YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 20:09


Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz Asi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 19:52


Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 530xd
Évjárat: 2009

státusz gabor78

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 30. hétfő, 19:52


Sziasztok! Fél éve vagyok egy e61 lci 530xd tulajdonos. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni osztómű javítás ill felújítás témakörben. Egyes műhelyek foglalkozna ezzel konkrétan mások azt mondják nemis lehet felújítani. Vagy ha lehet is nem fogja sokáig bírni. Saját tapasztalat valakinek?? Köszönöm előre is!

autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz kapicsabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 20:47


Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tegnap vettem egy E81-es 120d-t, 2008-as évjáratú. Mikor elindultam vele elkezdett villogni a kipörgésgátlónak a jele, pedig semmi oka nem volt rá. Hogy haza tudjak jönni a kocsival Németországból kikapcsoltam teljesen a DTC-t (hosszan nyomtam). Ezek után a műszerfalam olyan lett, mint a Karácsonyfa. Világított rajta a kézifék jele, a kipörgésgátló jele és az ABS jele és középre naggyal pedig szintén az ABS-t jelenített meg.
Ezek még a kisebbik problémák voltak, egyik barátom azt mondta, hogy valamelyik ABS jeladót kell kicserélni a keréknél.

Egész éjszaka jöttem, már majdnem otthon voltam, mikor megálltam tankolni. Leállítottam az autót, megtankoltam és utána nem akart beindulni. Kiírt még rengeteg hibát.
Ezeket: - ABS Control systems
- Transmission fault
- Fuel pump
- Steering assistance faulty

Nagy nehezen (magam sem tudom, hogy hogy) sikerült valahogy beindítanom. Elindultam és éreztem, hogy nincs szervó, meg olyan furán ment a kocsi. Nem csak nehéz volt a kormány, hanem olyan volt, mintha nem is nagyon lehetne tekerni. Próbáltam fordítani jobbra és alig bírtam utána visszafordítani balra. Nagy nehezen hazaevickéltem a kocsival. Leállítottam és azóta sem indul be!

Itt vannak a képek, amiket csináltam a kijelzőről:
http://keptarhely.eu/view.php?...e96bk.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...y1ff0.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...sf868.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...e3wbk.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...2xgo5.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...o84dg.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...w9l7o.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...yc2lt.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...zjg8o.jpeg

Esetleg találkozott már valamelyikőtök ezzel a hibával?
Vagy tudja valaki, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Csabi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz tibixx2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 25. szerda, 10:48


Üdv!

Az lenne a gondom hogy elkezdett rezgő hang jönni a műszerfalbol... motortérbe semmi zugás, recseegés.. szépen jár.. de belül ha elindulok egy bizonyos fordulatig rezeg a műszerfal baal vagy közép táj... probaltam kitapogatni hogy hátha találok valami törést vagy bármit de semmi... valakinek esetleg volt már ilyen vagy hol keressem a hibát? Válaszért előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 325xi
Évjárat: 2009

státusz lenartimre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 21. szombat, 13:50


Sziasztok,

Nemrég vettem egy 2009-es E90-es (325 iXdDive) BMW-t, ami a 2FAB hibakódot dobja. A szerelők tanácstalanul állnak előtte csak vaktában találgatnak. A tünetek a következők.

Elindulok hideg motorral, kb. 5-10 perc után kezdődik, hogy minden sebességi fokozatban 1000-2000 fordulatszám tartományban halkan, de hallhatóan fütyül a motor, melynek magassága/intenzitása függ a gázadástól. Majd kb. 15-30 percnyi városi araszolgatás után, a pirosnál megállva dob egy motorhibát, és lecsökkenti a teljesítményt, melynek hatására a fütyülés teljesen megszűnik. Ha leállítom az autót, és a gyújtást is leveszem, akkor újraindítás után visszaáll a motorteljesítmény, és azzal a fütyülés is, de a sárga motorhibajelző lámpa továbbra is világít. Eddigi tapasztalatok szerint a magas fordulatszám egyáltalán nem zavarja, mert 3 óra autópályán megtett út során semmi hibát nem írt, majd a városba érve az első pirosnál már jött is a hibajelzés.

Találkozott már bárki hasonlóval, tud esetleg valaki tanáccsal szolgálni?

Előre is kösz,
Imre

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2018. július 19. csütörtök, 09:22


katonaza írta:
rece65 írta: Hi!

Az ablak mosó visszajelzője világít egy ideje,kevés volt benne az ablakmosó folyadék teletöltöttem de nem alszik ki a lámpa.
Mi lehet a gond sztetek?



Nekem a szintérzékelő kábele volt törött a tövénél, egyszerűen levágtam a beteg részt és újraforrasztottam.

Itt a 6-os alkatrész a szintérzékelő:
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=61_1084


Köszi,meglesem!




katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 16% (7 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2018. július 16. hétfő, 23:01


rece65 írta: Hi!

Az ablak mosó visszajelzője világít egy ideje,kevés volt benne az ablakmosó folyadék teletöltöttem de nem alszik ki a lámpa.
Mi lehet a gond sztetek?



Nekem a szintérzékelő kábele volt törött a tövénél, egyszerűen levágtam a beteg részt és újraforrasztottam.

