KGR
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2001

státusz KGR

Törzsvendég

Elismertség: 9% (10 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2015. április 15. szerda, 09:16


krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Én legutóbb egy p10-es nissan-on cseréltem féktárcsát. WD40 sokat segített. De vigyázz nehogy összekend a fékbetéteket. 2 kilós kalapáccsal sikerült leverni róla.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 15. szerda, 05:43


krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Meg sem mozdul, vagy nem jön le ?
Sok minden nem tudja fogni.. ha a kerékagyhoz rögzítő kis csavar ki van véve, akkor már csak a kézifék pofái foghatják. Ha belülről a dobrész már peremesre van kopva, vagy/ és a perem mentén még rovásodva is van, akkor felütközhet a kézifék pofákba, ami nem engedi lejönni. Próbáld meg a kerékcsavar furatán visszaállítani a fékpofa feszességét, majd kalapáccsal ütögesd körbe szemből. Ha végkép nem megy, akkor- különösen ha nem kell félteni a tárcsát belülről is lehet ott ahol a féklemezben a féknyereg helye van. Körbe-körbe forgatva ütögesd. Fel tették azt oda, le is kell jönni

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. április 15. szerda, 03:17


Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. február 17. kedd, 11:26


SP_323i írta:
laleeboy írta:
SP_323i írta: Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg


Én úgy csináltam hogy
Drótkorong
RO 55
Horganyspray
Ezüst keréktárcsa festék.

Nem rozsdásodik és mosáskor a fékpor is lejön szépen


Az eleje stimmel
csak a fejembe vettem, hogy legyen Glanzschwarz a féknyereg is
a sima fényesfekete festék meg nem tudom mennyire állná meg ott a helyét


Szerintem simán, nincs ott akkora hő hogy baja legyen



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 16. hétfő, 15:26


laleeboy írta:
SP_323i írta: Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg


Én úgy csináltam hogy
Drótkorong
RO 55
Horganyspray
Ezüst keréktárcsa festék.

Nem rozsdásodik és mosáskor a fékpor is lejön szépen


Az eleje stimmel
csak a fejembe vettem, hogy legyen Glanzschwarz a féknyereg is
a sima fényesfekete festék meg nem tudom mennyire állná meg ott a helyét

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. február 16. hétfő, 15:14


SP_323i írta: Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg


Én úgy csináltam hogy
Drótkorong
RO 55
Horganyspray
Ezüst keréktárcsa festék.

Nem rozsdásodik és mosáskor a fékpor is lejön szépen


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 16. hétfő, 13:42


Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg


GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 19:53


krissz írta: Le tudom úgy szedni valahogy a féknyerget, hogy nem kell leeresztenem a fékolajat? Igazából a dugattyut szeretném kiszedni.


Igen, példának ebben a videóban van egy-két eszköz:
https://www.youtube.com/watch?v=drHby5xKN-w#t=94
kb 2.30-tól látni fogod a használatát + különböző csőszorítók is léteznek. Bár ezeket nem favorizálom, én is a "ledugózós" módszerrel vettem le a féknyerget.



krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2015. január 03. szombat, 18:34


Le tudom úgy szedni valahogy a féknyerget, hogy nem kell leeresztenem a fékolajat? Igazából a dugattyut szeretném kiszedni.

m4c184
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2001

státusz m4c184

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. december 16. kedd, 18:45


SP_323i írta:
Medvedisznoman írta:
m4c184 írta: Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)


Szia!
Valószínűsítem, hogy valamelyik fékmunkahenger szorult meg. Ha nem értesz hozzá (de ha igen akkor is), mindenképpen vidd szerelőhöz, ezt nem hiszem, hogy bármilyen trükkel orvosolni tudod. Ha tévednék, akkor a biztos lesz aki kijavít, de annyi biztos, hogy biztonsági berendezéssel nem érdemes játszani!




Valószínű!
Én alapból párhuzamszorítóval szoktam bejáratni a munkahengereket a féknél pl fékpofa cserénél, hogy be tudjon állni szépen a karmantyú a munkahengernél. Ha az van kimozdulva a fékénél, akkor finoman vissza tudod "tessékelni" vele, de az első utad szervizbe vezessen, mert 100%, hogy megnyúzta a munkahenger és vagy nem fog már rendesen zárni és el fogja engedni az olajnyomást vagy továbbra is szorulni fog.


Köszönöm a válaszokat. Természetesen nem játszok ezzel 2 tonnát meg kell állítani ez csak jó fékkel érhető el. El cammogunk a szerelőjéhez meg látjuk mit mond.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. december 16. kedd, 08:29


Medvedisznoman írta:
m4c184 írta: Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)


Szia!
Valószínűsítem, hogy valamelyik fékmunkahenger szorult meg. Ha nem értesz hozzá (de ha igen akkor is), mindenképpen vidd szerelőhöz, ezt nem hiszem, hogy bármilyen trükkel orvosolni tudod. Ha tévednék, akkor a biztos lesz aki kijavít, de annyi biztos, hogy biztonsági berendezéssel nem érdemes játszani!




