állíttatni a futóművemet?
Leginkább Budapest és ott is a budai oldal esetleg Budaörs és vonzáskörzete érdekelne.

Fontos lenne!

Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 14:30


jons írta:
YELLOW írta: bár lehet amúgy semmi baja az a gátlónak nekem nem himbálózik, csak az érték nem fain...


Az értéknek semmi baja. A kérdés a fentebb indézett mondattal el is van döntve. Nem kell csinálni semmit. Megint nagyon ráérsz nekem az a meglátásom.



tévedés. csak nem tudom mitévő legyek. mert oké lemérik a gátlókat, de gyári értéket mérnek, ami azt jelenti gyári kerék, gyári rugó. bár azt mondták a rugó nem befolyásolja a mérést. csak akkor azt nem értem, ha engedünk le a gumi nyomásából miért lesz jó? mert rugózik az is. tehát csak van köze. az si rendben hogy ezzek a kerékkel és ültető rugóval nem jó az egyik értéke, a másik is határon van. de vajon ha full új gátlókat kapna, akkor vajon jobb lenne-e az érték. egy új autót elviszel megmérni, az sem lesz 100%-os.
ugye ezt szokták nézni hogyhimbálózik-e. nekem nem. szoktam nézni kiemelt zebrákon való áthajtás és némelyik autó, mint valami ladik a vízen. anno a kadett-unk fara is ilyen volt, ha lenyomta az ember.
viszont ami mellé jön nekem hang, lehet csak szilentblokk, ami új lesz mindenképp, és poliuretán, csak attól tartok, hogy a gátló is. 2 éve műszakin csak a jobbos gátlóval volt gond, semmi másra nem mondta, pedig faszául átnézték, éás akkor is ilyen volt. na most ezek után hova vigyem el, ahol nekem konkrétan emgmondják, nem rábökve, hogy ez vagy az a baja. az a baj basszus, már nem tudom kinek higgyem el. viszont ha rossz a futómű, akkor cserélni kell és kész.
amúgymeg ha ráérek, az miért fáj? szabadnapos vagyok, el van borulva, esik az eső, veteményezni nem lehet, strandolni nem lehet... na meg most van gyereknap

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 14:12


YELLOW írta: bár lehet amúgy semmi baja az a gátlónak nekem nem himbálózik, csak az érték nem fain...


Az értéknek semmi baja. A kérdés a fentebb indézett mondattal el is van döntve. Nem kell csinálni semmit. Megint nagyon ráérsz nekem az a meglátásom.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 26. vasárnap, 14:12

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 13:14


ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/


akkor olvasd el, amúgy előtte javítottam a kommentem. a keménységét egy autós teleszkóp esetén a benne lévő olaj viszkozitása és annak menniysége tudja meghatározni. a cikban ahogy beleolvasgattam kicsit rosszul van megfogalmazva. az oké, hogy különböző szelepen keresztül megy át az olaj, vagy éppen gáz, de az a csillapító anyag sebességét változtatja meg. az egy dolog, hogy bekeményedik, inkább lelassul, mert az olaj nyomása feltorlódik. de ha az az olaj sűrűbb, akkor hamarabb bekeményedik, mivel hamarabb előáll az a nyomás, ugye a kisebb szelepen nehezebben tud áramolni.
én dolgoztam szelepekkel.
vegyünk egy levegős munkahengert. aminek ki és bemenetén is van egy folytószelep, ami ugyanaz, mint a telókban, csak kívül van és állítható. ha ráraksz mondjuk 6bar nyomást, az mindig 6bar lesz, attól függetlenül, hogy ezek a szelepek hogy vannak betekerve. a szelepekkel csak a munkahenger sebességét változtatod meg, betekerve csökken a levegő beáramlási, vagy kiáramlási útja, a nyomás ugyanannyi.
telónál tulajdonképpen, ha sűrűbb olajat raksz, és a szelepeket nem változtatod, akkor a munkapont eltolódik, hamarabb keményedik fel. ha azt akarod, hogy ugyanoylan legyen megoldható, de akkor a szelepek likán kell növelni. viszont a sűrűbb olaj hátránya, hogy hidegen besűrűsödik jobban, akár a motorolaj.


Itt mi olajos teleszkópról és autóról beszélünk. A cikkben tökéletesen leírják, hogy a szelepekkel meg a viszkozitással lehet a keménységet állítani (ahogy én is mondtam). De valójából tök ugyan ezt mondod te is! Ha az olaj áramlását gátolod (lassítod) akkor nagyobb erő kell ahhoz, hogy visszatérjen alaphelyzetbe, tehát keményebb. Az autónál a teleszkóp FELFELE (tehát az említett visszafele úton) csillapít!! Az a lényege, hogy a rugó ellen dolgozik, hogy az ne tudjon hirtelen visszamenni alaphelyzetbe (csillapít)!
A levegős futómű az más!!!! A montin meg nincs rugó, csak a teló. Az végzi el a rugó dolgát is ezért másképp működik.


