autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz seducertt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 08:38


lorand007 írta: Hello, holnap jön meg a Valvoline egr+turbo cleaner, egyet rendeltem, mit mondtok elég lesz?aztán hétvégém meki is esem,kösz


Nem te kerestél a hátsó rugóra megoldást? Vettem légrugókat, majd leírom a tapasztalatokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz seducertt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. április 05. csütörtök, 08:37


hancurozo írta:
seducertt írta: Én tegnap csináltam meg, szerintem sose volt kitakarítva. Képek:
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476523/2
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476524/2

Azóta jobban is megy persze. Le is lett vakolva, egy befőttes üveg kupakja pont megteszi, többet nem lesz ilyen. Le kellett venni a szívósort is.


Csak át ne égjen! Nem az a kimondottan hőálló anyag. (láttam már átégett 1mm-es vakolást, igaz ott 2mm-es lyuk volt furva rá. mikor leszedtük teljes szélességben hiányzott a lemez)


Nem fúrtam rá semmit, opelben ugyanez sokat kibírt. Nem műanyag kupakot használtam Ha lesz időm ránézek majd, azóta még csak 1000 km-t mentünk vele.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. március 29. csütörtök, 16:54


Hello, holnap jön meg a Valvoline egr+turbo cleaner, egyet rendeltem, mit mondtok elég lesz?aztán hétvégém meki is esem,kösz

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. március 26. hétfő, 15:24


seducertt írta: Én tegnap csináltam meg, szerintem sose volt kitakarítva. Képek:
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476523/2
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476524/2

Azóta jobban is megy persze. Le is lett vakolva, egy befőttes üveg kupakja pont megteszi, többet nem lesz ilyen. Le kellett venni a szívósort is.


Csak át ne égjen! Nem az a kimondottan hőálló anyag. (láttam már átégett 1mm-es vakolást, igaz ott 2mm-es lyuk volt furva rá. mikor leszedtük teljes szélességben hiányzott a lemez)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz seducertt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. március 26. hétfő, 12:18


csavargo írta:
tarkanyif írta: egr szelepet működés közben, hogy tudom meglesni?

az a gyanúm, hogy nem működik, pedig az összes vákumcsövet lecseréltem már, ha lehúzom érzem a végén a szívó hatást, de a kipuff gáz mégis elég szúrós szagú.
Nem is koszolódik csak a turbótól. Amikor megvettem egy csavar volt a vákumcső végébe behajtva, ezért is akarnám leellenőrizni.

Javítás tisztitás a membrános részen lehet-e, mert így külső ránézésre nem bontható? korábban láttam videót, hogy nyomkodják csavahúzóval. Mekkora erő kell ehhez?


hagyd levakitva jobb a motornak


Én tegnap csináltam meg, szerintem sose volt kitakarítva. Képek:
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476523/2
http://frmpic.sportmotor.hu/p/168/476524/2

Azóta jobban is megy persze. Le is lett vakolva, egy befőttes üveg kupakja pont megteszi, többet nem lesz ilyen. Le kellett venni a szívósort is.

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 13:41


tarkanyif írta: egr szelepet működés közben, hogy tudom meglesni?

az a gyanúm, hogy nem működik, pedig az összes vákumcsövet lecseréltem már, ha lehúzom érzem a végén a szívó hatást, de a kipuff gáz mégis elég szúrós szagú.
Nem is koszolódik csak a turbótól. Amikor megvettem egy csavar volt a vákumcső végébe behajtva, ezért is akarnám leellenőrizni.

Javítás tisztitás a membrános részen lehet-e, mert így külső ránézésre nem bontható? korábban láttam videót, hogy nyomkodják csavahúzóval. Mekkora erő kell ehhez?


hagyd levakitva jobb a motornak

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2012. március 24. szombat, 08:06


egr szelepet működés közben, hogy tudom meglesni?

az a gyanúm, hogy nem működik, pedig az összes vákumcsövet lecseréltem már, ha lehúzom érzem a végén a szívó hatást, de a kipuff gáz mégis elég szúrós szagú.
Nem is koszolódik csak a turbótól. Amikor megvettem egy csavar volt a vákumcső végébe behajtva, ezért is akarnám leellenőrizni.

Javítás tisztitás a membrános részen lehet-e, mert így külső ránézésre nem bontható? korábban láttam videót, hogy nyomkodják csavahúzóval. Mekkora erő kell ehhez?


Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. március 22. csütörtök, 07:00


lorand007 írta:
Fekete320d írta:
Tano írta:
Fekete320d írta: Sziasztok!

