YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:33


peti9577 írta: Sziasztok a következő hibakód mi lehet?
a0b3 starter motor terminal 50


ha a google-ban rákeresel kapsz egy csomó választ.
elvileg a motortérben lesz egy 50-es számú relé. azt kellene megnézni.
de okozhatja fellazult akksi saru, vagy önindító testkábel.
mintha nem kapna elég áramot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:13


Sziasztok a következő hibakód mi lehet?
a0b3 starter motor terminal 50

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2022. január 12. szerda, 07:30






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. január 12. szerda, 11:19

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. január 11. kedd, 20:04


peti9577 írta: Úgy néz ki aksi baj lesz a gond de már a 4 új Bosch trafo meg van! Gyertyábol milyet vegyek?


én NGK-t vettem. trafóból Beru-t. szerintem jobb, mint a Bosch.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2022. január 11. kedd, 17:52


Úgy néz ki aksi baj lesz a gond de már a 4 új Bosch trafo meg van! Gyertyábol milyet vegyek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. január 09. vasárnap, 15:45


peti9577 írta: Sziasztok adott egy e90 es n46b20ba motorral és a ma reggeli indításnál 6. Start ig csak indított és nem indult be, 6.-7. Start nál beindult csak nem ment egy henger legalább benzin szag volt, motor lámpa villogott! 8. Nál beindult és mentek a hengerek is!
Valaki tud segíteni hogy hol keressem a hibát! Sose csinált még ilyet! 1 start ra mindig beindult!


ha csak hideg motornál, akkor feltehetően trafó baja lesz. diag megmondja melyik hengerben volt gyújtás kimaradás. én mind a négyet cserélném.
de lehet még mellé benzinpumpa visszacsapó szelep is rossz, amit kompletten lehet cserélni.
de ezt látatlanba, diag nélkül, és méregetés nélkül nem lehet 100-ra megmondani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2022. január 09. vasárnap, 12:17


Sziasztok adott egy e90 es n46b20ba motorral és a ma reggeli indításnál 6. Start ig csak indított és nem indult be, 6.-7. Start nál beindult csak nem ment egy henger legalább benzin szag volt, motor lámpa villogott! 8. Nál beindult és mentek a hengerek is!
Valaki tud segíteni hogy hol keressem a hibát! Sose csinált még ilyet! 1 start ra mindig beindult!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2021. november 20. szombat, 09:40


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.


Ma reggel rámértem. A hibát nem ìrja ki. 14,7 14,9 V körül mozog a mért érték. Felkapcsolt lámpa és fütés mellett 14,5 V körül mutat. Mindenesetre megmutatom szerelőnek azért, nézzen rá.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. november 18. csütörtök, 20:20


imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2021. november 17. szerda, 22:59


Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. november 14. vasárnap, 18:28


Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)


a jelenséget simán okozhatja az excentertengely kopása.
légtömegmérő csere után illik adaptációtörlést csinálni.
ha városi igáslovat akartál, akkor ez rossz választás volt erre a célra. 310ezer km pedig nem csoda a jelenség, meg a kopás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Csajty2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. november 14. vasárnap, 16:42


Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. november 14. vasárnap, 16:57

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2021. október 17. vasárnap, 12:33


Sziasztok! N46b20ba motornál mennyivel kell lehúzni a szelepfedelet illetve milyen sorrendben?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. szeptember 22. szerda, 17:52


kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil


YELLOW/hil köszönöm az instrukciót!
Sokat segitettetek de ennyire én már nem másznék bele,hogy a lánckereket levegyem.
hli azt irta hogy nem kivehető a kerék levétele nélkül a senzor Yellow-nak viszont ugyan ez a motor van az autóban mint az enyémben és lehet hogy ott kiszedhető a szenzor.Nem lehetságes?


hil-nek is ez a motorja van. alapjaiban ugyanaz. nem lehet kivenni. én írtam rosszul, mert annyira azon járt az agyam, hogy a csatlakozóban van olaj és azt takarítanám, hogy megállt a gondolatom annál.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. szeptember 22. szerda, 17:37


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil


YELLOW/hil köszönöm az instrukciót!
Sokat segitettetek de ennyire én már nem másznék bele,hogy a lánckereket levegyem.
hli azt irta hogy nem kivehető a kerék levétele nélkül a senzor Yellow-nak viszont ugyan ez a motor van az autóban mint az enyémben és lehet hogy ott kiszedhető a szenzor.Nem lehetságes?