Itt a 6-os alkatrész a szintérzékelő:
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=61_1084


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2018. július 14. szombat, 17:26


Hi!

Az ablak mosó visszajelzője világít egy ideje,kevés volt benne az ablakmosó folyadék teletöltöttem de nem alszik ki a lámpa.
Mi lehet a gond sztetek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2018. július 14. szombat, 12:23


Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


Szia, köszönöm szépen a tanácsot, igen részletes volt A motor tipusunk egyezik, 1 éve henger fejes volt a verda aztán máshol adta meg magát a tömítés, tehát az alacsony olaj nyomás itt jelen volt alkalmanként. Pénteken viszem egy komolyabb szerelő brigádhoz mindenképpen elmondom amiket leirtal nekem.


Kíváncsian várom, hogy mit mondanak neked.. majd írd le.
Hova viszed az autót?


Teljes pofára esés. Kiderült hogy az előző "szak emberek" kompressziót sem tudtak mérni. Rossz a 3 as 4 es henger. Beszélt nekem mindent, szét égett közte a tömítés stb.. Motor javítással ők nem foglalkoznak, de mondta a gondolkodjak el komplett motor cserén az valószínűleg olcsóbb lesz..


Az szép...de hát mondtad hogy hengerfejes volt, akkor nem volt cserélve tömítés?! :o
Nekem is a másik motort javasolták..mintha az nem lenne lutri. Én inkább meg szeretném csináltatni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. július 14. szombat, 08:43


adams22 írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


Szia, köszönöm szépen a tanácsot, igen részletes volt A motor tipusunk egyezik, 1 éve henger fejes volt a verda aztán máshol adta meg magát a tömítés, tehát az alacsony olaj nyomás itt jelen volt alkalmanként. Pénteken viszem egy komolyabb szerelő brigádhoz mindenképpen elmondom amiket leirtal nekem.


Kíváncsian várom, hogy mit mondanak neked.. majd írd le.
Hova viszed az autót?


Teljes pofára esés. Kiderült hogy az előző "szak emberek" kompressziót sem tudtak mérni. Rossz a 3 as 4 es henger. Beszélt nekem mindent, szét égett közte a tömítés stb.. Motor javítással ők nem foglalkoznak, de mondta a gondolkodjak el komplett motor cserén az valószínűleg olcsóbb lesz..

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2018. július 13. péntek, 10:44


Hectorr írta:
adams22 írta:
Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


Szia, köszönöm szépen a tanácsot, igen részletes volt A motor tipusunk egyezik, 1 éve henger fejes volt a verda aztán máshol adta meg magát a tömítés, tehát az alacsony olaj nyomás itt jelen volt alkalmanként. Pénteken viszem egy komolyabb szerelő brigádhoz mindenképpen elmondom amiket leirtal nekem.


Kíváncsian várom, hogy mit mondanak neked.. majd írd le.
Hova viszed az autót?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Driver89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 12. csütörtök, 19:58


Sziasztok!

Tapasztalataitokra volnék kíváncsi:
Probléma a következő: Adott egy 320D E91, 2 hete turbó felújítás, komplett középrész csere pipa Viszont DPF el van tömitödve, diag. dobja is hibának... turbónyomás 1.0bar :/ autó nem húz, erőtlen. Létezhet, hogy a motorvezérlés letiltja a turbónyomást? DPF kiirása volt már valakinek? Tapasztalatok ez után? Érdemes ezt meglépnem?

Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 18:05


adams22 írta:
Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


Szia, köszönöm szépen a tanácsot, igen részletes volt A motor tipusunk egyezik, 1 éve henger fejes volt a verda aztán máshol adta meg magát a tömítés, tehát az alacsony olaj nyomás itt jelen volt alkalmanként. Pénteken viszem egy komolyabb szerelő brigádhoz mindenképpen elmondom amiket leirtal nekem.


autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz horzsat

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. július 10. kedd, 18:04


Sziasztok!
2004-es évjáratú 3.0d X5 furcsa dolgokat csinál.
Hosszú lesz, de kérlek olvassátok el és súgjatok, ha van tipp.

Egy szélvédőcserét követően pár hete beázik az autó. Lehet, hogy innen ered minden baj.
Menet közben kigyulladt a légzsák lámpája, majd 1-2 perc után a biztonsági öv lámpája és bimmbammja indult be, majd elment a kormányszervó és kigyulladt az összkerékhajtás lámpája. A kijelző szerint vészmódba kapcsolt az autó. Tempomat elment, rádió kikapcsolt, a kormány egyik gombja sem működött, valamint az ablaktörlő kar sem hozott működésbe semmit. Félreállás és újraindítás után (közben a Pajzs is aktiválva és inaktiválva) a hibajelzések eltűntek, folytattuk az utat.
Pár nappal később indítás után a légzsák lámpa már égve marad, majd a bizt. öv. lámpája és kolompja beindul. A kormány gombjai és az ablaktörlő nem működik, a kormányszervó többnyire nem megy. Ez az állapot állandósult.
Van valami "gerinc", amin ezek a funkciók mind együtt futnak? Honnan lehetne elindulni? Félek, hogy a szervíz karosszériacserét is javasolni fog... Banális hiba lehet, avagy kezdjem el fonni a hurkot a meggyfára?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Tamás