autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2009. március 29. vasárnap, 08:00


pati írta:
alfatone írta:
pati írta: szerintetek az e90 kormánymû és az e46 ugyanaz?
azt látom hogy az öntési mintázat más de a mérete megegyezik ránézésre. Persze nem az ekrtomos kormányé
Ha valaki le tudná méregetni annak örülnék!

Tök mindegy, nem jobb. Egyébként mindkettõt itt gyártják Magyarországon.

hol? ki? ez komoly?


Volt szerencsém megnézni. Egerben gyártják a ZF Lenksystem Hungaria üzemében. Patika tisztaság, halál fegyelem.
Nem úgy mint a BMW Dingolfingi gyárában ahol ugyebár az 5,7,6, készül.
A beszállítóktól sokkal többet követelnek mind maguktól.
Úgyhogy nyugodtak legyünk, sokkal jobb így a minõsége, hogy Magyar, mint ha a nagy BMW gyárban készülne.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2009. március 28. szombat, 20:01


alfatone írta:
pati írta: szerintetek az e90 kormánymû és az e46 ugyanaz?
azt látom hogy az öntési mintázat más de a mérete megegyezik ránézésre. Persze nem az ekrtomos kormányé
Ha valaki le tudná méregetni annak örülnék!

Tök mindegy, nem jobb. Egyébként mindkettõt itt gyártják Magyarországon.

hol? ki? ez komoly?

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. március 28. szombat, 18:04


pati írta: szerintetek az e90 kormánymû és az e46 ugyanaz?
azt látom hogy az öntési mintázat más de a mérete megegyezik ránézésre. Persze nem az ekrtomos kormányé
Ha valaki le tudná méregetni annak örülnék!

Tök mindegy, nem jobb. Egyébként mindkettõt itt gyártják Magyarországon.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2009. március 28. szombat, 09:28


szerintetek az e90 kormánymû és az e46 ugyanaz?
azt látom hogy az öntési mintázat más de a mérete megegyezik ránézésre. Persze nem az ekrtomos kormányé
Ha valaki le tudná méregetni annak örülnék!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. március 24. kedd, 21:43


Enkozpont74 írta:
Ez akkor azt jelenti, hogy az E46-nak ez tipikus hibája?
Tehát mondhatjuk, hogy nem egyedi eset az enyém és mindegyik 4 éves vagy idõsebb E46-nak lóg a kormánymûve? :


Igen, ez is típushiba. Ha nem extrém (tehát már nagy a holtjátéka a kormánynak) akkor nem kell vele foglalkozni. Az én 9,5 éves masinámon is lóg, de abszolút nem érezni, csak szervízben említették nekem is. Szóval no para.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. március 24. kedd, 16:57


Idézet: Egyetértek a szerelõvel, kár vele foglalkozni. Ha veszel egy zsír újat, 25-40ezer km és újra itt tartasz vele. A közepe kopik meg, így állítani nem lehet. Van persze olyan szintû kopás, amikor cserélni kell, de a tied még biztos nem tart ott. Akkor már a parkolásnál érezni, hogy kóvályog a kerék.


Ez akkor azt jelenti, hogy az E46-nak ez tipikus hibája?
Tehát mondhatjuk, hogy nem egyedi eset az enyém és mindegyik 4 éves vagy idõsebb E46-nak lóg a kormánymûve? :

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. március 24. kedd, 15:52


Enkozpont74 írta: Sajna az átvizsgáláskor, azt mondta a szerelõ srác, hogy lóg a kormánymûvem. Hát nem voltam boldog. Elsõ körben véleménye szerint cseréltessem a lengõkarszilenteket. Mert akkor feszesebb lesz.
Csak azt nem értem, hogy elolvastam itt a témát és itt a lógó kormánymûvet érezték is, tehát kopogott szar úton. Namost nekem abszolút semmi jele sincs annak, hogy lógna. Nem koppan, nem csinál semmit.
Amennyit észrevettem, hogy ha gyorsan megyek intenzív fékezésnél kicsit ide-oda mozog a kormány. De ezt ha jól tudom a szilent és a féktárcsa okozhatja.

Kérdeztem a szerelõt, hogy most akkor mit csináljak ezzel a kormánymûvel. Õ azt mondta, hogy szerinte nincs értelme foglalkozni vele...

Namost errõl mi a véleményetek?

