státusz pwd

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. április 27. szerda, 11:21












Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2016. május 09. hétfő, 23:07

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. április 27. szerda, 11:07


[/quote]

A szűrőbetét az nem a CCV (forgattyúház szellőztető szelep)-ben van?
Biztosan nem lett lebontva a szívósor (szóval a szelephez nem lett hozzányúlva ) !!! - Ez tuti. Ha a szűrő valahol máshol van akkor az talán ki lett cserélve... De akkor az hol lehet?
Sem a víz, sem az olajfogyás nem észrevehető (bár így nem is nagyon szeretek sokat menni vele). A füst inkább kékesfehér.. de biztos, hogy olaj okozza, mert büdös..[/quote]


a betet a CCV-ben van benne. ha a betet telemegy trutival akkor eldugulhat a szellozteto szelep es akkor elkezdi csipegetni az olajat.
En anno csereltem a hozzatartozo 3 csovet es a szurot hazastol, mindennel....




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 27. szerda, 11:08

státusz pwd

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. április 27. szerda, 08:21




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 09. hétfő, 23:06

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. április 27. szerda, 07:01


pwd írta: Sziasztok. Új vagyok itt.

Van egy BMW 316 TI Compact (E46, N42) ami elég rapszodikusan füstöl.

Indításkor semmi. Alapjáraton semmi. Aztán az első gázadásnál hatalmas fehér füst mögöttem. Aztán út közben tükörből nézve szintén semmi. Lámpánál állás után, induláskor újra füst. Szóval olyan mintha alapjáraton szívná meg magát olajjal..vagy mi. Ezen kívül amúgy a motor járása egyenletes.

Egy valami plusz jelenség van: Amikor alapjáraton leveszem az olajbeöntő tetejét, ott egy kis vákuum keletkezik, szívja a sapkát vissza. Illetve ugyanekkor a fordulatszám leesik és zötyög a motor. Visszatéve a sapkát újra megjön a normális fordulat.

Két szerelőnél jártam, az egyik azonnal rávágta és nekiugrott volna, hogy motorgenerál gyűrűzés meg szelepszár tömítés.

Kíváncsi voltam és beugrottam egy másik szerelőhöz, aki viszont az mondta, hogy ez nem úgy füstöl, mintha generálra lenne szüksége, de egy kartergáz szűrő csere, motormosás, olajcsere és valami adalék megszüntetheti ezt a füstölést.

Nos a full generál helyett (főleg anyagi okokból) inkább választottam az utóbbit. A motor halkabb lett, talán egyenletesebb is, de ez az alapjárati gázadásos füstölés nem akart elmúlni. A szerelő ugyan feltüntetett egy kartergáz szűrő cserét kb 5000 ft-ért (amely ár már alapból gyanús volt), de aztán a szívósor fedél levétele után, tisztán látszott, hogy ahhoz a kutya sem nyúlt hozzá. Egyszóval icipicit átvert a mókus, a CCV ezen a ponton nem lett lecserélve.

Ezután olvasgattam fórumokon, imitt amott, és sok helyen olvastam hogy igenis a CCV olajleválasztó szelep (kartergáz szűrő) hibája, illetve az ahhoz futó csövek repedései is produkálhatnak ilyen füstölő jelenséget..

Most ott tartok hogy rendeltem hozzá (és már meg is jött), egy új CCV szelep szettet (csövekkel).

- Mielőtt kicseréltetném és lebontatnám a szívósort (mivel ennél a típusnál az okos bajorok a szívósor alá rejtették ezt a szerkentyűt), megkérdezném azért a tapasztaltabbakat, hogy szerintük hány százalék, hogy ez a CCV okozza a füstölést?

- Illetve tud-e valaki ajánlani Gödöllő, Veresegyház, Dunakeszi, Újpest körzetben egy olyan BMW guru szerelőt aki ha megkérem, hogy cserélje ezt le akkor meg is teszi (és nem sunnyogja el), még akkor is ha pl. a szívósor levételéhez két csavart olyan lehetetlen helyről kell elérni, hogy az már-már guinness-be illő cirkuszi mutatványnak számít. Ugyanis (csalódottságomban :cry nekiugrottam magam, de a fent leírt két csavarból az egyikhez egy napig próbáltam hozzáférni, sikertelenül. Ami nem azt jelenti, hogy egy szerelő pl nem tud, mert valszleg neki megvan (remélhetőleg) hozzá a pont odaillő szerszáma és a tapasztalata.

Na ennyi a történet.. várom a válaszaitokat.

