autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 13:38


YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.


Értem én hogy villanymotor..De mi hajtja? Itt a szinte egyetlen driftelésre alkalmas márka és nem lehet a műveletet előkészíteni egy kézifékes előcsúsztatással.


én ezt nem értem... egyik nagy BMW-s kollégám is mindig mondja, hogy kézivel bemozgatja. minek??? mondjuk lehet én nem értek hozzá. de ha ez a célod, akkor egy nagy kézifék upgrade kell. télen ökörködni, saját magad szórakoztatására tök felesleges a kézit rángatni, kormánnyal és gázzal simán belendíthető az autó. én legalábbis így tapasztalom.

Tééélen...Addig még hónapok vannak. Persze ha jön a hó, az más.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 12:53


Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.


Értem én hogy villanymotor..De mi hajtja? Itt a szinte egyetlen driftelésre alkalmas márka és nem lehet a műveletet előkészíteni egy kézifékes előcsúsztatással.


én ezt nem értem... egyik nagy BMW-s kollégám is mindig mondja, hogy kézivel bemozgatja. minek??? mondjuk lehet én nem értek hozzá. de ha ez a célod, akkor egy nagy kézifék upgrade kell. télen ökörködni, saját magad szórakoztatására tök felesleges a kézit rángatni, kormánnyal és gázzal simán belendíthető az autó. én legalábbis így tapasztalom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 11:50


YELLOW írta:
laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.


Értem én hogy villanymotor..De mi hajtja? Itt a szinte egyetlen driftelésre alkalmas márka és nem lehet a műveletet előkészíteni egy kézifékes előcsúsztatással.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 11:27


laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 11:00


laleeboy írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

Persze persze, nem mondtam, hogy blokkolást várok tőle, de az enyém nagyon sz..r szerintem. Kimondottan nagy erőt kell kifejteni ahhoz, hogy végre megállítsa a kocsit. Bevallom, amilyen kellemes fékezni a kocsit, olyan csalódás amit írtok a gyenge kézifékkel kapcsolatban. Egy kocsin sem blokkolásra tervezték a kéziféket, de azért merjem már ott hagyni egy lejtős utcában. Hogy hagyhatja ilyennek a német? Vagy eredetileg adnak minden BMW-hez egy féltéglát, csak én nem kaptam meg hozzá? Mindegy, megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, aztán majd meglátjuk. Nekem régebben azt mondták a régi szakik, akik tanítottak, hogy "Húú Japán? Arra aztán kéziféket nem lehet csinálni!" Én mindig összehoztam valahogy. Ha azok sikerültek, akkor ...Majd meglátjuk.


én is érzem ezt sokszor, de megfogja az autót. na meg sebességben kell hagyni. vagy 1-esben, vagy R-ben.


A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


Azt el tudom képzelni,hogy rozsdás. Főleg mivel az üzemi féktől külön van választva. Ráadásul szerintem sokan elég rosszul használják a kéziféket. Vagyis inkább a használatával kapcsolatban rossz a felfogása sok embernek. Sokan pl. télen be sem húzzák, nehogy befagyjon. Véleményem szerint ezzel a lehető legrosszabbat teszik vele. Használni kell, mozgatni és akkor nem áll be. Az meg külön rémálom, ahogy (tisztelet a kivételnek) a nők behúzzák. A félig behúzott kéziféknél rosszabb szerintem nincs is. Azzal utána könnyedén elindulnak bevásárolni és közben szépen leégetik a féket. Villog a lámpa? Csipog valami? Nem gond. Működik. Majd este megkérdezzük apát mi a frász az? Hadd álljon fel a szőr a hátán. Egy szűkre méretezett fékrendszernek az is katasztrófa, ha csak meg üvegesedik a súrlódó felület. Az már sosem kopik le onnan.

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 10:19


YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

Persze persze, nem mondtam, hogy blokkolást várok tőle, de az enyém nagyon sz..r szerintem. Kimondottan nagy erőt kell kifejteni ahhoz, hogy végre megállítsa a kocsit. Bevallom, amilyen kellemes fékezni a kocsit, olyan csalódás amit írtok a gyenge kézifékkel kapcsolatban. Egy kocsin sem blokkolásra tervezték a kéziféket, de azért merjem már ott hagyni egy lejtős utcában. Hogy hagyhatja ilyennek a német? Vagy eredetileg adnak minden BMW-hez egy féltéglát, csak én nem kaptam meg hozzá? Mindegy, megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, aztán majd meglátjuk. Nekem régebben azt mondták a régi szakik, akik tanítottak, hogy "Húú Japán? Arra aztán kéziféket nem lehet csinálni!" Én mindig összehoztam valahogy. Ha azok sikerültek, akkor ...Majd meglátjuk.


én is érzem ezt sokszor, de megfogja az autót. na meg sebességben kell hagyni. vagy 1-esben, vagy R-ben.


A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 21:37


Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

Persze persze, nem mondtam, hogy blokkolást várok tőle, de az enyém nagyon sz..r szerintem. Kimondottan nagy erőt kell kifejteni ahhoz, hogy végre megállítsa a kocsit. Bevallom, amilyen kellemes fékezni a kocsit, olyan csalódás amit írtok a gyenge kézifékkel kapcsolatban. Egy kocsin sem blokkolásra tervezték a kéziféket, de azért merjem már ott hagyni egy lejtős utcában. Hogy hagyhatja ilyennek a német? Vagy eredetileg adnak minden BMW-hez egy féltéglát, csak én nem kaptam meg hozzá? Mindegy, megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, aztán majd meglátjuk. Nekem régebben azt mondták a régi szakik, akik tanítottak, hogy "Húú Japán? Arra aztán kéziféket nem lehet csinálni!" Én mindig összehoztam valahogy. Ha azok sikerültek, akkor ...Majd meglátjuk.


