zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 12:30


vivaladiesel írta:
zoley88 írta: Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel.


Ne várd meg amíg teljesen letérdel... Ha már kopog akkor cseréld.
Részben a szerepe, hogy kanyar közben is megőrizze az autó a stabilitását tehát ne "billegjen" az autó.


Ha közbe szólhatnék és ez filléres dolog.........stabilizátor kart tartó két gumibakot is lehet cserélni kellene és apróság ,de nálam sokat "dobott",eredetileg ezek 22,5mm belső átmérőjűek(na ez szép magyaros megfogalmazás:lolés mikor nézegettem ,hogy ki kellene cserélni ,hát semmi nyúlásra utaló jelet nem mutatott,de úgy voltam vele csere.Mikor leszedtem meglepődtem,hogy közel 2,5mm eltérés volt és ez elég sok szerintem!A végeredmény az meggyőző volt



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 12. szerda, 12:31

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 09:32


zoley88 írta: Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel.


Ne várd meg amíg teljesen letérdel... Ha már kopog akkor cseréld.
Részben a szerepe, hogy kanyar közben is megőrizze az autó a stabilitását tehát ne "billegjen" az autó.


zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 08:54


zoley88 írta: voltam, 2 órát dolgozott rajta. kerekekre cucc, arra mérő, majd gépen nézte az értékeket. szinte minden érték rossz volt, esetenként nagyon nagy mértékben... jobb oldalt pár mm-el rövidebb volt a kereket közti táv, ezt nem tudta javítani, de a többit állította, ezt meg kompenzálta, de még határértéken belül jóval, hogy ne legyen félrekopás. Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel. 7600 Ft volt, súlyozott, de már nem húz, rendesen működik az úttartás.


adalék:
http://autotechnika.hu/uploads.../24-26.pdf
"A beállítást ennél a típusnál (E46) is a futómű holtjátékának vizsgálata után a megfelelő súlyterhelés (az M3 kivétel, ott nem szük- séges a súlyterhelés) behelyezésével kell kezdeni. "

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 11. kedd, 14:48


voltam, 2 órát dolgozott rajta. kerekekre cucc, arra mérő, majd gépen nézte az értékeket. szinte minden érték rossz volt, esetenként nagyon nagy mértékben... jobb oldalt pár mm-el rövidebb volt a kereket közti táv, ezt nem tudta javítani, de a többit állította, ezt meg kompenzálta, de még határértéken belül jóval, hogy ne legyen félrekopás. Közbe bemutatta, hogy a bal első stabilizátorpálca kopog, ennek várható a jelentősebb károsodása idővel. 7600 Ft volt, súlyozott, de már nem húz, rendesen működik az úttartás.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 20:19


zoley88 írta:
ember84 írta:
Semmi nem oldja meg,csak a 205/55 r16-os kerék!Az összes e46 húz mással,ha nem tökéletes az út!Nem tudsz mit tenni!


205/55 R16 kerekem van fent, és útminőségtől, dőléstől függetlenül mindig húz. szerelőm szerint szinte biztos, hogy a bal hátsó utánfutása lesz a gond, ami "tolja" előre a kocsit. Ő küldött el rendes futóműveshez, mert ő csak elöl tud állítani, nincs meg a műszere.


Tényleg nem mondom, ha nagyon szar valami és nem lehet állítani már, akkor megpakolják, ahogy írja is. Nekem zsír ujjak voltak a lengéscsillapítók, ( BMW be szerelt, gyáriak ) de mikor műszakíztaták BMW szervizbe nem igen akarta az értéket dobni a rázópadon bal eleje. Na akkor megnyomkodták, aszem rá is kellett ülni a bal elejére, úgy rázták meg.

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 20:13


ember84 írta:
Semmi nem oldja meg,csak a 205/55 r16-os kerék!Az összes e46 húz mással,ha nem tökéletes az út!Nem tudsz mit tenni!


205/55 R16 kerekem van fent, és útminőségtől, dőléstől függetlenül mindig húz. szerelőm szerint szinte biztos, hogy a bal hátsó utánfutása lesz a gond, ami "tolja" előre a kocsit. Ő küldött el rendes futóműveshez, mert ő csak elöl tud állítani, nincs meg a műszere.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 20:04


zoley88 írta:
anubisz írta:
zoley88 írta: holnap megyek beállíttatni. IDE Kíváncsi leszek...


