bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 20:05


ute107 írta:
Nekem mivel még facelift elõtti 20d-m van ezért nekem még hiba sem jelenik meg.
Észre sem veszi h. van EGR...v. nincs EGR. Akkor veszi észre, ha a vákumcsövet húzom le róla, a dugózásnál: hibakódok száma 0


Biztos, hogy van a hibatárolóban hiba.
Észreveszi a motorvezérlõ az AGR hiányát (légtömegbõl), és át is hangolja a befecskendezést ennek megfelelõen, ráadásként még adaptálja is, tehát nincs visszaút...

státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 17:59


Hori írta:
ute107 írta:
Kristof77 írta:

Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.


Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?

Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...

100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...




teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják


ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,


Sajnos ez nem egyetértés kérdése. Persze elméletben még igazad is lehetne, csak, hogy ez a nagyon leegyszerûsített elmélet mai modern fõleg dízelüzemû autókra nem vonatkozik. Nagyon rövid leszek és egyszerû. Ezek a motorok mind úgy vannak már megtervezve, hogy bekalkulálják a kipufogógázt különbözõ terheléseknél és üzemeknél. A közhiedelemmel ellentétben dízelekenél az EGR-nek szinte legutolsó feladata a kipufogógáz tisztítása. De pl. csökkenti a gázok bevezetésével a termikus terhelést és optimalizálja, lágyítja az égést, fõleg részterhelésnél. Gondold végig, hogy az ottomotor és a dízelmotor közötti mûködésben mi az alapvetõ különbség. De tegyél egy próbát. Dugózd le az EGR-ed, tegyed be 100-nál legnagyobb fokoztaba az autód és mérjél 180-ig egy gyorsulást és utána EGR-el.

Azért írom ezt Neked, mert volt egyszer egy srác, aki az 525d-jébe készítetett egy "EGR-Dummyt" egy neten talált minta alapján.
http://tuning-diesels.com/Gallery/egrnew.jpg
Én mondtam neki, hogy minden lesz ez csak jó nem, de nem hitt nekem. Õ számolt be utána, hogy pályán alig ment az autója.
Majd jött is két nap múlva, hogy tegyük vissza az EGR-t, mert ez így nem jó. Mikor kiolvatsam a hibatárolóját EGR-hiba volt benne. A mûszerfalon semmi nem világított. Ha gondolod nálam van a dummy, mert otthagyta, kipróbálhatod, lehet a te autód jobb lesz tõle...

Egy másik eset. Taxis ismerõs jött, hogy dugozzuk le a 220CDI EGR-jét, mert elege van, hogy 50.000km-ként ki kell pucolni, és a kollegák mondák, hogy az milyen jó megoldás. Mondtam neki, hogy nem lesz jó, de erõsködött így le lett dugózva. Mivel nem írt be hibát ott helyben elment ledugózva tesztelni. Egy hét nem telt el és jött, hogy nem jár szépen a motorja azóta és 3 litert fel ment a fogyasztása. Így kiszedtük az EGR-t.

A kevés finom-korom ami az égéstérbõl kijön és ott képzõdik, ugynaoda kerül vissza, szóval semmi galibát nem okoz. Így tervezték meg a mérnökök és az így jó is. Egyedül az a fontos, hogy mindig legyen tsizta az EGR, hogy megfelelõen tudjon nyitni és zárni. Szépen bele kell lesni minden olajcserénél és, ha kell kipucolni.

Az elmélet és a gyakorlat között néha világok vannak.

Így van az, hogy elméletben két pont között nem az egyenes a legrövidebb út, de teret görbíteni eddig még látványosan nem sikerült senkinek.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 15:56


Hori írta:
ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,


Nekem mivel még facelift elõtti 20d-m van ezért nekem még hiba sem jelenik meg.

Észre sem veszi h. van EGR...v. nincs EGR. Akkor veszi észre, ha a vákumcsövet húzom le róla, a dugózásnál: hibakódok száma 0

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 15:36


ute107 írta:
Kristof77 írta:

Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.


Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?

Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...

100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...




teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják


ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 14:24


Kristof77 írta:

Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.


Miért is van szüksége az autónak az EGR által bejuttatott kipufogógázra?

Optimális üzemhez igazad van szükség van az EGR-re...pl. h. üzemi hõfokra melegedjen az autó és a környezetkímélés miatt...

100-180-ra gyorsuláshoz miért van szükségünk kipufogógázra??? Amivel szerintem mindenki egyetért, hogy a kipufogógázra nincs szükség a legjobb égéshez, ennek ellenére a friss oxigénbõl több kell...



státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. január 24. vasárnap, 13:58


valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!


