Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. október 22. szerda, 21:33


ute107 írta: Nálam ha rajt a vákuumcső és nincs ledugózva, akkor indítás után lefullad. Jó esetben 400 métert tudok menni.

Fogalmam sincs mi lehet.... Szerintem nem csak az EGR-el lesz a baj, sem nálad sem nálam.


Meg kellene nézni diaggal, hogy milyen kivezérlést kap és valójában mennyire van nyitva. Lehet a szabályzó vákumszelep rossz, és túlságosan nyitva van a szelep, sok a visszavezetett kipuffgáz és kevés a beszívott friss levegő. Talán így tudom elképzelni hogy lefulladhat a motor:

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2014. október 22. szerda, 19:29


Tano írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

egy kis segítséget szeretnék kérni!

EGR hibaüzenetem van, jelenleg le van kötve mert akkor nem indul az autó. Ezen felül milyen hibajelenséget produkálhat egy 320d ha rossz az egr? Értem úgy hogy beremeg a kipufogógáz miatt vagy ilyesmi. köszönöm


???nem indul ha be van kötve az EGR? WTF
Ha ki van kötve, akkor azon kívül hogy hibaüzenetet kapsz nem lesz más jelenség, mivel ez csak annyit csinál hogy a kipuffgázt vezeti vissza a szívóoldalra. Ha nincs bekötve akkor csak több a kipuffgáz, környezetvédelmileg nem olyan előnyös, illetve az égési körülmények mások. De ez nem látom hogyan befolyásolná az autó beindulását. Nálad valami mással lesz gebasz.


Nálam ha rajt a vákuumcső és nincs ledugózva, akkor indítás után lefullad. Jó esetben 400 métert tudok menni.

Fogalmam sincs mi lehet.... Szerintem nem csak az EGR-el lesz a baj, sem nálad sem nálam.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. október 22. szerda, 13:33


batigol09 írta: Sziasztok!

egy kis segítséget szeretnék kérni!

EGR hibaüzenetem van, jelenleg le van kötve mert akkor nem indul az autó. Ezen felül milyen hibajelenséget produkálhat egy 320d ha rossz az egr? Értem úgy hogy beremeg a kipufogógáz miatt vagy ilyesmi. köszönöm


???nem indul ha be van kötve az EGR? WTF
Ha ki van kötve, akkor azon kívül hogy hibaüzenetet kapsz nem lesz más jelenség, mivel ez csak annyit csinál hogy a kipuffgázt vezeti vissza a szívóoldalra. Ha nincs bekötve akkor csak több a kipuffgáz, környezetvédelmileg nem olyan előnyös, illetve az égési körülmények mások. De ez nem látom hogyan befolyásolná az autó beindulását. Nálad valami mással lesz gebasz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1998

státusz batigol09

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2014. október 22. szerda, 12:38


Sziasztok!

egy kis segítséget szeretnék kérni!

EGR hibaüzenetem van, jelenleg le van kötve mert akkor nem indul az autó. Ezen felül milyen hibajelenséget produkálhat egy 320d ha rossz az egr? Értem úgy hogy beremeg a kipufogógáz miatt vagy ilyesmi. köszönöm

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2014. szeptember 12. péntek, 15:50


Valaki járt már úgy hogy ha az EGR rendesen be van kötve lefullad a 20d?!

Ha lehúzom róla a vákuumcsövet akkor szépen jár a motor...visszadugom 3-10 mp-en belül a motor elkezd remegni és lefullad.

Vákumvezérlőt cseréltem, a hiba ugyan az, EGR szelep cserélve, hiba ugyan az.

Semmi más tüntet nem veszek észre. Most lehúzott vákuumcsövel tudom csak használni az autót.
Hibakód nincs, kivéve az előtöltés -2,1 meleg motornál. INPÁVAL mérve....

horisz2
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz horisz2

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2014. szeptember 11. csütörtök, 15:45


Üdv!
Facelift előtti e46 316i-nél (1.9) hogyan lehet az EGR-t takarítani?
Látom a dízel EGR-eken hatalmas nyílás van oldalról, de ennél csak alul van egy valamekkora "lyuk"!
Lehet ezt takarítani? Vagy szét lehet valahol szedni jobban?
Köszi: Roland

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. szeptember 01. hétfő, 08:20


Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.


Köszönöm a helyesbítést.
Ebből a szemszögből nézve, a plusz infó, hogy lehúzott csővel járó motornál, a szelep működése közben, kipuff gáz jön gázadásra. látható füst érkezik a szelep nyitásánál.


Kicseréltem az elosztótól a mágnesszelepig és a mágnesszeleptől az egr szelepig a vákumcsövet, kb 500 forint volt...most nem ír vissza hibát egy ideje....remélem így is marad...


Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 27. szerda, 14:38


Tano írta:
Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.


Köszönöm a helyesbítést.
Ebből a szemszögből nézve, a plusz infó, hogy lehúzott csővel járó motornál, a szelep működése közben, kipuff gáz jön gázadásra. látható füst érkezik a szelep nyitásánál.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. augusztus 27. szerda, 12:44


Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. augusztus 27. szerda, 12:23


Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.


Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Milyen csöveket használtál én is akarok cserélni de csak üzemanyagcsövet tudtak ajánlani a gyárival megegyező méretű textilbevonatosat nem.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 27. szerda, 09:57


Tano írta:
Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.


Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. augusztus 26. kedd, 17:21


Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 26. kedd, 09:29


Methos írta:
Methos írta:
Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?


Foglalkoztam a kérdéssel, és alapos diagnosztikát, manuális megerősítés követett.
Válukm cső ágára vákumpumpa került órás, és kiderült, hogy simán átereszt. Egr szelep pumpa, így meg se nyekken. Nyilván a membrán kilyukadt. gondoltuk...és úgy lett íme: link

Takarítás természetesen nem árt a kocsinak, de itt jelenelg balul sült el, mivel korábban is biztos már hibás volt a membrán, de a takarítást követően ahogy jobban tudott a szelep működni, tovább rágta a pici lyukat.

A vége egy repedés lett, elég nagy, így csere bontóból egy elég szép állapotú lett, egyenesen kocsiból kiszerelve.


Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 21. csütörtök, 16:36


Methos írta:
Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?


Foglalkoztam a kérdéssel, és alapos diagnosztikát, manuális megerősítés követett.
Válukm cső ágára vákumpumpa került órás, és kiderült, hogy simán átereszt. Egr szelep pumpa, így meg se nyekken. Nyilván a membrán kilyukadt. gondoltuk...és úgy lett íme: link

Takarítás természetesen nem árt a kocsinak, de itt jelenelg balul sült el, mivel korábban is biztos már hibás volt a membrán, de a takarítást követően ahogy jobban tudott a szelep működni, tovább rágta a pici lyukat.

A vége egy repedés lett, elég nagy, így csere bontóból egy elég szép állapotú lett, egyenesen kocsiból kiszerelve.


Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. augusztus 15. péntek, 14:47


Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?