YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. szeptember 17. vasárnap, 19:36


budzy04 írta: Hello

olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy e39 535i-t az előző tulaj MOTUL 300V COMPETITION 5W-40 olajjal használta ez egy verseny olaj nem túlzás utcai autóba ? Vagy megfelő és mehetbele továbbra is ?


Szia! Hát ha szeretnéd, rakhatod bele továbbra is.
Az a baj a versenyolajjal, hogy egy részről drága, de hosszútávon nem bír annyit. Tehát a csereideje sokkal rövidebb, attól függetlenül, hogy normál módban használod.
Szerintem válts hagyományos olajra, én azt tenném. Egy ismerősnek annak idején ilyen V8-ba az Eneos bevált. Sok olajjal próbálkozott, de ette a motor. De ez vagy 8-10 éves sztori. Azóta nem tudom az Eneos minősége hova változott.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1991

státusz budzy04

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2023. szeptember 17. vasárnap, 18:36


Hello

olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy e39 535i-t az előző tulaj MOTUL 300V COMPETITION 5W-40 olajjal használta ez egy verseny olaj nem túlzás utcai autóba ? Vagy megfelő és mehetbele továbbra is ?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. szeptember 17. vasárnap, 18:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2023. szeptember 14. csütörtök, 17:32


Jgabor írta: Nekem pedig az lenne a kérdésem, hogy M52 motorba próbált e már valaki 10W60 olajat? A Mannol Racing+Estert készülök kipróbálni. A kis Suzukiba évek óta Mannolt használok, eddig kifogástalan.


Nekem sincs bajom a Mannol-lal, igaz a BMW kb 1 hónapja töltöttem bele először. Van a Mannol-nak direkt BMW olaja, jókat láttam a lengyel tesztelő srácnál róla. Igaz ez 0W-40.
M52-be raktak már 10W-60-at, de általában azok, akik pálya napozni járnak. Én télre biztos nem raknám bele. 5W-40 teljesen elég.
Szerk.: azt kihagytam, hogy off autóba, rendszeresen használok Mannol-t, olyanba, amibe fél évente cserélnem kell, mert belemegy a 10ezer km. Nem mindegyik Mannol jó, akármilyen motorba. Párom autója, nem igazán szereti, igaz 250ezer km-en kerezstül 10W-40-nel ment, én meg a 0W-40-et beletettem. Igaz előtte 5W-40 is volt, de a 0W-set eléggé csipegeti. A másik sajátomban 10W-40 Mannol Defender-t használok, szerintem jó olaj, és jó a kopásállósága, már csak azért is, mert fél szintetikus, meg az egy régi motor, amit 1955 óta használnak, kisebb módosításokkal csupán.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. szeptember 14. csütörtök, 17:36

Jgabor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. szeptember 14. csütörtök, 09:15


Nekem pedig az lenne a kérdésem, hogy M52 motorba próbált e már valaki 10W60 olajat? A Mannol Racing+Estert készülök kipróbálni. A kis Suzukiba évek óta Mannolt használok, eddig kifogástalan.

Jgabor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz Jgabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. szeptember 14. csütörtök, 09:10


hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil






Annyit tennék hozzá, hogy ideális esetben 10 ezernél láthatónak kellene lennie 1-2 deci olajfogyásnak. Minden motornál van némi olajfogyasztás, legalább ami kigőzölög, ill a kartergáz kiválasztón keresztül szeparálódik, ehhez jöhet a sz.sz.szimmeringeknél, ill a gyűrűknél. Ha ezzel párhuzamban némi benzin jut a karterba, akkor úgy látszódik, hogy az olajszint változatlan.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. augusztus 31. szerda, 18:41


hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil


az M54B22-nél is ez a tipikus baj, mármint a koksz a gyűrűknél, na meg a kikeményedő szelepszár szimmering. ami ugyanúgy előfordul máshol is, csak ott jellemzőbb. sajnos 10ezrenként muszáj lecserélni az olajat, hogy tisztán maradjon a bele, és persze jó olajat kell.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. augusztus 31. szerda, 17:58


Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2022. augusztus 31. szerda, 18:04


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:25


kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe köszi szèpen.


ebbe a Mannol-ba is eléggé gázolajszerűség van, vagy valami nagyon folyós olaj. kerozinszerű egyesek szerint. nem tudom. igazából a lényege, hogy hígítja az olajat is. ezért nem szabad terhelni közben. de szerintem egy marha drága 0w-20-as olajjal is el lehetne érni. csak ugye az megint drága erre a mutatványra.
én STP-t próbáltam még korábban, na az tutti nem ért semmit. talán az volt valami petróleum szerű. ami jó lehetne, ha állhatna a motorba sokáig.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:19


YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe.10ève nàlam az aútó èn 10-15ezrenkènt cserèltem az olajat 200ezret raktam bele ,de mèg sose szedtem le az olajdeknit.
köszi szèpen.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:23

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 18:26


kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 10:17


Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2001

státusz oregnandi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. november 06. szombat, 10:37


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


Heló ! Ugyanilyen gépembe nekem is ezt ajánlották, 5w- 40 est... 4 l 10.500 ft volt... ( 207.000 km van benne...)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. augusztus 02. hétfő, 19:43


kisskarex írta: Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


igen létezhet. majd elégeti. ha szerencséd van nem teszi tönkre a katalizátort. jellemzően ha picit töltöd túl, akkor nem gond. de akkor nem is füstöl.
kb 0,5 literrel ha túltöltöd nem jelent gondot. tehát igencsak többet töltöttél rá pluszban.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. augusztus 02. hétfő, 11:41


Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 14:20


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.

lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.
A Bömöst nem is érdemes melóba járósnak használni.Ezek a kocsik többet érdemelnek.