316Sapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz 316Sapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:05


Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. június 27. szerda, 10:43


VTibi15 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.



A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .


Nekem is pontosan ugyanez volt,N46B20, csak nekem már 1,5 liter/1000km. Lámpánál állva alapjáraton járt, utána mikor elindultam, verte a kéket mint egy 2T trabi. Elég ciki volt egy 10 éves autótól, hát még hogy BMW nevettek is rajta(m). Hátul a kipufogó végen is láttam olaj lerakódást Cseréltem én is karter szellőzőt, persze még a gyári volt benne, de nem szüntette meg az olajfogyasztást, meg a füstölést. Így a motor megbontása következett. A szelepszárszimeringek kőre voltak keményedve, a kipufogó torokba a szelepvezetőknél rendesen friss olaj volt befolyva, persze a szívószelepeknél is kapta a motor az olajat rendesen. Olvastam róla hogy ki lehet cserélni a szimeringeket hengerfej levétele nélkül, de azt írták azt csak mazohistáknak ajánlják. Mivel én biztosra akartam menni lekaptam a hengerfejet, meg kifűztem a dugókat és kapott új gyűrűket meg hajtókarcsapágyakat, új tömítést mindenhova, új szelepszár szimeringeket, szelepvezetőket, síkolást stb. Remélem többet nem fogok szopni vele
Azóta megtettem vele 10.000 km-t és láss csodát ez alatt mindössze fél litert evett meg. Olajcserénél mértem meg, de gondolom maradt a motorban feltapadva, megülve itt-ott. Egyébként nekem az olajlehúzó gyűrűknél is olyan lerakódások voltak, meg a dugattyú gyűrű hornyaiban is, meg a dugattyú tetején,hogy szerintem mindenféleképpen megérte szétszedni a motort. Kopás egyébként sehol nem volt mérhető.
Szóval a motor jó, a tömítések szarok, mindenhol kőre keményednek, törnek, repednek.
Ha nem akarsz sokat rákölteni akkor csak szimeringet cseréltess, meg fog szűnni a füst, meg az olajfogyás.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 22. péntek, 21:06


Sziasztok!


Tavaly vásároltam egy e60-ast M54b22-es motorral (2004-es évjárat). Az lenne a kérdésem, hogy mikor megvásároltam az autót és hazahoztam (2000km-t ) jöttem vele hiba nélkül a hátsó lökhárító sem volt olajcseppes semmi. Első olajcsere után Castrol Edge 5w30 Titanium került bele ezután pár száz km-el már láttam a hátsó lökhárítón olaj cseppeket és az olajam kezdett fogyni, kék füst néha szállt. Ekkor egy szerviz segítséget kértem azt mondták cseréljem le 10w40-re és megszűnik (262 E km van az autóban). 10w40-ből is csipegetett a lökhárítón minimális olajcseppek viszont a füstölés teljesen megszűnt. Ekkor a totalcar oldalán láttam egy videóban, hogy karter szellőző szelep gyakori hiba leellenőríztem a motoron és bizony hibás volt. Csere után megszűnt az olajcsipegetés.

Le akarom cserélni az olajat viszont nem tudom milyenre, ugye a gyári LL-04, LL-01 olajok közül melyik lenne a jó választás ( shell, fuchs, liqui) vagy próbáljam meg a Fuchs esetleg Liqui Moly 10w-40 teljes szintetikus olaját esetleg egy prolonggal? Nem tudom mennyire lenne ez káros a motorra jó és ha a gyárira váltanék mennyi esély van arra, hogy a füstölés visszatér? Azzal tisztában vagyok, hogy "olajzabálós" motor, de nem mindegy mennyit. Éves szinten maximum 15 E-km-t megyek. Válaszokat előre is köszönöm !


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 14:44


YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.



A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 14:41


Sziasztok!


