SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. január 04. szerda, 09:18


p166 írta: Köszi a "tisztítólinket" Nagyon korrekt anyag!

Tano írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.




Nekem legutóbb előszőr super solvent : (ha jól emléxem) nevű cumóval nyomták le az egr-t. Kicsit habzott majd 5 perc után simán ki lehetett törölni a lerakódást az EGR-ből. Ezután kapott még karbi tisztítót és olyan lett, mintha új lenne
Gondolom a fenti módszer működne a szívójáratban is, csak onnan nem egyszerű kitörölni a föloldott lerakódást...

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2005

státusz p166

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. január 04. szerda, 08:12


Köszi a "tisztítólinket" Nagyon korrekt anyag!

Tano írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 21. szerda, 16:03


SirToma írta: Sziasztok.

Az alábbi hibát találtam a compuban, ötlet hogy merre induljak?



Talán ne a winyódon lévő elérési utat add meg, hanem töltsd fel egy képmegosztóra.

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. december 21. szerda, 14:22


Sziasztok.

Az alábbi hibát találtam a compuban, ötlet hogy merre induljak?



Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. május 29. vasárnap, 17:52


Tano írta: Mindenképp érdemes megkeresni, vagy pótolni gyárival. Külön is lehet kapni, és nem drágák ezek. Utólagossal az lehet a baj, hogy nem biztos hogy bírja az olajat.


Megtaláltam az elkallódott cuccokat, összeraktam, minden szép és jó! Köszi a segítséget!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. május 29. vasárnap, 01:03


Mindenképp érdemes megkeresni, vagy pótolni gyárival. Külön is lehet kapni, és nem drágák ezek. Utólagossal az lehet a baj, hogy nem biztos hogy bírja az olajat.

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. május 28. szombat, 22:18


Tano írta:
Kenyi írta: Sziasztok! Az egr szelepet leszedtem, de a szívósor is nagyon ramaty állapotban van. Szeretném azt is megtisztítani. Nem csináltam még soha hasonlót, ezért bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lécci ossza meg! SOS Képek, videó, bármi jöhet!
Lenne néhány kérdésem!
Ha leszedem a szívósort, akkor tömítést is kell cserélni, vagy vissza lehet rakni a régivel? (cserélnék, csak szombat délután nem hiszem hogy tudok szerezni)
Ha szemben állok az autóval, akkor az egr szelep bal oldala felől jövő csövet is célszerű tisztítani? (ahonnan a gáz bejön) Mert azt ha leszedem, akkor szétmegy a tömítés, és most azt se tudok szerezni.. Ha nem muszáj, nem bántom.
A computernek bezavar a művelet? Akkusarut húzzam le?
Köszönöm a remélhetőleg gyors válaszokat!


A leszedésnél arra figyelj, hogy a csavarok nehogy beleessenek a szívósorba. A tömítések nem szoktak olyan rossz állapotban lenni, hogy cserélni kellene őket. De ez nyilván az adott autótól függ.
Ki lehet a bal oldali csövet is takarítani, de ehhez nem kell szerintem szétszedni annyira, hogy szétmenne tömítés. Egyáltalán melyik tömítésre is gondolsz itt?
Az elektronikának nem zavar be a művelet, legfeljebb ha elfelejted visszadugni a vákumcsövet. Akkusarut sem kell lehúzni.


Köszi a segítséget! Leszedtem, kitisztítottam, nem is lett volna olyan nagy cucc, ha két gumizott anyát nem ejtettem volna a motortérbe (soha ne dolgozz fáradtan ) Egyelőre nincs meg, de talán nem is létszükség, lehet vágok valami hasonló méretű gumit ha más nincs.http://de.bmwfans.info/parts/c...ystem_agr/ a kilences és talán hatos alkatrész. Szerintem azért gumizott, hogy a rezgést elnyelje, mert tömítő szerepe nincs, ezért jó lesz a házi is. Szerintem.. És szerintetek?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. május 28. szombat, 18:04


Kenyi írta: Sziasztok! Az egr szelepet leszedtem, de a szívósor is nagyon ramaty állapotban van. Szeretném azt is megtisztítani. Nem csináltam még soha hasonlót, ezért bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lécci ossza meg! SOS Képek, videó, bármi jöhet!
Lenne néhány kérdésem!
Ha leszedem a szívósort, akkor tömítést is kell cserélni, vagy vissza lehet rakni a régivel? (cserélnék, csak szombat délután nem hiszem hogy tudok szerezni)
Ha szemben állok az autóval, akkor az egr szelep bal oldala felől jövő csövet is célszerű tisztítani? (ahonnan a gáz bejön) Mert azt ha leszedem, akkor szétmegy a tömítés, és most azt se tudok szerezni.. Ha nem muszáj, nem bántom.
A computernek bezavar a művelet? Akkusarut húzzam le?
Köszönöm a remélhetőleg gyors válaszokat!


