YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 13:41


mrdani írta:
anubisz írta:
zoley88 írta:
mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


persze, az meg nem gumiszag volt, inkább az elégett fagyálló. Ugyan miért jönne gumiszag a motorból? Ha csak nem gumi hajtókarok vannak benne. Illetékes szakember biztos megmondja egyből, de szerintem is ott hengerfej gyanú van. Főleg, hogy az olaj is trutyis.


Nekem gumiszag beütése volt.most már ezt is tudom
Vettem ilyen hűtötömítő folyadékot beletettem így kezdésnek.
Ha hengerfejes akkor az anyagiakba kb mennyit kóstálhat?!
Elég kezdő vagyok az autó motorokhoz ( elektrotechnikus képesítésem van) úgy hogy ha butaságot írok sorry. a hengerfejtömítés az az ami kivan vágva és a blokkra megy rá ugye? Mert az nem nagy összeg ahogy néztem maximum a munkadíj.
Azt nem értem hogy ha a hengerfej repedt akkor nem az olaj jutna be az égés térbe?
Hogy juthat be az égéstérbe a víz?! víz?!Mert a víz a blokk körül folyik nem?A hengeren meg olaj lehúzó gumigyűrűk vannak.


az olajlehúzó gumigyűrű az nem tudom miylen és hol van. a hengerfej tömítés, a blokk és a hengerfej között van, illetve a szelepfedél és hengerfejközött. de oda neked nem emgy víz. a blokk és hengerfej között áramlik víz, de ha közte lévő tömítés megadja magát kiszárad, szétreped, akkor befelé is tud menni a víz a nyomástól, vagy az olaj kifelé. nem feltétlen a blokk, vagy hengerfej repedés miatt van gáz. sok esetben a tömítés. mivel elég régi az autód így sanszos a tömítés. semmi hülyeséget nem kellett volna beletölteni, hanem elvinni egy hozzáértőhöz.
általában sokat állt autóknál érik el, pl a főtengely szimering is, és minden ilyne egyéb. 1-2 éves állást megéreznek.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 12:10


itt ki kéne választani a kocsidat pontosan milyen motoros, automata, vagy nem, stb..
http://bmwfans.info/parts/cata...hed_parts/

alkatrészt rá érsz nézegetni, ha megnézte szerelő. Normális szerelő!! Nem csak bevállalja,hogy legyen munka. Ennyi erővel gátrepedéses is lehet, stb...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 18. péntek, 12:12

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 12:00


mrdani írta:
anubisz írta:
zoley88 írta:
mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


persze, az meg nem gumiszag volt, inkább az elégett fagyálló. Ugyan miért jönne gumiszag a motorból? Ha csak nem gumi hajtókarok vannak benne. Illetékes szakember biztos megmondja egyből, de szerintem is ott hengerfej gyanú van. Főleg, hogy az olaj is trutyis.


Nekem gumiszag beütése volt.most már ezt is tudom
Vettem ilyen hűtötömítő folyadékot beletettem így kezdésnek.
Ha hengerfejes akkor az anyagiakba kb mennyit kóstálhat?!
Elég kezdő vagyok az autó motorokhoz ( elektrotechnikus képesítésem van) úgy hogy ha butaságot írok sorry. a hengerfejtömítés az az ami kivan vágva és a blokkra megy rá ugye? Mert az nem nagy összeg ahogy néztem maximum a munkadíj.
Azt nem értem hogy ha a hengerfej repedt, hogy juthat be oda víz?!Mert a víz a blokk körül folyik nem?A hengeren meg olaj lehúzó gumigyűrűk vannak.


fasza, most már azt a szart is pucolhatjátok a hűtőrendszerből! az csak arra van, ha menet közbe lefossa magát a hűtő rendszer, hogy legalább haza tudj vele menni, vagy az első szervizig. Jó ötlet volt. Most már az is beleég az olajba, a hengerbe.

van 2 fajta is,10-25 ezer között. Plusz le kel szedni a hengerfejet, olajszűrő az cserés, olaj cserés, stb.. nem olcsó mutyi. Amúgy előbb meg kéne szerelővel nézetni, mielőtt megveszel mindent,lehet nem is az a baja.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 18. péntek, 12:08

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 11:58


anubisz írta:
zoley88 írta:
mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


persze, az meg nem gumiszag volt, inkább az elégett fagyálló. Ugyan miért jönne gumiszag a motorból? Ha csak nem gumi hajtókarok vannak benne. Illetékes szakember biztos megmondja egyből, de szerintem is ott hengerfej gyanú van. Főleg, hogy az olaj is trutyis.