Nekem is leesett a hőfok mindig menet közben és csak a fűtés kikapcsolásával jutottam el olyan majdnem üzemi hőre. Kicserélték a viz thermosztátot. Most már nem esik le, de lassabban melegszik fel. Gondoltam majd az Egr tisztítás segít. Ki takarítottam. Kicsit jobb lett. 10 fokban olyan 8 városi kilométeren nem melegedett fel teljesen csak kb 90 százalékosan. Ez normális? Szerintem melegedhetne jobban vagyis gyorsabban. A szerelő a múltkor szólt hogy egy vízvezeték minimálisan csepeg. Olyan 0'7 liter ment el egy év alatt. Kb 35'000km. Hűtő cserét javasolt. Talán ez lehet a hiba? Ahogy tapasztalom 15km-t kell kb. menni, hogy felmelegedjen teljesen. Gondoltam Egr cserére is. Meg az Egr elötti tégla test alakú alkatrésze, bár nem tudom miaz. Csak láttam, hogy együtt árulják a neten.
Még egy gyors kérdés. Az Egr-re megy egy vékony cső. Azt semmi nem rögzíti. Jó az úgy?
Üdv.


Az EGR szelep tisztításnak nincs sok köze a víz melegedéséhez. Ezt leginkább a két termosztát befojásolja.
Hm, ha vízvezeték ereszt, akkor miért is a hűtőt akarja a szerelőd kicseréltetni? Szerintem ettől sem melegszik lassabban.
Az EGR termosztát csere segíthet, de azt a téglatestet (ami az EGR hőcserélője) nem kell cserélni, hacsak nem lyukas belül.
Az a vékony cső a vákumcső, teljesen jól van az úgy, nem olyan hosszú, hogy nagyon mozoghatna.


A szerelő (szakszervízben) mondta, hogy úgy van gyártva a hütő, hogy egyben van valami csővel és az a cső a bűnös. Rá van préselve. ADAC szervízben is ugyan azt mondták.
Hol lehet EGR-t venni? Az ebayen csak használtat találtam, vagy utángyártottat. Illetve a német honlapok meg csak szám alapján adnak találatot, és az én számomat nem fogadják el. Viszont használtban van az ebay-en, de azt kihagynám.

A vákum szívását még nem ellenőriztem, mert utolag olvastam visza a fórumban és adigra már összeraktam, de le fogom ellenőrizni. Annyit még az EGR ről, hogy valami bazi erős rugó van benne. Alig bírtam benyomni. Azt a vákum be tudja szívni? Érdekes...

Szám: 7.28264.00 03T / 069 7 785 452 04
Ez van rajta.
Ui.: remélem nem egy 50'000Ft-os alkatrész...


Itt egy link http://www.bimmer.hu/index.php...prodid=503
Nekem is pont ezzek voltak a tünetek, egr termosztét csere megoldotta



Kicseréltem. Nagyon jó lett! Mint új korában.
Köszi a tippet! Nulla fokban 5 km alatt totál üzemi hó és nyarias belső hőmérséklet.

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 14:53


Fekete320d írta:
Tano írta:
Fekete320d írta: Sziasztok!

Nekem is leesett a hőfok mindig menet közben és csak a fűtés kikapcsolásával jutottam el olyan majdnem üzemi hőre. Kicserélték a viz thermosztátot. Most már nem esik le, de lassabban melegszik fel. Gondoltam majd az Egr tisztítás segít. Ki takarítottam. Kicsit jobb lett. 10 fokban olyan 8 városi kilométeren nem melegedett fel teljesen csak kb 90 százalékosan. Ez normális? Szerintem melegedhetne jobban vagyis gyorsabban. A szerelő a múltkor szólt hogy egy vízvezeték minimálisan csepeg. Olyan 0'7 liter ment el egy év alatt. Kb 35'000km. Hűtő cserét javasolt. Talán ez lehet a hiba? Ahogy tapasztalom 15km-t kell kb. menni, hogy felmelegedjen teljesen. Gondoltam Egr cserére is. Meg az Egr elötti tégla test alakú alkatrésze, bár nem tudom miaz. Csak láttam, hogy együtt árulják a neten.
Még egy gyors kérdés. Az Egr-re megy egy vékony cső. Azt semmi nem rögzíti. Jó az úgy?
Üdv.


Az EGR szelep tisztításnak nincs sok köze a víz melegedéséhez. Ezt leginkább a két termosztát befojásolja.
Hm, ha vízvezeték ereszt, akkor miért is a hűtőt akarja a szerelőd kicseréltetni? Szerintem ettől sem melegszik lassabban.
Az EGR termosztát csere segíthet, de azt a téglatestet (ami az EGR hőcserélője) nem kell cserélni, hacsak nem lyukas belül.
Az a vékony cső a vákumcső, teljesen jól van az úgy, nem olyan hosszú, hogy nagyon mozoghatna.


