Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:56


Powerliqid írta:
Tomesz00 írta: Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum


Szia.
A több márkajelzés arra szolgál,hogy tudd a Sachs cikkszámát, a LUK cikkszámát meg a VALEO cikkszámát is. Csont ugyanaz,csak minden márkának van saját cikkszáma......
Az összeszerelésről meg annyit,hogy elvileg a tárcsánál van irány(vagy a tárcsán,vagy a dobozon írja melyik a külső(OutSide))
Na.... ha ez passzol,akkor rakd össze és húzasd le csavarokkal,mert sok nyomólapnál olyan,mintha nem passzolna a nyomólap közepe,addig amíg le nem húzatod.
Ha így sem jó,akkor valami sz@r van a palacsintába.........


Szia köszi a választ. Minden úgy lett össze rakva ahogy a papírja írja és a tárcsán is igen ott van a szöveg hogy a "váltó oldala" úgy lett minden összerakva. De nem passzol. De viszont meg néztük a régi tárcsával úgy meg minden stimmel. Már írtam az eladónak vissza küldöm a szettet.
Köszi mégegyszer

Powerliqid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Powerliqid

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:21


Tomesz00 írta: Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum


Szia.
A több márkajelzés arra szolgál,hogy tudd a Sachs cikkszámát, a LUK cikkszámát meg a VALEO cikkszámát is. Csont ugyanaz,csak minden márkának van saját cikkszáma......
Az összeszerelésről meg annyit,hogy elvileg a tárcsánál van irány(vagy a tárcsán,vagy a dobozon írja melyik a külső(OutSide))
Na.... ha ez passzol,akkor rakd össze és húzasd le csavarokkal,mert sok nyomólapnál olyan,mintha nem passzolna a nyomólap közepe,addig amíg le nem húzatod.
Ha így sem jó,akkor valami sz@r van a palacsintába.........


Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 21. csütörtök, 11:00


Szaisztok
Találkozott már valaki olyannal hogy a kuplung tárcsán(3 fajta márkajelzés) és a nyomó szerkezeten meg (2 darab márkajelzés) különböző márkájú márkanév látható? Tegnap ki szerettük volna cserélni a kuplungot és sehogy nem tudjuk össze hozni a kuplung tárcsával a szerkezetet meg a kinyomó csapágyat de a régi tárcsával és az új szerkezettel és csapággyal minden össze megy. Csak az új tárcsa mintha fordított lenne.
Köszönöm
https://www.kephost.com/image/EhuK
https://www.kephost.com/image/EhuP
https://www.kephost.com/image/Ehug
https://www.kephost.com/image/Ehum

Tomesz00
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 328i
Évjárat: 1998

státusz Tomesz00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2017. december 01. péntek, 22:48


Sziasztok
Az autó menet közben kb 1600 as fordulattól 3.sebességi fokozatban remeg az autó, olyan mint mikor dombak felfele menne a kocsi kis fordulaton nagy sebességi fokozatban. De ha menet közben ki nyomom a kuplungot vagy üresben forgatom nem produkálja. Difi újra lett szimeringezve, hardy tárcsa kardán tartó csapágy cserélve lett, felnik centírozva. Lehetséges hogy a kupplung és kettőstömegű lendkerék haldoklik? Az auto tolatásná fémes súrlódó hangot ad. (Nem a kézifékpofák)


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 31. kedd, 08:58


b_imi írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?


A kinyomócsapágy jól van berakva?
Szerk.: Most nézem a tiéd 20i, ott lehet másfajta van, mint a 20d-be.


Jónak kell lennie, hisz rendesen kiemel, nem csúszik a kuplung. Megy az autó rendesen...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 20:04


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?


A kinyomócsapágy jól van berakva?
Szerk.: Most nézem a tiéd 20i, ott lehet másfajta van, mint a 20d-be.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 30. hétfő, 20:18

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 30. hétfő, 11:18


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.


Egy ismerősnél lett csinálva.
A lendkerék csak egyféleképpen megy fel ugy van megcsinalva. A kuplungtarcsa központositva lett, de amugy is beáll mivel a nyelestengely vége is csapágyazva van a főtengelyben. Egyébként rendesen működik csak ha teljesen kinyomom akkor ráz.
Nem e fellevegősödöt a munkahenger!?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 29. vasárnap, 16:50


Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 29. vasárnap, 14:45


Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:29


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.


Értem.
Végül is akkor ki kell próbálni, és elválik, hogy milyen lesz.
A legközelebbi olajcserekor lehet kipróbálom...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:27


Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 12:15


Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.

Tomi88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2004

státusz Tomi88

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 11:37


Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 09:43


Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 25. szerda, 09:45

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. július 01. szerda, 11:21


elgeri írta:
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!


Sokaknal jelentkezik ez a problema a kupplunggal es paran cserelni akartak. bmw320d4 mondta, hogy elobb probaljanak utanallitani, hatha....
En megtettem es most "talan" picivel lejjebb is fog, meg persze egy idore eltunt a remeges is.
Ha jol emlexem a muvelet menete:
2-ben kb 4000-ig felporgetni, aztan hagyni kb 1500ig visszesni. Ha akarod meg is lehet rugdosni neha a pedalt HA JOL EMLEKSZEM, persze erzessel
Keress kicsit vissza, ott bmw320d4 leirja hogyan kell pontosan.

Mas forumokon is utana olvastam, ott irtak, hogy a betet felkemyenyedik vmiert es befoltosodik a lenditokerek feleulete ettol a ferodoltol, vagy mi a kuplung anyaga. Leköcsiszolni azt egy darabig jo
(Nehe 2-ben indulni, utana allitolag egy darabig jo.)




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 01. szerda, 11:24