bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:21


Hori írta: Kartergázszüröre meg gázolajra mennyi a gyári elõirás????


Üzemanygszûrõ minden 2. olajcserénél, k.gázszûrõ 90e km-enként.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:04


Tano írta:
BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.


Leírtad a varázsszót. Így nem marad más, mint az, hogy magunknak tisztogatjuk bizonyos idõközönként. Sztem nem nagy meló kiszedni és kitakarítani. Olajcserekor vagy inspekciókor simán belefér...


Valójában én a nagyobb gondnak a szívócsõ bekokszolódását tartom, annak a tisztítását pedig egy inspekciónál nem végzik el, fõleg nem automatikusan.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:01


bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.




elöbb utobb mindeggyik széthullik csak az nem mindeggy mikor szomszédban van 1 elsö tulajos e46 20d 136le 612ekm-rel
A szerviz mindig kényes kérdés én 15ezrenként cserélek olajat és szüröt levegöszürövel. 60ezernél kartelgázszüröt meg gázolajszüröt.
Kartergázszüröre meg gázolajra mennyi a gyári elõirás????

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 15:19


Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 15:07


BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.

És ezzel nem vontam kétségbe az EGR létjogosultságát, csak a felelõs gondolkodást a cég részérõl.

Ja és még egy dolog: nem vagyok 100%-ig meggyõzõdve arról, hogy a mérnökök felelõsek mindenért, amik az autóinkba beépítésre kerültek és ahogy beépítésre kerültek.




szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 14:58


BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.

És ezzel nem vontam kétségbe az EGR létjogosultságát, csak a felelõs gondolkodást a cég részérõl.

Ja és még egy dolog: nem vagyok 100%-ig meggyõzõdve arról, hogy a mérnökök felelõsek mindenért, amik az autóinkba beépítésre kerültek és ahogy beépítésre kerültek.


Van AGR tisztításra vonatkozó szervízutasítás, és el is szokták végezni a szervizek.
Egy levegõrendszertesztnél is tud róla a diageszköz, hogy létezõ hiba, hogy beragad az AGR, ezért is kezdi a tesztet azzal, hogy megkéri kezelõt, hogy kösse le.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 14:56


BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.


Leírtad a varázsszót. Így nem marad más, mint az, hogy magunknak tisztogatjuk bizonyos idõközönként. Sztem nem nagy meló kiszedni és kitakarítani. Olajcserekor vagy inspekciókor simán belefér...


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 14:11


Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.

És ezzel nem vontam kétségbe az EGR létjogosultságát, csak a felelõs gondolkodást a cég részérõl.

Ja és még egy dolog: nem vagyok 100%-ig meggyõzõdve arról, hogy a mérnökök felelõsek mindenért, amik az autóinkba beépítésre kerültek és ahogy beépítésre kerültek.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 13:35


Valamint arra az elgondolásra jutottam, hogy az EGR-ben lerakódo trutyi nagy része az a turbó felõl érkezõ levegõben lévõ olajgõz (turbóból, meg a kartergáz) és a kipuffban lévõ korom együttes lerakódása a kipuff melegétõl. Szerintetek?[/quote]




ezzel teljes mértékben eggyet értek.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 13:29


hancurozo írta: én sem hiszek el mindent.
én pl. bekötöttem 1 vákumérõt kipróbálni azt, hogy mikor nyit az EGR.
nálam csak alapjáraton és nagyon kis fordulaton. de ha beléped a jobb pedált azonnal zár.
elötte le volt vakolva szintén kipróbálás céljából. nem vettem észre különbséget, csak azt, hogy nehezebben melegedett be. ezért voltam kíváncsi a mûködésére.


Én is nézegettem diaggal hogy mikor mennyire nyit, és hasonlót tapasztaltam. Sok gondolkodás után már nálam sincs lezárva. Kipróbálgattam úgy is, hogy a diaggal állítotam rajta hogy kevesebb vagy több legyen a kipuff/friss levegõ arány (merthogy ezt is lehet állítani ), és akár hiszitek akár nem úgy jobb az autó viselkedése ha több kipuffgázt enged vissza az EGR. Gyorsításnál úgyis megkapja a teljes friss levegõmyennyiséget.
Valamint arra az elgondolásra jutottam, hogy az EGR-ben lerakódo trutyi nagy része az a turbó felõl érkezõ levegõben lévõ olajgõz (turbóból, meg a kartergáz) és a kipuffban lévõ korom együttes lerakódása a kipuff melegétõl. Szerintetek?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 08:24


kempelen írta:
hil írta:
bmw320d4 írta:
hil írta: Szerintem nem, de jelen írásod elõtt is ez volt a véleményem.
hil


Nekem is, de pár embert errõl nem lehet meggyõzni, gondoltam hátha a gyári anyagnak jobban hisznek...


Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil


Ha ennek sem hisznek, akkor magukra vessenek!

én sem hiszek el mindent.
én pl. bekötöttem 1 vákumérõt kipróbálni azt, hogy mikor nyit az EGR.
nálam csak alapjáraton és nagyon kis fordulaton. de ha beléped a jobb pedált azonnal zár.
elötte le volt vakolva szintén kipróbálás céljából. nem vettem észre különbséget, csak azt, hogy nehezebben melegedett be. ezért voltam kíváncsi a mûködésére.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 00:06


hil írta:
bmw320d4 írta:
hil írta: Szerintem nem, de jelen írásod elõtt is ez volt a véleményem.
hil


Nekem is, de pár embert errõl nem lehet meggyõzni, gondoltam hátha a gyári anyagnak jobban hisznek...


Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil


Ha ennek sem hisznek, akkor magukra vessenek!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 01. péntek, 21:29


hil írta: Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil


Észrevettem

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 01. péntek, 21:28


Hori írta: mennyivel 1xübb lenne ezt élöben 1 üditõ melett megbeszélni
gyártási türéseket egyenesbe hozni egy vákummembrános szeleppel az érdekes sztem a befecsi és a égtömegmérö sokkal precizebben müködik mint az egr. de ezt végiggondolom pontosabban vagy lehet holnap unalmamba szétszedem az egészet


Részemrõl oké az üdítõ, ha Szfváron járok, szólok

A légtömegmérõ nem a legpontosabb szerkezet, pont ezért tettek a TU motoroknál +1 hõmérõt a cooler után, hogy minél pontosabban meghatározhassák a légtömeget.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 01. péntek, 21:25


bmw320d4 írta:
hil írta: Szerintem nem, de jelen írásod elõtt is ez volt a véleményem.
hil


Nekem is, de pár embert errõl nem lehet meggyõzni, gondoltam hátha a gyári anyagnak jobban hisznek...


Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil