autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Habba

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. október 29. hétfő, 11:44


Sziasztok!
Lemerült az E90-esem akkumulátora. A bikázáskor feldobott egy piros kormányzár hibajelet. CC ID 186. Az aksit kicseréltem, de nem javult meg, az autót nem tudom indítani. A szervizbe, ahova szoktam vinni azt mondták, hogy a probléma lehet softveres is. Sajnos a szerviz Pécsen van, én meg Budapesten álltam meg az autóval. Tudtok valakit jó szívvel ajánlani, aki Zuglóban, helyszínen rá tudna nézni? A márkaszervizt inkább kerülném. Köszi!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. október 24. szerda, 17:48


YELLOW írta:
bazsinagy írta: Sziasztok

E83 3.0 dízel automata. A jelenség 1500-2000 között hullámzóan gyorsul, kicsit rángat.
Váltó teljesen felújítva, EGR szelepek és hozzá tartozó kopott csövek cserélve, motortisztító folyadék kúra 1 X teljesítve
Szerintetek merre induljak el hol lehet a hiba?


szerintem találgatás helyett élő adatot kellene nézni.




A szívósor és a legtomegmero kozotti gumi kinyokot nezd meg mincs e kiszakadva

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. október 24. szerda, 13:47


bazsinagy írta: Sziasztok

E83 3.0 dízel automata. A jelenség 1500-2000 között hullámzóan gyorsul, kicsit rángat.
Váltó teljesen felújítva, EGR szelepek és hozzá tartozó kopott csövek cserélve, motortisztító folyadék kúra 1 X teljesítve
Szerintetek merre induljak el hol lehet a hiba?


szerintem találgatás helyett élő adatot kellene nézni.

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2006

státusz bazsinagy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 24. szerda, 13:24


Sziasztok

E83 3.0 dízel automata. A jelenség 1500-2000 között hullámzóan gyorsul, kicsit rángat.
Váltó teljesen felújítva, EGR szelepek és hozzá tartozó kopott csövek cserélve, motortisztító folyadék kúra 1 X teljesítve
Szerintetek merre induljak el hol lehet a hiba?

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. október 20. szombat, 14:30


notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik



Te jóég. Ez bonyolultabbnak tűnik, mint reméltem.
Elvileg nincs szűrő VIN alapján.
A cső végét, ill. magát a csövet hogyan tudom megközelíteni?


További utánaolvasgatást követően felmerült bennem, hogy nem lehet-e a tankszellőztető szolenoid szelep (gyári cikkszáma 13901433603) hibája, ami a vákuumot okozza? Elvileg, ha nyitva marad, az okozhat ilyet, nem? Diagom nincs itthon...


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 21:12


YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik



Te jóég. Ez bonyolultabbnak tűnik, mint reméltem.
Elvileg nincs szűrő VIN alapján.
A cső végét, ill. magát a csövet hogyan tudom megközelíteni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 20:06


notoriusbg írta: Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?


ha nincs carbon szűrő, akkor a 2-es cső végén levegőzik


ha van szűrő, a jobb hátsó kerék mögött, lökös alatt benézve, akkor a 6-os csövön lélegzik



notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 18:26


Sziasztok!

Nemrég vettem észre, hogy a tanksapka levételekor erős cuppanó hang hallatszik, erős vákuum van a tankban. Inkább akkor, amikor már kevés benzin van a tankban. Mást nem vettem észre, pl. teljesítményvesztést vagy ingadozást.
Neten utánanéztem és úgy tűnik, a tankot szellőztető nyílás lehet elkoszolódva, eldugulva, ezért képződik vákuum, ahogy fogy az üzemanyag a tankból. Viszont konkrétan E46-ra vonatkozóan semmi hasznosat nem találtam ezzel kapcsolatban.
Tudja valaki, hol található ez a nyílás a kocsimon? Járt már így valaki, kellett már valakinek tisztítani?

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2018. október 18. csütörtök, 10:17


Sziasztok!

M52TUB20-as motorommal lenne egy kis gond.
Ha hűvösebb az idő kb 200méter gurulásig ejti az alapjáratot. Pl gurulok oda a lámpához kinyomom üresbe és leejti 400ra felrántja 800-ra vissza ejti 400ra megint fel 1000-re... Nagyon ritka hogy le is áll, de volt rá példa vagy 3x.

Amit megfigyeltem: ha hűvös van 4-8Cfok akkor intenzívebb a dolog, Ha van vagy 20C akkor van, hogy nem is csinálja. Illetve iylenkor láthatóan mocorog (úszkál) a fordulatszá mmutatóm is a helye körül.
Illetve első 100méteren ha egyenletesen nyomom a gázpedált 1800-2000 közt bebólint a kocsi, mintha felengedném a gázt, majd visszanyomnám. Viszont ezt többet nem csinálja, csak egyszer, csak ott...(hosszútávon stabil 100-110es tempónál 7liter a fogyasztás, 5ösbe előzi az autósort stb.)