Egyetértek a szerelõvel, kár vele foglalkozni. Ha veszel egy zsír újat, 25-40ezer km és újra itt tartasz vele. A közepe kopik meg, így állítani nem lehet. Van persze olyan szintû kopás, amikor cserélni kell, de a tied még biztos nem tart ott. Akkor már a parkolásnál érezni, hogy kóvályog a kerék.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 21:50


Egy kis segítség ha esetleg valakit érdekel
http://www.kormanymu.hu/elerhetoseg.htm

restart
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz restart

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 20:21


Enkozpont74 írta: Sajna az átvizsgáláskor, azt mondta a szerelõ srác, hogy lóg a kormánymûvem. Hát nem voltam boldog. Elsõ körben véleménye szerint cseréltessem a lengõkarszilenteket. Mert akkor feszesebb lesz.
Csak azt nem értem, hogy elolvastam itt a témát és itt a lógó kormánymûvet érezték is, tehát kopogott szar úton. Namost nekem abszolút semmi jele sincs annak, hogy lógna. Nem koppan, nem csinál semmit.
Amennyit észrevettem, hogy ha gyorsan megyek intenzív fékezésnél kicsit ide-oda mozog a kormány. De ezt ha jól tudom a szilent és a féktárcsa okozhatja.

Kérdeztem a szerelõt, hogy most akkor mit csináljak ezzel a kormánymûvel. Õ azt mondta, hogy szerinte nincs értelme foglalkozni vele...

Namost errõl mi a véleményetek?



Enyém is ugyanezt csinálja, de csak a nyári 225-ösökkel. Elvittem szerelõhöz az azt mondta cseréljünk szilentet meg lengõkart elõl 100-ért, 55 000 km-nél. Azt mondtam nem kell jött a tél rákerültek a 205-ösök és elmúlt, most megint csinálja a nyáriakkal.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 13:25


Enkozpont74 írta: Sajna az átvizsgáláskor, azt mondta a szerelõ srác, hogy lóg a kormánymûvem. Hát nem voltam boldog. Elsõ körben véleménye szerint cseréltessem a lengõkarszilenteket. Mert akkor feszesebb lesz.
Csak azt nem értem, hogy elolvastam itt a témát és itt a lógó kormánymûvet érezték is, tehát kopogott szar úton. Namost nekem abszolút semmi jele sincs annak, hogy lógna. Nem koppan, nem csinál semmit.
Amennyit észrevettem, hogy ha gyorsan megyek intenzív fékezésnél kicsit ide-oda mozog a kormány. De ezt ha jól tudom a szilent és a féktárcsa okozhatja.

Kérdeztem a szerelõt, hogy most akkor mit csináljak ezzel a kormánymûvel. Õ azt mondta, hogy szerinte nincs értelme foglalkozni vele...

Namost errõl mi a véleményetek?


Nincs szakértõ a témában?

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2009. március 23. hétfő, 09:08


Sajna az átvizsgáláskor, azt mondta a szerelõ srác, hogy lóg a kormánymûvem. Hát nem voltam boldog. Elsõ körben véleménye szerint cseréltessem a lengõkarszilenteket. Mert akkor feszesebb lesz.
Csak azt nem értem, hogy elolvastam itt a témát és itt a lógó kormánymûvet érezték is, tehát kopogott szar úton. Namost nekem abszolút semmi jele sincs annak, hogy lógna. Nem koppan, nem csinál semmit.
Amennyit észrevettem, hogy ha gyorsan megyek intenzív fékezésnél kicsit ide-oda mozog a kormány. De ezt ha jól tudom a szilent és a féktárcsa okozhatja.

Kérdeztem a szerelõt, hogy most akkor mit csináljak ezzel a kormánymûvel. Õ azt mondta, hogy szerinte nincs értelme foglalkozni vele...

Namost errõl mi a véleményetek?

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. február 21. szombat, 10:34


szia attila!
hova írtad azt a privit? mert hiába keresem nem találom

m_attila írta: Szia!

Írtam neked privit!

Lehet tudunk segíteni!

m_attila
20/326-4882


Csum írta:
alfatone írta:
Csum írta:
alfatone írta: Sajna a kormánymû fogaslécének a közepe szokott kikopni a BMW-ben. És igen, ha ráhúzza az állítócsavart, akkor nem fog kopogni, de szorulni fog kormányzáskor, és akkor nem szorulhat. Ezért van, hogy azt a csavart nem tekergetjük, csak jó állapotú kormánymûnél, 1szer a beállításkor.
Ilyenkor csak a belsõ fogasléc és spirálcsavar cseréje segít, ez kb 100ezer. Az új kormánymû 200ezer. Lehet választani.

Sajnos a futómû többi alkatrésze olyan szilárd, hogy ez a leggyengébb alkatrész, ezért Demszky útjairól ez kap mindent az arcába. Hallottam olyat is, hogy felújítás után 15ezer km Bp-en, és megint lógott.



értrem és köszi! gondolom itt nem szabad azon gondolkozni,hogy elmegyek bontóba és veszek egy használtat, hanem meg kell venni a zsír újat?

