autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. július 09. hétfő, 17:53


Hectorr írta:
Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)


Szia!
Én is ugyan ebben a cipőben járok már egy ideje..és nincs jó hírem sajnos (persze ha tényleg az a baj mint nekem). A leírtak alapján 100%-ban ugyan ez a panaszom és ugyan ezeket cseréltem ki mint te. Mostanában sikerült rájönni hogy a vanossal és a valvetronic-al van a baj. Először is nekem tavaly szét tört a láncvezető sinem és nem volt megfelelő a feszítés sem ezért elment a vezérlés is. Másodszor úgy fest a kipuf. oldali vanos kerekem is rossz ki kell cserélni. Harmadszor nekem olyat is produkál, hogy ha letaposom rángat, torpan és gyújtáskimaradást jelez. Itt két lehetőség lenne...az egyik az hogy az elment vezérlés és amiatt borul fel a gyújtási sorrend. A másik pedig az hogy megkopott az excentertengely és/vagy a köztes karok közötti kapcsolat illetve a valvetronic motor és a tengely fogai közti kapcsolat is elromolhat (eldarálja). Sajnos ezt bontás nélkül nem lehet előre megmondani melyik hiba áll fenn de azt jó tudni, hogy bármelyik is elég zsebbenyúlós a történet. Én Borsodi vagyok van itt Vattán egy BMW spec. hozzá vittem el ránézett géppel és elsősorban ezeket mondta amit leírtam, de még nekem sem lett szétszedve így nem vagyok okosabb.

Az excenter t. általában az alacsony olaj szint/nyomás miatt kophat meg (nekem volt ilyen nyomás probléma sajnos ezért is gyanakszom erre).

A vezérlés meg a szét hullott lánc vezető sín és laza lánc miatt ugye elmehet.
Főleg ha még a gyári láncfeszítő patronod van. Már a 3. verzió van abból is én most rendeltem meg ezt 22 ezer Ft a gyári. Mert hogy ezekből csak a gyári!

Én is mondtam a szerelőnek, hogy miért csak a 4-es hengerre írja a kimaradást?
és azt válaszolta erre hogy az összes henger sz*rul jár nem csak a 4-es (gépen neki ezt mutatta). Az egy dolog hogy mindig csak azt írja be a hibatárolóba. Na mondom király.

Ha lehúzod a légtömegmérő csatiját akkor azért jár szebben mert át áll ugye valvetronic üzemmódból normál fojtószelepes vezérlésre. Én is így járok vele most bár nekem az excenter-tengely szenzora van lehúzva, mert így legalább nem rángat és habár lomha mint az állat és kicsivel többet is eszik de lehet vele közlekedni, mert már amúgy nem lehetett.

Próbáld ki,hogy neked hogyan viselkedik úgy ha lehúzod az excenter szenzort (kis kör alakú csati az olajbetöltő mögött). Legalább is nekem az N42-nél így van nem tudom neked milyen motorú...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. július 07. szombat, 21:50


Pocses írta:
Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Hát sajnos Győr nekem nagyon vészes távolság (Heves, Hatvan)

Dinnye11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Dinnye11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. július 07. szombat, 16:03


konkolyd írta:
Dinnye11 írta:
YELLOW írta:
Dinnye11 írta:
VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????


meg keleltt volna nézni, mivel ez bowdenes gázú motor, hogy a fojtószelep akadás mentesen mozdul-e a gázadásra. ehhez nem kell járnia a motornak. vagy nem követi a gázállást a befecskendezés.


Szia , megnéztük , nincs vele baj , viszont a disa csatit lehuztam és ugyanúgy megy az autó , lehet valami köze hozzá ???
Nem működik , vagy beragadt volna , ez elképzelhető???


Nekem is ugyanezt csinálta, sose jöttem rá mi a baja
DISA-t is szétszedtem, adtam neki áramot, ment szépen az is.
Szívósort leszedtem átnéztem mindent semmi.
Légtömegmérőt próbáltam rajta többet is semmi.
Gyújtótrafókat, kábeleket cseréltem, semmi.
AC pumpát nem cseréltem, de néztem rajta rendszernyomást terhelés alatt is, hibátlan volt.
Nekem mikor helyből, kisfordulatról nagygázzal akartam elindulni, hallottam, hogy visszadurrogott a szívótorokba...itt volt az a pont hogy akkor hengerfej le mert tuti a szelepek a hibásak. De eladtam az autót, szóval erre nem került sor. Egyébként ment szépen, együtt tudtam élni ezzel a hibával.


