autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 08:48


gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 08:45


szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 07:59


gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 26. kedd, 09:31


Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 21:02


YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Most kivételesen e46 M3-asról lenne szó.
Jelenség: rohadtul lent fognak és gyengén a fékek. A saját 320d-em jobb fékerő van, mint ezen. és természetesen világít a DSC jel is a műszerfalon...
Amikor nem jár a moci rendben lévőnek tűnik a fék, ez alatt azt értem, hogy a megfelelő ponton van ellenállása. Ahogy megkapja a depressziót a mocitól elmegy a fékezési pont befelé Sajnos e miatt szervóra tudok gyanakodni, de hátha nem az.
Előzmény: a jobb hátsó fém fékcső átrohadt úgyhogy oda újat kapott. Kompresszoros légtelenítővel mind a négy nyereg át lett járatva utána új 5.1 fékfolyadékkal úgyhogy az kizárt hogy levegős legyen.
Mondjuk a fékcső kilyukadása előtt se volt acélos a fékezése, de most botrányosan szar. Hibatárolót még nem tudom, mert holnap megyünk kiolvasni.

vki találkozott már hasonló hibajelenséggel?


első körben, mielőtt bármit cserélnétek, egy DSC frissítést kellene végrehajtani. illetve INPA-ban van egy olyan beállítás is, amikor a program utasít, hogy x%-ig nyomd be a pedált, ő ekkor ha jól tudom kalibrál. iylenkor állítja be a fogáspontot. ha rosszul mondom nyugodtan ki lehet javítani.


OK
Ezek szerint az elektronika jól beleszól a dscnél lévő nyomásszenzorok szerint vagy vmi hasonló. A kalibrációja elmehetett azért, mert lyukas fékcsővel mentem kb 10 km-t? (Tudom nem kellett volna, de mivel tudtam, hogy gáz van a fékkel úgy is mentem szal nem kockáztattam senki életét )


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 20:55


SP_323i írta: Sziasztok!

Most kivételesen e46 M3-asról lenne szó.
Jelenség: rohadtul lent fognak és gyengén a fékek. A saját 320d-em jobb fékerő van, mint ezen. és természetesen világít a DSC jel is a műszerfalon...
Amikor nem jár a moci rendben lévőnek tűnik a fék, ez alatt azt értem, hogy a megfelelő ponton van ellenállása. Ahogy megkapja a depressziót a mocitól elmegy a fékezési pont befelé Sajnos e miatt szervóra tudok gyanakodni, de hátha nem az.
Előzmény: a jobb hátsó fém fékcső átrohadt úgyhogy oda újat kapott. Kompresszoros légtelenítővel mind a négy nyereg át lett járatva utána új 5.1 fékfolyadékkal úgyhogy az kizárt hogy levegős legyen.
Mondjuk a fékcső kilyukadása előtt se volt acélos a fékezése, de most botrányosan szar. Hibatárolót még nem tudom, mert holnap megyünk kiolvasni.

vki találkozott már hasonló hibajelenséggel?


első körben, mielőtt bármit cserélnétek, egy DSC frissítést kellene végrehajtani. illetve INPA-ban van egy olyan beállítás is, amikor a program utasít, hogy x%-ig nyomd be a pedált, ő ekkor ha jól tudom kalibrál. iylenkor állítja be a fogáspontot. ha rosszul mondom nyugodtan ki lehet javítani.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. április 29. szerda, 20:15


Sziasztok!

Most kivételesen e46 M3-asról lenne szó.
Jelenség: rohadtul lent fognak és gyengén a fékek. A saját 320d-em jobb fékerő van, mint ezen. és természetesen világít a DSC jel is a műszerfalon...
Amikor nem jár a moci rendben lévőnek tűnik a fék, ez alatt azt értem, hogy a megfelelő ponton van ellenállása. Ahogy megkapja a depressziót a mocitól elmegy a fékezési pont befelé Sajnos e miatt szervóra tudok gyanakodni, de hátha nem az.
Előzmény: a jobb hátsó fém fékcső átrohadt úgyhogy oda újat kapott. Kompresszoros légtelenítővel mind a négy nyereg át lett járatva utána új 5.1 fékfolyadékkal úgyhogy az kizárt hogy levegős legyen.
Mondjuk a fékcső kilyukadása előtt se volt acélos a fékezése, de most botrányosan szar. Hibatárolót még nem tudom, mert holnap megyünk kiolvasni.