én is érzem ezt sokszor, de megfogja az autót. na meg sebességben kell hagyni. vagy 1-esben, vagy R-ben.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 21:24


YELLOW írta:
laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

Persze persze, nem mondtam, hogy blokkolást várok tőle, de az enyém nagyon sz..r szerintem. Kimondottan nagy erőt kell kifejteni ahhoz, hogy végre megállítsa a kocsit. Bevallom, amilyen kellemes fékezni a kocsit, olyan csalódás amit írtok a gyenge kézifékkel kapcsolatban. Egy kocsin sem blokkolásra tervezték a kéziféket, de azért merjem már ott hagyni egy lejtős utcában. Hogy hagyhatja ilyennek a német? Vagy eredetileg adnak minden BMW-hez egy féltéglát, csak én nem kaptam meg hozzá? Mindegy, megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, aztán majd meglátjuk. Nekem régebben azt mondták a régi szakik, akik tanítottak, hogy "Húú Japán? Arra aztán kéziféket nem lehet csinálni!" Én mindig összehoztam valahogy. Ha azok sikerültek, akkor ...Majd meglátjuk.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 16:48


laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 15:29


Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 12:53


YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 12:12


Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 10:26


Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. július 28. kedd, 08:48


lela írta:
laleeboy írta:
lela írta: Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.




A festést meg lehet csinálni akár házilag is (az én receptem : drótkorong, RO55, horganyspray, és festék ami bármi lehet én sima ezüst keréktárcsafestéket használtam már 3 éve rozsdamentes...)

A felújítás sarkalatos pontja a dugattyú, ha az rozsdás karcos ...stb akkor cserélni kell és akkor már minden tömítést is és ki ne maradjon a légtelenítő csavar sem mert az is csúnyán meg tud szivatni ha beletörik...

Kisebb karcokat lehet polírozni is de ennek általában kétséges a tartóssága.

Ha homokoltatod akkor csak a betéteket vedd ki és a dugattyút védd le valahogy (meg persze a fékcső helyét is) és rágd a szaki szájába hogy VIGYÁZZON A TÖMÍTÉSEKRE tehát azon a részen csak óvatosan és kisebb nyomással fújja.

Utána inkább a horganyoztatást ajánlom mert a porfestés nagy hővel jár így az nem egészséges és bemegy oda is ahova nem kéne...


Szerintem érdemes kicserélni mindent mert nem nagy összeg az egész


A dugattyúnak a feje ami a betétet nyomja az tuti rozsdás, de te gondolom a dugattyú falára érted hogy az ne legyen karcos/rozsdás. De ha benne hagyom a régi dugattyút és tömítéseket akkor gondolom nem lehet baja. Majd kezelés után persze cserélem. Ja és a horganyzás is hővel jár. Mármint a tüzi horganyzás ráadásul előtte savfürdőt kap. A galvanizálás az kémiai úton megy.

Ja és ebben a 10 es csoportban benne van a dugattyú is?



Igen a tömítés alatti rész a lényeges, de ha jól emlékszem akkor a dugónak van is egy kis válla

A homokolás miatt mindenképpen benne kell hagyni mindent mert ha a nyereg belsejébe is belefúj (a dugó helyére) és bejut a homok akkor ki lehet dobni érdemes a fékcső helyére is becsavarni valamit addig

A 10-es csoport az a 2 tömítés és a dugattyú, de lehet külön külön is venni tömítést (2 dbos a szett 1 külső 1 belső) és dugót, nekem pl csak tömítést kellett cserélni

Az egyik ismerősömnek horganyozták a homokolás után és úgy nézett ki utána mintha gyári új lenne, ő mondta hogy csak folyadékokba mártogatták (gondolom akkor inkább galvanizálva lett és nem horganyozva) az enyémet én a fent leírt módon festettem



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 28. kedd, 08:51

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. július 27. hétfő, 18:06


laleeboy írta:
lela írta: Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.




A festést meg lehet csinálni akár házilag is (az én receptem : drótkorong, RO55, horganyspray, és festék ami bármi lehet én sima ezüst keréktárcsafestéket használtam már 3 éve rozsdamentes...)

A felújítás sarkalatos pontja a dugattyú, ha az rozsdás karcos ...stb akkor cserélni kell és akkor már minden tömítést is és ki ne maradjon a légtelenítő csavar sem mert az is csúnyán meg tud szivatni ha beletörik...

Kisebb karcokat lehet polírozni is de ennek általában kétséges a tartóssága.

Ha homokoltatod akkor csak a betéteket vedd ki és a dugattyút védd le valahogy (meg persze a fékcső helyét is) és rágd a szaki szájába hogy VIGYÁZZON A TÖMÍTÉSEKRE tehát azon a részen csak óvatosan és kisebb nyomással fújja.

Utána inkább a horganyoztatást ajánlom mert a porfestés nagy hővel jár így az nem egészséges és bemegy oda is ahova nem kéne...


Szerintem érdemes kicserélni mindent mert nem nagy összeg az egész


A dugattyúnak a feje ami a betétet nyomja az tuti rozsdás, de te gondolom a dugattyú falára érted hogy az ne legyen karcos/rozsdás. De ha benne hagyom a régi dugattyút és tömítéseket akkor gondolom nem lehet baja. Majd kezelés után persze cserélem. Ja és a horganyzás is hővel jár. Mármint a tüzi horganyzás ráadásul előtte savfürdőt kap. A galvanizálás az kémiai úton megy.

Ja és ebben a 10 es csoportban benne van a dugattyú is?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 27. hétfő, 18:33