Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2014. április 18. péntek, 03:38


Valaki nem tud fejèrmegyeben,aki csinál ilyent?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. október 18. péntek, 18:20


jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.


Szia Jons!

Köszi az infókat.
Régóta gondolkozom már azon hogy vennék egy rendes polírozó gépet, kocsim remélhetőleg mindig lesz, amit jó csiszitölni (már ahogy felém mondják). Biztos vagyok benne hogy nem lesz olyan elsőre mintha egy fényező csinálná vagy egy lámpabúrapolírozó, de szerintem bele lehet jönni ebbe is és egy közepesen jót össze lehet hozni. Tartom magam annyira alapos embernek, hogy nem barmolom össze.
Mindenképpen körbejárom a témát, mert jelenleg 5 autó lámpája szorul polírozásra a családomban, a barátaim közül még legalább megint 5db (de ez a költségvetésbe nem számít bele mert nyilván tőlük nem kérnék pénzt). Nem beszélve arról hogy mindenki autójára ráférne egy kis polírozás is ami egy eléggé drága művelet (nyilván a profi) és az sem biztos hogy tuti jó lesz, cimbim öreg 911-esén konkrétan sikerült valakinek lepolírozni róla a festést
Szóval az alapötlet ez, olyan eszközöket szeretnék amivel hosszú távon tudom gondozni az autóm kívülről. Ennek a fényében nyilván az a METABO gép ki is esett a pixisből csak a Makita marad 45-ért de be is hozzá az árát egy körön a családon belül. Nem azon múlik hogy spórolni szeretnék hanem ha meg van rá a lehetőség akkor inkább szerszámra ruházok be és bővítem a saját eszközparkom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 18. péntek, 07:14


szotakdavid írta:
Pocses írta:
jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.


Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Az olyan is lesz!


Bizonyára igazad van, a lényeg az enyém nem "húgy sárga" és mattos.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 20:33


Pocses írta:
jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.


Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Az olyan is lesz!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 19:09


adee9 írta:
dbtibi írta:
Pocses írta:
adee9 írta:
Pocses írta:
dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.


Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)


A csomagtérajtón lévő lámpa...


Nekem is csak az matt





Igen, azaz. Ha gondoljátok, próbáljátok meg belülről kipucolni, egy próbát megér. Vékony hosszú ujjúak előnyben


Köszi a tippet, megpróbálom.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 19:02


dbtibi írta:
Pocses írta:
adee9 írta:
Pocses írta:
dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.


Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)


A csomagtérajtón lévő lámpa...


Nekem is csak az matt





Igen, azaz. Ha gondoljátok, próbáljátok meg belülről kipucolni, egy próbát megér. Vékony hosszú ujjúak előnyben

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:53


Pocses írta:
adee9 írta:
Pocses írta:
dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.


Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)


A csomagtérajtón lévő lámpa...


Nekem is csak az matt





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 17. csütörtök, 18:57


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:48


adee9 írta:
Pocses írta:
dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.


Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)


A csomagtérajtón lévő lámpa...


adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:46


Pocses írta:
dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.


Szerintem az belülről koszos, legalábbis az enyém belülről volt, de szerintem a többi is. Égőcserénél jöttem rá. Felni tisztítóval meg ronggyal valamelyest meg lehet tisztítani, de körbe a ragasztásnál a pereme akkor is fekete marad. ez ilyen. (a hátsó lámpa belső felére értettem ezt)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:28


dbtibi írta:
Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."


Nekem csak a hátsó lámpa belső felét kellene mert az mattos, de az szinte mindegyiken az a FL-ken is.

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:22


Pocses írta: Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.


Ezért kérdezte csbalu meg a dolgokat :
" ...Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én. ..."

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 17. csütörtök, 18:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 18:19


jons írta: "valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.


Szerintem meg nem érdemes nekiállni mikor a fényszóró db-ját 3 papírét megcsinálják.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 17:38


"valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat"
Már nem jó.
Azonkívül én nem lakkoztam még egy búrát sem amit megcsináltam és van amelyik már 2 éve ugyanolyan. Én elhiszem, hogy spórolni akarsz, de ez nem ilyen egyszerű, hogy veszek egy gépet és kész.
Az ár amit a video honlapján olvastam meg egy vicc... egy kocsi elkészül annyiból kb, mint ők a "kemény lakkos" polírt csinálják a lámpára.
Búrára egyébként sem kell erős gép, mert nem fogja a plexi a gépet annyira, mint a fényezett karosszéria, egyébként is kisebb felületen kell dolgozni.

