hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. augusztus 18. vasárnap, 17:53


szabi608 írta: Sziasztok!

Kinéztem egy 2007-es, E91, BMW 318d 122 le-s változatot. Motorkódja 204D4.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a motorban van DPF (részecskeszűrő)?
Ennek a motornak mik a gyengéi? Az gáz, ha nagyobb gázfröccsre barnás-feketés füst pamacsot nyom ki?

Köszönöm a válaszokat.

Szia,
az a baj, hogy kb. 2000 után az autók nem az örökkévalóságnak, hanem a piacgazdasági elvek alapján a fogyasztói társadalom számára tervezték, gyártották
Bye:hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz szabi608

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. augusztus 17. szombat, 19:41


Sziasztok!

Kinéztem egy 2007-es, E91, BMW 318d 122 le-s változatot. Motorkódja 204D4.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a motorban van DPF (részecskeszűrő)?
Ennek a motornak mik a gyengéi? Az gáz, ha nagyobb gázfröccsre barnás-feketés füst pamacsot nyom ki?

Köszönöm a válaszokat.

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2019. április 13. szombat, 15:18


Sziasztok,

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy nyáron szeretnék vásárolni egy e90 vagy e91 -es szériát.
Mivel csak e46- volt / van ezért vásárlás előtt egy kis felvilágosítás jól jönne.
Az elképzelés a következő lenne:

- Évjárat: 2008-tól felfele lehetőleg faceliftes
- Kivitel: sedan / touring
- Benzinből max 320i Dieselből 320d a plafon max 325d mivel második autó lesz!
- Keret: 2.2 - 3.1 millió

3 millio körül nézegettem 320d 163 le n46d20C motorkóddal. Km- 250e volt

Kérdésem az lenne, hogy melyik motorkódú autót érdemes megvenni mint benzin mint diesel választékból, mire érzékenyek, mik a típushibák mire figyeljek vásárláskor /használatkor stb.
Főként tapasztalatok érdekelnek.

Előre is köszönöm a válaszaitokat!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. november 06. kedd, 20:15


gueszka írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.


Ha meg van az alvázszám, akkor realoemen meg lehet nézni, hogy az adott típusban van e vagy nincs. Nekem 318D-m van n47d20c 2008/9-es és nekem nincs benne. Ha a motor csoport alatt ilyet látsz: INTAKE MANIFOLD AGR WITHOUT FLAP CONTROL akkor nincs benne pillangó...


hát E46 esetén pont kollégámnak néztem pár hete, de neki hozza mind a két robbantott ábrát. mintha fejből kellene tudnod, hogy van-e benne vagy sincs, és az alapján kiválasztani. mondjuk az M47N. az E90 2007-ben már N47. viszont a realoem E90 esetén már csak az egyiket hozza. és a 18d-ben nincs, a 20d-ben van. most néztem meg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2018. november 06. kedd, 18:11


YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.


Ha meg van az alvázszám, akkor realoemen meg lehet nézni, hogy az adott típusban van e vagy nincs. Nekem 318D-m van n47d20c 2008/9-es és nekem nincs benne. Ha a motor csoport alatt ilyet látsz: INTAKE MANIFOLD AGR WITHOUT FLAP CONTROL akkor nincs benne pillangó...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 13:13


notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 12:16


Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. október 02. kedd, 07:15


madam55 írta: Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem, mint leendő BMW tulaj. Számos cikk, vélemény és mendemonda alapján 2007-2008 eleji 3as e90-et szeretnék vásárolni németországból. Én úgy hallottam hogy az M-el kezdődő motorkódú autókkal kevesebb a baj mint az N-el kezdöekkel. Jelenleg 2 autó tűnik jó választásnak (alább csatolom a linkeket):

https://suchen.mobile.de/fahrz...0a1acbb1a3


https://suchen.mobile.de/fahrz...29dce1e58b

Ha rákattintotok a linkre akkor még rákell kattintani arra hogy continue to mobile.de és akkor válik láthatóvá a hírdetés

Tudnátok nekem kérlek véleményt mondanni hogy a kilométer állás valós lehet e, illetve hogy a 2008 áprilisában forgalomba hozott kocsiban az M vagy az N es kódu motor lehet e benne? Én személy szerint a 2.at választanám mivel csak 2 tulaja volt , fiatalabb és megkíméltebbnek tűnik, viszont ha az N es kódu motor van benne akkor félnék megvásárolni.

