anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 21:30


PG_Junior írta: Nem sípoltak nyáron?


anubisz írta: Nekem volt 8 télim,így nem vettem most nyárit,hogy elkoptassam a 4 télit ami rajta volt,egész nyáron nyomtam vele,nem sikerült,most levettem,de még mindig nem érte el a jelölést,egy 5 ezret még mindig tudok kérni darabjáért. Pedig azt hittem, semmi nem marad belőle.




Á. semmi,a kanyarokba kellett figyelni jobban,mondjuk ez a nyár csupa eső volt,meleg szinte alig,így még jól is jött.Azért nem hajtottam velük,mondjuk 200-al csak ritkán. Ott már lehet sikított volna. Gondoltam utána úgyis kidobom,de nem ette meg,így eladom majd aprópénzért.Felnim görgőzését majdnem fedezi is majd talán.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 21:17


Nem sípoltak nyáron?


anubisz írta: Nekem volt 8 télim,így nem vettem most nyárit,hogy elkoptassam a 4 télit ami rajta volt,egész nyáron nyomtam vele,nem sikerült,most levettem,de még mindig nem érte el a jelölést,egy 5 ezret még mindig tudok kérni darabjáért. Pedig azt hittem, semmi nem marad belőle.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 21:12


Nekem volt 8 télim,így nem vettem most nyárit,hogy elkoptassam a 4 télit ami rajta volt,egész nyáron nyomtam vele,nem sikerült,most levettem,de még mindig nem érte el a jelölést,egy 5 ezret még mindig tudok kérni darabjáért. Pedig azt hittem, semmi nem marad belőle.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 14:31


Igen, még mindig szerencsésebb ha téli van és nyári nincs. Sőt, ha pozitívan állok hozzá, akkor legalább a fékem is új...


Coyote írta:
PG_Junior írta: Ha új gumikról van szó, és sokat kér, akkor sanszos, hogy a gumi lesz, ha csak nem kapott a tárcsád vagy a felni. Bár ha jól ki van centrírozva, nem szabadna, hogy rázzon. Amúgy pont ez az, hogy a gumin nekem sem látszik semmi. Se szakadás, se kopás, semmi..... Pont emiatt nem gondoltam volna, hogy az. Ha nincs jól tárolva a gumi, akkor is lehet baj. Télivel most nekem is nagyon jó, de ezt a nyárit az életbe vissza nem rakom. Valakit nem érdekel esetleg??? Olcsón eladó...



Vígasztaljon a tudat, hogy ez a jobbik eset: ha nyárra épp nem lenne 100.000 Ft-od négy gumira, az még nem tragédia, mert a téli gumi egész jól használható nyáron is. Igaz, sokkal jobban amortizálódik a forró aszfalton, és csikorog majd, de még mindig jobb, mint nyárit használni a hóban... főleg egy hátsókerekes autón.

Amúgy nekem sikerült már bevásárolnom gyári hibás gumival Pirelli P6 Cinturato volt, nagyon nagy szerencsémre a blokkja becsúszott az ülés és kardánbox közé, így megtartottam, és vissza tudtam vinni. Elküldték vizsgálatra, pár hét után kiderült, hogy már szálszakadásosan került le a polcról... Cserélték, de én tovább is adtam, mert nem tetszett.
BMW esetében a Continental ContiSportContact nekem nagyon bejött gyárra, ajánlom neked is!








Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 08:33


PG_Junior írta: Ha új gumikról van szó, és sokat kér, akkor sanszos, hogy a gumi lesz, ha csak nem kapott a tárcsád vagy a felni. Bár ha jól ki van centrírozva, nem szabadna, hogy rázzon. Amúgy pont ez az, hogy a gumin nekem sem látszik semmi. Se szakadás, se kopás, semmi..... Pont emiatt nem gondoltam volna, hogy az. Ha nincs jól tárolva a gumi, akkor is lehet baj. Télivel most nekem is nagyon jó, de ezt a nyárit az életbe vissza nem rakom. Valakit nem érdekel esetleg??? Olcsón eladó...