Nincsenek illúzióim, minden mester a saját technikájára esküszik. Itt le van írva a TIS be, hogy mikor kell súlyt használni, amúgy nem lehet. Mindegy, ezek a buta mérnökök biztos át akartak verni minden BMW tulajt. Biztos ezek is tanulták valahol, de már akkor kinek higgyen az ember, a BMW mérnököknek,vagy egy univerzális futómű állítónak.
Azért kérdezz rá, és mond neki ,hogy mit ír a BMW erre. Kíváncsi leszek, most ki, kicsodát fog lehülyézni, hogy ki, miért nem ért hozzá.
Ez is olyan mint az olaj téma, ki erre esküszik, ki arra, meddő vita.
Képtelen vagyok felfogni, ha odamész, és bemérnek,van egy kicsi eltérés, húznak 2 menetet pár csavaron, és minden tökéletes egyből, akkor minek a sulyok, kivéve ha nincs szétcsapva a futómű.


meg is fogom kérdezni. Nekem egy a fontos: menjen egyenesen. felőlem sámánt is hozhatnak, ha az megoldja


Sámán némely szerelőnek van rá szüksége a benzinpumpa miatt nem indult a kocsim pöccre, fel vettem videóra is, lejátszottam laptopon, hogy tuti legyen a hibaleírás ( ennél többet mit tudsz már megtenni ) erre azt mondta ez lehet az önindító a rossz nagy agitálás után lett pumpa cserélve, azóta semmi gondom.
Ennyi !!

A másik meg rákötött egy laptopot, és azonnal mondta a kertergáz szellőztető szelepet kell cserélni. Az egy varázslat, hogy ezt ki tudta olvasni egy laptopból, mivel ezt semmi nem jelzi vissza. Természetesen ezt látva szkeptikus lettem, itthon megnéztem a számlákat 1 éve volt cserélve, minden csővel együtt. Ámen. BMW be letekerte az olajbeöntőt, odarakta a kezét, mondta a szerelő semmi baja ennek.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 10. hétfő, 20:14


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 20:04


zoley88 írta:
anubisz írta:
zoley88 írta: holnap megyek beállíttatni. IDE Kíváncsi leszek...


Nincsenek illúzióim, minden mester a saját technikájára esküszik. Itt le van írva a TIS be, hogy mikor kell súlyt használni, amúgy nem lehet. Mindegy, ezek a buta mérnökök biztos át akartak verni minden BMW tulajt. Biztos ezek is tanulták valahol, de már akkor kinek higgyen az ember, a BMW mérnököknek,vagy egy univerzális futómű állítónak.
Azért kérdezz rá, és mond neki ,hogy mit ír a BMW erre. Kíváncsi leszek, most ki, kicsodát fog lehülyézni, hogy ki, miért nem ért hozzá.
Ez is olyan mint az olaj téma, ki erre esküszik, ki arra, meddő vita.
Képtelen vagyok felfogni, ha odamész, és bemérnek,van egy kicsi eltérés, húznak 2 menetet pár csavaron, és minden tökéletes egyből, akkor minek a sulyok, kivéve ha nincs szétcsapva a futómű.


meg is fogom kérdezni. Nekem egy a fontos: menjen egyenesen. felőlem sámánt is hozhatnak, ha az megoldja


Semmi nem oldja meg,csak a 205/55 r16-os kerék!Az összes e46 húz mással,ha nem tökéletes az út!Nem tudsz mit tenni!

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 19:56


anubisz írta:
zoley88 írta: holnap megyek beállíttatni. IDE Kíváncsi leszek...


Nincsenek illúzióim, minden mester a saját technikájára esküszik. Itt le van írva a TIS be, hogy mikor kell súlyt használni, amúgy nem lehet. Mindegy, ezek a buta mérnökök biztos át akartak verni minden BMW tulajt. Biztos ezek is tanulták valahol, de már akkor kinek higgyen az ember, a BMW mérnököknek,vagy egy univerzális futómű állítónak.
Azért kérdezz rá, és mond neki ,hogy mit ír a BMW erre. Kíváncsi leszek, most ki, kicsodát fog lehülyézni, hogy ki, miért nem ért hozzá.
Ez is olyan mint az olaj téma, ki erre esküszik, ki arra, meddő vita.
Képtelen vagyok felfogni, ha odamész, és bemérnek,van egy kicsi eltérés, húznak 2 menetet pár csavaron, és minden tökéletes egyből, akkor minek a sulyok, kivéve ha nincs szétcsapva a futómű.


meg is fogom kérdezni. Nekem egy a fontos: menjen egyenesen. felőlem sámánt is hozhatnak, ha az megoldja

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 19:49


zoley88 írta: holnap megyek beállíttatni. IDE Kíváncsi leszek...


