autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 12:31


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!


célszerű lemérni. mert átmérőben lehet eltérés. de ha valamelyik webáruházban nézed, akkor fog rá kidobni és ott meg tudod nézni a méreteket. de mondom lehet pár mm-es eltérés vastagságban, szélességben is. a mostani tárcsáról érdemes leolvasni, mert bele is van ütve az agyrészre valahova.
vagy itt akár alvázszám utolsó 7 karaktere alapján (VIN)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select


átmérőre 292 mm-t mértem, a vastagságból 22 és 24 mm es tárcsákat dob fel. Akkor ezekközül bármelyiket választhatom?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 12:27


imreandris írta: Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!


célszerű lemérni. mert átmérőben lehet eltérés. de ha valamelyik webáruházban nézed, akkor fog rá kidobni és ott meg tudod nézni a méreteket. de mondom lehet pár mm-es eltérés vastagságban, szélességben is. a mostani tárcsáról érdemes leolvasni, mert bele is van ütve az agyrészre valahova.
vagy itt akár alvázszám utolsó 7 karaktere alapján (VIN)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. június 28. péntek, 12:19


Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 20:34


rezso írta:
Bitu79 írta:
rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.
Így csináltam, de hiába. Jöhet a csere. Melyik szervízt vagy utángyártott márkákat javasoljátok?
Mi történik, ha elérem a nullát?


ha eléred a nullát? hmm.... világvége
lehet kimozdult a fékkopásjelző nem? régen is úgy volt, hogy amikor bejelzett, tehát elvágódott a szál a jelzőben, utána elvileg még lehetett vele menni. csak ugye jelzett.
nem tudom az új szériánál, hogy van pontosan. de nekem hátul pl bent sincs a jelző a helyén, csak fel van kötegelve. miért? mert megsérült és nem marad a betétben. viszont rajta kell lenni, mert ha lehúzom, olyan mintha bejelezne. viszont én feleslegesnek tartottam venni. miért? alig használom az autót, a féket pedig pláne. motorfék mániás vagyok. a felni meg olyan, hogy tisztán látszik a betét, ha elkopna soha napján. nem is tudom hány éve van bent, de mint az új. mondjuk a hátsók amúgy is kevésbé kopnak.
na de a sok duma után.
ha ATE, akkor csak ATE betét. annak idején a Jurid is jó volt, ráadásul E46 idejében gyári beszállító is volt.
viszont sokan mondják a gyári dobozos tárcsákat, betéteket. viszont ha hivatalosan veszed, drága lesz. de mivel neked csak betét kell megpróbálkoznék a gyárival, ha a tárcsa is gyári még. a mixelésnek nincs értelme mert vagy sípolni fog, vagy nem fogni.
csak a kopásjelző miatt ne cseréld hamarabb. valóban nem egy drága dolog, viszont az esetek nagy részében úgy sem tudod sérülés nélkül kiszedni, szerelő sem. mert belegyógyulhat a betétbe. vagy szakad, vagy törik, vagy akármi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 18:24


rezso írta:
Bitu79 írta:
rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.
Így csináltam, de hiába. Jöhet a csere. Melyik szervízt vagy utángyártott márkákat javasoljátok?Mi történik, ha elérem a nullát?
Ne legyél már fillérb*szó.Ha tellett F20-ra akkor lesz zsé gondolom a fékre is.Szerintem nem lesz semmi különös,csak elkezd mínuszba számolni,amíg tud...Sztem az ATE jó márka,kopásérzékelőből én gyárit vennék.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 18:14


rezso írta:
Bitu79 írta:
rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.
Így csináltam, de hiába. Jöhet a csere. Melyik szervízt vagy utángyártott márkákat javasoljátok?
Használd a fórum keresőjét.F20-ról nem nagyon lesz sok találat konkrétan,de találsz sok hasznos infót így is kiindulási alapként.Ez elsősorban e46-os fórum.

státusz rezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 17:59


Bitu79 írta:
rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.
Így csináltam, de hiába. Jöhet a csere. Melyik szervízt vagy utángyártott márkákat javasoljátok?
Mi történik, ha elérem a nullát?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. június 05. szerda, 18:05


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 17:38


rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. június 05. szerda, 17:39

státusz rezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2019. június 04. kedd, 22:43


Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?
Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?
Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?

https://i.imgur.com/im2GGji.png

Előre is köszönöm.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2018. december 04. kedd, 10:40


YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!


ő nem azért akar tárcsát cserélni, mert gond van, hanem mert esedékes. a féknyereg meg csak egy tömb. ott inkább a dugattyúnak, karmantyúnak szokott baja lenni, ha berohad.


Én is azért cseréltem mert esedékes volt csak be volt ragadva az egyik dugattyú a féknyeregben és sajnos hosszabb távot kellet megtennem és nem tudtam vissza fordulni viszont 1000km alatt legatyásodott a féktárcsa ezért megint cserélnem kellett!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. december 04. kedd, 09:10


Cikka2 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!


ő nem azért akar tárcsát cserélni, mert gond van, hanem mert esedékes. a féknyereg meg csak egy tömb. ott inkább a dugattyúnak, karmantyúnak szokott baja lenni, ha berohad.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz Cikka2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 22:35


YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 18:37


gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz gabesz97

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. december 03. hétfő, 15:40


YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. december 01. szombat, 21:34


gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.