Vígasztaljon a tudat, hogy ez a jobbik eset: ha nyárra épp nem lenne 100.000 Ft-od négy gumira, az még nem tragédia, mert a téli gumi egész jól használható nyáron is. Igaz, sokkal jobban amortizálódik a forró aszfalton, és csikorog majd, de még mindig jobb, mint nyárit használni a hóban... főleg egy hátsókerekes autón.

Amúgy nekem sikerült már bevásárolnom gyári hibás gumival Pirelli P6 Cinturato volt, nagyon nagy szerencsémre a blokkja becsúszott az ülés és kardánbox közé, így megtartottam, és vissza tudtam vinni. Elküldték vizsgálatra, pár hét után kiderült, hogy már szálszakadásosan került le a polcról... Cserélték, de én tovább is adtam, mert nem tetszett.
BMW esetében a Continental ContiSportContact nekem nagyon bejött gyárra, ajánlom neked is!






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 26. szombat, 08:34

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:17


Ha új gumikról van szó, és sokat kér, akkor sanszos, hogy a gumi lesz, ha csak nem kapott a tárcsád vagy a felni. Bár ha jól ki van centrírozva, nem szabadna, hogy rázzon. Amúgy pont ez az, hogy a gumin nekem sem látszik semmi. Se szakadás, se kopás, semmi..... Pont emiatt nem gondoltam volna, hogy az. Ha nincs jól tárolva a gumi, akkor is lehet baj. Télivel most nekem is nagyon jó, de ezt a nyárit az életbe vissza nem rakom. Valakit nem érdekel esetleg??? Olcsón eladó...


YELLOW írta:
anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.


csak most én is elkezdtem aggódni lehet nekem is a gumi.... bár külsőleg nem látszik rajta semmi, meg én vettem újonnan a gumit. és ha jobabn belegondolok, akkor került fel előre a gumi, mikor a fék cserélve lett... még télivel jártam egy kicsit, utána a nyári felkerült és fékezésnél ráz. igaz már írtam, hogy nem mindig. mondjuk azóta már volt festve is a felni, tehát gumi elszedve, de lehet tényleg az lesz. ráadásul az egyik felnire sokat is kér súlyt... nah megvizslatom majd...




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:13


PG_Junior írta: Nem lett volna baj, ha a téli gumik is felnin vannak, mert akkor átpakoltam volna gyorsan, de hát sajnos nem. Mindenki a tárcsát mondta, még a gumis is. Először csak a betéttel meg a leszabályozással kezdtem. De annyira oda volt a tárcsa is, hogy néztem a padon, mintha tojás pörgött volna rajta. Le sem tudták rendesen szabályozni, és így jl megszívtam vele. 40-nél is rázott, ha meg nagyobb sebességről fékeztem, szinte az egész autó be remegett. Volt, hogy a telefonom kiesett a tartóból. Persze pont akkor kellett megtennem egy rövidebb Siófok-Pécs távot, úgyhogy élvezetes volt úgy használni 3 napig 400-500 km-t autózva. Aztán amikor vissza jöttem, muszáj volt vennem új tárcsákat... De ha valakit érdekel, megvannak a régiek is... Max. jó lesz a MÉH-be.


anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.




nem is csodálom,hogy a tárcsára gyanakodtál.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:11


anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.


csak most én is elkezdtem aggódni lehet nekem is a gumi.... bár külsőleg nem látszik rajta semmi, meg én vettem újonnan a gumit. és ha jobabn belegondolok, akkor került fel előre a gumi, mikor a fék cserélve lett... még télivel jártam egy kicsit, utána a nyári felkerült és fékezésnél ráz. igaz már írtam, hogy nem mindig. mondjuk azóta már volt festve is a felni, tehát gumi elszedve, de lehet tényleg az lesz. ráadásul az egyik felnire sokat is kér súlyt... nah megvizslatom majd...

