autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Ci
Évjárat: 2000

státusz Goron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2021. június 20. vasárnap, 14:15


Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. június 19. szombat, 19:43


Szabi15 írta:
Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!


Ez a Valvetronic szenzor. az 1-es és 2-es henger között van. jellemzően ott engedhet olajat és abban ázik. attól megy tönkre, de lehet csak tisztítás is elég.
ettől függetlenül még lehet a valvetronic motor hibás is, vagy az excenter tengely kopása, ami miatt rossz értéket jelez.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Szabi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2021. június 19. szombat, 09:11


Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!




autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz corvin30

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2021. június 13. vasárnap, 15:40


YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.


Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen

Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!


ettől még nem javul meg. én is csak tippelek. látatlanban mást nem tudok.


Üdvözlet Mindenkinek!

Ügy néz ki, hogy - bújva az angol nyelvű fórumokat - a probléma megoldódott egy ABS kocka felújítással! Nagyon nem akarom elkiabálni, de ma folyamatosan esőben vezettem és nem jelentkezett a probléma! Remélem így is marad

És mint utólag kiderült ez a 2010-2015 években gyártott F20 és F21 BMW modellek típushibája, ugyanis sok esetben probléma lép fel a fékhidraulika modulnál (ABS/ESP). Érdekesség, hogy az ablaktörlő működtetésével is összefüggésbe hozható ez a a probléma.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. június 13. vasárnap, 16:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Szabi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2021. június 13. vasárnap, 10:53


YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. június 12. szombat, 15:49


Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Szabi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2021. június 12. szombat, 08:37


Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. február 09. kedd, 19:20


panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.


nem, sajnos nincs állófűtés benne. Szerintem ez a szekunder pumpa lesz, 1000%. Megnéztem TIS-ben, pont azon az oldalon is van a sárvédő mögött ahonnan a nyikorgást is hallottam. Biztosan kellemes hozzáférhető helyen van/lesz... Csak a fél elejét kell majd lebontani miatta. Egyébként milyen jelei vannak ha bedöglik ez a pumpa ? Indítás lesz rosszabb vagy a teljesítményre is befolyással lesz?


igazából előbb csapágyas hangja lesz. de én úgy tudom ha beindul a motor, akkor indul csak el. pontosan nem tudom okoz-e valamit, de kb indítás után olyan 15 másodpercig megy csak. menet közben nem igazán van már köze semmihez. inkább indításhoz, és az elején az alapjárathoz. bár ha úgy marad és nem áll le, akkor menet közben is nyilván okoz gondot.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2021. február 09. kedd, 19:01


YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.


nem, sajnos nincs állófűtés benne. Szerintem ez a szekunder pumpa lesz, 1000%. Megnéztem TIS-ben, pont azon az oldalon is van a sárvédő mögött ahonnan a nyikorgást is hallottam. Biztosan kellemes hozzáférhető helyen van/lesz... Csak a fél elejét kell majd lebontani miatta. Egyébként milyen jelei vannak ha bedöglik ez a pumpa ? Indítás lesz rosszabb vagy a teljesítményre is befolyással lesz?







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. február 09. kedd, 19:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. február 08. hétfő, 22:13


panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!


persze nem DISA. csak már nem töröltem ki. utána megnéztem a videót. vagyis sikerült hangot varázsolni ott, ahol voltam.
ami eszembe jutott, hogy nem lehetséges, hogy állófűtésed van? mert ha nem megy a motor és úgy is csinálja, akkor amit írtam, kizárható mind, az állófűtés meg lehet sanszos. már ha van. hiába benzines, külföldön tettek olyanokba is.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 22:10


YELLOW írta:
panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.


én sem hallottam még ilyen hangot. Olyan mintha gyalu hang lenne de nem az. Ezt a felvételt még karácsonykor csináltam, ma is mentem vele és miután leállítottam a kocsit ugyanúgy hallottam. E60 520i M54-es motorral. Korábban M52TU-volt és ott ilyet én sem hallottam. A DISA-t én kizárnám, mert az a motor másik oldalán van. Én úgy hallottam hogy ez a hang a kipufogó oldalon a leömlők felől jön, ott ahol a klíma csöve is van. Bízom benne hogy nem ereszti valahol a klímagázt. Viszont érdekes hogy nem mindig csinálja. Illetve szakasosan ahogy a videóban is, egyre nagyobb szünetekkel majd abbahagyja. Utána nézek ennek a szekunder pumpának, merre leledzik, én is gondoltam már rá. Ez a kartergáz lecsapató szűrőt merre kell keresni?
Köszi!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. február 07. vasárnap, 22:11

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 21:38


panelsniper írta: Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!


nem néztem meg a videót, nem tudom honnan és hogyan jön a hang. holnap délután, ha nem felejtem el.
de sípolós hangot kartergáz lecsapató, szűrő is adhat ki, ha hibás. illetve a DISA szelep tud még hangot kiadni.
nehezen de meghallgattam... hát mintha a távolba fát gyalulnának, vagy körfűrésszel vágnának... én még ilyen hangot nem is hallottam. jó lenne behatárolni, honnan jön. ebben is van egy szekunder pumpa, ami hideg motornál van, talán annak lesz hangja, csapágyas. de lehet E60-ban nincs is olyan. ez egy emissziót csökkentő cucc. de nincs mindegyik motorban, vagy csak el van dugva. nekem ennyi a tippem.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 20:11


Szaisztok,

furcsa sípolásra lettem figyelmes korábban, miután mentem az autóval kb 40-60 km-t és leparkoltam. Készítettem egy videót is és fogalmam sincs, honnan jöhet ez a hang, illetve hogy mi okozhatja. M54B22 Motor.
itt a link.:
https://youtu.be/MCKO2KGyPdE
Ha van ötletetek azt szívesen veszem, mert nekem ötletem sincs mi lehet ez.
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Istvanka1983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. január 27. szerda, 12:46


YELLOW írta:
Istvanka1983 írta: Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!


itt több minden is lehet a hiba. kuplung, kuplungszerkezet. szinkrongyűrű kopás, vagy vannak a váltóban ilyen stiftek, amik a fokozatban tartják és a fokozat váltásban is segítenek. ezek ilyen rugós stiftek, amik el szoktak törni pl. ha már sok a km, s nem tudni mi mikor lett cserélve, akkor egy váltó felújítás nem árt. a stiftekhez nem kell bontani a váltót, de le kell venni. ha le van véve, akkor kuplung lendkerék ellenőrzés.
rázkódás lehet gumibak miatt, porlasztók miatt, lendkerék miatt.



Köszönöm szépen a gyors válaszod!
A bakokat már cseréltem!
Akkor marad a váltó levétel ha megvagyok a javítással jelentkezem!
Köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. január 26. kedd, 22:25


Istvanka1983 írta: Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!


itt több minden is lehet a hiba. kuplung, kuplungszerkezet. szinkrongyűrű kopás, vagy vannak a váltóban ilyen stiftek, amik a fokozatban tartják és a fokozat váltásban is segítenek. ezek ilyen rugós stiftek, amik el szoktak törni pl. ha már sok a km, s nem tudni mi mikor lett cserélve, akkor egy váltó felújítás nem árt. a stiftekhez nem kell bontani a váltót, de le kell venni. ha le van véve, akkor kuplung lendkerék ellenőrzés.
rázkódás lehet gumibak miatt, porlasztók miatt, lendkerék miatt.