vki találkozott már hasonló hibajelenséggel?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 25. szombat, 10:44


tbenyo írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses


Tudnak érte szólni meg morogni, de ha jól fog a kézifék (tehát mondjuk 3-kattanásnál lejtön lefele megáll) akkor ne buktassák már meg! èn magam nem tudom kicserélni a szerszámaimmal, mert ahhoz hogy le lehessen csavarni meg szedni azt a lemezt, ki kell húzni vagy ráncigálni a kerék agyat én meg azt nem tudom hogy lehetne itthoni körülmények között. Jöv héten van a müszaki, ha nem megy át, akkor sürgösen keresek valakit aki elvállalja és normálisan meg tudja csinálni. Ha át megy akkor nem annyira sürgösen kicseréltetem egyenlöre csak a lemezt, azt jövöre az egész mindent, kézifék betéték, fék betétek, meg tárcsa.


Vizsga előtt nem tudnád már megcsináltatni ? Azt írod, úgy is javítani akarod, akkor meg aki felemeli csápossal, meg van kerékagy leütője, pik-pak végez vele. Persze ha jól gondolom, akkor azért ilyenkor lehet hogy kerékcsapágyat is kell cserélni, mert kicsit nyüstölve lesz az agy. ( persze ez nem biztos )


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 21:22


Pocses írta:
laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses


Tudnak érte szólni meg morogni, de ha jól fog a kézifék (tehát mondjuk 3-kattanásnál lejtön lefele megáll) akkor ne buktassák már meg! èn magam nem tudom kicserélni a szerszámaimmal, mert ahhoz hogy le lehessen csavarni meg szedni azt a lemezt, ki kell húzni vagy ráncigálni a kerék agyat én meg azt nem tudom hogy lehetne itthoni körülmények között. Jöv héten van a müszaki, ha nem megy át, akkor sürgösen keresek valakit aki elvállalja és normálisan meg tudja csinálni. Ha át megy akkor nem annyira sürgösen kicseréltetem egyenlöre csak a lemezt, azt jövöre az egész mindent, kézifék betéték, fék betétek, meg tárcsa.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 19:53


laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 19:39


Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 15:54


tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 14:55


Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 16. csütörtök, 08:59


krissz írta:
Hektor írta:
krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Meg sem mozdul, vagy nem jön le ?
Sok minden nem tudja fogni.. ha a kerékagyhoz rögzítő kis csavar ki van véve, akkor már csak a kézifék pofái foghatják. Ha belülről a dobrész már peremesre van kopva, vagy/ és a perem mentén még rovásodva is van, akkor felütközhet a kézifék pofákba, ami nem engedi lejönni. Próbáld meg a kerékcsavar furatán visszaállítani a fékpofa feszességét, majd kalapáccsal ütögesd körbe szemből. Ha végkép nem megy, akkor- különösen ha nem kell félteni a tárcsát belülről is lehet ott ahol a féklemezben a féknyereg helye van. Körbe-körbe forgatva ütögesd. Fel tették azt oda, le is kell jönni


Köszi srácok! Szereztem tegnap nagyobb kalapácsot, azzal nekimentem, fél óra alatt lent volt!


Erről van szó

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. április 16. csütörtök, 08:57


Hektor írta:
krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Meg sem mozdul, vagy nem jön le ?
Sok minden nem tudja fogni.. ha a kerékagyhoz rögzítő kis csavar ki van véve, akkor már csak a kézifék pofái foghatják. Ha belülről a dobrész már peremesre van kopva, vagy/ és a perem mentén még rovásodva is van, akkor felütközhet a kézifék pofákba, ami nem engedi lejönni. Próbáld meg a kerékcsavar furatán visszaállítani a fékpofa feszességét, majd kalapáccsal ütögesd körbe szemből. Ha végkép nem megy, akkor- különösen ha nem kell félteni a tárcsát belülről is lehet ott ahol a féklemezben a féknyereg helye van. Körbe-körbe forgatva ütögesd. Fel tették azt oda, le is kell jönni


Köszi srácok! Szereztem tegnap nagyobb kalapácsot, azzal nekimentem, fél óra alatt lent volt!