Előre is köszönöm szépen a segítséget,
Üdv,
Ádi



Szia!

Nem vagyok nagy dízel szagértő, csak benzines BMW-m volt mindig, de úgy látom hogy a te általad keresett M-es motorkódú autó az a 120kw(163le) 2005-07-ig gyártották.
Az N-es pedig 130kw(177le) 2007-13-ig gyártották.
Amit személy szerint választanál, azaz a második az pont az N-es motorkódú amit kerülni szeretnél az első pedig M-es. De javítsatok ki ha tévedek!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)


státusz madam55

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 14:18


Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem, mint leendő BMW tulaj. Számos cikk, vélemény és mendemonda alapján 2007-2008 eleji 3as e90-et szeretnék vásárolni németországból. Én úgy hallottam hogy az M-el kezdődő motorkódú autókkal kevesebb a baj mint az N-el kezdöekkel. Jelenleg 2 autó tűnik jó választásnak (alább csatolom a linkeket):

https://suchen.mobile.de/fahrz...0a1acbb1a3


https://suchen.mobile.de/fahrz...29dce1e58b

Ha rákattintotok a linkre akkor még rákell kattintani arra hogy continue to mobile.de és akkor válik láthatóvá a hírdetés

Tudnátok nekem kérlek véleményt mondanni hogy a kilométer állás valós lehet e, illetve hogy a 2008 áprilisában forgalomba hozott kocsiban az M vagy az N es kódu motor lehet e benne? Én személy szerint a 2.at választanám mivel csak 2 tulaja volt , fiatalabb és megkíméltebbnek tűnik, viszont ha az N es kódu motor van benne akkor félnék megvásárolni.

Előre is köszönöm szépen a segítséget,
Üdv,
Ádi



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2018. május 30. szerda, 21:15


Sziasztok!

Egyik ismerősöm E90-et venne, de egy "feltételben" nem tudok válaszolni neki.
Hányas évjárattól van bennük USB port?
Azt tudom, hogy a Faceliftben már van, csak azt nem, hogy ez együtt jött a Facelifttel, a navi operációs rendszerének frissítésével, vagy már a Facelift előttiekben is van USB port?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. március 16. péntek, 10:03


MavericK írta:
YELLOW írta:
MavericK írta: Udv!

Egy ideje nezegetek autokat, nem titok, cserelni szeretnek.
Tudom, Istenkaromlas lenne de nem csak BMW volt a listan, sot, volt ami nem is német volt, de ahogy telik-mulik az ido, kezdek visszakanyarodni "A Markahoz".

Eddig dizelem volt, 318D es most benzinesre valtok. Oka van, ne azt firtassuk mik az elonyok-hatranyok, benzines a valasztas.

Az optimalis elmeny es realis gazdasagossag keretei kozott maradva 2009-2010 koruli 318i 143 LE vagy 320i 170 LE erdekel, manualis valto, sedan vagy touring az mindegy.
Elsosorban a motorra lennek kivancsi, van-e valami amire kulonosen oda kell figyelni ebben, gondolok itt vezerlesre, milyen lanc, cserelni kell-e, vekony lancos vagy duplasoros, van-e elektronikai buktato... stb.
Nyilvan hibatlan motor nincs, itt most a nagy gyartasi gixerekre gondolok, mivel mar vagy 6 eve megvan a dizelem, nem igazan kovettem figyelemmel a masik tabor esemenyeit.

Elore is koszi

Gabor


hát a 170 lovas 20i N43B20 elég bajos, haver most szív vele. elektromos vízpumpa, injektor, trafó, gyertya problémák, difi csapágy probléma. meg voltak még egyebek. bár az N45 se sokkal jobb.
sajnos az évjárat választásod behatárolja azt, hogy nehéz túl jót ajánlani.
még az újabb 6 hengeresek is jobb választások talán.
nem akartalak elkeseríteni. persze kifoghatsz jót.


