autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 25. kedd, 19:43


Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. január 25. kedd, 19:45

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 23. vasárnap, 16:02


[quote="YELLOW]
van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja. [/quote]
Na majd mindjárt kipróbálom



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. január 23. vasárnap, 16:03

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. január 22. szombat, 21:32


DDD írta: Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]

van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 22. szombat, 21:07


Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!

levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. január 22. szombat, 20:28


DDD írta: Sziasztok,e46 318ci jelzi, hogy töltsek hűtőfolyadékot. Hűtőfolyadék szintje maxon van.Többször ellenőriztem. Van, hogy eltűnik a figyelmeztetés. Van, hogy több km-et megyek és nem jön elő. Van, hogy azonnal indítás után jelzi. Fűtésem csak akkor van, ha jobban nyomom neki. Akkor viszont jön a hiba is. Hőfok mutató szépen beáll középre és ott is marad. Műszerfal környéke nem nedves. Motorhiba nem jelentkezik. Füst nincs. Alapjárat mindig rendben van.Mi lehet ez? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz DDD

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2022. január 22. szombat, 19:47


Sziasztok,e46 318ci jelzi, hogy töltsek hűtőfolyadékot. Hűtőfolyadék szintje maxon van.Többször ellenőriztem. Van, hogy eltűnik a figyelmeztetés. Van, hogy több km-et megyek és nem jön elő. Van, hogy azonnal indítás után jelzi. Fűtésem csak akkor van, ha jobban nyomom neki. Akkor viszont jön a hiba is. Hőfok mutató szépen beáll középre és ott is marad. Műszerfal környéke nem nedves. Motorhiba nem jelentkezik. Füst nincs. Alapjárat mindig rendben van.Mi lehet ez? Előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Mano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. augusztus 19. csütörtök, 11:29


Sziasztok, 323i e46 os autómmal olyan problémám van hogy álló helyzetben felfújja a vízcsöveket, tehát álló motornál, az autó működik, nem eszi a vizet nem forralja, egyszerűen le állítom és reggelre felfujodik a vízcső, minden át lett ellenőrizve , minden rendben, valakinek ötlet? Köszönöm


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. május 27. csütörtök, 22:12


johndeegwed írta:
YELLOW írta:
johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.


Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.


a kiegyenlítőn maga a kupak egy szelep. az is tönkre tud menni, de nem attól forr fel a víz. ritkán, de tönkre tud menni. de nálad nem az lesz a gond.
hát most meg nem mondom hol vannak a jeladók.
viszkóra érdemes a neten rákeresni. videókat is találni a hibákról.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2003

státusz johndeegwed

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. május 27. csütörtök, 22:08


YELLOW írta:
johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.


Manuál váltós , cserélek normál termosztátot . meg jeladókat is . A viszkóra van valami ttuti módszer a hiba kizárására? Valamit a 2db jeladót merre találom ? A kiegynlítő tartályt már kivettem de semmit nem találtam rajt amit cserélni lehetne.
Esetleg linket kaphatok a légtelenítésről?
Nem tudodm említettem e a klíma venti nem működik.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. május 27. csütörtök, 22:10

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. május 27. csütörtök, 22:00


johndeegwed írta: Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Mi lehet a probléma ?


hát lehet nagy termosztátot is cserélni kellene. érdemes párban az EGR termosztáttal együtt cserélni. ha meg automata, akkor lehet még egy 3. termosztát is van.
a viszkó is lehet rossz egyébként. amíg van elég menetszél, addig nincs gond. de lehet egy rossz hőfokjeladó. de lehet rossz légtelenítés. nem bonyolult, de macerás légteleníteni. egy párszor már le lett írva, hogy kell, érdemes visszaolvasni.
én nem gondolnám, hogy hengerfejes lenne.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2003

státusz johndeegwed

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. május 27. csütörtök, 21:56


Hali fanok , 1 éve vagyok boldog "boldogtalan" tulajdonosa egy e39 520d touring-nak.
Követekező a problémám az utóval , van hogy megyek napi 220-260km-t és nincs semmi gond , viszont mikor véletlen beletévedek forgalmikdugóba pl a hűtővizem felforr és kinyomja a kiegyenlítő tartály betöltő nyílásnál, de a hűtőfolyadék mennyiség jelző nem jelez és a hőfokmérő is középen áll mint a cövek. Cserélve lett benne tavaly nyáron vízpumpa és egr termosztát . Ősszel télen túlmegelegedés probléma megszünt, olaj a vízben nincs , az olajban sincs víz mármint hűtőfolyadék. Ami biztos hogy a klíma ventillátor nem működik , a viszkos hűtésről pedig fogalmam sincs ... Tavaj mikor cserélve lett a vízpumpa a szerelőm azt mondta lehet kezdődő hengerfejes, de ennek semmi tünetét nem látom . sem füst a kpufogóból, hűtővíz csövek nem keményednek, sem az előbb említett hengerfejre jellemző tünetek. Titkos menüben műszerfal teszt rendeben van. (Viszkót sosem hallom hogy felgyorsuna) Vízhőfok jeladó és hűtővíz szintjelzőn kívül Mi lehet a probléma ?
Valmint a 2 jeladót hol találom a cseréhez?




