djanie46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz djanie46

Újonc

Elismertség: 22% (4 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 18:45


szotakdavid írta:
vivaladiesel írta:
Angyalboy írta: Sziasztok! Új vagyok az oldalon, és a BMW tulajok között is, eddig nem túl sok büszkeséggel. Tavaj októberben kaptam magamtól a vasat szülinapomra, februárig csak szervizben volt... Most jutottam el oda, gogy egyáltalán megtudtam, hogy van benne egr...
na ezen felbuzdulva tegnap nekiálltam szétszedni darabokra a gépet, a Google segítségével Nem tudom mennyire jellezmő a full mocskos egr, és szívósor, de nálam az volt... kb 3-órás pucolászás után viszont egr fémtiszta, szívósor majdnem teljesen tiszta. Sajnos csak ma találtam rá erre az oldalra, most olvasom hogy ajánljátok a brigéciol-t meg a magasnyomásút... na nálam maradt a hideg zsíroldó meg a fogkefe.... XD
Kérdésem továbbiakban: turbot érdemes házilag pucolgati? Ha igen, mivel? és merre találom?
Válaszokat köszi előre is
Padlógázas szép napot!


Szia! Igen, az EGR általában minden dízelesnek erősen kormos... Évente takarítsd ki.
A turbótisztítást inkább bízd szakemberre.

Van az autódban egy kartergáz szűrő nevű alkatrész. Ezt feltétlenül cserélned kell minden 3. olajcsere alkalmával. Ha eltömődik akkor nem kap kenést a turbód és annyi neki!
Kb. 13-14 000ft
Gyári alkatrészt (pl: kartergáz szűrő) több helyen is tudsz venni kedvező áron:
pl: M_Attila itt a fórumon, www.ap-trade.eu, www.bimmer.hu stb...





Ha már a kartergáz szűrőnél tartunk én 6000ft-ért vettem a Schmiedmannál csak szűrőt müanyag ház nélkül,mert a 30d-nek van külön szűrője a 20d-nek nem lehet kapni,de ezt a kartergáz szűrő topicba leírta valaki.Megjegyzem hallkan az enyémbe olyan szutykos volt h az újnak a dobozába nem fért bele amit kiszedtem..érdemes cserélni.
Beszélgettem Turbósokkal és az elhanyagolt kartergáz szűrőt tartják a legnagyobb turbó gyilkolásnak.


Csatlakozom az elöttem szolóhoz én is a 30d ét vettem a bmw-nél és az jó a 20-d be mert ha házzal együtt veszed akkor mindig kompletten kell cserélned az egész kalamajkát.


Atilla
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atilla

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 22:08


xlzx írta:
Atilla írta: Mennyi időbe telik körül-belül az EGR-szelep ki-, és beszerelése a motorháztető felnyitásától kezdve? (Takarítást nem számítva.)


10-15 perc kb

Tényleg nem volt nehéz; 5-ös imbusz és bilincskulcs kell hozzá.



xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2012. november 05. hétfő, 19:57


Atilla írta: Mennyi időbe telik körül-belül az EGR-szelep ki-, és beszerelése a motorháztető felnyitásától kezdve? (Takarítást nem számítva.)


10-15 perc kb

Atilla
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atilla

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2012. november 05. hétfő, 19:19


Mennyi időbe telik körül-belül az EGR-szelep ki-, és beszerelése a motorháztető felnyitásától kezdve? (Takarítást nem számítva.)

czinege
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz czinege

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 20:52


jrtom írta: Szeva!

Karterszelőztetővel szokott lenni gond a 6 hengereseknél.
Ahogy az elöttemszóló is mondta, ha leveszed az olajbeöntősapit akkor megkell, hogy változzon a motor járása és akkor jó a szelep nem szív falsot sehol. De ha viszont ilyen dudálós hangja van vagy nem változik meg a moci járása akkor nem jó. Nem egyszerű a cserélye a szelepnek, de a szívósort nem kell levenni hozzá mert az mégnagyobb szívás lesz. Az összes csövet cserélni érdemes mert törik mint a ropi a régi, meg megy egy gumicső a szelepről a nívópálcához az szokott kilyukadni.

czinege írta:
hil írta:
czinege írta: Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????


Szia!
Én úgy tudom: időnként esetleg erősen ingadozik az alapjárat, kihúzod az olajszint pálcát, akkor megváltozik a motor járása és ha leveszed az olaj betöltő sapkát, akkor pumpálást lehet érezni.
Ha rosszul tudom, akkor majd valaki kijavít



Köszi szépen!még valamit:Ha lebontom a szivosort mekkora annak az esélye hogy olyan csövet találok ami szét van szakadva,el van érve és itt fals levegőt sziv???Mert szerintem ez lesz a hiba,1-2-3 henger leáll terhelés alatt!




köszi a válaszokat!Mostmár remélem meglesz a hiba!!

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 20:44


Szeva!

Karterszelőztetővel szokott lenni gond a 6 hengereseknél.
Ahogy az elöttemszóló is mondta, ha leveszed az olajbeöntősapit akkor megkell, hogy változzon a motor járása és akkor jó a szelep nem szív falsot sehol. De ha viszont ilyen dudálós hangja van vagy nem változik meg a moci járása akkor nem jó. Nem egyszerű a cserélye a szelepnek, de a szívósort nem kell levenni hozzá mert az mégnagyobb szívás lesz. Az összes csövet cserélni érdemes mert törik mint a ropi a régi, meg megy egy gumicső a szelepről a nívópálcához az szokott kilyukadni.

czinege írta:
hil írta:
czinege írta: Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????