A szerelő (szakszervízben) mondta, hogy úgy van gyártva a hütő, hogy egyben van valami csővel és az a cső a bűnös. Rá van préselve. ADAC szervízben is ugyan azt mondták.
Hol lehet EGR-t venni? Az ebayen csak használtat találtam, vagy utángyártottat. Illetve a német honlapok meg csak szám alapján adnak találatot, és az én számomat nem fogadják el. Viszont használtban van az ebay-en, de azt kihagynám.

A vákum szívását még nem ellenőriztem, mert utolag olvastam visza a fórumban és adigra már összeraktam, de le fogom ellenőrizni. Annyit még az EGR ről, hogy valami bazi erős rugó van benne. Alig bírtam benyomni. Azt a vákum be tudja szívni? Érdekes...

Szám: 7.28264.00 03T / 069 7 785 452 04
Ez van rajta.
Ui.: remélem nem egy 50'000Ft-os alkatrész...


Itt egy link http://www.bimmer.hu/index.php...prodid=503
Nekem is pont ezzek voltak a tünetek, egr termosztét csere megoldotta



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. március 18. vasárnap, 14:58

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. március 18. vasárnap, 13:01


Tano írta:
Fekete320d írta: Sziasztok!

Nekem is leesett a hőfok mindig menet közben és csak a fűtés kikapcsolásával jutottam el olyan majdnem üzemi hőre. Kicserélték a viz thermosztátot. Most már nem esik le, de lassabban melegszik fel. Gondoltam majd az Egr tisztítás segít. Ki takarítottam. Kicsit jobb lett. 10 fokban olyan 8 városi kilométeren nem melegedett fel teljesen csak kb 90 százalékosan. Ez normális? Szerintem melegedhetne jobban vagyis gyorsabban. A szerelő a múltkor szólt hogy egy vízvezeték minimálisan csepeg. Olyan 0'7 liter ment el egy év alatt. Kb 35'000km. Hűtő cserét javasolt. Talán ez lehet a hiba? Ahogy tapasztalom 15km-t kell kb. menni, hogy felmelegedjen teljesen. Gondoltam Egr cserére is. Meg az Egr elötti tégla test alakú alkatrésze, bár nem tudom miaz. Csak láttam, hogy együtt árulják a neten.
Még egy gyors kérdés. Az Egr-re megy egy vékony cső. Azt semmi nem rögzíti. Jó az úgy?
Üdv.


Az EGR szelep tisztításnak nincs sok köze a víz melegedéséhez. Ezt leginkább a két termosztát befojásolja.
Hm, ha vízvezeték ereszt, akkor miért is a hűtőt akarja a szerelőd kicseréltetni? Szerintem ettől sem melegszik lassabban.
Az EGR termosztát csere segíthet, de azt a téglatestet (ami az EGR hőcserélője) nem kell cserélni, hacsak nem lyukas belül.
Az a vékony cső a vákumcső, teljesen jól van az úgy, nem olyan hosszú, hogy nagyon mozoghatna.


A szerelő (szakszervízben) mondta, hogy úgy van gyártva a hütő, hogy egyben van valami csővel és az a cső a bűnös. Rá van préselve. ADAC szervízben is ugyan azt mondták.
Hol lehet EGR-t venni? Az ebayen csak használtat találtam, vagy utángyártottat. Illetve a német honlapok meg csak szám alapján adnak találatot, és az én számomat nem fogadják el. Viszont használtban van az ebay-en, de azt kihagynám.

A vákum szívását még nem ellenőriztem, mert utolag olvastam visza a fórumban és adigra már összeraktam, de le fogom ellenőrizni. Annyit még az EGR ről, hogy valami bazi erős rugó van benne. Alig bírtam benyomni. Azt a vákum be tudja szívni? Érdekes...

Szám: 7.28264.00 03T / 069 7 785 452 04
Ez van rajta.
Ui.: remélem nem egy 50'000Ft-os alkatrész...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 23:11


Fekete320d írta: Sziasztok!

