autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 23i
Évjárat: 2009

státusz tintoverano

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. szeptember 25. péntek, 10:08


b_imi írta:
vanor írta: Sziasztok,

Olyan problémám van hogy 120-130 km/h körül elkezd valami rezonálni váltó és kardántengely találkozásánál és 140-nél érzem a legerősebben. Gondoltam hogy esetleg hardy tárcsa illetve kardán felfüggesztő csapágy, így azokat cseréltem is. Viszont nem szünt meg a probléma. Kardántengelyt megfelelően raktam össze illetve megnéztem hogy a centír súlyok is rajta vannak. Szétszedtem még egyszer mert a kardán központosító hüvelyt nem néztem meg elsőre, de az is rendben van. Kicsit le volt lazulva a váltó kihajtásán lévő 30mm es anya de azt is meghúztam.
Váltótartó gumibakokat cseréltem, illetve a motortartó bakok is újak.
Kerekek centírozva vannak és a kerékcsavarok megvannak húzva, illetve a felni is rendesen felfekszik a tárcsára.

Van esetleg valakinek ötlete amit még érdemes megnézni/kipróbálni?

Előre is köszi a válaszok!

Kardánkereszteket megnézted?


fújtad keményebbre (.3 - .5 bar) az első kerekeket próbaképpen, hogy érzékelsz-e vmit?

még: két lyukkal elforgatva (144°) tedd vissza az első kerekeket

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2020. szeptember 16. szerda, 07:59


vanor írta: Sziasztok,

Olyan problémám van hogy 120-130 km/h körül elkezd valami rezonálni váltó és kardántengely találkozásánál és 140-nél érzem a legerősebben. Gondoltam hogy esetleg hardy tárcsa illetve kardán felfüggesztő csapágy, így azokat cseréltem is. Viszont nem szünt meg a probléma. Kardántengelyt megfelelően raktam össze illetve megnéztem hogy a centír súlyok is rajta vannak. Szétszedtem még egyszer mert a kardán központosító hüvelyt nem néztem meg elsőre, de az is rendben van. Kicsit le volt lazulva a váltó kihajtásán lévő 30mm es anya de azt is meghúztam.
Váltótartó gumibakokat cseréltem, illetve a motortartó bakok is újak.
Kerekek centírozva vannak és a kerékcsavarok megvannak húzva, illetve a felni is rendesen felfekszik a tárcsára.

Van esetleg valakinek ötlete amit még érdemes megnézni/kipróbálni?

Előre is köszi a válaszok!

Kardánkereszteket megnézted?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz vanor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. szeptember 15. kedd, 20:41


Sziasztok,

Olyan problémám van hogy 120-130 km/h körül elkezd valami rezonálni váltó és kardántengely találkozásánál és 140-nél érzem a legerősebben. Gondoltam hogy esetleg hardy tárcsa illetve kardán felfüggesztő csapágy, így azokat cseréltem is. Viszont nem szünt meg a probléma. Kardántengelyt megfelelően raktam össze illetve megnéztem hogy a centír súlyok is rajta vannak. Szétszedtem még egyszer mert a kardán központosító hüvelyt nem néztem meg elsőre, de az is rendben van. Kicsit le volt lazulva a váltó kihajtásán lévő 30mm es anya de azt is meghúztam.
Váltótartó gumibakokat cseréltem, illetve a motortartó bakok is újak.
Kerekek centírozva vannak és a kerékcsavarok megvannak húzva, illetve a felni is rendesen felfekszik a tárcsára.

Van esetleg valakinek ötlete amit még érdemes megnézni/kipróbálni?

Előre is köszi a válaszok!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 03. kedd, 21:49


panelsniper írta: Sziasztok,
olyan problémám lenne, hogy nagyobb sebességnél eléggé erősen üt a hátsó futómű.
Frissen cseréltem a tárcsákat, betétet illetve a kerekek is ki lettek egyensúlyozva.
Viszont ez a rezonálás/ütés csak 100 km/h környékén jön elő, alatta nem.
Már kétszer szétszedtem hátul, de sajnos nem javul a helyzet.
Van esetleg ötletetek, mit kellene még csekkolnom?
Kellett volna állítani a kéziféken?
Köszi


A kézit mindig állítani kell. Eleve úgy célszerű leszedni is a régi tárcsát, hogy manuálisa összeállítod a pofákat. Aztán utána vissza kell rá állítani.
Számos dolog miatt üthet. gumi probléma, felni probléma, amik csak nagy tempónál jönnek ki, féltengely probléma, kardán probléma, esetleg valamelyik szilent.
Ha fék lenne azt alatta is éreznéd.
A másik, hogy a felni nem rávaló, esetleg nagyobb a közepe és nem fekszik fel a tehermentesítő gyűrűre, pl E39-re való felni... attól is üthet. nem jön ki alacsonyabb tempónál, vagyis attól függ mennyire van elmozdulva a gyűrűhöz képest.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2020. március 03. kedd, 21:08


Sziasztok,
olyan problémám lenne, hogy nagyobb sebességnél eléggé erősen üt a hátsó futómű.
Frissen cseréltem a tárcsákat, betétet illetve a kerekek is ki lettek egyensúlyozva.
Viszont ez a rezonálás/ütés csak 100 km/h környékén jön elő, alatta nem.
Már kétszer szétszedtem hátul, de sajnos nem javul a helyzet.
Van esetleg ötletetek, mit kellene még csekkolnom?
Kellett volna állítani a kéziféken?
Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 25. hétfő, 20:09


Daniel4774 írta:
YELLOW írta:
katonaza írta:
Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.


lehet nem is rávaló a felni... hanem 5-ösre, aztán a közepe nem fekszik a tehermentesítőn...


