YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:36


elgeri írta:
A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én


én kaptam már innen szar ezer éves olajat. mondjuk a választott olaj újnak számít, így nem jelent bajt. de nem egy hűde izé üzlet is. állítólag lepukkant. azért mert mintabolt a neve, még... google maps-on rákeresel a címre meglátod. én váltóolajat vettem túlük, de zer éves, gyártási dátum lemosva, persze a napszívás miatt látszott rajta megfelelő szögből, küldtek. mintha az olaj kint lett volna a szabad ég alatt a napon, vagy 5 évig.... de megreklamáltam és küldtek egy újat. de akkor is. más is említette, hogy nem egy bizalomgerjesztő az üzlet. én nem veszek soha többet onnan az biztos.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:36


YELLOW írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



szerintem, ami alapján érdemes még dönteni:
többet áll szabadégalatt az autó? sok a rövidtávú menet, ahol nem mindigmelegszik fel az olaj? akkor 0w-s. ha nem, akkro 5w-s.
sokat pályázol, nyugodt tempóban mész, nincs túlpörgetve a motor? 30-as melegoldali viszkó. sok a városi araszolás nagy melegben, dugóban, inkább pörgetve van a motor? akkor 40-es.
ezekből kell kilegózni kb, ez alapján érdemes választani. de mivel normális ember 10ezer környékén cserél olajat, így szinte tök mindegy.


Ööö, na akkor nekem pont a másik kellene (azaz a 0W-40):
Sokat megyek nagyon rövid, belvárosi távokat. És éves szinten nem megyek 10e km-t, de évente (na jó, lehet hogy 13 havonta) tervezem a cserét.

Relatív nem is drágább a 0W-40, mint az 5W-30

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 18. szerda, 14:38

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:32


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



szerintem, ami alapján érdemes még dönteni:
többet áll szabadégalatt az autó? sok a rövidtávú menet, ahol nem mindigmelegszik fel az olaj? akkor 0w-s. ha nem, akkro 5w-s.
sokat pályázol, nyugodt tempóban mész, nincs túlpörgetve a motor? 30-as melegoldali viszkó. sok a városi araszolás nagy melegben, dugóban, inkább pörgetve van a motor? akkor 40-es.
ezekből kell kilegózni kb, ez alapján érdemes választani. de mivel normális ember 10ezer környékén cserél olajat, így szinte tök mindegy.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:30


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:26


elgeri írta: Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond


igazából nem ez számít jobban.... és sajnos nagyon sok autó könyvébe nincs leírva az API és ACEA minősítés, ami sokkal fontosabb mint a viszkozitás. BMW LL-04-es olajat vegyél az jó lesz. én is 0w-set tettem eddig mindig, most 5w-set vettem, mert nincsennek olyan hidegek, hogy bármit is befolyásoljon ez az érték. most ha van -15 fok mondjuk kb, tök egyforma lesz a szivattyúzhatósági értéke a két olajnak. az 5w-s olajat picivel olcsóbban meg lehet venni. amúgy 0w-30, 0w-40, 5-30, 5w-40 közül bármelyik betehető, ami tudja a BMW LL-04-et.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 18. szerda, 14:28

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. február 18. szerda, 14:21


Sziasztok

Jöjjön egy alap kérdés: milyen viszkozitású olaj kell a kocsim motorjába?

Előző csere a Wallisnál volt, a motortérbe ragasztott matrica szerint 5W-30-as, a castrol kalkulátor viszont 0W-30 vagy 0W-40-est mond

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 09:12


Pocses írta:
YELLOW írta:
jrtom írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret


pedig mintha sokkal többet hazsnáltam volna... hát évi 6ezertől nem mentem még többet.


Mint a viccben, de ki a f@szom az az Évi?
Mi kb 12ezret megyük vele 1 év alatt, + a Dukival 5-10 ezret szezonban.
Már jöhetne a tavasz...