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:11


Nem lett volna baj, ha a téli gumik is felnin vannak, mert akkor átpakoltam volna gyorsan, de hát sajnos nem. Mindenki a tárcsát mondta, még a gumis is. Először csak a betéttel meg a leszabályozással kezdtem. De annyira oda volt a tárcsa is, hogy néztem a padon, mintha tojás pörgött volna rajta. Le sem tudták rendesen szabályozni, és így jl megszívtam vele. 40-nél is rázott, ha meg nagyobb sebességről fékeztem, szinte az egész autó be remegett. Volt, hogy a telefonom kiesett a tartóból. Persze pont akkor kellett megtennem egy rövidebb Siófok-Pécs távot, úgyhogy élvezetes volt úgy használni 3 napig 400-500 km-t autózva. Aztán amikor vissza jöttem, muszáj volt vennem új tárcsákat... De ha valakit érdekel, megvannak a régiek is... Max. jó lesz a MÉH-be.


anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:04


Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 22:00


Úgy néz ki igen, mert hiába cseréltem fel, akkor is rázott. Szerintem a gyerekre rásózták a sarokba félredobott szarokat. Vagy úgy volt vele, hogy úgyis eladja, akkor nem vesz rá jót, elment, aztán kért valami hulladékot olcsón. Én meg persze szívtam vele rendesen.... Sajna nem tudtam, hogy ez lesz, mert amikor kipróbáltam, kisebb acélfelni volt fenn téli gumival, mert a felnik éppen görgőzni voltak, és akkor mondta is a srác, hogy majd vesz rá "új" nyárikat, és úgy adja le, mert az éppen fenn lévő a gumisé, kölcsönbe kapta ameddig az alut görgőzik.


$
anubisz írta:
PG_Junior írta: Én kapásból a felcseréléssel kezdtem, aztán mentem sorba, mivel semmit nem értem el vele... centrír, futómű, fékbetét,féktárcsa... örülök, hogy tovább nem jutottam.
s ahogy említettem, nekem eleinte alap esetben nem rázott, csak fékezésnél, ami általában a féktárcsára utal. Nekem a felnik egyelőre szerencsére szépen futnak. Gondolkodtam azon is hogy, kisebbre cserélem majd, főleg télre kellene valami kisebb szettet beszereznem acélfelnivel, mert most még csak az alu van.


anubisz írta: Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.




a hátsó gumik is szarok voltak? hogy azzal is rázott?




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 21:54


PG_Junior írta: Én kapásból a felcseréléssel kezdtem, aztán mentem sorba, mivel semmit nem értem el vele... centrír, futómű, fékbetét,féktárcsa... örülök, hogy tovább nem jutottam.
s ahogy említettem, nekem eleinte alap esetben nem rázott, csak fékezésnél, ami általában a féktárcsára utal. Nekem a felnik egyelőre szerencsére szépen futnak. Gondolkodtam azon is hogy, kisebbre cserélem majd, főleg télre kellene valami kisebb szettet beszereznem acélfelnivel, mert most még csak az alu van.


anubisz írta: Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.




a hátsó gumik is szarok voltak? hogy azzal is rázott?

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 21:51


Én kapásból a felcseréléssel kezdtem, aztán mentem sorba, mivel semmit nem értem el vele... centrír, futómű, fékbetét,féktárcsa... örülök, hogy tovább nem jutottam.
s ahogy említettem, nekem eleinte alap esetben nem rázott, csak fékezésnél, ami általában a féktárcsára utal. Nekem a felnik egyelőre szerencsére szépen futnak. Gondolkodtam azon is hogy, kisebbre cserélem majd, főleg télre kellene valami kisebb szettet beszereznem acélfelnivel, mert most még csak az alu van.