Biztos hogy jó mert mikor felraktam a téli felnit gumikkal együtt akkor több, mint egy hónapig ezt nem csinálta, minden simán futott ::


az egy dolog. mert lehet a csavar odafogta aztán most mozdult el. kicsi a különbség, kb 0,75mm-ről beszélünk durván sugárban, átmérőben meg 1,5mm-ről. ennyi a különbség.
milyen felnid van? tudod a típusát? vagy kép is jó lenne róla.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Daniel4774

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. november 25. hétfő, 13:07


YELLOW írta:
katonaza írta:
Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.


lehet nem is rávaló a felni... hanem 5-ösre, aztán a közepe nem fekszik a tehermentesítőn...


Biztos hogy jó mert mikor felraktam a téli felnit gumikkal együtt akkor több, mint egy hónapig ezt nem csinálta, minden simán futott ::


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 22. péntek, 19:09


katonaza írta:
Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.


lehet nem is rávaló a felni... hanem 5-ösre, aztán a közepe nem fekszik a tehermentesítőn...

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2019. november 22. péntek, 13:37


Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Daniel4774

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. november 22. péntek, 11:03


Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xi
Évjárat: 2001

státusz 330xi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. október 04. péntek, 21:52


YELLOW írta:
330xi írta: Sziasztok!

Ki tud nekem segíteni?
Van egy 2001-es e46 330xi automata Touringom.
A jelenség a következő:
Ha beindítom az autót P-ben olyan simán jár, ahogy csak kell.
Beteszem R-be akkor van egy rezonancia, feszülés...
Utána jön az N úgy jár mint egy villanymotor semmi hang, semmi rezgés.
Behúzom D-be megint rezonál és egy picit ejti a fordulatszámot.
Felengedem a féket szépen elindul, gázadásra szépen kapcsolgat a váltó, városi vezetésnél nem érezni szinte semmi rezonanciát.
Országúton, autópályán 120 felett érezni ezt a rezonálást 180-200-nál jóval erősebben.
Motortartó bakok újak. Motor hibátlan, szépen simán jár. Automata váltó szépen kapcsolgat.
Mi okozhatja ezt a rezgést D-ben, R-ben állóhelyzetben benyomott fékkel, illetve nagyobb sebességnél?


mivel összkerekes, lehet az osztómű. mind a 4 kerék full egyforma gumi méretes? nincs valamelyik gumi, vagy első hátsó tengelyen kopottabb gumi? mert az okozhat ilyet és teheti tönkre az osztóművet. bár én még mindig azt mondom, hogy fura lenne, ha erre nem készültek volna a mérnökök. de állítólag az osztóművel érzékenyek erre. vagy valamelyik kardán, féltengely.
a másik a Wandler lehet... talán. mivel szépen vált az olaj jónak tűnik. de remegést okozhat wandler is, bár inkább nyúlósság jellemzi.


Mind a 4 gumi zsír új !
Álló helyzetben benyomott féknél érezhető a vibráció, de csak R-ben, és D-ben, tehát amikor terhelés alatt van. A váltó tartó tartó gumi bakot is kicseréltük, de nem változott semmi!

140 felett folyamatosan rezeg valami vibrál.
Engem nagyon zavar.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2019. július 23. kedd, 07:59


Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy ha üresben gurulok kb 20km/h alatt akkor valami úti a kocsi alját. Plusz egy olyan hogy 60 felett motorfeknel kb 5 másodpercig nagyon ráz az egész autó. Kardanban most lett minden kicserélve de nem javult semmit. Előre is koszonom a válaszokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz bogfeli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 12:10


YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne e90 320d automata kocsimmal, hogy kb. 80km/h környékén 120-130km/h-ig furcsa búgó hang jön valahonnan. Főleg balos kanyarban ha kicsit jobbra tartok abba hagyja. Kerékcsapágy lenne? Gumik újjak, felnik görgőzve centírozva, futómű jó. Lengéscsillapító csere után jött elő de ebben nem vagyok biztos. Köszi előre is a segítséget!!


igen ez tipikusan kerékcsapágy problémára utal.
de előtte érdemes megnézni, hogy a gumi kopása nem abnormális-e, hanem szép egyenletes. mert a gumi is adhat ki hangokat.


Köszi a gyors választ! A gumik újjak elvileg nem lehet az



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 11:58


bogfeli írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne e90 320d automata kocsimmal, hogy kb. 80km/h környékén 120-130km/h-ig furcsa búgó hang jön valahonnan. Főleg balos kanyarban ha kicsit jobbra tartok abba hagyja. Kerékcsapágy lenne? Gumik újjak, felnik görgőzve centírozva, futómű jó. Lengéscsillapító csere után jött elő de ebben nem vagyok biztos. Köszi előre is a segítséget!!


igen ez tipikusan kerékcsapágy problémára utal.
de előtte érdemes megnézni, hogy a gumi kopása nem abnormális-e, hanem szép egyenletes. mert a gumi is adhat ki hangokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz bogfeli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 11:55


Sziasztok!
Olyan problémám lenne e90 320d automata kocsimmal, hogy kb. 80km/h környékén 120-130km/h-ig furcsa búgó hang jön valahonnan. Főleg balos kanyarban ha kicsit jobbra tartok abba hagyja. Kerékcsapágy lenne? Gumik újjak, felnik görgőzve centírozva, futómű jó. Lengéscsillapító csere után jött elő de ebben nem vagyok biztos. Köszi előre is a segítséget!!