Bontott nem igazán. Esetleg Münchenben. Érdemes azért megkérdezni nehány kormánymûvest. Ha még nem sima a közepén a fogasléc, fel tudják újítani. Ha hosszú távra kell az autó, akkor esetleg újat, de az nem olcsó.



pár évig még szeretném megtartani, tehát valami normális megoldást kell találnom!!
lehet gyûjtögetni az újra(
ha csak nincsen valakinek elfekvõben egy jó állapotú hasznbált kedvezõ áron!


m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2009. február 12. csütörtök, 16:30


Szia!

Írtam neked privit!

Lehet tudunk segíteni!

m_attila
20/326-4882


Csum írta:
alfatone írta:
Csum írta:
alfatone írta: Sajna a kormánymû fogaslécének a közepe szokott kikopni a BMW-ben. És igen, ha ráhúzza az állítócsavart, akkor nem fog kopogni, de szorulni fog kormányzáskor, és akkor nem szorulhat. Ezért van, hogy azt a csavart nem tekergetjük, csak jó állapotú kormánymûnél, 1szer a beállításkor.
Ilyenkor csak a belsõ fogasléc és spirálcsavar cseréje segít, ez kb 100ezer. Az új kormánymû 200ezer. Lehet választani.

Sajnos a futómû többi alkatrésze olyan szilárd, hogy ez a leggyengébb alkatrész, ezért Demszky útjairól ez kap mindent az arcába. Hallottam olyat is, hogy felújítás után 15ezer km Bp-en, és megint lógott.



értrem és köszi! gondolom itt nem szabad azon gondolkozni,hogy elmegyek bontóba és veszek egy használtat, hanem meg kell venni a zsír újat?

Bontott nem igazán. Esetleg Münchenben. Érdemes azért megkérdezni nehány kormánymûvest. Ha még nem sima a közepén a fogasléc, fel tudják újítani. Ha hosszú távra kell az autó, akkor esetleg újat, de az nem olcsó.



pár évig még szeretném megtartani, tehát valami normális megoldást kell találnom!!
lehet gyûjtögetni az újra(
ha csak nincsen valakinek elfekvõben egy jó állapotú hasznbált kedvezõ áron!


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. február 12. csütörtök, 12:22


alfatone írta:
Csum írta:
alfatone írta: Sajna a kormánymû fogaslécének a közepe szokott kikopni a BMW-ben. És igen, ha ráhúzza az állítócsavart, akkor nem fog kopogni, de szorulni fog kormányzáskor, és akkor nem szorulhat. Ezért van, hogy azt a csavart nem tekergetjük, csak jó állapotú kormánymûnél, 1szer a beállításkor.
Ilyenkor csak a belsõ fogasléc és spirálcsavar cseréje segít, ez kb 100ezer. Az új kormánymû 200ezer. Lehet választani.

Sajnos a futómû többi alkatrésze olyan szilárd, hogy ez a leggyengébb alkatrész, ezért Demszky útjairól ez kap mindent az arcába. Hallottam olyat is, hogy felújítás után 15ezer km Bp-en, és megint lógott.



értrem és köszi! gondolom itt nem szabad azon gondolkozni,hogy elmegyek bontóba és veszek egy használtat, hanem meg kell venni a zsír újat?

Bontott nem igazán. Esetleg Münchenben. Érdemes azért megkérdezni nehány kormánymûvest. Ha még nem sima a közepén a fogasléc, fel tudják újítani. Ha hosszú távra kell az autó, akkor esetleg újat, de az nem olcsó.



pár évig még szeretném megtartani, tehát valami normális megoldást kell találnom!!
lehet gyûjtögetni az újra(
ha csak nincsen valakinek elfekvõben egy jó állapotú hasznbált kedvezõ áron!

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. február 12. csütörtök, 10:09


Csum írta:
alfatone írta: Sajna a kormánymû fogaslécének a közepe szokott kikopni a BMW-ben. És igen, ha ráhúzza az állítócsavart, akkor nem fog kopogni, de szorulni fog kormányzáskor, és akkor nem szorulhat. Ezért van, hogy azt a csavart nem tekergetjük, csak jó állapotú kormánymûnél, 1szer a beállításkor.
Ilyenkor csak a belsõ fogasléc és spirálcsavar cseréje segít, ez kb 100ezer. Az új kormánymû 200ezer. Lehet választani.

Sajnos a futómû többi alkatrésze olyan szilárd, hogy ez a leggyengébb alkatrész, ezért Demszky útjairól ez kap mindent az arcába. Hallottam olyat is, hogy felújítás után 15ezer km Bp-en, és megint lógott.



értrem és köszi! gondolom itt nem szabad azon gondolkozni,hogy elmegyek bontóba és veszek egy használtat, hanem meg kell venni a zsír újat?

Bontott nem igazán. Esetleg Münchenben. Érdemes azért megkérdezni nehány kormánymûvest. Ha még nem sima a közepén a fogasléc, fel tudják újítani. Ha hosszú távra kell az autó, akkor esetleg újat, de az nem olcsó.