Nincsenek illúzióim, minden mester a saját technikájára esküszik. Itt le van írva a TIS be, hogy mikor kell súlyt használni, amúgy nem lehet. Mindegy, ezek a buta mérnökök biztos át akartak verni minden BMW tulajt. Biztos ezek is tanulták valahol, de már akkor kinek higgyen az ember, a BMW mérnököknek,vagy egy univerzális futómű állítónak.
Azért kérdezz rá, és mond neki ,hogy mit ír a BMW erre. Kíváncsi leszek, most ki, kicsodát fog lehülyézni, hogy ki, miért nem ért hozzá.
Ez is olyan mint az olaj téma, ki erre esküszik, ki arra, meddő vita.
Képtelen vagyok felfogni, ha odamész, és bemérnek,van egy kicsi eltérés, húznak 2 menetet pár csavaron, és minden tökéletes egyből, akkor minek a sulyok, kivéve ha nincs szétcsapva a futómű.

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 10. hétfő, 19:28


holnap megyek beállíttatni. IDE Kíváncsi leszek...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 06. csütörtök, 06:15


Nem hinném, hogy mondtam, hogy te mondtad a 200 kilót . Arról nem tehetek, ha beképzelsz magadnak dolgokat.

És végezetül, hogy lezárjam a vitát, igen kell súlyt rakni a beállításnál, AKKOR HA AZ AUTÓ ÜRESEN MÉRT ÉRTÉKEI MÉG MINDIG A HATÁRÉRTÉKEN KÍVÜL ESNEK

BMW TIS - 32 00 155 Váz / kerék összehangolás terhelés nélkül

Fontos!
Ne végezzen alváz / futómű állítást terhelés nélkül:
a) ha a műszaki követelmények igazodás hasmagasságot input nincsenek a helyükön
B), ha annak ellenére, javítások miután végeztek, az autó hasmagasságot a balra és jobb oldalán továbbra is kívül esik az engedélyezett
C), ha a szóban forgó jármű is balesetet szenvedett

BMW TIS - 32 00 150 szabvány alváz / kerék igazodás terheléssel

Kivéve M modellek:
Fontos!
Végezzünk alváz / kerék igazodás terhelés kizárólag:
a) ha a műszaki követelmények igazodás hasmagasságot input nincsenek a helyükön
B), ha annak ellenére, javítások miután végeztek, az autó hasmagasságot a bal és a jobb oldalon még mindig kívül esik az engedélyezett
C), ha a szóban forgó jármű, részt vettek egy baleset


Tehát ott van feketén, fehéren KIZÁRÓLAG ha az értékek nem megfelelőek. És azt is csak normál futóműnél. M es kizárva, és M3 is.

Igen kisúlyozzák ahol már olyan fos a futómű, hogy nem lehet gyári értéket belevarázsolni !! És a rossz geometria miatt ne zabálja le a gumikat, meg át tudjon menni egy ro...dt műszaki vizsgán.

Most lehet vitatkozni a BMW tervezőkkel. Szervizajánlással.
Biztos jó lesz a geometria, ha fúl megrakva állítanak értéket, utána meg állandóan 1 ember ,vagy kettő ül benne. Igen, dobni fogja az értéket, majd ha ugyan annyian utaznak nap mint nap a kocsival, mint amihez állították a futóművet. 150, 200 kg hoz meg egy tank benzin.
10 km . Lejártam már pár gumit, csak ebbe az E46 ba én raktam 200 ezret, a többit nem sorolom. Akinek félrekopik a gumija és nem veszi észre,az vagy nagyon hülye, vagy szarik a világra.
Kurvára nem értem, ha egy futószalagról lejött autó úgy van megtervezve, hogy a minimális, és maximális megengedett össztömegen belül a határérték mindig normális marad,és elviszem beállítani és minden normális, nekem ne pakolja meg sulyokkal.
Aztán aki pályaautót akar csináltatni a kocsijából, ezekre a szar utakra, az vigye a Zengőhöz, vagy akár kihez. Lehet majd a Hungaroringen 50 el nagyobb sebességgel tud bevenni egy kanyart.
Belinkelnek itt E30 E36 javaslatokat a beállításra, kérem, hol vagyunk már attól. Akkor még a mobiltelefon is egy aktatáska méretű volt.

