státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. május 16. szerda, 13:43


Sziasztok! A hiba behatárolodott. Klimaventilátor elektronika.Tehát ha van valakinek:99-es 320 D, 136 LE-s E46-hoz klimaventilátor elektronika /nem autóval eggyütt keresem/legyen szives felém jelezni árral.Köszönöm a hozzászolásokat.Igen tanulságos volt.
Köszönettel: Basanyi

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 00:29


jons írta:
Helioport írta:
lorand007 írta: Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm


Meghajtod, megállsz, gyorsan kipattansz, és ha lucky guy voltál, még hallod majd, hogy nyekereg....

Áh...nem. Észrevennéd, mert csúcsban melegedne a vized...


Nem olyan egyszerű ám ezeket túlmelegíteni. Eleve a termosztát is csak 108-nál nyit...
lorand ha van diag a környékeden akkor be tudod kapcsolni tesztre.



Üdv, most voltam diagon 5000 pénz, nem menék szivesen, más megoldas lenne most a jo... köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 11:26


jons írta:
YELLOW írta:
őőő valami elkerülte a figyelmed. dízel autóról beszélünk.
nekem valamiért úgy rémlik (valahova már leírtam ide), de mintha nekem 108-nál már a venti kapcsolna. de dízelnél más.


ez b*zmeg meglátod ha elkerüli a figyelmem valami. Neked semmi nem kerüli el.
A dízel 85-nél nyit.
Nem kapcsol a ventid 108-nál a termosztátod nyit annál a hőmérsékletnél.




nah megtaláltam a kommentem:
"nekem is olyan 104 foknál nyit, lefelé olyan 92-95 foknál zár vissza, de volt már, hogy meleg motornál 88 fok körülre is visszahült. a ventim 108 foknál kapcsol."

ehhez hozzá tartozik, hogy télen nem kapcsol 108 foknál a ventim. akkoriban én azt írtam, hogy lehet van köze a külső hőfokhoz is, miszerint télen jobb a motornak az eltolt hőfök, azaz ha melegebb. de ezt csak a ventire értem, mert ugye a termosztát mindig ugyanakkor nyit.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 10:21


YELLOW írta:
őőő valami elkerülte a figyelmed. dízel autóról beszélünk.
nekem valamiért úgy rémlik (valahova már leírtam ide), de mintha nekem 108-nál már a venti kapcsolna. de dízelnél más.


ez b*zmeg meglátod ha elkerüli a figyelmem valami. Neked semmi nem kerüli el.
A dízel 85-nél nyit.
Nem kapcsol a ventid 108-nál a termosztátod nyit annál a hőmérsékletnél.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 08:56


jons írta:
Helioport írta:
lorand007 írta: Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm


Meghajtod, megállsz, gyorsan kipattansz, és ha lucky guy voltál, még hallod majd, hogy nyekereg....

Áh...nem. Észrevennéd, mert csúcsban melegedne a vized...


Nem olyan egyszerű ám ezeket túlmelegíteni. Eleve a termosztát is csak 108-nál nyit...
lorand ha van diag a környékeden akkor be tudod kapcsolni tesztre.



őőő valami elkerülte a figyelmed. dízel autóról beszélünk.
nekem valamiért úgy rémlik (valahova már leírtam ide), de mintha nekem 108-nál már a venti kapcsolna. de dízelnél más.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 07:49


Helioport írta:
lorand007 írta: Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm


Meghajtod, megállsz, gyorsan kipattansz, és ha lucky guy voltál, még hallod majd, hogy nyekereg....

Áh...nem. Észrevennéd, mert csúcsban melegedne a vized...


Nem olyan egyszerű ám ezeket túlmelegíteni. Eleve a termosztát is csak 108-nál nyit...
lorand ha van diag a környékeden akkor be tudod kapcsolni tesztre.



Helioport
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Helioport

Fórumlakó

Elismertség: 6% (14 pont) | Hozzászólások: 225

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 23:51


lorand007 írta: Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm


Meghajtod, megállsz, gyorsan kipattansz, és ha lucky guy voltál, még hallod majd, hogy nyekereg....

Áh...nem. Észrevennéd, mert csúcsban melegedne a vized...


lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 21:46


Sziasztok, csak ugy eszembe jutot, hogy még soha nem hallotam a ventilatoromat, pedig volt mar hogy hajtottam 36 fokban szerpentinen is, és semmi, aba se vagyok biztos, hogy müküdik, v.hogy le tudnám elenörizni? köszönöm

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 19:43


Hmmm...
Viszkósnál nincs utántekerés. A klímaventi is csak addig megy, amíg gyújtás van.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 17:55


Na én személy szerint és kb. fél órája megállapítottak alapján igazat adok bmw320d4-nek - mint mindig!

Eltolta a kocsi a hűtővizet, szerintem vizpumpánál és alig volt víz a kocsiban a hőfok már 110 volt, és leállításkor nem ment a ventilátor...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 15:05


Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)


További kérdéseket itt tudsz feltenni és esetleg panasszal élni:

http://www.bmw-werk-muenchen.d...index.html


aszittem tucc valami okosságot. ahol a motor hajtja a ventit, azt megint megértem, hogy leállítás után mér nem megy


Értelemszerűen, ha leállítod, akkor már nem melegszik tovább, onnan kezdve csak hűl. Akkor minek utána a hűtés? Túl nem melegedhet, mert a ventillátornak pont az a szerepe, hogy még BŐVEN a túlhevülés előtt visszahűtse a motort.

