anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:54


YELLOW írta: ha jól emlékszem a KRESZ azt mondja, hogy lakott területen ködben sem lehet használni a ködlámpákat.


Főleg,ha az egész faluban 3 lámpatest világit

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:47


ha jól emlékszem a KRESZ azt mondja, hogy lakott területen ködben sem lehet használni a ködlámpákat.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:22


Coyote írta:
anubisz írta:

Végűlis a lényeg,hogy minek használják,ha nincs köd.Ott a refi,azt egy pillanat levenni,ha jönnek szembe,nem kel nyúlkálni a gombok után.


Mondjuk a refi kifejezetten szar a ködben. Ahogy Yellow is mondta, ilyenkor még a ködlámpa egymagában is jobb, hiszen minél alacsonyabb, annál jobban a köd alá ver.

De most nem a ködről beszélünk.Mikor nincs köd,ködbe ki az a hülye aki refit használ? semmit nem látni tőle,ha pár méter a látótávolság.Mint a tejfel.


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:19


anubisz írta:

Végűlis a lényeg,hogy minek használják,ha nincs köd.Ott a refi,azt egy pillanat levenni,ha jönnek szembe,nem kel nyúlkálni a gombok után.


Mondjuk a refi kifejezetten szar a ködben. Ahogy Yellow is mondta, ilyenkor még a ködlámpa egymagában is jobb, hiszen minél alacsonyabb, annál jobban a köd alá ver.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:17


kempelen írta:
Coyote írta: Na.


...és akinek olyan a lámpakapcsolója, hogy csak akkor tudja felkapcsolni az elsőt, ha a hátsó működik???

pl: renault?



Francia autóval példálózni nem ér Azokból már megszokhattuk a gyárilag vakító lámpákat (Renault Laguna) illetve a küklopszokat (egyik tompított nem világít, főleg Peugeotok és Citroenek esetében)


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:17


kempelen írta:
Coyote írta: Na.


...és akinek olyan a lámpakapcsolója, hogy csak akkor tudja felkapcsolni az elsőt, ha a hátsó működik???

pl: renault?



Végűlis a lényeg,hogy minek használják,ha nincs köd.Ott a refi,azt egy pillanat levenni,ha jönnek szembe,nem kel nyúlkálni a gombok után.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:08


Coyote írta:
Mostanában kicsit kezd tele lenni a tököm a helytelen ködlámpahasználattal. Nem tudom, hogy lehetne minden autós tudtára adni, hogy hogyan kellene ezt csinálni...

amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!

HÁTSÓ KÖDZÁRÓFÉNY:
- ennek igazából NAPPAL van értelme, ködben, havazásban vagy sűrű esőben! Nem kell le-fel kapcsolgatni.
- ÉJSZAKA viszont nem ajánlott használni, mert a hátsó fényszórók is látszanak! Ha durva a köd (max 50 méteres látótávolság), akkor be kell kapcsolni, DE HA UTOLÉRNEK, KAPCSOLD KI! Ez olyan, mint mikor a szembejövőnél lekapcsolod a távolságit - figyelni kell rá.


Aki ezt nem tudja, azt nevelési célzattal el fogom vakítani hátulról, egészen addig, amíg meg nem találja a kurva hátsó ködlámpa kapcsolóját. Ne gondolja hogy megelőzöm, ha olyan köd van, mint a tej!

Na.





Elől felkapcsolják,mert jól mutat a kocsi úgy. Aki még hátul is felrakja,az már igazi fasz...pó.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:07


Coyote írta:
Mostanában kicsit kezd tele lenni a tököm a helytelen ködlámpahasználattal. Nem tudom, hogy lehetne minden autós tudtára adni, hogy hogyan kellene ezt csinálni...

amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!

HÁTSÓ KÖDZÁRÓFÉNY:
- ennek igazából NAPPAL van értelme, ködben, havazásban vagy sűrű esőben! Nem kell le-fel kapcsolgatni.
- ÉJSZAKA viszont nem ajánlott használni, mert a hátsó fényszórók is látszanak! Ha durva a köd (max 50 méteres látótávolság), akkor be kell kapcsolni, DE HA UTOLÉRNEK, KAPCSOLD KI! Ez olyan, mint mikor a szembejövőnél lekapcsolod a távolságit - figyelni kell rá.


Aki ezt nem tudja, azt nevelési célzattal el fogom vakítani hátulról, egészen addig, amíg meg nem találja a kurva hátsó ködlámpa kapcsolóját. Ne gondolja hogy megelőzöm, ha olyan köd van, mint a tej!