Nekem ez vóna a véleményem, aztán le is zártam ezt a vitát a részemről.
Aki gyári értéket akar a kocsijába vigye normál, vagy BMW hez beállítani, aki meg kísérletezni akar, vigye ilyen súlyos akárkihez, mert ő nem lusta belepakolni a nehezéket, a többi csak azért nem úgy csinálja, mert mind lusták.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. december 05. szerda, 23:07


anubisz írta:
zoley88 írta: közben utánajárogattam, 4 kerekes, komoly (lézeres, súlyozás, kutyafüle) beállítás kell, lehetőleg BMW hivatalos szervizben, mert máshol, máshogy nem csinálják meg rendesen. Bp-en hova érdemes vinnem, melyikbe?

Hát nekem BMW be csinálták, és 4 kerekes, nem pakoltak bele 200 kilót.
Másik!! most néztem a filmet NISSAN GTR 4 kerekes, 570 lóerő, 0-100 ra 2,8 Mp 100000 dolláros kocsi, még gyártás közben a fúlószalagon állítanak futóművet, ott mondta, ( és futóműalisát, a futómű helyére illesztés után. Gondolod utána ka kijön a gyárból, már csak 200 kg súllyal lehet beállítani? Vagy egy Bugattit 1,5 millió dolláros kocsit. Beviszel egy Porschét a szervizbe, és megpakolják 200 kilóval. Ez vicc.


Szia anubisz!
Ha ennyire rá(m) szálltál ebben a témában, légyszi meséld már el nekem, hogy hol írtam le azt a 200 kilót???? nem akartam hozzászólni, de annyiszor a pofámba vágtad ezt, hogy azt már kezdem únni, meg sértő is. Én nem vagyok BMW szerelő, meg futómű állító sem, tehát nem értek hozzá! Nekem szakműhelyben mondták ezt a súly berakást több helyen is (de nem 200 kilót), úgyhogy tisztelettel kérlek felém hanyagold már ezt a témát. Abban azért gondolom egyet értünk, ha a kormány nem is húz sehová, de nem jól van beállítva a futómű, annak a gumi koptató hatása nem 10 Km után fog jelentkezni, bár lehet, hogy ezt is rosszul tudom.
Jó Mikulásozást!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 05. szerda, 22:19


zoley88 írta:
anubisz írta:
zoley88 írta: közben utánajárogattam, 4 kerekes, komoly (lézeres, súlyozás, kutyafüle) beállítás kell, lehetőleg BMW hivatalos szervizben, mert máshol, máshogy nem csinálják meg rendesen. Bp-en hova érdemes vinnem, melyikbe?

Hát nekem BMW be csinálták, és 4 kerekes, nem pakoltak bele 200 kilót.
Másik!! most néztem a filmet NISSAN GTR 4 kerekes, 570 lóerő, 0-100 ra 2,8 Mp 100000 dolláros kocsi, még gyártás közben a fúlószalagon állítanak futóművet, ott mondta, ( és futóműalisát, a futómű helyére illesztés után. Gondolod utána ka kijön a gyárból, már csak 200 kg súllyal lehet beállítani? Vagy egy Bugattit 1,5 millió dolláros kocsit. Beviszel egy Porschét a szervizbe, és megpakolják 200 kilóval. Ez vicc.

és melyikbe voltál? gondolom akkor faszán működik


Én Győrbe lakom, itt az A1 Leier BMW van. És ott csinálták előttem már számtalanszor. Most nyáron is új gumikat vettem, és nem is állítottam előtte, gyönyörű egyenletes a felülete mindnek.

Mindjárt feltöltök egy képet, milyen diagramot nyomtatnak ki.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. december 05. szerda, 22:31

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 05. szerda, 22:13


anubisz írta:
zoley88 írta: közben utánajárogattam, 4 kerekes, komoly (lézeres, súlyozás, kutyafüle) beállítás kell, lehetőleg BMW hivatalos szervizben, mert máshol, máshogy nem csinálják meg rendesen. Bp-en hova érdemes vinnem, melyikbe?

Hát nekem BMW be csinálták, és 4 kerekes, nem pakoltak bele 200 kilót.
Másik!! most néztem a filmet NISSAN GTR 4 kerekes, 570 lóerő, 0-100 ra 2,8 Mp 100000 dolláros kocsi, még gyártás közben a fúlószalagon állítanak futóművet, ott mondta, ( és futóműalisát, a futómű helyére illesztés után. Gondolod utána ka kijön a gyárból, már csak 200 kg súllyal lehet beállítani? Vagy egy Bugattit 1,5 millió dolláros kocsit. Beviszel egy Porschét a szervizbe, és megpakolják 200 kilóval. Ez vicc.

és melyikbe voltál? gondolom akkor faszán működik