anubisz írta: Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 21:38


Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 25. péntek, 19:47


Leírom a saját esetem, hátha sokaknak segít. 2011 júliusában vettem az autóm. Amikor először kipróbáltam, semmi baj nem volt vele (akkor 15" felnin téli gumik voltak). Amikor elhoztam, vissza kaptam az eredeti 16"-os felniket görgőzve, 90%-os nyári gumikkal. Már az autópályán hazafelé tartva észrevettem, hogy 110-130 között fékezésnél ráz az autó. Hívtam a srácot akitől vettem, hogy nála is csinálta, nem kapott esetleg a féktárcsa? Azt mondta nem, semmi baj nem volt vele, azóta van ez, amióta ezek a gumik vannak rajta, de a gumis neki azt mondta, hogy előfordulhat ilyen, mert korábban nem ezen a felnin voltak a gumik, és igazodnia kell. (Baromság) Persze naiv voltam, és hát mondom miért ne, biztos így lesz. Hát nem lett így! Próbaképpen felcseréltem a gumikat, amivel picit javult a helyzet.

Kicsit később már annyira idegesített a dolog, hogy elvittem gumishoz és futómű állításra, mert arra is szükség volt az új lengőkarok miatt. Ki is centrírozták, futómű is beállítódott, de semmi változás... autó ugyanúgy ráz.

Elvittem egy másik gumishoz, szintén kicentrírozták (persze teljesen más arányban kapott súlyokat, mint korábban), felniket megnézték, azt mondták nem ütnek, szépen fut, viszont amik hátul vannak gumik - korábban elől volt - azok nagyon elvannak deformálódva, előre semmiképpen sem lehet tenni, de hátulra jók lesznek. Ami a pikantériája a történetnek, hogy csak fékezésnél rázott, de csak a már korábban említett sebességnél.

Kaptam az infókat, hogy akkor ez a fék lesz:

Boltba szépen elmentem, új fékpofák, tárcsák szabályoztatva, majd még jobban ráz... Boltba vissza, új féktárcsák, kicserélem, kicsit mintha tompult volna, de nem szűnt meg.

Eltelt egy kis idő, szeptember közepe-vége felé már akkor is éreztem a rázást, amikor 100 fölött mentem, és ez már fékezés nélkül jelentkezett. Ismerősömnek kormányösszekötő, gömbfej és stabilizátor rúd miatt csinálta ezt, a 100at elhagyva jelentősen rezonált a kormány. Kicsit pipa is lettem, mert ugye ez mind nem olcsó: 60-70 csak az alkatrész, + munkadíj, meg ugye szintén futómű állítás (ami ugye már megtörtént), stb...

Lenyugodtam, aztán próbáltam nem foglalkozni vele, legtöbbször úgyis csak városon belül megyek, ott meg nem kell száguldozni.

Na de most jön a csavar.... Figyelj!!!

Eljött a November. Gumidhoz el, nyári gumi leszed, téli felrakat ugyan arra a felnire. Ééééééssssssss tádámmm, a rezonálást megszűnt. Sem fékezésnél, sem alapjában nincs rázás. Úgyhogy a gumik voltak szarok. Valószínű szar felnin lehettek korábban, és nagyon esélyes, hogy szál szakadt is volt, ami sajnos nem volt látható.

A mostani Pirelli téli gumikkal könnyedén siklik az autó, és ezáltal szerencsére megúsztam mindenféle futóműves-kormányműves ráköltés nélkül, de sajna tavasszal be kell ruháznom 4 új nyári gumira.

No, az én tapasztalatom ennyi. Remélem tudtam segíteni.

Fontos, hogy akárki akármilyen rezonálást észlel, mindenképpen a gumikkal kezdje. Hangsúlyozom, nekem is rázott fékezésnél, még a zsír új tárcsákkal is, tehát baromság, hogy csak akkor ráz, ha szar a tárcsa vagy üt a felni. A gumi is tud nagyon ludas lenni.

Csak egy jó tanács: Ilyenkor érdemes szerezni akár kölcsönbe is 4 új gumit, és azzal megpróbálni. Még ha át is kell szerelni a felnire (ami a rosszabbik eset), még akkor is olcsóbb, mint újra fékeztetni, meg hozzányúlni a futóműhöz, kormányösszekötőhöz, stb...

Köszönöm a figyelmet.

Üdv,
PGábor



Tyetyi írta:
zoltan írta: Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben


Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.