Hat koszonom, bar nem sikerult okosabbnak lennem, igy tenyleg meg a 6 hengeres N52 igeretesebbnem tunik, bar mindennapi jarasra meg tul nagynak itelem.


ettől több okosságot nem tudok mondani. sajnos. én személy szerint E90-ből N46 motorost vennék, pedig azzal is gond van, ha nem figyelnek rá. viszont az FL-es jobban tetszik. éppen ezért nem valószínű, hogy E9x szériából valaha is lesz autóm.
az a bibi, hogy nehéz jó előéletű autókat találni. max ismerőstől. olyan meg ritka, hogy klappoljon minden. őszintén nem tudom neked nyugodt szívvel ajánlani egyiket sem.
nekem az a véleményem, hogy az a legjobb ha az ember 0 km-esen tud megvenni egy autót, akkor sokáig jó lehet, de ahhoz is az kell, hogy fele intervallumban cserélje az olajat legkésőbb. pont most olvastam egy csoportban, hogy 57ezer km alatt nem volt olaj cserélve. tessék. a németek sem viszik hamarabb. sokat is mennek, nem fog negyedévente szervizbe járni. majd amikor a 30ezret eléri és kalimpol a gép. a sok török, román, albán szervizes meg vagy megcsinálja, vagy nem. itthon is a legtöbb megveszi a drága autót, de szervizelésre már nem akar költeni.

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. március 16. péntek, 09:36


YELLOW írta:
MavericK írta: Udv!

Egy ideje nezegetek autokat, nem titok, cserelni szeretnek.
Tudom, Istenkaromlas lenne de nem csak BMW volt a listan, sot, volt ami nem is német volt, de ahogy telik-mulik az ido, kezdek visszakanyarodni "A Markahoz".

Eddig dizelem volt, 318D es most benzinesre valtok. Oka van, ne azt firtassuk mik az elonyok-hatranyok, benzines a valasztas.

Az optimalis elmeny es realis gazdasagossag keretei kozott maradva 2009-2010 koruli 318i 143 LE vagy 320i 170 LE erdekel, manualis valto, sedan vagy touring az mindegy.
Elsosorban a motorra lennek kivancsi, van-e valami amire kulonosen oda kell figyelni ebben, gondolok itt vezerlesre, milyen lanc, cserelni kell-e, vekony lancos vagy duplasoros, van-e elektronikai buktato... stb.
Nyilvan hibatlan motor nincs, itt most a nagy gyartasi gixerekre gondolok, mivel mar vagy 6 eve megvan a dizelem, nem igazan kovettem figyelemmel a masik tabor esemenyeit.

Elore is koszi

Gabor


hát a 170 lovas 20i N43B20 elég bajos, haver most szív vele. elektromos vízpumpa, injektor, trafó, gyertya problémák, difi csapágy probléma. meg voltak még egyebek. bár az N45 se sokkal jobb.
sajnos az évjárat választásod behatárolja azt, hogy nehéz túl jót ajánlani.
még az újabb 6 hengeresek is jobb választások talán.
nem akartalak elkeseríteni. persze kifoghatsz jót.


Hat koszonom, bar nem sikerult okosabbnak lennem, igy tenyleg meg a 6 hengeres N52 igeretesebbnem tunik, bar mindennapi jarasra meg tul nagynak itelem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. március 15. csütörtök, 22:28


MavericK írta: Udv!

Egy ideje nezegetek autokat, nem titok, cserelni szeretnek.
Tudom, Istenkaromlas lenne de nem csak BMW volt a listan, sot, volt ami nem is német volt, de ahogy telik-mulik az ido, kezdek visszakanyarodni "A Markahoz".

Eddig dizelem volt, 318D es most benzinesre valtok. Oka van, ne azt firtassuk mik az elonyok-hatranyok, benzines a valasztas.