Szerintem ez így teljesen logikus - mondom ezt én úgy, hogy az előző autóm tényleg szokott leállítás után hűteni...


akkó képzeld el magad, hogy tekersz mint az állat, olyan jó 35-40-es tempóval, kis szembeszél, odakint 25-30 fok. majd megállsz. mi történik veled? na autónál is kb az. amikor megállsz, a hőfök elvileg egy darabig felfelé fog emelkedni, hiába nincs már égés az égéstérben. most nem kötekedni akarok, csak nem értem, hogy szinte mindenhol megy utána BMW-nél meg nem. mivel magyarázzák az off márkáéknál, hogy kell, és mivel itt hogy nem kell.


Hmm, ez igaz, de alacsony sebességnél (mikor a szembeszél gyakorlatilag hiányzik) bekapcsol a tiéd is nem? Egyébként ahogy nézegetem a neten, a legtöbb tulaj pont arra panaszkodik, hogy nem áll le a venti, órákkal később sem. Olyan infót is találtam, hogy ez állítható opció...


én alapvetően nem pörgetem túl, nem hajtom. néha szakad el a gépszíj, oylankor ahogy hazaérek és megállok a kapu előtt, beindul, de vagy 10-20sec-ig megy max. máskor nem nagyon hallottam még menni.

amúgy azt hittem azért írsz iylen későn, mert lementél tekerni egyet

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 14:48


YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)


További kérdéseket itt tudsz feltenni és esetleg panasszal élni:

http://www.bmw-werk-muenchen.d...index.html


aszittem tucc valami okosságot. ahol a motor hajtja a ventit, azt megint megértem, hogy leállítás után mér nem megy


Értelemszerűen, ha leállítod, akkor már nem melegszik tovább, onnan kezdve csak hűl. Akkor minek utána a hűtés? Túl nem melegedhet, mert a ventillátornak pont az a szerepe, hogy még BŐVEN a túlhevülés előtt visszahűtse a motort.

Szerintem ez így teljesen logikus - mondom ezt én úgy, hogy az előző autóm tényleg szokott leállítás után hűteni...


akkó képzeld el magad, hogy tekersz mint az állat, olyan jó 35-40-es tempóval, kis szembeszél, odakint 25-30 fok. majd megállsz. mi történik veled? na autónál is kb az. amikor megállsz, a hőfök elvileg egy darabig felfelé fog emelkedni, hiába nincs már égés az égéstérben. most nem kötekedni akarok, csak nem értem, hogy szinte mindenhol megy utána BMW-nél meg nem. mivel magyarázzák az off márkáéknál, hogy kell, és mivel itt hogy nem kell.


Hmm, ez igaz, de alacsony sebességnél (mikor a szembeszél gyakorlatilag hiányzik) bekapcsol a tiéd is nem? Egyébként ahogy nézegetem a neten, a legtöbb tulaj pont arra panaszkodik, hogy nem áll le a venti, órákkal később sem. Olyan infót is találtam, hogy ez állítható opció...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 14:32


Coyote írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)


További kérdéseket itt tudsz feltenni és esetleg panasszal élni:

http://www.bmw-werk-muenchen.d...index.html


aszittem tucc valami okosságot. ahol a motor hajtja a ventit, azt megint megértem, hogy leállítás után mér nem megy


Értelemszerűen, ha leállítod, akkor már nem melegszik tovább, onnan kezdve csak hűl. Akkor minek utána a hűtés? Túl nem melegedhet, mert a ventillátornak pont az a szerepe, hogy még BŐVEN a túlhevülés előtt visszahűtse a motort.

Szerintem ez így teljesen logikus - mondom ezt én úgy, hogy az előző autóm tényleg szokott leállítás után hűteni...


akkó képzeld el magad, hogy tekersz mint az állat, olyan jó 35-40-es tempóval, kis szembeszél, odakint 25-30 fok. majd megállsz. mi történik veled? na autónál is kb az. amikor megállsz, a hőfök elvileg egy darabig felfelé fog emelkedni, hiába nincs már égés az égéstérben. most nem kötekedni akarok, csak nem értem, hogy szinte mindenhol megy utána BMW-nél meg nem. mivel magyarázzák az off márkáéknál, hogy kell, és mivel itt hogy nem kell.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 14:04


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)


További kérdéseket itt tudsz feltenni és esetleg panasszal élni:

http://www.bmw-werk-muenchen.d...index.html


aszittem tucc valami okosságot. ahol a motor hajtja a ventit, azt megint megértem, hogy leállítás után mér nem megy


Értelemszerűen, ha leállítod, akkor már nem melegszik tovább, onnan kezdve csak hűl. Akkor minek utána a hűtés? Túl nem melegedhet, mert a ventillátornak pont az a szerepe, hogy még BŐVEN a túlhevülés előtt visszahűtse a motort.

Szerintem ez így teljesen logikus - mondom ezt én úgy, hogy az előző autóm tényleg szokott leállítás után hűteni...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. május 02. szerda, 13:45


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)


További kérdéseket itt tudsz feltenni és esetleg panasszal élni:

http://www.bmw-werk-muenchen.d...index.html


aszittem tucc valami okosságot. ahol a motor hajtja a ventit, azt megint megértem, hogy leállítás után mér nem megy