autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 19:39


bmw320d4 írta:
laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.


picivel vastagabb kábeleket raktam nem méreteztem túl. két éve megy gond nélkül kopp kopp



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 18:54


laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




Biztosítékot is építettél be, vagy csak egyszerűen a véletlenre bízod, hogy lángba borul a kocsid, vagy nem? Azok a vékony szálak pontosan úgy vannak méretezve, hogy zárlat/túláram esetén elolvadnak.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 01. péntek, 18:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 17:30


laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci



Megnezem... Koszonom szepen.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 16:57


Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 219

Elküldve: 2016. január 01. péntek, 16:26


Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz LDave233

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 13. péntek, 08:56


Tano írta:
LDave233 írta: Egy pontos helyet kaphatnék, hogy hol keressem? Kesztyűtartónál lévő biztosítékdoboznál?


Csak néhány hozzászólást kellene visszaolvasnod ezen az oldalon és megtalálod a választ.
Ennyire lusták vagytok vagy mi van:


Dehogyis! Meglett végül is a biztosíték és semmi baja, úgyhogy megyek tovább a relére!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz LDave233

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 13. péntek, 08:54


lela írta:
LDave233 írta: Sziasztok!
minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Édes istenem, külön gomb.
Az ilyen szerelőnek azonnal bevonnám az engedélyét. Hogy lehet valaki ennyire kókány. Ez nem zsiguli, meg trabant. Egyébként olvasd már el az egész topikot és mindenre választ kapsz. Ahhoz a szerelőhöz meg a biciklidet se vidd!!!!!



Igen, erre sajnos rájöttem. Ráadásul elég "nagy színvonalú" műhely itt nálunk a városban, de most már sajnos mindegy. Azért köszönöm a segítségeteket!




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 07:40


LDave233 írta: Egy pontos helyet kaphatnék, hogy hol keressem? Kesztyűtartónál lévő biztosítékdoboznál?


Csak néhány hozzászólást kellene visszaolvasnod ezen az oldalon és megtalálod a választ.
Ennyire lusták vagytok vagy mi van:

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz LDave233

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 01:03


szotakdavid írta:
LDave233 írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egyáltalán nem akar izzítani gépezet ('99 E46 20d). Még így a hidegebb időkben is csak gyújtás ráadásnál csak felvillan és el is alszik. Még régebben a nehézkes indulás miatt elvittem szervizbe,ahol kicserélték az izzító gyertyákat és miután így sem volt jó, minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Izzítórelé is lehet igen de van egy nagy biztosíték is hozzá.


Egy pontos helyet kaphatnék, hogy hol keressem? Kesztyűtartónál lévő biztosítékdoboznál?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. november 07. szombat, 16:23


LDave233 írta: Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egyáltalán nem akar izzítani gépezet ('99 E46 20d). Még így a hidegebb időkben is csak gyújtás ráadásnál csak felvillan és el is alszik. Még régebben a nehézkes indulás miatt elvittem szervizbe,ahol kicserélték az izzító gyertyákat és miután így sem volt jó, minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Izzítórelé is lehet igen de van egy nagy biztosíték is hozzá.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. november 07. szombat, 06:35


LDave233 írta: Sziasztok!
minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!


Édes istenem, külön gomb.
Az ilyen szerelőnek azonnal bevonnám az engedélyét. Hogy lehet valaki ennyire kókány. Ez nem zsiguli, meg trabant. Egyébként olvasd már el az egész topikot és mindenre választ kapsz. Ahhoz a szerelőhöz meg a biciklidet se vidd!!!!!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz LDave233

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. november 07. szombat, 01:30


Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egyáltalán nem akar izzítani gépezet ('99 E46 20d). Még így a hidegebb időkben is csak gyújtás ráadásnál csak felvillan és el is alszik. Még régebben a nehézkes indulás miatt elvittem szervizbe,ahol kicserélték az izzító gyertyákat és miután így sem volt jó, minden hibalehetőséget mondtak amit lehetett (adagoló, kopott motor stb.). meg nem oldották a hibát, de viszont áthidalták. Kaptam egy gombot, amivel direktbe tudok én magam izzítani, de szeretném megoldani ezt a problémát, hogy rendeltetés szerűen működjön. Esetleg az izzítórelével lehet probléma? Előre is köszönöm a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. szeptember 25. péntek, 16:50


Tano írta:
Csabika136 írta: A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.


Félreértettél.
Nem a motorvezérlő, hanem annak a tárolódobozában, ami a motortér ablak felőli sarkában található, van az izzitásrelé.
A relé a biztosítéktáblától kap tápot, a motorvezérlő csak a kapcsolójelet küldi a reléhez, és a relé kimenő ágán, a csatlakozón van a 4 külön ág a 4 gyertyához.


Értem! Nagyon sokat segítesz és segít más is ebben a fórumban. Nagyon szeretek itt társalogni a bömiről. Csodálkoztam is, hogy az ECU adná ki a tápot, de tényleg félreértettem. Tehát a vezérlőegység csak "szól az izzításvezérlőnek, hogy izzítson, az meg teszi a dolgát. Köszönöm! Akkir a 4db kimeneten szerintem tudok is majd mérni.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. szeptember 25. péntek, 12:44


Csabika136 írta: A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.


Félreértettél.
Nem a motorvezérlő, hanem annak a tárolódobozában, ami a motortér ablak felőli sarkában található, van az izzitásrelé.
A relé a biztosítéktáblától kap tápot, a motorvezérlő csak a kapcsolójelet küldi a reléhez, és a relé kimenő ágán, a csatlakozón van a 4 külön ág a 4 gyertyához.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. szeptember 25. péntek, 11:40


Tano írta:
Csabika136 írta: Épp most próbáltam egy órája, nem indul rosszul a motorom. Annyi, hogy kb két fordulat mindig meg van hidegen indításkor. Nem az a pöcc, mint pl. apám Isuzu motoros Opel Corsája, ami ugye eleve hosszabb ideig izzít, de úgy indul, hogy a kezemből kikapja a kulcsot. Az a kocsi szerintem az első munkaütemnél beindul.
Az izzítóim közül mindenképp rossz két db. Kicserélem mind a 4-et, mert nem tudni mikoriak amik benne vannak, mert nem fél órás munka kicserélni, és mert akarom, hogy garnitúra legyen. A diag szerintem picit még várat magára, mert nem vettem még kábelt. Természetesen fogok venni, mert akarok foglalkozni vele. Remélem a vezérlővel nem lesz gond. Egyébként mi szokott lenni a hibája? Újra kell forrasztani valami reléket?


Neked még nem az a fajta izzításvezérlőd van mint amit Laci említ.
Neked a motorvezérlő dobozában lévő relé kapcsolja a tápot a gyertyákra. A gyertyákat ott is ki tudod mérni a csatlakozónál, így nem kell kiszerelni őket. Ennél még nem írja a diag külön-külön hogy melyik gyertya rossz, mert a relé miatt itt nincs megkülönböztetve. Valamint érdemes rámérni a relénél hogy eljut-e oda a táp. Ha nem, akkor meg kell nézni a biztosítékot is a biztitábla tetején (100A-es)
Hosszabb indítást az öreg indítómotor is okozhat. Nekem a csere előtt érezhetően többet pörgette mint most a csere után. Most egyből beröffenti.


A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.