Szia!
Én úgy tudom: időnként esetleg erősen ingadozik az alapjárat, kihúzod az olajszint pálcát, akkor megváltozik a motor járása és ha leveszed az olaj betöltő sapkát, akkor pumpálást lehet érezni.
Ha rosszul tudom, akkor majd valaki kijavít



Köszi szépen!még valamit:Ha lebontom a szivosort mekkora annak az esélye hogy olyan csövet találok ami szét van szakadva,el van érve és itt fals levegőt sziv???Mert szerintem ez lesz a hiba,1-2-3 henger leáll terhelés alatt!




czinege
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz czinege

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 18:46


hil írta:
czinege írta: Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????


Szia!
Én úgy tudom: időnként esetleg erősen ingadozik az alapjárat, kihúzod az olajszint pálcát, akkor megváltozik a motor járása és ha leveszed az olaj betöltő sapkát, akkor pumpálást lehet érezni.
Ha rosszul tudom, akkor majd valaki kijavít



Köszi szépen!még valamit:Ha lebontom a szivosort mekkora annak az esélye hogy olyan csövet találok ami szét van szakadva,el van érve és itt fals levegőt sziv???Mert szerintem ez lesz a hiba,1-2-3 henger leáll terhelés alatt!


Dog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz Dog

Törzsvendég

Elismertség: 5% (7 pont) | Hozzászólások: 123

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 18:41


hil írta:
czinege írta: Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????


Szia!
Én úgy tudom: időnként esetleg erősen ingadozik az alapjárat, kihúzod az olajszint pálcát, akkor megváltozik a motor járása és ha leveszed az olaj betöltő sapkát, akkor pumpálást lehet érezni.
Ha rosszul tudom, akkor majd valaki kijavít



Esetleg az olajat is fogyaszthatja kicsit

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 18:33


czinege írta: Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????


Szia!
Én úgy tudom: időnként esetleg erősen ingadozik az alapjárat, kihúzod az olajszint pálcát, akkor megváltozik a motor járása és ha leveszed az olaj betöltő sapkát, akkor pumpálást lehet érezni.
Ha rosszul tudom, akkor majd valaki kijavít



czinege
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz czinege

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. október 11. csütörtök, 17:46


Srácok!A benzines mocciknál milyen jelenséget okoz a kartergázszűrő eltömödése???????

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. október 09. kedd, 17:02


kecsurobi írta: üdv
Nekem olyat csinál a kocsi hogy jól huz,de valamikor meg olyan mint ha visszavene saját maga a gázból hiába nyomom csak épen gyordsul valhogy.Mondták hogy ha kevés üzemanyag van benne akkor szokott ilyet csinálni de ha teli van akkor is játszadozik ilyet.
Volt már valakinek ilyenel tapasztalata hogy mi lehet a bibi?


Szia!
Ilyen jelenséget több hiba is okozhat. Akár légtömegmérő, lyukas vákumcső, beragadó turbóvezérlés, túltöltés miatt leszabályzó elektronika, EGR szele stb...
Szerintem nézesd meg egy szervízben mit mutatnak az adatok, van-e hibabejegyzés. Enélkül csak találgatni lehet ilyen esetben.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2012. október 09. kedd, 16:11


üdv
Nekem olyat csinál a kocsi hogy jól huz,de valamikor meg olyan mint ha visszavene saját maga a gázból hiába nyomom csak épen gyordsul valhogy.Mondták hogy ha kevés üzemanyag van benne akkor szokott ilyet csinálni de ha teli van akkor is játszadozik ilyet.
Volt már valakinek ilyenel tapasztalata hogy mi lehet a bibi?

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2012. szeptember 18. kedd, 12:36


Azt tudom, hogy maga az EGR hol van, csak hogy ledugózni érdemes-e.... Nekem egy autószerelő mondta, hogy ha nem jól működik, akkor az eredményezhet teljesítmény vesztést, és a fogyasztás is megnőhet tőle. Ő ajánlotta, hogy dugóztassam le, és akkor akár 30-35 %-kal is javul a teljesítmény, + diagnosztikánál nem ír hibát. Takarítani én is takarítottam már, de egy idő után mar azt is teljesen felesleges, újat kell venni.... vagy marad a dugó...

pomzi írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG


Szia!
EGR-t egyébként könnyen meg tudod nézni, csak azt a csövet kell leszedned róla ami a hűtő felőli oldalon van, csak egy bilincs tartja. Nekem ki lett takarítva, közepesen volt piszkos, de igazából teljesítményben nem éreztem utána változást. A szelep környezetvédelmi okok miatt került bele
A ledugózást nem tudom, de valaki majd megmondja, olvasgattam, hogy vannak itt olyanok akik megcsinálták.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz pomzi

Újonc

Elismertség: 8% (6 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 21:56


PG_Junior írta: Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG


Szia!
EGR-t egyébként könnyen meg tudod nézni, csak azt a csövet kell leszedned róla ami a hűtő felőli oldalon van, csak egy bilincs tartja. Nekem ki lett takarítva, közepesen volt piszkos, de igazából teljesítményben nem éreztem utána változást. A szelep környezetvédelmi okok miatt került bele
A ledugózást nem tudom, de valaki majd megmondja, olvasgattam, hogy vannak itt olyanok akik megcsinálták.


PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 21:19


Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG