YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. december 11. hétfő, 11:04


drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.

drherczeg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz drherczeg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2017. december 11. hétfő, 11:00


Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. október 07. szombat, 19:44


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :


hogy esett be? vagy a pálca alján lévő lebegő cucc esett le a pálcáról?


Bénáztam egy sort, amugy a piros kis úszó esett be, mert lejött arról a fehér lebegő cuccról Gondolom úgy tudnám kiszedni, ha szétkapnám.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 07. szombat, 18:49


TomyMU írta: Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :


hogy esett be? vagy a pálca alján lévő lebegő cucc esett le a pálcáról?

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. október 07. szombat, 16:33


Sziasztok! A mai nap beleesett a kiegyenlítő tartályomba az úszó. Lehet ebből bármi nagyobb problémám ha ottmarad az alján? :

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. szeptember 04. hétfő, 21:21


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?


ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.



Köszi a választ! Pontosítok akkor, 1 év alatt beletettem majd 20 ezer km-t. Külföldről behozott az autó, magánszemélytől vettem Magyarországon, aki egyébként abszolút korrekt volt, (kicsibe foglalkozik autó behozatallal ), és az ő elmondása alapján volt benne vezérlés csere 180 ezer km-nél, gondolom a hűtőfolyadékot is cseréltek benne - persze ezt én nem hiszem el, szervízkönyves, de semmi nyoma írásban, hogy cseréltek volna benne. Az autót 198 ezer km-el vettem, akkor még ugye maxon volt. Én kicsit aggódok, bár a szerelőm mindig megnyugtat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. szeptember 04. hétfő, 21:09


TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?


ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.


TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. szeptember 04. hétfő, 17:44


Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre?

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 11:09


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...


Nekem lenyomta ezt a felső csövet! Mint kiderült a műanyag rész amire a gumicső rá volt préselve már elmállott, hiányzott a fele...
Akkor lehet egy új sapkát érdemes lenne venni!!?


a sapka egy bizonyos nyomás elérésekor enged. most szemléltetés képpen legyen ez 2 bar. tehát 2bar nyomás felett enged a sapka. elvileg ez a renszer leggyengébb pontja és a nyomás ott szokás elmenni. na most ha valahol el van érve az anyag, elgyengülve, akkor még mielőtt elérné a 2 bar-t, lehet 1,5 bar-nál az elért anyagnál elengedi a témát. tehát a kupakod lehet jó, viszont a renszer többi eleme, gyengébb.
olyan ez mint egy biztonsági szelep. a bitonsági szelep akkor működik jól, ha a rendszer minden eleme jó. a biztonsági szelep a renszer leggyengébb eleme, az a pont, ahol dolgoznia kell. ha pl, "Attila" nem húzta meg jól két cső találkozásnál a karmanytúkat, vagy kihagyta a szigetelést, akkor ott fog elmenni a nyomás, nem a biztonsági szelepen keresztül.


Oksa, köszi. Akkor lehet jó a sapka csak a cső hamarabb engedte el.
Viszont a felső csőnek mennyire kell keménynek lennie!? Ami a kiegyenlítőtől a vízpumpára megy!?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 07:57


Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...


Nekem lenyomta ezt a felső csövet! Mint kiderült a műanyag rész amire a gumicső rá volt préselve már elmállott, hiányzott a fele...
Akkor lehet egy új sapkát érdemes lenne venni!!?


a sapka egy bizonyos nyomás elérésekor enged. most szemléltetés képpen legyen ez 2 bar. tehát 2bar nyomás felett enged a sapka. elvileg ez a renszer leggyengébb pontja és a nyomás ott szokás elmenni. na most ha valahol el van érve az anyag, elgyengülve, akkor még mielőtt elérné a 2 bar-t, lehet 1,5 bar-nál az elért anyagnál elengedi a témát. tehát a kupakod lehet jó, viszont a renszer többi eleme, gyengébb.
olyan ez mint egy biztonsági szelep. a bitonsági szelep akkor működik jól, ha a rendszer minden eleme jó. a biztonsági szelep a renszer leggyengébb eleme, az a pont, ahol dolgoznia kell. ha pl, "Attila" nem húzta meg jól két cső találkozásnál a karmanytúkat, vagy kihagyta a szigetelést, akkor ott fog elmenni a nyomás, nem a biztonsági szelepen keresztül.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 06:40


Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...


Nekem lenyomta ezt a felső csövet! Mint kiderült a műanyag rész amire a gumicső rá volt préselve már elmállott, hiányzott a fele...
Akkor lehet egy új sapkát érdemes lenne venni!!?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 21:30


Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 18:08


Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2005

státusz birojoco

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. július 11. hétfő, 18:59


szotakdavid írta:
birojoco írta: segitsetek e46 330d terhelés alatt melegszik a viz az autóban értem alatta hogy az autópályán 160 nál elkezd melegedni a viz ha vissza veszek a tempoból akkor beáll a normál értékre ugyanezt csinálja ha bekapcsolom a klimát azonnal melegedni kezd és emelkedőkön is ugyan ez a probléma mi lehet az oka segitsetek


Elégtelen hűtés. Hűtő rendszert át kell nézni,vízpumpa,hűtők között dzsuva,ventilátorok stb..


akkor valószinü hogy nem a termosztáttal van a baj!!! vagy az is lehet??????


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. július 10. vasárnap, 20:57


birojoco írta: segitsetek e46 330d terhelés alatt melegszik a viz az autóban értem alatta hogy az autópályán 160 nál elkezd melegedni a viz ha vissza veszek a tempoból akkor beáll a normál értékre ugyanezt csinálja ha bekapcsolom a klimát azonnal melegedni kezd és emelkedőkön is ugyan ez a probléma mi lehet az oka segitsetek


Elégtelen hűtés. Hűtő rendszert át kell nézni,vízpumpa,hűtők között dzsuva,ventilátorok stb..