A kezdő polírszett az kb így néz ki (ezzel lehet lámpát meg autót is polírozni)
- einhell polírgép 15-18k
- vizes csisz papír (800-1000-1500-2000) 1k
- fényezés tisztitó folyadék és gyurma 4k
- szilikon lemosó 2k
- maszkoló szalag 1k
- durva, közepes, finom szivacs 6k
- tépőzáras tányér a szivacsnak, mert az einhellé nem ér semmit: 1,5k
- durva, közepes, finom polír paszták (ebből a közepes és finom lehet két lépcsős, akkor csak 1 flakonnal kell, sötét színű autóra más kell, mint a világosabbra) 20-30k
- wax (szintetikus, vagy magas carnauba tartalmú) 5k
- minőségi mikroszálas törlők legalább 3-4db (nekem van 15-18db) 4k
Lehet valamit kihagytam, de nagyjából: 65-70k az indulás. És ez hangsúlyozom a kezdőkészlet, ettől csak jobb eszközöket szabad venni, rosszabbat nem.

Azonkívül a munkaidőt nem számoltam. Két lámpa kb 1,5-2 óra. Egy kocsi kb 6-8óra. Tiszta munkaidő amiben a maszkolás, eltakarítás ilyesmi nincs benne.
De se nem könnyű meló, se nem egyszerű.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 13:23


Gazda20 írta:
dbtibi írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY

Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.

A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.

Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk

Üdv
Balu


Szia,
én Jons és SzotakDavid írásai között láttam tapasztalatokat.
Őket keresd meg, tuti tudnak segíteni.


Szia, én 2 éve túlestem ezen, megkérdeztem fényező barátomat erről a témáról. Szoktak is lámpaburát polírozni a (jobb, nagyobb) fényezők, valóban több és egyre finomabb szemcsével csiszolnak, mert először a lakk réteget, karcokat kell eltávolítani, majd utána felpolírozzák és végül ugyanazzal a lakkal fújják le mint a metálfestéket, és ezt a lakkot is felpolírozzák.


Na közben beregisztráltam egy oldalra aki foglalkozik ilyennel. Metabo SXE 400 excenteres csiszolót és polírozót használnak hozzá, valamint 180-as 320-as 500 as 1200 as 2000-es és 3000es csiszolóvásznat, majd egy specko kétkomponensű lakkot kennek rá és megszárítják hajszárítóval vagy hőléfúvóval.

A Metabo gép 30e használtan és ezért a lakkért, amiből gondolom jópár lámpát fel lehet polírozni 27e-t kérnek netto. Ez azoknak van gondolom akik ezzel foglalkoznak.
Ez egy profi módszernek tűnik, de a lakk kicsit drága, jó lenne szerezni valami olcsóbb lakkot, vagy esetleg kisebb kiszerelésben..

Ja a honlap: http://www.deltakits.hu/pasztak_kellekek
Gondolom valami amerikai cucc lehet.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 17. csütörtök, 13:24

Gazda20
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz Gazda20

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2013. október 17. csütörtök, 10:55


dbtibi írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Sajnos fényszóróim egyre jobban be vannak mattulva ezért elgondolkoztam, hogyan tudnám ezt orvosolni. Mivel a családban több autó is hasonló cipőben jár ezért úgy gondoltam nem viszem el felpolíroztatni őket, hanem a políroztatások árán inkább beruházok szerszámokba és megcsinálom én.
Elkezdtem körbejárni a témát, megnéztem egy jó pár videót például ezt:
http://youtu.be/fHce7wBgNxY

Van-e már valakinek ez ügyben tapasztalata, csináltatok-e már. Néztem polírozó gépeket (és nem ezeket a gagyi tescosakat). 10e Ft-tól 45-ig találtam. Nyilván a Makita az ász, a fényezők is ezt használják egy életre szól, viszont érdekelne egy hasonló tudású de alacsonyabb árfekvésű berendezés, van-e ötletetek.

A polírozás után egy lakk réteget visznek fel a lámpabúrára, tudjátok ezt hol lehet beszerezni? Csak professzionális alapanyagot szeretnék vásárolni.

Előre is köszi a segítségeteket, természetesen ha meglesz a masina, 2 sör mellett a cimbiknek is polírozhatunk

Üdv
Balu


Szia,
én Jons és SzotakDavid írásai között láttam tapasztalatokat.
Őket keresd meg, tuti tudnak segíteni.


Szia, én 2 éve túlestem ezen, megkérdeztem fényező barátomat erről a témáról. Szoktak is lámpaburát polírozni a (jobb, nagyobb) fényezők, valóban több és egyre finomabb szemcsével csiszolnak, mert először a lakk réteget, karcokat kell eltávolítani, majd utána felpolírozzák és végül ugyanazzal a lakkal fújják le mint a metálfestéket, és ezt a lakkot is felpolírozzák.