Fals levegőre tippeltem, így a szívó oldalon mindent szétszedtem átnéztem, nem lett jó., Alapjáratit kicseréltem egy másikra, nem lett jó. Most a DISA szelep van terítéken, csináltam is egy kis videót, miután kiszedtem, így viselkedik:
A link neve
Ha be van fogva a tetején a lyuk, nehezebb zárni, viszont akkor sem áll meg negyed állásban(úgy tudom meg kellene neki)

Mi a véleményetek a leírás és a videó alapján?






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. október 18. csütörtök, 10:18

autója adatai
Széria: X3
Típus: E83
Kivitel: SAV
Modell: X3 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Betti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 17. szerda, 20:35


Sziasztok! Elindulásnál,kanyarodásnál ránt egyet a kocsi és hátulról vagy középről érzem de egyenesbe semmi. Ha valaki tud segíteni mi lehet azt megköszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz lexx

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2018. október 13. szombat, 12:28


Sziasztok!
e36 316i (1997), alapjáraton a kipuffnál hallatszik hogy dinamika nélkül mintha puffog bár számomra érdekesen mert sem az alapjárat sem a motornál nem veszek észre belöle semmit. Az autó jól megy viszont én ugy érzem, hogy nagyon erős, szúros gűz termel és talán picit többet is eszik.Felraktam egy vidit remélem van valakinek ötlete.
https://www.youtube.com/watch?v=Xrz8PyT1I1Q

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 09:59


brutalite74 írta: Sziasztok!
2001 E46 320D Turing autómmal kapcsolatosan lenne több észrevételem, ebben kérném a segítségeteket, amit előre is köszönök.

Két dolog van ami feltűnt az utóbbi időben. Az egyik hogy érdekes sípoló hangot hallani a műszerfal jobb oldala felől. "Szépen zenél" kisebb megszakításokkal, magasabb, mélyebb hangon. A klímavezérlőn próbálkoztam a ventilátor leállításával,de nincs összefüggés ugyan úgy csinálja.Nem tapasztalom azt sem hogy esetleg a gázadás befolyásolná a hangot de 1500-as fordulatszámnál erőteljesebb a hang (talán mert nagyobb fordulatnál a motorzaj elnyomja).
Azt is észrevettem hogy néha nincs megfelelő teljesítményem lassabban gyorsul alacsony fokozatban) olykor olykor mintha a turbó "alukálna". Továbbá gyorsulásnál közel 2000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra az autó azaz a folyamatos gázadásnál van egy pillanatnyi kihagyás (legalább is így érzékelem) és ez minden fokozatban érezhető.

Nem tudom hogy a két dolognak köze van e egymáshoz. Mindenképpen "padra" diagnosztikára vár a kicsi de használható tapasztalatokat véleményeket szívesen fogadnék!!

Mi lehet a hiba??



én a geometrai szabályzás körül néznék körül. nem szorul-e a rudazat, nem vész-e el a vákuum valahol.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz brutalite74

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 09:54


Sziasztok!
2001 E46 320D Turing autómmal kapcsolatosan lenne több észrevételem, ebben kérném a segítségeteket, amit előre is köszönök.

Két dolog van ami feltűnt az utóbbi időben. Az egyik hogy érdekes sípoló hangot hallani a műszerfal jobb oldala felől. "Szépen zenél" kisebb megszakításokkal, magasabb, mélyebb hangon. A klímavezérlőn próbálkoztam a ventilátor leállításával,de nincs összefüggés ugyan úgy csinálja.Nem tapasztalom azt sem hogy esetleg a gázadás befolyásolná a hangot de 1500-as fordulatszámnál erőteljesebb a hang (talán mert nagyobb fordulatnál a motorzaj elnyomja).
Azt is észrevettem hogy néha nincs megfelelő teljesítményem lassabban gyorsul alacsony fokozatban) olykor olykor mintha a turbó "alukálna". Továbbá gyorsulásnál közel 2000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra az autó azaz a folyamatos gázadásnál van egy pillanatnyi kihagyás (legalább is így érzékelem) és ez minden fokozatban érezhető.

Nem tudom hogy a két dolognak köze van e egymáshoz. Mindenképpen "padra" diagnosztikára vár a kicsi de használható tapasztalatokat véleményeket szívesen fogadnék!!

Mi lehet a hiba??



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. szeptember 24. hétfő, 21:15


Zaki írta: Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?


Ha a szelep le tud zárni, akkor nem feltétlen azzal van a baj. Lehet a vezérlő vákumszelepével, az EGR hőcserélővel, vagy a kipuffvisszavezetés más szakaszával is. Végig kell nézni. Ha valahol ott szökik a kipuffgáz az okozhat teljesítményvesztést, vagy ha az EGR nem zár mikor kellene sz szintén okozhat ilyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Zaki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. szeptember 24. hétfő, 20:06


Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?