autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. július 31. szerda, 14:34


Sziasztok!
N46b18a motornál mire kell figyelni? Illetve milyen hibák fordulnak elő? Lehet vele csapatni (hogy el ne lustuljon) vagy jobb normális ember módjára hajtani?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. július 31. szerda, 08:31


nacsati írta: Sziasztok!

N42B20 motor ezt a hibát dobja
283E Variable valve gear output stage enable line
és a légtömegmérőt dobta még de azt már cseréltem.
Időnként úgy dönt a motor hogy menetközben megáll persze azonnal újra is indul.
Találkozott valaki ezzel a hibával esetleg tudja hogy melyik alkatrész okozhatja?
Köszi.


https://www.autoxuga.com/averi...c283B.html
https://www.bimmerfest.com/for...p?t=588757

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz nacsati

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. július 31. szerda, 08:03


Sziasztok!

N42B20 motor ezt a hibát dobja
283E Variable valve gear output stage enable line
és a légtömegmérőt dobta még de azt már cseréltem.
Időnként úgy dönt a motor hogy menetközben megáll persze azonnal újra is indul.
Találkozott valaki ezzel a hibával esetleg tudja hogy melyik alkatrész okozhatja?
Köszi.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 17. szerda, 20:59


kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. július 17. szerda, 20:31


Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 17. szerda, 20:33

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. június 05. szerda, 05:55


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil


ennek kellene lennie

Köszi, úgy tettem.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. június 04. kedd, 21:34


hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil


ennek kellene lennie



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. június 04. kedd, 19:19


Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2019. február 22. péntek, 20:38


Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Váltó tartó bak,és motortartó bak így elsőre szerintem.Ezekkel kezdeném.Esetleg még a kerekek felé nézz körül(felni,gumi).Ja és persze a futómű.Az e46-nak elég összetett.Sokat futott autóknak eléggé gatya szokott már lenni ilyen idősen...
Lassan vége a télnek,amúgy is aktuális átnézetni a verdát alulról,mennyire viselte meg a tél...Kis off:Az enyém ilyenkor a garázsban alszik téli álmot.Idén még ki sem vittem Havonta beindítom azért az akkumulátor miatt,meg pár centit odébb gurulok vele,hogy ne menjen gallyra a gumi,"oszt önnyi".


Köszi, megnézetem ezeket! Felnivel és gumival ha baj van kiderül, most vettem újat mindegyikből De úgy is szilentcsere miatt szerviz lesz jövő héten, hát átnézetem akkor azokat, amiket mondtál De azért megkönnyebbülés (lenne), ha nem magával a motorral van a baj

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 19:20


Adriano98 írta: Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Váltó tartó bak,és motortartó bak így elsőre szerintem.Ezekkel kezdeném.Esetleg még a kerekek felé nézz körül(felni,gumi).Ja és persze a futómű.Az e46-nak elég összetett.Sokat futott autóknak eléggé gatya szokott már lenni ilyen idősen...
Lassan vége a télnek,amúgy is aktuális átnézetni a verdát alulról,mennyire viselte meg a tél...Kis off:Az enyém ilyenkor a garázsban alszik téli álmot.Idén még ki sem vittem Havonta beindítom azért az akkumulátor miatt,meg pár centit odébb gurulok vele,hogy ne menjen gallyra a gumi,"oszt önnyi".

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2019. február 07. csütörtök, 19:40

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2019. február 03. vasárnap, 20:59


Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. február 03. vasárnap, 21:01

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 22:11


dbencsik1986 írta:
YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


az, hogy mutat motorhibát? sosem láttam még ott olyat. hogyan jelzi neked? vagy nem E46-ról van szó, hanem E90 és abban van N46 motor?
szerk.: most látom, hogy E90. így már értem.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 24. csütörtök, 22:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz dbencsik1986

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 21:59


YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 16:48


dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz dbencsik1986

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 12:59


Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!