Na.





lehet le fogtok hurrogni, de már megszoktam.
szóval én az első ködlámpét úgy szokom használni, sötétben ködben (ha olyan helyen megyek), hogy csak a helyzetjelző ég+ködlámpa. hogy miért? ha égne a tompított, akkor az totál telibeveri a ködöt, amitől egy tejfehér fal lesz előttem, ás marha fárasztó. így viszont a küdlámpa a küd alatt világít sokkal jobban látni. (próbáljátok ki!)
amúgy tiszta látási viszonyok között este is jó a ködlámpa, mert az út hibáit sokkal jobban visszaadják (kátyúk, gödrök)
egyébként a ködlámpa nem azért kell, hogy Te láss vele, hanem, hogy téged lássanak már messzebbről is, ezért erősebb a fénye.
abban igazad van, hogy közlekedési kultúra meg NULLA az országban.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 16:06


Coyote írta: Na.


...és akinek olyan a lámpakapcsolója, hogy csak akkor tudja felkapcsolni az elsőt, ha a hátsó működik???

pl: renault?



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 15:55



Mostanában kicsit kezd tele lenni a tököm a helytelen ködlámpahasználattal. Nem tudom, hogy lehetne minden autós tudtára adni, hogy hogyan kellene ezt csinálni...

amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!

HÁTSÓ KÖDZÁRÓFÉNY:
- ennek igazából NAPPAL van értelme, ködben, havazásban vagy sűrű esőben! Nem kell le-fel kapcsolgatni.
- ÉJSZAKA viszont nem ajánlott használni, mert a hátsó fényszórók is látszanak! Ha durva a köd (max 50 méteres látótávolság), akkor be kell kapcsolni, DE HA UTOLÉRNEK, KAPCSOLD KI! Ez olyan, mint mikor a szembejövőnél lekapcsolod a távolságit - figyelni kell rá.


Aki ezt nem tudja, azt nevelési célzattal el fogom vakítani hátulról, egészen addig, amíg meg nem találja a kurva hátsó ködlámpa kapcsolóját. Ne gondolja hogy megelőzöm, ha olyan köd van, mint a tej!

Na.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. november 19. szombat, 15:57

státusz ricsimeister

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2007. december 14. péntek, 11:33


Zotyi30d írta: Az elsõkkel még nincs is baj,de mikor a Suzuki swift sedanos rajtafelejti a buszlámpa méretü mindkét oldalon égõ hátsó ködlámpáját attól én is hülyét apok+ ha rávillantok még nyom egy féket is Ettõl aztán kinyílik a bicska a zsebemben


Meg kell mutatni, hogy nem fapados az autója....

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. december 14. péntek, 10:36


Az elsõkkel még nincs is baj,de mikor a Suzuki swift sedanos rajtafelejti a buszlámpa méretü mindkét oldalon égõ hátsó ködlámpáját attól én is hülyét apok+ ha rávillantok még nyom egy féket is Ettõl aztán kinyílik a bicska a zsebemben

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2007. december 14. péntek, 08:14


peetie írta: Úgy vettem észre hogy az autósok nagy része normálatlanul használja a ködlámpát. Esik 2 csepp esõ a pályán és már mindenki nyomja be elõl hátul. ÉS erre még az autópályán levõ hirdetõtábla is felhívja a figyelmet... Holott 500méterre ellátni. Na de ez még nem is lenne akkora baj, de utána rajtafelejti a városban is, a másik meg vakuljon meg mögötte.


Ha ilyen megy elõttem, mindig felkapcsolom neki a reflektort.
Hagy égjen ki a szeme.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. december 13. csütörtök, 22:57


Úgy vettem észre hogy az autósok nagy része normálatlanul használja a ködlámpát. Esik 2 csepp esõ a pályán és már mindenki nyomja be elõl hátul. ÉS erre még az autópályán levõ hirdetõtábla is felhívja a figyelmet... Holott 500méterre ellátni. Na de ez még nem is lenne akkora baj, de utána rajtafelejti a városban is, a másik meg vakuljon meg mögötte.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2007. december 13. csütörtök, 21:30


peetie írta: Én örülök, hogy csak az egyik oldalon megy. Annyira tudom úúútálni, mikor olyan autó megy elõttem aminek két ködlámpája világítja telibe az arcomat este. Rettentõ zavaró.


Kedves peetie!

Én azért annak örülök, ha mondjuk tejfel ködben vagy sûrû hóesésben az elõttem lévõ autó "telibe világítja az arcomat". Szerencsére pont ez a funciója! Ha meg nincs korlátozott látási viszony, csak egyszerûen csöpög az esõ meg este van, akkor nem kell bekapcsolni (mint ahogy azt a KRESZ elõ is írja). Szegény autó arról nem tehet, hogy az idióta gazdája mit kapcsol be rajta.

Egyébként nekem is egy izzószálas a rendszer. Annyira nem törekszem, hogy mindkét oldalon legyen, szerintem nem fogom megbuherálni, de nem zavart volna, ha mindkét oldalon van és még nagyon nagy plusz ráfordítást sem igényelt volna. De hát az élet nem habostorta!

Szemy