YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 11. kedd, 09:57


csatis1 írta:


ez még nem az, ez csak kis gúla

szerk.: ez még csak 9 komment, az enyémmel 10. van egy íratlan szabály, miszerint a fórumok sivatagában 10 komment feletti idézethalmazt nevezhetjük piramisnak.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 11. kedd, 10:01

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2014. március 11. kedd, 09:53


csatis1 írta:




csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2014. március 11. kedd, 09:51




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 11. kedd, 07:46


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


hát fél liter kevés, 1 liter sok. de én szinte az egészet elhazsnáltam, úgy átjárattam. mondom ha már felbontottam, elfogyni nem fog, hogy után kelljen tölteni.


akkor 1 liter elég? te is magad csináltad a cserét?


részben magam, szervízben voltam, de ketten csináltuk. írták a kuplung munkahengert. én még nem mertem ahhoz nyúlni, sokan megszívják vele. végülis azzal bajom nincs, ott nem keletkezik hő. 1 liter elég.

GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 23:44


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


hát fél liter kevés, 1 liter sok. de én szinte az egészet elhazsnáltam, úgy átjárattam. mondom ha már felbontottam, elfogyni nem fog, hogy után kelljen tölteni.


akkor 1 liter elég? te is magad csináltad a cserét?


1 liter elég, de a tengelykapcsoló munkahengerén keresztül is meg kell(ene) csinálni, így teljes a csere - közös a tartály. DOT 4 SL6 tökéletes bele. A légtelenítő csavarokat csavarlazítóval nem árt előtte befújni, azután pedig megtisztítani a környékét!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 22:38


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


hát fél liter kevés, 1 liter sok. de én szinte az egészet elhazsnáltam, úgy átjárattam. mondom ha már felbontottam, elfogyni nem fog, hogy után kelljen tölteni.


akkor 1 liter elég? te is magad csináltad a cserét?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 22:35


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


hát fél liter kevés, 1 liter sok. de én szinte az egészet elhazsnáltam, úgy átjárattam. mondom ha már felbontottam, elfogyni nem fog, hogy után kelljen tölteni.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 22:18


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 10. hétfő, 22:20

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 22:15


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 20:12


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. március 10. hétfő, 20:13

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 19:10


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 19:07


YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:36


anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. március 10. hétfő, 18:33


Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. január 27. hétfő, 12:28


hancurozo írta:
csbalu írta: Srácok, cserélnem kell az első fékcsöveimet mert repedezettek.
Ugyan ezzel a lendülettel, fékfolyadékot is cserélek, vettem is textart bele.

Van bármi nemű szopás ezzel a művelettel? Értsd, légtelenítő csavarok berohadása, menet berohadása stb? Tapasztalatok jól jönnének.


Van. Nem is kicsi. A fém fékcsöveken lévő hollander összerohadása. (ha a csővel rohadt össze, akkor tönkreteszi a fém fékcsövet és cserélheted azt is) Gondolom fékcsőkulcsod van. (ha össze van rohadva, sima villással neki se állj a fékcsövek cseréjének) Ha mégis lesarkalod, nem biztos, hogy hozzá fog nyúlni a szerelő. (vagy ha igen, nem normál árakkal fog számolni)
A légtelenítésnél a blokkolásgátló levegősödése is probléma lehet. (nem biztos, hogy otthon azt meg tudod oldani)
Vidd el normális műhelybe.


Valószínűleg ezt akkor ott ahol csináltatom a műszakit megcsináltatom szerelővel!
Ettől félek! Ezért kérdeztem, hogy mik a buktatók, van-e vele szopás, stb.
Köszönöm a segítséget!