Nem szabad kiiktatni az EGR-t. Ugyanis még akkor is beírja hibának az autód, amikor nem gyullad ki neked a mûszerfalon lámpa. Ezen kívül az optimális üzemhez szüksége van az autónak az EGR által bejuttaott kipufogógáznak. Fõleg tartós terhelésnél, ha le van dugózva az EGR-ed, akkor romlik a teljesítmény.
Ez padon nem mérhetõ nagyon ugyanis ott egyszer padlózva megküldöd az autót, ami pár másodperc csak. De kipróbálhatod autópályán, hogy sokkal lassabban fogj EGR-nélkül elérni magsas sebességet az autód, ha egyáltalán. Mérjél pl. egy 100-180-ra gyorsulást EGR-el és nélküle. Meg fogsz lepõdni.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 18:44


valdii írta: Nem értem, hogyan lessz a vízbõl oxigén, én úgy tudtam, hogy csak vízbontással lehet árammal elõállítani. Mem lehet, hogy az égéstérben gõzzé alakul, és ezáltal nagyobb lesz a sûrítési végnyomás?


Sehogy... A vízbefecskendezést az égéstér hûtésére találták ki, csökken a levegõ térfogata, amitõl többet lehet bepréselni az égéstérbe.
Metanol hozzáadásával szokás tuningra használni.
Nagy fordulatszámoknál érhetõ el vele igazán nagy telj. növekedés.
+ Amit írtál, a gõzfejlõdés is rásegít.


státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 18:01


Hori írta:
valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!




a teljesitményt csak ugy tudod megnézni, hogy padra rakod és úgy megnézed simán majd leszükitve és ledugozva, az angolok lemértek 320d-t sima állapotban, kiszedett pillangókkal, leszükitett egr-rel és lefalazott egr-rel. a teljesitmény alig változott, a változás inkább a nyomatékgörbén volt fellelhetõ, ugyhogy ebböl kiindulván ezeket én is megcsináltam
- a vizbefecsi okos dolog, a vizben sokkal több oxigén van mint a levegöben ezért ott van teljesitménynövekedés is, úgyan úgy mintha párás levegöben mennél ott is jobban megy az aútó


Nem értem, hogyan lessz a vízbõl oxigén, én úgy tudtam, hogy csak vízbontással lehet árammal elõállítani. Mem lehet, hogy az égéstérben gõzzé alakul, és ezáltal nagyobb lesz a sûrítési végnyomás?

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 17:50


valdii írta: Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!




a teljesitményt csak ugy tudod megnézni, hogy padra rakod és úgy megnézed simán majd leszükitve és ledugozva, az angolok lemértek 320d-t sima állapotban, kiszedett pillangókkal, leszükitett egr-rel és lefalazott egr-rel. a teljesitmény alig változott, a változás inkább a nyomatékgörbén volt fellelhetõ, ugyhogy ebböl kiindulván ezeket én is megcsináltam
- a vizbefecsi okos dolog, a vizben sokkal több oxigén van mint a levegöben ezért ott van teljesitménynövekedés is, úgyan úgy mintha párás levegöben mennél ott is jobban megy az aútó

státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2010. január 23. szombat, 15:03


Sziasztok!
Nagyon érdekes ez az EGR téma, Nekem még nincs ledugózva, lenne néhány kérdésem:
-Hogyan alakul a motor teljesítménye, és fogyasztása, ha teljesen ledugózóm, vagy csak leszûkítem 7mm-re?
-Van egy problémém, amit a
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;t=679 leírtam, lehetséges-e, hogy az EGR leragadása okozza?
-Az etanol-víz bevezetése a szívócsõbe milyen hatással van a motor teljesítménye, és fogyasztása?
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 07:44


Tano írta:
laci318d írta: Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?


A hibát pont azért jelezte, mert nem lett visszadugva a vákumcsõ, és így nem mûködött az EGR amikor a vezérlés állította volna.
Lehetséges, hogy a tiedbe nincs pillangószelepes vezérlés. 2004-es 18d-re az ETK hoz pillangó nélküi verziót is. Az a jeladó a végén pedig levegõ nyomásmérõ.




Köszönöm a segítséget.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 20:09


laci318d írta: Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?


A hibát pont azért jelezte, mert nem lett visszadugva a vákumcsõ, és így nem mûködött az EGR amikor a vezérlés állította volna.
Lehetséges, hogy a tiedbe nincs pillangószelepes vezérlés. 2004-es 18d-re az ETK hoz pillangó nélküi verziót is. Az a jeladó a végén pedig levegõ nyomásmérõ.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz laci318d

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 19:15


Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 17:58


Hori írta:
Sztem kb annyit ha néha néha nem égeted ki a rendszert, hogy nagy höterheléssel dolgozzon a motor akkor csak rakódik lefelé mindenféle dzsuva benne ami eltömit ezt azt meg plussz súly lesz néhányhelyen amitöl törhet a szelepszár meg beszivhatja a pillangókat, na sztem kb ilyesmi


Kérdés megválaszolva
Nekem is ez a véleményem, kiegészítve a kokszos porlasztó "dugattyúátégetõ" hatásával.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 14:12


Tano írta: Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom

bmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.




Sztem kb annyit ha néha néha nem égeted ki a rendszert, hogy nagy höterheléssel dolgozzon a motor akkor csak rakódik lefelé mindenféle dzsuva benne ami eltömit ezt azt meg plussz súly lesz néhányhelyen amitöl törhet a szelepszár meg beszivhatja a pillangókat, na sztem kb ilyesmi