Tavaly vásároltam egy e60-ast M54b22-es motorral (2004-es évjárat). Az lenne a kérdésem, hogy mikor megvásároltam az autót és hazahoztam (2000km-t ) jöttem vele hiba nélkül a hátsó lökhárító sem volt olajcseppes semmi. Első olajcsere után Castrol Edge 5w30 Titanium került bele ezután pár száz km-el már láttam a hátsó lökhárítón olaj cseppeket és az olajam kezdett fogyni, kék füst néha szállt. Ekkor egy szerviz segítséget kértem azt mondták cseréljem le 10w40-re és megszűnik (262 E km van az autóban). 10w40-ből is csipegetett a lökhárítón minimális olajcseppek viszont a füstölés teljesen megszűnt. Ekkor a totalcar oldalán láttam egy videóban, hogy karter szellőző szelep gyakori hiba leellenőríztem a motoron és bizony hibás volt. Csere után megszűnt az olajcsipegetés.

Le akarom cserélni az olajat viszont nem tudom milyenre, ugye a gyári LL-04, LL-01 olajok közül melyik lenne a jó választás ( shell, fuchs, liqui) vagy próbáljam meg a Fuchs esetleg Liqui Moly 10w-40 teljes szintetikus olaját esetleg egy prolonggal? Nem tudom mennyire lenne ez káros a motorra jó és ha a gyárira váltanék mennyi esély van arra, hogy a füstölés visszatér? Azzal tisztában vagyok, hogy "olajzabálós" motor, de nem mindegy mennyit. Éves szinten maximum 15 E-km-t megyek. Válaszokat előre is köszönöm !




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. június 21. csütörtök, 15:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. június 18. hétfő, 05:27


Köszi a segítséget! Megy a kocsi szervizbe mert itt igen csak vannak bajok a motorral!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 19:40


peti9577 írta: Sziasztok milyen olajat tegyek a kocsiba?
N46b18a motorkódu! 228e km van benne!bmw vagy castrol olajat? Illetve 5w40 vagy 10w40 et?


10w-40? ha eszi az olajat, akkor motorgenerál.
ebbe a motorba 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 való. A3/B3 LL-04 minősítés kell.
inkább Castrol, Eneos, Mobil 1.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 17:26


Sziasztok milyen olajat tegyek a kocsiba?
N46b18a motorkódu! 228e km van benne!bmw vagy castrol olajat? Illetve 5w40 vagy 10w40 et?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz Csacsa88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 20:31


Rendben! Köszönöm szépen a segítséget! Nem szeretnék kiserletezni, csupan halottam h elöfordulhat h ha nem gyári olajat hasznalok akkor eheti es azt hittem h ez valos lehet h a Bmw olajba esetleg mas adalekok vannak! De igen ugy nezki h itt olyan menyisegű az olajfogyas h szelepszarszimeringes lehet inkabb! Megegyszer köszönöm a válaszaid!


YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Es a véleményed arrol h ha meszelepszárszimeringezzük akkor mar celszerű lenne megyűrűzni is? Valoszinü hiába teszek bele más fajta olajat akkor se lesz jobb?!


az olaj kísérletezgetés nem megoldás a bajra. ideig óráig lehet hatásos, de jót nem teszel vele. ezek a motorok ilyenek. ezek a bajaik, vagyis ezek is. nem tudni előtte hogy cseréltek olajat, milyen olajat raktak bele, milyen hőterhelést kapott a motor.
ha jó a kompresszió nem kell gyűrűzni. a szelepszár szimmering keményedik ki, ez tipikus hiba.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 19:46


Csacsa88 írta: Es a véleményed arrol h ha meszelepszárszimeringezzük akkor mar celszerű lenne megyűrűzni is? Valoszinü hiába teszek bele más fajta olajat akkor se lesz jobb?!


az olaj kísérletezgetés nem megoldás a bajra. ideig óráig lehet hatásos, de jót nem teszel vele. ezek a motorok ilyenek. ezek a bajaik, vagyis ezek is. nem tudni előtte hogy cseréltek olajat, milyen olajat raktak bele, milyen hőterhelést kapott a motor.
ha jó a kompresszió nem kell gyűrűzni. a szelepszár szimmering keményedik ki, ez tipikus hiba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz Csacsa88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 19:24


Es a véleményed arrol h ha meszelepszárszimeringezzük akkor mar celszerű lenne megyűrűzni is? Valoszinü hiába teszek bele más fajta olajat akkor se lesz jobb?!



YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 19:21


Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz Csacsa88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 19:18


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!




YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 19:08


Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz Csacsa88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. február 04. vasárnap, 16:54


Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm