hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. november 02. hétfő, 08:00


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.


hát akkor passz... lehet a termosztát rosszalkodik...

Sziasztok,
megoldódott ez a hőmérséklet ingadozás, gondoltam megírom, hátha másnak is adódik ilyen. Nem a termosztát volt rossz, semmi nem volt hibás, csak én: amikor cseréltem a hűtő csövében a tömítő gyűrűt, a kiegyenlítő tartály beöntőnél szájjal fújtam ki a folyadékot, hogy hamarabb kiürüljön a rendszer. Na ezt nem kellett volna, mert valahová levegő került és utána hiba légtelenítettem többször is, a korábban leírt jelenség volt. Aztán egy hét után helyreállt a rend magától.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. október 27. kedd, 19:27


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.


hát akkor passz... lehet a termosztát rosszalkodik...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. október 27. kedd, 19:21


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. október 26. hétfő, 17:17


hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. október 26. hétfő, 16:31


Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. október 25. vasárnap, 18:53


david92 írta: Sziasztok! A következő a problémám: Pár hónapja vittem szervizbe az autót azzal a problémával,hogy valahova eltűnt a hűtővizem. Mindig kellett bele pár decit tölteni. Kiderült az is,hogy nem hengerfejes. Elhárították a szivárgást,legalábbis eddig azt hittem. Pár nappal ezelőtt kapcsoltam fűtést és pár másodperc elteltével már ki is villant az alacsony hűtőfolyadék szintet jelző lámpa. Hidegen megnéztem a vízszintet és jóval szint alatt volt. De azt vettem észre,hogy ha nem kapcsolok fűtést,akkor még ilyen szintnél sem dob lámpát csak ha fűtést kapcsolok. Hátha van valakinek ötlete hol lehet a gond. Köszi a válaszokat!
Még annyit,amikor csavartam le a sapkát,eléggé szisszent.


mert levegős a rendszer, le kell légteleníteni rendesen (többször elírtam már a fórumban, több helyen is, rá kell keresni) és feltölteni a szintet rendesen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz david92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. október 25. vasárnap, 16:52


Sziasztok! A következő a problémám: Pár hónapja vittem szervizbe az autót azzal a problémával,hogy valahova eltűnt a hűtővizem. Mindig kellett bele pár decit tölteni. Kiderült az is,hogy nem hengerfejes. Elhárították a szivárgást,legalábbis eddig azt hittem. Pár nappal ezelőtt kapcsoltam fűtést és pár másodperc elteltével már ki is villant az alacsony hűtőfolyadék szintet jelző lámpa. Hidegen megnéztem a vízszintet és jóval szint alatt volt. De azt vettem észre,hogy ha nem kapcsolok fűtést,akkor még ilyen szintnél sem dob lámpát csak ha fűtést kapcsolok. Hátha van valakinek ötlete hol lehet a gond. Köszi a válaszokat!
Még annyit,amikor csavartam le a sapkát,eléggé szisszent.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. október 25. vasárnap, 16:59


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 08:42


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza.

Szia,
erre a megoldásra gondoltam én is. Sajnálom, hogy amikor vettem a tartályt, ezt nem tettem meg. Reménykedtem,, hogy van itt valaki, aki tudja méretet.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 07:00


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. július 20. hétfő, 05:52


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. július 19. vasárnap, 19:55


hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el.
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. július 19. vasárnap, 20:04

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. július 19. vasárnap, 16:46


Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz BLaci25

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. december 31. kedd, 17:21


Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit,új vagyok. Boldog Újévet mindenkinek!

Adott egy 2005-ös E90 318i N46B20B. Egyik nap lenyomta a hengerfejből kijövő vízcsövet ami a hűtő tetejébe csatlakozik. Cseréltem termosztátot ( egy tanácsra ). Jelengleg a jelenség az ,hogy ahogy melegszik be a motor a felső cső ami a radiátorba bemegy keményedik,de csak az az egy cső. Az alsó kimeneti cső ami a termosztát fele megy az forró motornál is jéghideg. A kiegyenlítőben nem érzek kipufogógázt, az autó nem forrósodik üzemihőfök fölé nem engedi,rendesen fúj meleget az utastérbe,a víz nem fogy csak mintha a hűtőnél valamiért "torlódna" a víz.

Előre is köszönöm ha valaki tud valamit mondani rá nekem !

státusz DannyB

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. december 04. szerda, 10:52


Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy 2003 E46 330i-be toltenek hutovizet. Milyen blokkhoz valo fagyallot vegyek, mennyire legyen felhigitva? (ahogy olvastam 40-45% fagyallo kell). Illetve gond-e, ha tul van toltve?

Koszonom a valaszokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. október 02. kedd, 17:38


Sziasztok!
A kérdésem az lenne, h ha szivárog a víz 320d motorjából, akkor az vizpumpa cserét jelent, vagy tud máshonnan is ereszteni?
A kormányműről csepeg lefele a fagyálló, de nem nagyon látom, h honnan pontosan.