Nekem gumiszag beütése volt.most már ezt is tudom
Vettem ilyen hűtötömítő folyadékot beletettem így kezdésnek.
Ha hengerfejes akkor az anyagiakba kb mennyit kóstálhat?!
Elég kezdő vagyok az autó motorokhoz ( elektrotechnikus képesítésem van) úgy hogy ha butaságot írok sorry. a hengerfejtömítés az az ami kivan vágva és a blokkra megy rá ugye? Mert az nem nagy összeg ahogy néztem maximum a munkadíj.
Azt nem értem hogy ha a hengerfej repedt akkor nem az olaj jutna be az égés térbe?
Hogy juthat be az égéstérbe a víz?! víz?!Mert a víz a blokk körül folyik nem?A hengeren meg olaj lehúzó gumigyűrűk vannak.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 18. péntek, 12:01

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 11:20


zoley88 írta:
mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


persze, az meg nem gumiszag volt, inkább az elégett fagyálló. Ugyan miért jönne gumiszag a motorból? Ha csak nem gumi hajtókarok vannak benne. Illetékes szakember biztos megmondja egyből, de szerintem is ott hengerfej gyanú van. Főleg, hogy az olaj is trutyis.

zoley88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz zoley88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 11:08


mrdani írta: Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?

égéstérbe kerül, azért is olyan büdös.


mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. január 18. péntek, 10:50


Hello Mindenkinek!
Olyan problémám van h 2 nappal ezelőtt minden ok nelkul a bömbi elindult majd 0- hoz közrlre leesett a fordulat.a kipufogoból erős gumiszag aradt s nem akart felporogni azistenek se.ezutan megneztem a hutovizet majd alig volt bene.utána töltötem s azota semi baja.igy mar jois lenne de tovabbra is eszi a hjtovizet.a kiegyenlito tartaly nem olajos de ahol az olajat toltjuk be ott a kupak tetejen tejfol szinu anyag van. Nem sok par csepnyi s ha beljeb nezek megtobb.probaltam beszerezni UV reagens folyadekot h beontoma hutobe majd uv lampaval megnezrm hol szokik meg de nem talaltam sehol.a működesben a motornal nincs semi szokatlan.megy gyorsul nem rangat.olvastam ha hrngerfejes akor nincs futes a kocsiba.nemis volt.de miutan tegnapelott tortent ez az incidens kapot ujra hutovizet azota van futes.
Kerdes h hovalesz a vizem?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 20:37


valter320d írta:
Tano írta:
valter320d írta: Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!


Akkor most újat mondok: ez normális, mivel az EGR termosztát sosem zár le teljesen. Ezért zárt állapotban is át tudsz rajta fújni. A teljes nyitást 72 foknál éri el, ami 1,3 mm ha jól emlékszem.


összehasonlítottam a kettőt a régit és az újat,a régi mindegy ha nem is lett volna ugy átengedte a levegőt.
Értem akkor teljes nyitás 72 fok a nagy termosztáté pedig 85.
Akkor állandóan nyitva van a nagy ezért nem melegszik!
Hosszútávon káros?
Pusztítom vele a motort?
Meddig mehetek így vele?
Gondolom hogy nem tesz jót a motornak,olajcsere előtt állok,ha a nagy termot is cserélem cserélni kell a folyadékot is vagy elég utántölteni?


A nagy termo cseréhez le kell engedni a vizet,és lebontani az egr-t meg még 1 pár dolgot.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 20:35


valter320d írta: Hosszútávon káros?
Pusztítom vele a motort?
Meddig mehetek így vele?
Gondolom hogy nem tesz jót a motornak,olajcsere előtt állok,ha a nagy termot is cserélem cserélni kell a folyadékot is vagy elég utántölteni?


- Hát jót nem tesz az biztos.
- Ha nem jó, akkor nyilván ártalmas.
- Ameddig akarsz, csak utána lehet többet kell költened a vasra.
- A folyadékot ha nem túl öreg, akkor nem kell teljesen cserélni, utántölthetsz.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 20:27


Tano írta:
valter320d írta: Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!


Akkor most újat mondok: ez normális, mivel az EGR termosztát sosem zár le teljesen. Ezért zárt állapotban is át tudsz rajta fújni. A teljes nyitást 72 foknál éri el, ami 1,3 mm ha jól emlékszem.


összehasonlítottam a kettőt a régit és az újat,a régi mindegy ha nem is lett volna ugy átengedte a levegőt.
Értem akkor teljes nyitás 72 fok a nagy termosztáté pedig 85.
Akkor állandóan nyitva van a nagy ezért nem melegszik!
Hosszútávon káros?
Pusztítom vele a motort?
Meddig mehetek így vele?
Gondolom hogy nem tesz jót a motornak,olajcsere előtt állok,ha a nagy termot is cserélem cserélni kell a folyadékot is vagy elég utántölteni?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 20:18


valter320d írta: Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!