A leszedésnél arra figyelj, hogy a csavarok nehogy beleessenek a szívósorba. A tömítések nem szoktak olyan rossz állapotban lenni, hogy cserélni kellene őket. De ez nyilván az adott autótól függ.
Ki lehet a bal oldali csövet is takarítani, de ehhez nem kell szerintem szétszedni annyira, hogy szétmenne tömítés. Egyáltalán melyik tömítésre is gondolsz itt?
Az elektronikának nem zavar be a művelet, legfeljebb ha elfelejted visszadugni a vákumcsövet. Akkusarut sem kell lehúzni.

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. május 28. szombat, 15:05


Sziasztok! Az egr szelepet leszedtem, de a szívósor is nagyon ramaty állapotban van. Szeretném azt is megtisztítani. Nem csináltam még soha hasonlót, ezért bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lécci ossza meg! SOS Képek, videó, bármi jöhet!
Lenne néhány kérdésem!
Ha leszedem a szívósort, akkor tömítést is kell cserélni, vagy vissza lehet rakni a régivel? (cserélnék, csak szombat délután nem hiszem hogy tudok szerezni)
Ha szemben állok az autóval, akkor az egr szelep bal oldala felől jövő csövet is célszerű tisztítani? (ahonnan a gáz bejön) Mert azt ha leszedem, akkor szétmegy a tömítés, és most azt se tudok szerezni.. Ha nem muszáj, nem bántom.
A computernek bezavar a művelet? Akkusarut húzzam le?
Köszönöm a remélhetőleg gyors válaszokat!

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. április 24. vasárnap, 20:46


zoliika írta:
Tano írta:
Kenyi írta: Az EGR szelep és tisztítás témakör már világos. Már csak olyan kérdésem lenne, hogy ha leszerelem a szelepet és kitisztítom, a visszaszerelésnél ugyan olyan állásba kell állítani a szelepet ahogy volt, vagy azt beállítja az autó magának? Kérdés másképp: bajt csinálok-e azzal, ha a szelepet nem olyan állásba szerelem vissza ahogy volt kiszereléskor? gondolom nem, mert vákuum szabályozza, viszont nem tiszta teljesen a működési elv. Köszi a segítséget!


Hm, te magát a vákumszelepet is szétszedtet vagy mi?
A szelepet rugó nyomja zárt állásba, a vákumszelep ennek ellenében nyitja ki. Tehát alapesetben csak egyféle állása van, nem tudsz rajta semmit állítani kézzel szerintem. Nem tudom elképzelni milyen másik állásra tudsz gondolni...


Én tegnapelőtt takarítottam ki ill. szedtem ki kiváncsiságból (kb 3500km-el ezelőtt lettek a pillangók eltávolítva és az egr kitisztítva)mindkét esetben "egy" állása volt ahogy Tano is írta.Vedd le takarísd ki és rakd vissza ennyi Kenyi(még rímel is)


eddig még csak "gondolatban" szedtem szét, de most már világos a dolog. Mindig jól körüljárom mielőtt olyasmihez kezdek, amit még nem csináltam. Köszi a segítséget.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. április 24. vasárnap, 17:33


Tano írta:
Kenyi írta: Az EGR szelep és tisztítás témakör már világos. Már csak olyan kérdésem lenne, hogy ha leszerelem a szelepet és kitisztítom, a visszaszerelésnél ugyan olyan állásba kell állítani a szelepet ahogy volt, vagy azt beállítja az autó magának? Kérdés másképp: bajt csinálok-e azzal, ha a szelepet nem olyan állásba szerelem vissza ahogy volt kiszereléskor? gondolom nem, mert vákuum szabályozza, viszont nem tiszta teljesen a működési elv. Köszi a segítséget!


Hm, te magát a vákumszelepet is szétszedtet vagy mi?
A szelepet rugó nyomja zárt állásba, a vákumszelep ennek ellenében nyitja ki. Tehát alapesetben csak egyféle állása van, nem tudsz rajta semmit állítani kézzel szerintem. Nem tudom elképzelni milyen másik állásra tudsz gondolni...