így, hogy itt egy kibebaxott hó sem esik, így már én is inkább a tavaszt várom... mert ez így köpet, hogy szinte minden felé esett már, itt meg max annyi, ami a TVK párájából csapódik le. 1x esett, pont dolgoztam, kb 1 órát esett, aztán délelőtt 10-re oda is volt...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 08:41


YELLOW írta:
jrtom írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret


pedig mintha sokkal többet hazsnáltam volna... hát évi 6ezertől nem mentem még többet.


Mint a viccben, de ki a f@szom az az Évi?
Mi kb 12ezret megyük vele 1 év alatt, + a Dukival 5-10 ezret szezonban.
Már jöhetne a tavasz...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:14


nickname írta:
Elnézést hogy többet néztem ki belőle


van másik verda is, az is kb ugyanannyit fut, azért használom azt is. rokonokhoz főleg azzal járunk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:10


jrtom írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret


pedig mintha sokkal többet hazsnáltam volna... hát évi 6ezertől nem mentem még többet.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:09


jrtom írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret


Elnézést hogy többet néztem ki belőle



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:06


nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


Másfélév alatt ment Yellow 5 ezret

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:01


YELLOW írta:
nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki



Mire alapozod a véleményed az évi 10.000 megtett kilométerre ?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 17:59


nickname írta:
Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.


hát biztos nem raknék bele "gyárit", de ez az én véleményem. nekem a Castrol SLX Powerflow 0w-30 vált be a legjobban. de amikor EDGE-sítve lett ez is, és többféle ország kódja szerepel a vonalkódon, azóta mellőzöm inkább. mivel webshop-ból rendelek, nem tudok válogatni. hiába kommentezem ki

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 17:16


nickname írta:
bocyzx10r írta:
YELLOW írta:
bocyzx10r írta:
YELLOW írta: na idénre megvettem az Eneos-t.
meglepő, de 5w-40 Eneos Hyper Premium olajat választottam. kipróbálom. igaz nyár még messze van, és a jelenlegi olajban is olyan 5ezer km van. és már 1,5 éve benne van. jó sokat mentem a visszaszámláló is 20ezret jelez még... mielőtt vettem megnéztem a jelenlegit és a 0w-40 Aral Super Tronic most mintha elkezdett volna fogyni. ez fura, mert a Castrol nem csinálta ezt. igaz mostaában jobban van pörgetve. persze nem vészes, csak most 5 ezernél ott van a szint, ahol korábban 10ezernél volt. max alatt 2mm-rel.
egyébként nekem van egy teóriám. a jó olajak csak literes kiszerelésben kaphatók. Az eddig vett Castrol és Aral-ból nem volt csak literes és kartonos kiszerelés. Az Eneos-ból meg van 4 literes. az Eneos csúcsolajaiból sincs csak literes érdekes módon. lehet csak túl kombinálom, de ez az észrevétel.


Hali!

Kollégam már kipróbálta az eneost 20d-ben...nem túl jó tapasztalattal zárta. 8000alatt min alá csökkent az olajszint...előtte is és azóta is castrol magnatec dieselt 5w40 használt és azzal minden stimmelt 15000ig.


MEglátjuk...most én is szemezgetek, jövő héten esedékes az olajcsere.


én inkább jókat hallok az olajról. farenak is ez van 5w-30-ban off autóban (benyás), de eddig jó. majd kiderül.

szerk.: haver V8-asába ezt ajánlottam neki, előtte 10w-40 volt benne, mert ette. ebből meg alig csipeget. én is kíváncsi vagyok, én nagyon kevés rosszat olvastam róla, más olajakból sokkal több negatívum van. munkatársamnak Mobil 3000 X1 is 8ezernél összeesett. mármint elkezdte nagyon enni, dízelben.


Jah...kinek mi...próbálkozni kell hogy egy adott autónál melyik válik be


Még véletlenül se gyári olajat, akkor talán nem kellene kísérletezgetni.



Hát sajna ez van. Nekem is a szerelőm ajánlotta a Castrol Edge 5W40-et, nem is fogyasztja annyira, igaz szivárgás is lett közben javítva tömítéscserével.