hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 18:51


elgeri írta:
hil írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok



Nemrég vettem másra (bár még nem használtam) ilyet: Motip fehér zsír spray.
Ez akkor jó ide?!

http://aruhaz.kauffer.hu/prodgfx/090204-MOT.jpg


Szia!
Szerintem a rézpasztán kívül bármi jó oda. Én azért használtam/használok grafitos zsírt, mert sűrű, nehezen kenhető, tehát nem folyik és az volt otthon. A spray lehet, hogy nem szerencsés, mert mindenhova szóródhat.



elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 15:58


hil írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok



Nemrég vettem másra (bár még nem használtam) ilyet: Motip fehér zsír spray.
Ez akkor jó ide?!

http://aruhaz.kauffer.hu/prodgfx/090204-MOT.jpg



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 01. kedd, 16:00

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 15:54


elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek

Szia!
Az a rézszínű valami az rézpaszta. Én nem kenném azzal, mert a réz + alufelni kombináció nem túl szerencsés (csináltam azzal is onnan tudom). Ha nincs kenve semmivel, akkor akár 2 hónap után is képes rágyógyulni az agyra a felni. (mikor az autómat vettem, lecseréltettem a kerekeket, semmivel nem kenték meg, 2 hónap után alig tudtam levenni az agyról) Álmoskönyv szerint a csavarok menetét nem jó kenni, csak a kúpját. Én grafitos zsírt használok



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 15:51


Én a csavarokra szoktam egy kevés zsírt tenni cserekor.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 15:02


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


hát én nem sok gumisnál látom, hogy kenné valamivel. mondjuk 1500/4db csere nem is várhatom el szerintem. bár nem lenne sokkal nagyobb cucc. sosem volt berohadva egy csavar sem.
amúgy rézpasztát szoktak használni. de szerintem nem feltétlen jó az. szerintem bármilyen zsír megteszi. spray-es dolgokat azértnem tartom jónak, mert hamar odalesz. mondjuk a zsír baja pedig az lehet, hogy fékezéskor melegszik ott minden, és ha elkezd a menetek között folyni a zsír, akkor összebaxa a felnit. vagyis gondolom. bár nagyon véknyan megkenve nem lesz azzal gond.


Sajna az se keni/fújja aki 6000/4db -ért cseréli...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 14:35


elgeri írta: Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


hát én nem sok gumisnál látom, hogy kenné valamivel. mondjuk 1500/4db csere nem is várhatom el szerintem. bár nem lenne sokkal nagyobb cucc. sosem volt berohadva egy csavar sem.
amúgy rézpasztát szoktak használni. de szerintem nem feltétlen jó az. szerintem bármilyen zsír megteszi. spray-es dolgokat azértnem tartom jónak, mert hamar odalesz. mondjuk a zsír baja pedig az lehet, hogy fékezéskor melegszik ott minden, és ha elkezd a menetek között folyni a zsír, akkor összebaxa a felnit. vagyis gondolom. bár nagyon véknyan megkenve nem lesz azzal gond.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 13:58


Sziasztok

Lassan-lassan jön a szettcsere ideje és felmerült bennem egy kérdés, hátha tudtok segíteni.
Amikor gumisnál cserélteted át a téli/nyári felniszettet, akkor befújkálják a csavarokat és / vagy a középső lyukat (nem tudom mi az elnevezése) valamivel. Mintha réz színe lenne.

Réges-régen, édesapám az ezeréves off kocsinál valami olcsó vacak olajat csöpögtetett a csavarokra, hogy "ne rohadjon be".

A kérdésem az, hogy manapság mi a divat az otthoni szett cserénél? Kenitek, fújjátok valamivel, pontosan mivel... és mit is pontosan? Legutóbb nem csináltam vele semmit, de most hátha ügyesebb leszek


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 30. szombat, 16:40


hil írta:
YELLOW írta:
Szemy írta: Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözödese diktalja. Eppen ugy, mint a motorolaj temaban...ki mire esküszik!

Szemy


mondjuk azért a kínai és egyéb olcsó márkás gumikról nem hiszem el a 10 évet.
bár kérdés ugye mi az üzembiztos. mihez viszonyítva mért? mert azért egy márkásabb guminál érezni, hogynem olyan 7 évesen, mint amilyen 5 évesen volt. és azért én sem ezt várnám. oké, nem málik szét a gumi, de érezni, hogy keményedett. vagy ez határon belül van?
egyébként amit leírtál, erre gondoltam, csak nem tudtam megfogalmazni, de ez volt a lényeg a mondókákban,amiket hallottam, olvastam.
egyébként a nagyobb gyártók ügyesen kisakkozzák ezt. jó a tapadásuk, viszont jobban is kopnak. sosem érik meg a 6 éves kort, egy átlag felhasználónál sem. szóval úgy könnyű a 10 évet garantálni.

Sziasztok!
Kétszer volt off autómon Pirelli gumi. Dot szám szerinti gyártástól 3 és négy év után a repedezettség miatt kuka lett mindkét esetben. A 4 évest bizony már korábban le kellett volna cserélnem. Akkor itt most hol van a 10 év? Ez saját tapasztalatom, nem hallomás, innentől kezdve én erre a márkára nem vagyok vevő.



Pirelli nagyon repedezik. csak azt nem értem, hogy ott a tesztgyőztes P7, ami kopásban is a legjobb, mármint a legkevésbbé kopik. oké, de olyan vegye akkor, aki 1-2 év alatt el is fogyasztja. lassabban kopó gumi keményebb anyagösszetételt feltételez. ennek ellenére nagyon jól tapad. nem értem a titkot
igen ez alapján perelhetők lennének a gyárak. hisz át lettél vágva és nem kicsit. csak azért nem foglalkoznak vele, mert a gumisok 4 évekről beszélnek, ami jelen esetben helytálló, csak épp a gyári ajánlást nem fedi.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. január 30. szombat, 16:35


YELLOW írta:
Szemy írta: Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözödese diktalja. Eppen ugy, mint a motorolaj temaban...ki mire esküszik!

Szemy


mondjuk azért a kínai és egyéb olcsó márkás gumikról nem hiszem el a 10 évet.
bár kérdés ugye mi az üzembiztos. mihez viszonyítva mért? mert azért egy márkásabb guminál érezni, hogynem olyan 7 évesen, mint amilyen 5 évesen volt. és azért én sem ezt várnám. oké, nem málik szét a gumi, de érezni, hogy keményedett. vagy ez határon belül van?
egyébként amit leírtál, erre gondoltam, csak nem tudtam megfogalmazni, de ez volt a lényeg a mondókákban,amiket hallottam, olvastam.
egyébként a nagyobb gyártók ügyesen kisakkozzák ezt. jó a tapadásuk, viszont jobban is kopnak. sosem érik meg a 6 éves kort, egy átlag felhasználónál sem. szóval úgy könnyű a 10 évet garantálni.

Sziasztok!
Kétszer volt off autómon Pirelli gumi. Dot szám szerinti gyártástól 3 és négy év után a repedezettség miatt kuka lett mindkét esetben. A 4 évest bizony már korábban le kellett volna cserélnem. Akkor itt most hol van a 10 év? Ez saját tapasztalatom, nem hallomás, innentől kezdve én erre a márkára nem vagyok vevő.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 30. szombat, 14:12


Szemy írta: Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözöde BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!