má hogyne lenne rugó, csak épp belül van.
a light telókba nincs, ott full olaj, vagy levegő dolgozik, de azért a legtöbbben van rugó, max titánrugó a súly miatt.
na jó a lényeg, hogy szerintem lehet a felújítás mellett maradok, bár lehet amúgy semmi baja az a gátlónak nekem nem himbálózik, csak az érték nem fain...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 26. vasárnap, 13:18

ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 13:11


YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/


akkor olvasd el, amúgy előtte javítottam a kommentem. a keménységét egy autós teleszkóp esetén a benne lévő olaj viszkozitása és annak menniysége tudja meghatározni. a cikban ahogy beleolvasgattam kicsit rosszul van megfogalmazva. az oké, hogy különböző szelepen keresztül megy át az olaj, vagy éppen gáz, de az a csillapító anyag sebességét változtatja meg. az egy dolog, hogy bekeményedik, inkább lelassul, mert az olaj nyomása feltorlódik. de ha az az olaj sűrűbb, akkor hamarabb bekeményedik, mivel hamarabb előáll az a nyomás, ugye a kisebb szelepen nehezebben tud áramolni.
én dolgoztam szelepekkel.
vegyünk egy levegős munkahengert. aminek ki és bemenetén is van egy folytószelep, ami ugyanaz, mint a telókban, csak kívül van és állítható. ha ráraksz mondjuk 6bar nyomást, az mindig 6bar lesz, attól függetlenül, hogy ezek a szelepek hogy vannak betekerve. a szelepekkel csak a munkahenger sebességét változtatod meg, betekerve csökken a levegő beáramlási, vagy kiáramlási útja, a nyomás ugyanannyi.
telónál tulajdonképpen, ha sűrűbb olajat raksz, és a szelepeket nem változtatod, akkor a munkapont eltolódik, hamarabb keményedik fel. ha azt akarod, hogy ugyanoylan legyen megoldható, de akkor a szelepek likán kell növelni. viszont a sűrűbb olaj hátránya, hogy hidegen besűrűsödik jobban, akár a motorolaj.


Itt mi olajos teleszkópról és autóról beszélünk. A cikkben tökéletesen leírják, hogy a szelepekkel meg a viszkozitással lehet a keménységet állítani (ahogy én is mondtam). De valójából tök ugyan ezt mondod te is! Ha az olaj áramlását gátolod (lassítod) akkor nagyobb erő kell ahhoz, hogy visszatérjen alaphelyzetbe, tehát keményebb. Az autónál a teleszkóp FELFELE (tehát az említett visszafele úton) csillapít!! Az a lényege, hogy a rugó ellen dolgozik, hogy az ne tudjon hirtelen visszamenni alaphelyzetbe (csillapít)!
A levegős futómű az más!!!! A montin meg nincs rugó, csak a teló. Az végzi el a rugó dolgát is ezért másképp működik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 12:51


ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/


akkor olvasd el, amúgy előtte javítottam a kommentem. a keménységét egy autós teleszkóp esetén a benne lévő olaj viszkozitása és annak menniysége tudja meghatározni. a cikban ahogy beleolvasgattam kicsit rosszul van megfogalmazva. az oké, hogy különböző szelepen keresztül megy át az olaj, vagy éppen gáz, de az a csillapító anyag sebességét változtatja meg. az egy dolog, hogy bekeményedik, inkább lelassul, mert az olaj nyomása feltorlódik. de ha az az olaj sűrűbb, akkor hamarabb bekeményedik, mivel hamarabb előáll az a nyomás, ugye a kisebb szelepen nehezebben tud áramolni.
én dolgoztam szelepekkel.
vegyünk egy levegős munkahengert. aminek ki és bemenetén is van egy folytószelep, ami ugyanaz, mint a telókban, csak kívül van és állítható. ha ráraksz mondjuk 6bar nyomást, az mindig 6bar lesz, attól függetlenül, hogy ezek a szelepek hogy vannak betekerve. a szelepekkel csak a munkahenger sebességét változtatod meg, betekerve csökken a levegő beáramlási, vagy kiáramlási útja, a nyomás ugyanannyi.
telónál tulajdonképpen, ha sűrűbb olajat raksz, és a szelepeket nem változtatod, akkor a munkapont eltolódik, hamarabb keményedik fel. ha azt akarod, hogy ugyanoylan legyen megoldható, de akkor a szelepek likán kell növelni. viszont a sűrűbb olaj hátránya, hogy hidegen besűrűsödik jobban, akár a motorolaj.

ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 11:39


YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.


nem tudom a montinál hogyan van, de autónál úgy, ahogy írtam. a viták elkerülése végett itt egy link is http://totalcar.hu/tesztek/lengescsilla/

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. május 26. vasárnap, 11:26


ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta:
ecr33rb25dett írta:
YELLOW írta: csak érdekelne a vélemény, én vacilálok.

van egy cég (lehet több is), amit ajánlottak, gátlókat újít fel. full szétszedik, kicserélnek belül alkatrészeket. több keménységi fokozatra tudnak csinálni, attól függ mire szeretnéd használni. akár rövidíteni is tudnak rajta.
nekem az a gondom, hogy a gyári gátlóm gázos, és ők olajosra alakítják. az olajostól félek mint a tűztől, lehet nem kellene. nem tudom. viszont árban a négy gátló felújítása anniyba lenne, mint 1db első gátló. amúgy ha nem gondolkoznék ezen, akkor Sachs gázos menne bele, lehet 6 hengeresé, bár az lehet rövidebb és akkor kutyacsont is kell. én őszintén szólva nem veszem észre, hogy rossz lenne, nem himbálózik, viszont már műszakin jelzett a jobb első visszaútra. a hátsók 48%-osak, ami 20-ig jó, az elsők-ből a balos is olyan 44% körül van, viszont itt 40% a határ. igaz nem is gyári kerékkel megyek műszakira sose, na meg lehet az ültetőrugó is közre játszik.
a felújítás mindenképp gazdaságos, többen ódákat zengenek róla, viszont félek kifossa majd az olajat, mint a TA gátlók
szóval ha valaki halottál már ilyen módszerekről, tapasztalatokról, azt szívesen veszem.


Hali!
Ha jól megcsinálják, akkor nem fossa ki az olajat. Amúgy a gyári gázos is olaj-gázos, tehát ha szar, akkor abból is kifolyhat az olaj.
A gáznak csupán annyi szerepe van, hogy már lefele is csillapít egy kicsit (az olaj meg ugye felfele) De ha jól tudom, akkor van olyan, aki fel tudja újítani úgy, hogy megmarad olaj-gázosnak (ennek utána kell kérdeznem). De ha csak olajos sem gond.
Viszont ha már a lehetőségeket említetted, akkor én a helyedben megfontolnám, hogy megcsinálom az elsőket állítható magasságúra. Ha már úgyis felújíttatod, akkor az csinálsz vele, amit akarsz. Állítható magasság:
1. levágathatod róla a rugótányért meg a kutyacsont tartókonzolját
2. csináltatsz egy menetes hüvelyt, amit rá tudsz húzni a teleszkópra és ráül a tetejére, illetve hozzá két anyát (egy tartó, egy kontra)
3. megcsinálod, hogy a gyári rugótányér illeszkedjen (ráüljön) az előbb említett anyára, így maradhat a gyári vagy ültető rugó
4. megtudod, hogy a rövidebb stabpálca mennyivel rövidebb és áthegeszteted a tartóját annyival lejjebb (itt el is oszlatnám a rövidebb stabilizátor-pálcával kapcsolatos félreértéseket. az oka annak, hogy valamelyikben rövidebb van, az annyi, hogy a rugótányért gyárilag lejjebb rakták, tehát nem fért el ott a tartó, ahol a hosszú stab-os verzióban van. így nem maradt más lehetőségük, lejjebb hegesztették a tartót, tehát rövidebb rúd kell)
5. veszel egy rövid kutyacsontot és azzal rakod össze
És már tekergetheted is oda, ahol tetszik


köszi a választ. hát akkor lehet maradok emellett, bár állítós verzió nem érdekel. állítólag ezt is oda-vissza csillapítósra tudják megcsinálni.
mondjuk amit nem értek, hogy oké tudnak keményíteni, meg akármilyenre, de ahhoz tudni kéne gyárilag milyen keménységű. és sok autónak tudni kéne. érted, hogy milyen értékhez képest kell keményebb mondjuk.


ezzel a keménység kérdéssel én is mindig ugyanígy voltam, kinek mi a kemény. de elvileg a gyári keménységgel tisztában vannak, meg ha nem totál szart viszel nekik, akkor szerintem azt is alapul tudják venni.
Ez úgy működik (kicsit leegyszerűsítve persze), hogy lefele mozgásnál átömlik az olaj egy nagy szelepen egy kamrába és onnan pedig egy kisebb áteresztő képességű szelepen keresztül lassabban jut vissza, így csillapít. a keménységet szerintem a szeleppel (milyen áteresztő képességű) illetve az olajjal (mennyire sűrü) tudja állítani. azt tudja, hogy milyen szelep, ill. milyen olaj volt benne eredetileg és ahhoz tud menni.


mivel montizok... ez nem pont így van.
a keménység a benne lévő olaj nyomásától fog függni, magyarán menniy olajat tesznek bele. amit te mondasz szelepet, azzal, azt lehet állítani, hogy milyen legyen a reakció, direktebb (gyorsabb) vagy lomhább, hogy pl a csillapítás végére mennyire keményedjen be, lassuljon be. ezzel tisztában vagyok, csak hogy ők, honnan tudnak és mivel mérik egy teló keménységét azt nem tudom.

szerk.: jah az olaj viszkozitását ki is hagytam, mint keménységi befolyásoló tényező

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. május 26. vasárnap, 11:38