kiszedtem a disat , hát a kis lapátot tartó perselyek kivannak kopva, rendesen kotyog.
az o-ring is eléggé szétvan málva, olajos is volt az illesztéseknél , lehet hogy ott kapott falsot is, olvastam hogy perselyezni lehetne , de itt ez már szerintem volt elvanrepedve mindkét oldalt a műanyag ami körbeveszi a perselyt.
kérdés: e36 és e46 m43 motorok disai azonosak???
lehet hogy ettől nyomatékszegény az alsó tartományban az autó?
ujjonnan hol tudnám megvenni olcsón? amit találtam neten mind 60e fölött van árban
esetleg valaki nem tart otthon egyet? vevő lennék egy jó állapotúra.



Siofok
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Siofok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. július 07. szombat, 15:10


Sziasztok!nemrég tulaja lettem egy 2000-es évjáratú e46 320ci Bmw-nek.Nagyon tetsszik az autó,de van vele pár apróbb gond,amibe már szerintem futott bele más is.
Első,hogy világított a tankjelző,tankoltam bele 10e ftért,és nagyon lassan ment fel fél állásba a mutató.kb 40 km megtétele után.Gondolom ez nem normális ugye?
Másik,hogy néha felgyullad a jelző,h a bal hátsó izzó kiégett,de közbe meg világít.kontakt hiba lehet valahol?
Illetve kulcs nem nyitja a sofőrajtót,csak távval tudom.eztbtipushibának is olvastam.Záras emberkéhez forduljak vele?vagybautó szerelőbposztja inkább?
Illetve elfogadnék pár tanácsot,mint új tulaj,mit,miket ellenőrizzek az autón,a rutin olaj,olajszűrő,légszűrő cserén kívül.
Hálásan köszönöm válaszaitok!

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (132 pont) | Hozzászólások: 1190

Elküldve: 2018. július 07. szombat, 13:42


Hectorr írta: Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja


Nincs az adatlapodon a "környék" de Győrben tudok ajánlani ha jó megfelelő szerelőt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. július 07. szombat, 13:52

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz Hectorr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2018. július 07. szombat, 04:15


Sziasztok!
Adott egy e46/318i 2005-ös, 2000-es motorral. A hiba a következő: diag, 4 es henger gyújtás kimaradás, 4 es henger nem jár tehát. Acpumpa legtomeg mérő, trafók, gyertyák cserélve lettek, injektorok rendben, motor kompresszió jó. Érdekesség hogy légtömegmérő lehúzásával egy ideig jó volt mind a 4 henger. Valakinek ötlet, vagy tipp hova vigyem? Környékén összes szerelőt megfogja

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. július 04. szerda, 09:38


Dinnye11 írta:
YELLOW írta:
Dinnye11 írta:
VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????


meg keleltt volna nézni, mivel ez bowdenes gázú motor, hogy a fojtószelep akadás mentesen mozdul-e a gázadásra. ehhez nem kell járnia a motornak. vagy nem követi a gázállást a befecskendezés.


Szia , megnéztük , nincs vele baj , viszont a disa csatit lehuztam és ugyanúgy megy az autó , lehet valami köze hozzá ???
Nem működik , vagy beragadt volna , ez elképzelhető???


Nekem is ugyanezt csinálta, sose jöttem rá mi a baja
DISA-t is szétszedtem, adtam neki áramot, ment szépen az is.
Szívósort leszedtem átnéztem mindent semmi.
Légtömegmérőt próbáltam rajta többet is semmi.
Gyújtótrafókat, kábeleket cseréltem, semmi.
AC pumpát nem cseréltem, de néztem rajta rendszernyomást terhelés alatt is, hibátlan volt.
Nekem mikor helyből, kisfordulatról nagygázzal akartam elindulni, hallottam, hogy visszadurrogott a szívótorokba...itt volt az a pont hogy akkor hengerfej le mert tuti a szelepek a hibásak. De eladtam az autót, szóval erre nem került sor. Egyébként ment szépen, együtt tudtam élni ezzel a hibával.


Dinnye11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Dinnye11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. július 03. kedd, 17:03


YELLOW írta:
Dinnye11 írta:
VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????


meg keleltt volna nézni, mivel ez bowdenes gázú motor, hogy a fojtószelep akadás mentesen mozdul-e a gázadásra. ehhez nem kell járnia a motornak. vagy nem követi a gázállást a befecskendezés.