Akkor most újat mondok: ez normális, mivel az EGR termosztát sosem zár le teljesen. Ezért zárt állapotban is át tudsz rajta fújni. A teljes nyitást 72 foknál éri el, ami 1,3 mm ha jól emlékszem.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 19:38


anubisz írta:
valter320d írta: Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!


hát azért ez mégse egy gumi tömíttessél ellátott valami,azon már nem fújnál át, mégse kell mikronra zárni ennek.


ok ok csak nem vágtam mi a megfelelő érték!
Azért kösz

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 19:31


valter320d írta: Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!


hát azért ez mégse egy gumi tömíttessél ellátott valami,azon már nem fújnál át, mégse kell mikronra zárni ennek.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 19:25


Az új termosztáton egy nagyon de nagyon kicsit át tudtam fújni,az elfogadható érték?
Mert elvileg nem kéne,de ezen egy nagyon kicsit át lehetett!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. január 12. szombat, 18:37


pityu79 írta:
anubisz írta:
pityu79 írta:
pityu79 írta:
anubisz írta:
pityu79 írta: Sziasztok
lenne egy olyan problemam hogy egy 99-es E46 318i 1-2 km utan hirtelen felugrik a vizhomerseklet maxra es elmegy a motor ereje. Egybol lehuztam es leallitottam a motort, felnyitottam a motorhaztetot de semmi rendellenes nem latszott, ujra begyujtottam es a homerseklet 3 sec alatt visszaallt normalra. Eloszor egy hete kezdte, vizpumpara gyanakodtam(fura hangot ad, a csapagy elszallt benne), ezert rendeltem egy ujat, ami jovo heten erkezik, de addig is mintha fogyott volna a vizbol, utantoltottem fagyalloval(kb 0.5 liter)majd legtelenitettem es egy 3-4 napig nem tortent semmi(napi 20-30 km)
Ma a problema ujra jelentkezett es egybol felrealltam, felnyitottam a motorhaztetot s ismet semmi extra, megfogtam a tomlot ami a tagulasi tartalyba erkezik a motorbol hogy lassam mennyire meleg (alig langyos) viszont nincs nyomas benne
Attol felek nehogy hengerfejes legyen, habar lathato nyoma nincs (olaj a vizben, viz az olajban) de valahova eltunik a vizbol s fele hogy a kipufogon at tavozik...
Valakinek volt hasonlo problemaja? Vajon hol keressem a hibat? Nem szeretnem kicserelni a fel autot.


Azért egy valamire való szerelő már meg tudja állapítani, hogy hengerfejes, vagy nem, gondolom én. Elég ha a neten olvasod a tüneteket, már nagyjából lehet következtetni. Én olyanokat olvastam, hogy ilyen húgyszaga van a kipufogógáznak, a fagyálló égése miatt,meg buborékok jelennek meg a vízben a kiegyenlítő tartályba, van műszer is amit rácsatolnak és kimutatja a gázt a vízrendszerbe,az olaj is trutyis,habos, lesz. El megy a kocsiba a fűtés, meg sorolhatnám,csöveket is szokták fogdosni, ha kemény az nem jó, mert a gáz miatt van benne nagy nyomás, ha jól emlékszem.Arra nem emlékszem, hogy a termosztát előtt,vagy utána szokták megnyomkodni. Szerintem cseréld ki a vízpumpát mert a csapágynál is elmehet a víz,aztán faszán le kell légteleníteni, majd utána kiderül.
Érdekes, hogy a mutató kiakad, a csövek meg langyosak. Ha nincs műszered kellene nézni a hőfokot a titkos menübe, úgy tudom lehet. Lehet már levegős a rendszer, ha megy el a vized,akkor le is levegősödik. Sok lehetőség nincs, ha jó a termosztát, és a víz nem megy el sehol, és le van légtelenítve mégis megy a víz, vagy csak szivárgás lehet, vagy befelé, vagy kifelé. Csak nem adta be a kulcsot a hőfok jeladó, nem jellemző, de nem kizárt, mivel technika.


Hat a futessel gondom van amiota beallt a tel, sot a motor homerseklete ha halad az auto akkor normal alatt van(kiveve amikor felugrik 100 fok fole. Szerintem valahol elmegy a viz ettol belevegosodik, ezert nincs futes sem es ezert ugrik meg a homerseklet is, elkepzelheto hogy a termosztat sem nyit amikor kene... Ugyhogy kezdem a pumpaval es a termosztattal, s ha nem oldodik meg akkor piszkalom tovabb... Jelentkezem ha valami uj tortenik...
Kosz


A termosztat volt a ludas kicsereltem s minden ok, futes visszajott, nem ugral a hofok, hanem stabilan all mint a feszulet
Kosz


azért attól nem megy el a vized, ha rossz a termsztát, mert írtad az is megy. Az hol szökött?

Azt meg nem kaptam meg, ujratoltottem a rendszert, s meglatom ezutan hogy fog viselkedni...szerintem nyitva maradt a termosztat es a nagykoron jart a viz s ezert nem melegedett fel, s a hogomba mutatott rosszhomersekletet, hisz ha tenyleg felfut a viz homerseklete 100 fokra akkor eselytelen h 3 sec alatt ismet 70-80 fokra visszahuljon.


pedig valahol levegősödött a rendszered, mert ment a víz, és levegős lett valamiért.Majd kiderül. Vízpumpát nem cseréltél? mondtad hogy szól nagyon.