Köszi!

kartergaz szuronel lehet csak a betetet cserelte, nem hazastol az egeszet, ezert nem latod...
irtad hogy van feher fust, fogy a vized? illetve olajat mennyit eszik?




státusz pwd

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 17:46




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 09. hétfő, 23:06

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 19. kedd, 21:48


Kistunde írta: Sziasztok!
Nálam is az a probléma hogy füstöl a kipufogó.Szerintem a benzinszűrőt kellene kicserélni. Megrendeltem,csak nem tudom hol találom a kocsin. Már teljesen lebontottam a kocsi alját.


benzinszűrőnek ehhez mi köze lenne?
attól inkább keverékszegényes lesz az égés, ami nem füstöl szerintem.
inkább olaj kerül az égéstérbe, vagy hűtővíz. nem fogy valamelyik nagyon?
olaj esetén szelepszár szimmering, vagy hengerfejtömítés gondok is lehetnek. esetleg gyűrű problemák...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2005

státusz Kistunde

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. április 19. kedd, 20:56


Sziasztok!
Nálam is az a probléma hogy füstöl a kipufogó.Szerintem a benzinszűrőt kellene kicserélni. Megrendeltem,csak nem tudom hol találom a kocsin. Már teljesen lebontottam a kocsi alját.


státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. december 07. hétfő, 11:06


tusi_ írta: Hatra nyultam most megint es olajos a vakumpumpa. Es ez a video is meggyozott, hogy csereljem le.

https://www.youtube.com/watch?...MfGUqSX2f2

Ez meg az enyem.

https://www.youtube.com/watch?...mp;index=4

Megrendeltem. Nagyon nem nehez kicserelni ugye? Vanos szelepek tomiteset csereltem mar, nagyon ez sem lehet nehezebb, csak szar helyen van.


Kicserelve, szepen fut, fekem is van es egyelore nem csepeg az olaj.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. november 26. csütörtök, 21:09


Hatra nyultam most megint es olajos a vakumpumpa. Es ez a video is meggyozott, hogy csereljem le.

https://www.youtube.com/watch?...MfGUqSX2f2

Ez meg az enyem.

https://www.youtube.com/watch?...mp;index=4

Megrendeltem. Nagyon nem nehez kicserelni ugye? Vanos szelepek tomiteset csereltem mar, nagyon ez sem lehet nehezebb, csak szar helyen van.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. november 24. kedd, 16:59


hil írta:
tusi_ írta:
Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.


Szia!
Ezt hogyan érted, mikor áradoznak mindenfelé, hogy a németországi szervizekben nagyon jó munkát végeznek. Egyébként az én véleményem is a Tiéddel azonos: szarul, drágán, trehányul dolgoznak.



Szia hil. A kocsi eleinte BMW-nel lett szervizelve, de aztan, mivel nem voltak elegedettek az elozo tulajok, valtottak a Pit Stop nevu codalatosz "Szerviz" halozatra.
Ugyanaz a sz.r, szoval en mar Mo-n szervizeltetem a kocsit. Nemcsak, hogy olcsobb, de ertenek is hozza. Aki most a "Szerelom" o a BMW nel dolgozott es sokat rohogtunk a "Nemet precizitason"
BMW-nel radugjak az OBD-re a csatit, ha az nem mutat semmit, dann gut ist es


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 24. kedd, 15:52


tusi_ írta:
Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.


Szia!
Ezt hogyan érted, mikor áradoznak mindenfelé, hogy a németországi szervizekben nagyon jó munkát végeznek. Egyébként az én véleményem is a Tiéddel azonos: szarul, drágán, trehányul dolgoznak.



státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. november 24. kedd, 09:11


szotakdavid írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?


szelepfedél vagy vákumpumpa tömítés lesz a ludas.


Szia, köszönöm.
Szelepfedel tomites meg az elozo tulajnal lett cserelve 14 szeptembereben itt Nemetorszagban. Felek, hogy rosszul raktak ossze, sajnos jellemzo az itteni munkara a trehanysag. Mennyire veszelyes ez, eszkalalodhat? Ugy ertem jobban kiszakad es menet kozben elmegy a nyomas, vagy az olaj elfolyik. Persze senki sem jos, de van ra nagy esely?
Illetve lehet attol, hogy sokaig ugy jartam, hogy tul volt toltve a hutoviz? Tulnyomas, miegyebek.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. november 23. hétfő, 18:43


tusi_ írta:
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?


szelepfedél vagy vákumpumpa tömítés lesz a ludas.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. november 23. hétfő, 08:33


tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Na hat kideritettem, nem a kipufogobol jon a fust, hanem az olaj csepeg a kipufogora es az eg el, attol van budos. Amennyire hozzafertem, benyultam kezzel es nagyon minimalisan olajos hatul a motor. Mondjuk, hogy olaj cseppek vannak rajta. Letorolgettem, most annyira nem, de meg mindig nagyon gyengen erzem a kocsiban, ha a futes rajta van. Ha mar bemelegedett, akkor nem csinalja, mind a buz, mind a fust megszunik.
Aggodjak? Mi lehet ez? Hengerfej/szelepfedel tomites ereszt?

Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2015. szeptember 17. csütörtök, 10:49


Szeretnék tanácsot kérni:
Érdemes-e porlasztó csúcs méréssel foglalkozni, ha semmi más hibát nem észlelek, sem fogyasztás, sem hang, sem remegés, semmi, csak nagyobb füstfelhő egy-egy erősebb indulásnál?
Turbó cső új, előtte is csinálta ....valamit mint egyéb tünet esetleg a kellemetlen szagú kipuffogó gáz...
Ereje van, turbó széepn van... igaz teljesítmény mérésen még soha nem voltam...