Szia , megnéztük , nincs vele baj , viszont a disa csatit lehuztam és ugyanúgy megy az autó , lehet valami köze hozzá ???
Nem működik , vagy beragadt volna , ez elképzelhető???

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15116 pont) | Hozzászólások: 16310

Elküldve: 2018. június 23. szombat, 09:57


Dinnye11 írta:
VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????


meg keleltt volna nézni, mivel ez bowdenes gázú motor, hogy a fojtószelep akadás mentesen mozdul-e a gázadásra. ehhez nem kell járnia a motornak. vagy nem követi a gázállást a befecskendezés.

Dinnye11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Dinnye11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 23. szombat, 00:50


VTibi15 írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.


Hali!
Nincs repedés , a csöveken.
Más esetleg????

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 14:50


Dinnye11 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Szia! Nézd át a légtömegmérő és a szívósor közti gumikönyököt nincs e valahol kilyukadva. Nekem ott szívta a fals-ot.

Dinnye11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Dinnye11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 20. szerda, 19:31


Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem , E46 fl előtti 318i.A probléma az lenne , hogy amikor letaposom hirtelen megtorpant a gép és 3-4500 fordulaton is érződik hogy nem egyenletesen gyorsul, mintha gondolkodna.
Nemrég volt szerelőnél,hibát nem tálat a diagnosztika,vakumcsovek, gyertyák, AC pumpa , legtomegmero rendben.
Ha kisgazzal használom , nem tapasztalható ez.
Segítsetek, mi lehet a baja????




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. június 20. szerda, 19:35

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15116 pont) | Hozzászólások: 16310

Elküldve: 2018. június 10. vasárnap, 05:13


bricktopm írta:
Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.


elektromos gázpedál van, mivel compact ti, azaz N42-es motor van benne.
részben függhet évjárattól, de a motortól függ, mert a 20d pl elektromos korábban is.
körül kell nézni a pedálnál, mert elektromos pedál esetén ez nem gyakori eset, így bármi lehet, ahol mozogni tud a pedál. amin elfordul, maga a rúd, ami nyom be.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2018. június 09. szombat, 23:15


Adriano98 írta: Sziiasztok!

Van egy olyan gondom, hogy úgy érzem, mintha nem lenne valami okés a gázpedálnál. Legtöbbször kicsit nehézkes a lenyomása, persze erőlködni nem kell, de néha van olyan is, hogy egészen finoman lehet adagolni a gázt, azt az érzetet kelti ilyenkor, hogy egy kicsi mozdulattal uralkodok a 115 lóerőn. De általába egy fokkal nehezebb lenyomni, és felendegéskor kicsit nehezen "ugrik" vissza a helyére. Összességében úgy érzem, mintha kicsit ragadna a pedál. (vagy az szokatlan ha túl könnyen lehet kezelni?) Ha jól tudom, akkor E46-nál már elektronikus a pedál is, láttam egy vezetékköteged a gázpedálnál.
Esetleg valami ötlet? Olajozás vagy csere?


Szia, évjárat függő, hogy elektromos-e, van belőle bovdenes.
Érdemes lenne előbb kideríteni neked melyik, bár ha gyári multikormányos tempomatos vagy akkor sanszos az elektromos pedál(de akkor se 100%)
Motortérben a DISA szelep alatt\mellett kellene lenni valahol egy bovdenszálnak, védőcsőben, a folytóház oldalára csatlakozik, ha nem elektromos a pedálod, akkor onnan vezérled áttéttel a folytót. Meg tud nyulni a bovden, illetve be is tud rohadni...Tönkremehet a rugós mechanikád is.

Ha elektromos akkor 2 potméter van beleépítve a pedálba és a kettőt átlagolva számolja valós állásnak. Ha az egyik pl szennyeződött, vagy jól megkopott tudja hülyíteni a rendszert. A rugód és a mechanikád is lehet beállva. Érdemes eltölteni vele egy órát és szétszedni amennyire szét tudod átolajozni. Ha attól nem javul sajna potméter szénréteg. Az csere.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zoli33

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. június 06. szerda, 19:17


Sziasztok!
Barátom e60 525d-je nem akar indulni, Ha megkapja a gyújtást, elkezd az ablaktörlő folyamatosan törölni és nem lehet kikapcsolni. Ki írja, hogy central electronic failure, az első ajtókban semmilyen funkció nem működik, a motor csak teker de nem indul. Diagnosztika pedig azt írja hogy nem lehet csatlakozni.Van valami ötlet?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. június 06. szerda, 20:12