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. május 27. csütörtök, 22:00

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. május 26. szerda, 22:46


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

Köszönöm.Az az igazság hogy Valóban csak az a bosszantó hogy ránéznek és 2-kiló csak mert a külsőség... El vette egy kicsit az élet sava-borsát hogy 2-kiló de valóban ez a leg egyszerűbb blokk,se Vasnos se dupla vezérműtengely stb.Ráadásul az egyik szerelő Online ezt írta ugyanerre a kérdésre:"Hengerfej leszerelés, szelepvezetők, szimmeringek cseréje és szelepek illesztése, síkolás... Gépműhelyben a hengerfej javítás... Tömítések, olaj, szűrők, gyertyák, fagyálló... Összeszerelés... Ahol olcsóbban csinálják, ott nem csinálnak egy síkoláson kívül mást. Tisztességes munkával ennyi az ára."
Mi a fenének kéne például gyertyákat cserélni csak magában rá dobna vagy 25-rongyot,minek... Nagyon elgondolkodom azon hogy mivel cseréltem már M51d25-ös blokkomon vezérlést ami dupla láncos fogom és neki állok de arról is lebeszélt az utóbbi szerelőm:"Az autószerelést tanulják 3-4 évig iskolában és attól még pont nem értenek semmihez. Kell 15-20 év a szakmában, mire szakszerűen meg tudnak csinálni egy komolyabb munkát. Pedig minden sofőr azt hiszi, ért hozzá..."
Lényegében egy kérdésem lenne:Valóban kell félni attól hogy magamnak le és visszaszereljem az alu hengerfejet vagy csak rémítgetnek hogy csak szervízre bízzam???


gyertyát azért kellhet cserélni, mert ha víz jut az égéstérbe, akkor az rontja a hatásfokát a gyertyának, beszennyezi.
ha sosem csináltál még, és nincs szerelői affinitásod, akkor jobb másra bízni. ismeretlenül marha sok időd elmegy rá, idegállapotban leszel, mert nincs rutin, nem találod az eszközöket, valami mást is el fogsz törni. illetve meg kell nézni mennyi sík az a hengerfej felület. számos dolgot megnézni, ha ár szét van szedve. az tény, hogy így meg van bontva, akkor érdemes szinte mindent cserélni, ami olyan, hogy még nem volt.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2021. május 26. szerda, 22:36


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

Köszönöm.Az az igazság hogy Valóban csak az a bosszantó hogy ránéznek és 2-kiló csak mert a külsőség... El vette egy kicsit az élet sava-borsát hogy 2-kiló de valóban ez a leg egyszerűbb blokk,se Vasnos se dupla vezérműtengely stb.Ráadásul az egyik szerelő Online ezt írta ugyanerre a kérdésre:"Hengerfej leszerelés, szelepvezetők, szimmeringek cseréje és szelepek illesztése, síkolás... Gépműhelyben a hengerfej javítás... Tömítések, olaj, szűrők, gyertyák, fagyálló... Összeszerelés... Ahol olcsóbban csinálják, ott nem csinálnak egy síkoláson kívül mást. Tisztességes munkával ennyi az ára."
Mi a fenének kéne például gyertyákat cserélni csak magában rá dobna vagy 25-rongyot,minek... Nagyon elgondolkodom azon hogy mivel cseréltem már M51d25-ös blokkomon vezérlést ami dupla láncos fogom és neki állok de arról is lebeszélt az utóbbi szerelőm:"Az autószerelést tanulják 3-4 évig iskolában és attól még pont nem értenek semmihez. Kell 15-20 év a szakmában, mire szakszerűen meg tudnak csinálni egy komolyabb munkát. Pedig minden sofőr azt hiszi, ért hozzá..."
Lényegében egy kérdésem lenne:Valóban kell félni attól hogy magamnak le és visszaszereljem az alu hengerfejet vagy csak rémítgetnek hogy csak szervízre bízzam???




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. május 26. szerda, 21:24


John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2021. május 26. szerda, 12:04


Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?