Valószínű!
Én alapból párhuzamszorítóval szoktam bejáratni a munkahengereket a féknél pl fékpofa cserénél, hogy be tudjon állni szépen a karmantyú a munkahengernél. Ha az van kimozdulva a fékénél, akkor finoman vissza tudod "tessékelni" vele, de az első utad szervizbe vezessen, mert 100%, hogy megnyúzta a munkahenger és vagy nem fog már rendesen zárni és el fogja engedni az olajnyomást vagy továbbra is szorulni fog.

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. december 15. hétfő, 20:14


m4c184 írta: Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)


Szia!
Valószínűsítem, hogy valamelyik fékmunkahenger szorult meg. Ha nem értesz hozzá (de ha igen akkor is), mindenképpen vidd szerelőhöz, ezt nem hiszem, hogy bármilyen trükkel orvosolni tudod. Ha tévednék, akkor a biztos lesz aki kijavít, de annyi biztos, hogy biztonsági berendezéssel nem érdemes játszani!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. december 15. hétfő, 20:15

m4c184
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2001

státusz m4c184

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. december 15. hétfő, 18:13


Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)

Zoli90
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Zoli90

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 19:45


anubisz írta:
Zoli90 írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a kocsi aztmondja 40 km múlva cserélnem kell a fékbetéteket. az én hanyagságom, hogy eddig nem figyeltem jobban, de így alakult! A kopásjelző még nem jelez, és 100km óta mutatja már ezt a 40et kb.. mivel hétvége van nem tudom sehova vinni, hét elején non stop dolgozom és közelsem biztos, hogy egyáltalán tud fogadni a szerelőm a jövő héten... szóval a kérdésem: tegyem le a gépet amíg nem tudom elvinni vagy a kopásjelző vinnyogásáig mehetek vele még? ha az kivillan meddig lehet még menni? 2005 e90 20d köszönöm


Valaki?


Nem az a lényeg, hogy mikor cseréled, az a lényeg menyit mész addig, és azt hogy fékezed.
Az csak egy biztonsági határpont, egy jelölés, azért van ráhagyás.
A szívás az, hogy pont bejött a hideg, és sokáig nem húzhatod, mivel többet fognak dolgozni a fékek, ugye a DSC is használja, arról nem is beszélve, ha reggelre befagy a fékpofa és a tárcsa közötti víz, simán letépheti a maradék anyagot a pofáról.
Ugye ez nem csak veszélyes, hanem a tárcsádat is legyalulja,a fém a fémen, bár azt észre veszed, mert fémes súrlódó hangot ad fékezéskor.
Ezzel még el tudsz menni annyit, persze nem 20 ezret. Főleg az első jobban kopik általában mint a hátsó. Kopásjeltőt is cserélned kell, mert már beleért,és legyalulta.
(Értelem szerűen,ha tudom, hogy kopott a gumim, nem hajtok 100 al a tócsába.)

sajnos kicsit én is trehány voltam a mostani cserém előtt, nekem már kb hajszálnyi vastag volt rajta. Szó szerint. Néha már fémes hangot is adott. Bizony voltak részek ahol már letörtek darabok belőle, főleg a peremeknél, de borzalmas volt. Már a fém látszott, szinte semmi nem volt rajta.Még sosem csináltam ilyet. Ez már az életveszélyes kategória volt. Egy vészfékezés, és már csak fém a fémen maradt volna.


Á a héten kicsereltetem mindenkepp, de most par napig meg nem megy mert melo van. De 3 napig all majd csak a gep a parkoloban a melohelyen. Viszont oda kell erni meg vissza. Annyira nagy hideg meg jeg nincs. Majd finom leszek. Holnap megrendelem az alkatreszeket de kicsit megnyugtattatok ha mondhatom igy. Koszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 30. vasárnap, 19:47

Zoli90
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Zoli90

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 19:43


Dog írta:
Zoli90 írta:
Zoli90 írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a kocsi aztmondja 40 km múlva cserélnem kell a fékbetéteket. az én hanyagságom, hogy eddig nem figyeltem jobban, de így alakult! A kopásjelző még nem jelez, és 100km óta mutatja már ezt a 40et kb.. mivel hétvége van nem tudom sehova vinni, hét elején non stop dolgozom és közelsem biztos, hogy egyáltalán tud fogadni a szerelőm a jövő héten... szóval a kérdésem: tegyem le a gépet amíg nem tudom elvinni vagy a kopásjelző vinnyogásáig mehetek vele még? ha az kivillan meddig lehet még menni? 2005 e90 20d köszönöm


Valaki?


Ha gondolod használhatod még elöfordul hogy ujraszámol ez hozzávetöleges km adat.Viszont ha bejelez a kopásjelző akkor azis kuka és cserélned kell. Az enyémen jelzés után 1héttel cseréltem mindent. Az e90 nemtudom letilte a fék miatt.


Koszonom szepen!