Én tegnapelőtt takarítottam ki ill. szedtem ki kiváncsiságból (kb 3500km-el ezelőtt lettek a pillangók eltávolítva és az egr kitisztítva)mindkét esetben "egy" állása volt ahogy Tano is írta.Vedd le takarísd ki és rakd vissza ennyi Kenyi(még rímel is)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. április 24. vasárnap, 17:13


Kenyi írta: Az EGR szelep és tisztítás témakör már világos. Már csak olyan kérdésem lenne, hogy ha leszerelem a szelepet és kitisztítom, a visszaszerelésnél ugyan olyan állásba kell állítani a szelepet ahogy volt, vagy azt beállítja az autó magának? Kérdés másképp: bajt csinálok-e azzal, ha a szelepet nem olyan állásba szerelem vissza ahogy volt kiszereléskor? gondolom nem, mert vákuum szabályozza, viszont nem tiszta teljesen a működési elv. Köszi a segítséget!


Hm, te magát a vákumszelepet is szétszedtet vagy mi?
A szelepet rugó nyomja zárt állásba, a vákumszelep ennek ellenében nyitja ki. Tehát alapesetben csak egyféle állása van, nem tudsz rajta semmit állítani kézzel szerintem. Nem tudom elképzelni milyen másik állásra tudsz gondolni...

Kenyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Kenyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. április 24. vasárnap, 16:15


Az EGR szelep és tisztítás témakör már világos. Már csak olyan kérdésem lenne, hogy ha leszerelem a szelepet és kitisztítom, a visszaszerelésnél ugyan olyan állásba kell állítani a szelepet ahogy volt, vagy azt beállítja az autó magának? Kérdés másképp: bajt csinálok-e azzal, ha a szelepet nem olyan állásba szerelem vissza ahogy volt kiszereléskor? gondolom nem, mert vákuum szabályozza, viszont nem tiszta teljesen a működési elv. Köszi a segítséget!

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 13:47


csatis1 írta:
gyorilaszlo írta: Múlthéten megtörtént az EGR szelep ki kormolása... Meglepődtem,mivel azért már több mint 10 éves a kocsi,azt hittem nagyon le lesz rakódva... De magára a szelepre,meg a falára is olyan 1-2 mm-es korom volt... Brigéciolal szépen kisikáltam,és vissza szereltem... Azóta sincs semmi gond! Olyan kérdésem lenne,hogy ilyenkor érdemes egy software reset-et nyomni a masinának vagy nem? Mert végülis csak az óra meg a napi km-er számláló veszne el...


Én tegnap takarítottam ki, de 2 év alatt kb 4mm-es lerakódás gyűlt össze. A beömlőt most nem vettem le, de legközelebb arra is sort kerítek. Talán évente egyszer érdemes lesz ezt a kis időt rászánni a tisztításra. Ha nem is lesz egy év alatt túlságosan koszos, de legalább ellenőrizve lesz - és kevesebb g@nét kel kikaparni belőle...


A beömlőt én sem szereltem most le,majd ha beáll egy kicsit a jobb idő... De úgy látom már hétvégén az lesz,lehet hogy a jövőhéten a szerelő ismimmel neki esünk! Csatis,a talink megint elmaradt... Ez a hét megint zűrös nekem,nő nap,névnapok... :S Valamit csak össze kéne már hozni...

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 11:57


gyorilaszlo írta: Múlthéten megtörtént az EGR szelep ki kormolása... Meglepődtem,mivel azért már több mint 10 éves a kocsi,azt hittem nagyon le lesz rakódva... De magára a szelepre,meg a falára is olyan 1-2 mm-es korom volt... Brigéciolal szépen kisikáltam,és vissza szereltem... Azóta sincs semmi gond! Olyan kérdésem lenne,hogy ilyenkor érdemes egy software reset-et nyomni a masinának vagy nem? Mert végülis csak az óra meg a napi km-er számláló veszne el...


Én tegnap takarítottam ki, de 2 év alatt kb 4mm-es lerakódás gyűlt össze. A beömlőt most nem vettem le, de legközelebb arra is sort kerítek. Talán évente egyszer érdemes lesz ezt a kis időt rászánni a tisztításra. Ha nem is lesz egy év alatt túlságosan koszos, de legalább ellenőrizve lesz - és kevesebb g@nét kel kikaparni belőle...