YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 21. szombat, 18:12


duc írta: Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz duc

Újonc

Elismertség: 11% (1 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. október 21. szombat, 18:06


konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 09:51


joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 18. szerda, 10:30

joe16
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz joe16

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 08:54


YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 07:56


konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 06:59


Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz beikes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. november 30. szerda, 14:40


Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni N42B18A excenterállító motor cseréjéhez. Mire kell figyelni, mit és hova kell állítani, kell-e valamit rögzíteni, nehogy százfelé hulljon stb.?

Köszönöm.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 09:01


tusi_ írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).


Oké köszi. A honda szerintem vétek lenne bele


Ugyan ez egy bmw forum, de ha mar igy feljott, szivesebben latnek egy japanok altal gyartott motort a kocsimban, mint egy lancszakados hangos dizelt a bmwtol.


tusi, a mostani párbajon téged szavaztak ki a nézők a villából
megyek veled, veled tartok. van benne valami
egyébként az újabb motorok sehol nem jók már. mindenhol kóperációk vannak, mert ugye költségcsökkentés az kell, de mellé drágulnak az autók árai. a gyár milliókat spórol, csak a vásárló nem érzi ezt, meg az ott dolgozó munkásosztály sem.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. október 21. péntek, 07:35


lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).


Oké köszi. A honda szerintem vétek lenne bele


Ugyan ez egy bmw forum, de ha mar igy feljott, szivesebben latnek egy japanok altal gyartott motort a kocsimban, mint egy lancszakados hangos dizelt a bmwtol.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 09:27


lacos76 írta:
YELLOW írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).


Oké köszi. A honda szerintem vétek lenne bele


VTEC? pedig van olyan, S2000 motorját szokás beletenni. szentségtörés az igaz. de fordítva is láttam már.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 09:11


YELLOW írta:
lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).


Oké köszi. A honda szerintem vétek lenne bele

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 07:22


lacos76 írta:
YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.


szerintem az E46-ban lévő N42 és N46 csereszabatos.
de bármilyet bele lehet építeni, ha azt vesszük (még fűnyírómotor hondát is).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2016. október 20. csütörtök, 05:44


YELLOW írta: szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam


A wikis oldalon említi így az E90-est.
Szerinted csereszavatos a két motor egymással ha igen kell valamit állítani.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. október 19. szerda, 21:39


szerintem pedig az E46-ban lévő N42 és N46 között szinte semmi különbség nincs. kivéve az EU normát.
az E90-ben lévő N46, ami már 150 lovas, ott vannak azok a különbségek.
erről az N46N-ről meg sosem hallottam

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2016. október 19. szerda, 19:14


Bitu79 írta:
lacos76 írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az N46B20 és N42B20 motorok közt valamint, hogy beépíthetők e egy más helyére, ha igen mit kell cserélni, módosítani.


Az ecu más-más ezekben.Az N46-nál az ecu-ba van építve a valvetronic vezérlője is pl.A másikban külön van,ha jól olvastam a neten.Programozni kéne a különböző modulokat is.A kuplung,és a váltó is más lehet bennük.


http://www.bmwfanatics.co.za/s...?tid=18341

http://www.e46zone.com/forum/t...-possible/

Ezeknek a motoroknak a valvetronic a gyenge pontja.

Többek között más a féltengely,a kiegyensulyozó tengely, a hengerfej fedél,a szívócső,és a vezérműlánc feszítő is.Az n46 motor Bosch ME 9.2 vezérlőegységet használ.2007-ben modernizálták.Megváltozott benne:
A szívó- és kipufogó vezérműtengely,az előző motorvezérlő rendszert váltotta a Bosch MV17.4.6. jelű. Az ilyen motorok különböznek motorkódjuk nevében is.Például:N46N.

http://mywikimotors.com/n46b20/





Köszi a választ! Korrekt és kielégítő volt!