Nekem is leesett a hőfok mindig menet közben és csak a fűtés kikapcsolásával jutottam el olyan majdnem üzemi hőre. Kicserélték a viz thermosztátot. Most már nem esik le, de lassabban melegszik fel. Gondoltam majd az Egr tisztítás segít. Ki takarítottam. Kicsit jobb lett. 10 fokban olyan 8 városi kilométeren nem melegedett fel teljesen csak kb 90 százalékosan. Ez normális? Szerintem melegedhetne jobban vagyis gyorsabban. A szerelő a múltkor szólt hogy egy vízvezeték minimálisan csepeg. Olyan 0'7 liter ment el egy év alatt. Kb 35'000km. Hűtő cserét javasolt. Talán ez lehet a hiba? Ahogy tapasztalom 15km-t kell kb. menni, hogy felmelegedjen teljesen. Gondoltam Egr cserére is. Meg az Egr elötti tégla test alakú alkatrésze, bár nem tudom miaz. Csak láttam, hogy együtt árulják a neten.
Még egy gyors kérdés. Az Egr-re megy egy vékony cső. Azt semmi nem rögzíti. Jó az úgy?
Üdv.


Az EGR szelep tisztításnak nincs sok köze a víz melegedéséhez. Ezt leginkább a két termosztát befojásolja.
Hm, ha vízvezeték ereszt, akkor miért is a hűtőt akarja a szerelőd kicseréltetni? Szerintem ettől sem melegszik lassabban.
Az EGR termosztát csere segíthet, de azt a téglatestet (ami az EGR hőcserélője) nem kell cserélni, hacsak nem lyukas belül.
Az a vékony cső a vákumcső, teljesen jól van az úgy, nem olyan hosszú, hogy nagyon mozoghatna.

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 22:46


Sziasztok!

Nekem is leesett a hőfok mindig menet közben és csak a fűtés kikapcsolásával jutottam el olyan majdnem üzemi hőre. Kicserélték a viz thermosztátot. Most már nem esik le, de lassabban melegszik fel. Gondoltam majd az Egr tisztítás segít. Ki takarítottam. Kicsit jobb lett. 10 fokban olyan 8 városi kilométeren nem melegedett fel teljesen csak kb 90 százalékosan. Ez normális? Szerintem melegedhetne jobban vagyis gyorsabban. A szerelő a múltkor szólt hogy egy vízvezeték minimálisan csepeg. Olyan 0'7 liter ment el egy év alatt. Kb 35'000km. Hűtő cserét javasolt. Talán ez lehet a hiba? Ahogy tapasztalom 15km-t kell kb. menni, hogy felmelegedjen teljesen. Gondoltam Egr cserére is. Meg az Egr elötti tégla test alakú alkatrésze, bár nem tudom miaz. Csak láttam, hogy együtt árulják a neten.
Még egy gyors kérdés. Az Egr-re megy egy vékony cső. Azt semmi nem rögzíti. Jó az úgy?
Üdv.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. március 01. csütörtök, 00:15


Sziasztok. Az egr szelep és a hűtő gumicsöve eléggé olajos, pedig pár napja lett kitisztítva, normális ez a jelenség? Üdv.

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 20. hétfő, 17:01


Kenyi írta: Sziasztok! Szakmai tanácsra lenne szükségem! Vázolom a szitut: Meghalt az egr hűtőm (valahol odabenn összekerül a fagyálló és a visszavezetett kipufgáz). Felmerült bennem, hogy végérvényesen megszüntetem az utókezelőt.. Ledugózást nagy vonalakban vágom, ha jól tudom a ledugózó lemezbe szoktak fúrni egy lukat, hogy ne jelezzen a computer hibát, de nálunk a rossz egr hűtő miatt ez nem megoldható. Ti mit javasoltok, mi lenne a tuti megoldás jelen esetben?? Köszi előre is a segítséget!


Szia, nálam is ez volt tavaly ősszel.Én a kistermosztátot kivettem belőle és a vízcsövet ledugóztam ideiglenesen.Beleraktam egy nagy csavart és ababilincs...A hűtő benne maradt de így víz már nem megy bele.Ettől lassabban melegszik be viszont működik hiba nélkül.Elég sokat mentem így.
Kaszánál 20.000 a bontott vagy 60.000 körül van az új!



Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. február 20. hétfő, 14:34


Sziasztok! Szakmai tanácsra lenne szükségem! Vázolom a szitut: Meghalt az egr hűtőm (valahol odabenn összekerül a fagyálló és a visszavezetett kipufgáz). Felmerült bennem, hogy végérvényesen megszüntetem az utókezelőt.. Ledugózást nagy vonalakban vágom, ha jól tudom a ledugózó lemezbe szoktak fúrni egy lukat, hogy ne jelezzen a computer hibát, de nálunk a rossz egr hűtő miatt ez nem megoldható. Ti mit javasoltok, mi lenne a tuti megoldás jelen esetben?? Köszi előre is a segítséget!