Az optimalis elmeny es realis gazdasagossag keretei kozott maradva 2009-2010 koruli 318i 143 LE vagy 320i 170 LE erdekel, manualis valto, sedan vagy touring az mindegy.
Elsosorban a motorra lennek kivancsi, van-e valami amire kulonosen oda kell figyelni ebben, gondolok itt vezerlesre, milyen lanc, cserelni kell-e, vekony lancos vagy duplasoros, van-e elektronikai buktato... stb.
Nyilvan hibatlan motor nincs, itt most a nagy gyartasi gixerekre gondolok, mivel mar vagy 6 eve megvan a dizelem, nem igazan kovettem figyelemmel a masik tabor esemenyeit.

Elore is koszi

Gabor


hát a 170 lovas 20i N43B20 elég bajos, haver most szív vele. elektromos vízpumpa, injektor, trafó, gyertya problémák, difi csapágy probléma. meg voltak még egyebek. bár az N45 se sokkal jobb.
sajnos az évjárat választásod behatárolja azt, hogy nehéz túl jót ajánlani.
még az újabb 6 hengeresek is jobb választások talán.
nem akartalak elkeseríteni. persze kifoghatsz jót.

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. március 15. csütörtök, 22:09


Udv!

Egy ideje nezegetek autokat, nem titok, cserelni szeretnek.
Tudom, Istenkaromlas lenne de nem csak BMW volt a listan, sot, volt ami nem is német volt, de ahogy telik-mulik az ido, kezdek visszakanyarodni "A Markahoz".

Eddig dizelem volt, 318D es most benzinesre valtok. Oka van, ne azt firtassuk mik az elonyok-hatranyok, benzines a valasztas.

Az optimalis elmeny es realis gazdasagossag keretei kozott maradva 2009-2010 koruli 318i 143 LE vagy 320i 170 LE erdekel, manualis valto, sedan vagy touring az mindegy.
Elsosorban a motorra lennek kivancsi, van-e valami amire kulonosen oda kell figyelni ebben, gondolok itt vezerlesre, milyen lanc, cserelni kell-e, vekony lancos vagy duplasoros, van-e elektronikai buktato... stb.
Nyilvan hibatlan motor nincs, itt most a nagy gyartasi gixerekre gondolok, mivel mar vagy 6 eve megvan a dizelem, nem igazan kovettem figyelemmel a masik tabor esemenyeit.

Elore is koszi

Gabor

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2017. szeptember 12. kedd, 12:07


zsandor írta:
lalada írta:
zsandor írta: Sziasztok,

nézelődök E91 325D körül, 197 loerő, automatát.

konkrétan:
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11753831

mennyire jók ezek az autók, esetleges tipushibák? mire érdemes figyelni? az első bmw-m lenne miután vezettem párszor e90 330D-t nagyon megtetszett és igazából amit kipróbáltam arra se lett kőltve a kötelező szervizen kivűl semmi. gondoltam nekem elég lesz a kisebb mert olyan nagy távokat nem vagy csak nagyon ritkán megyek.

válaszokat előre is köszi

Esélyes lehet az időszakos csere:
Szíjak, gorgokkel, szíjtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak,lengéscsillapító, kartergazszuro..+ akkumulátor, fékek ellenőrzése..olyan 250e-300e legyen nálad pluszban, meg ha esetleg a vezérlést is cseréled akkor még 300e. szerk. még ami eszembe jutott:kis termosztát/nagy termosztát !!!DPF abban az esetben szokott eltömődni amikor szarok a termosztátok vagy a porlasztó rossz


kis és nagy termosztát az hol van mi célt szolgál? EGR-hez van köze?





igaz ez M47 -re vonatkozik, de kb ugyanaz, nézd végig. egyik thermo a kis hűtőkörben a másik a nagyban van, mindkettőnek megvan a funkciója. Nyilván hideg motornál nem kéne a vizet tovább hűteni a nagy hűtővel a nagy thermo ezt akadályozza. A kicsi meg a kis radiátorral van összekapcsolva.