autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz JaKi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 09:36


Én is gondoltam rá, mondjuk ezt azért a C-Mobilra bíznám (ha csak jobbat nem tanácsoltok).

Lehet az új turbo (hiába a sorozatszám stb. egyezés) nem biztos, hogy ugyanolyan, mint a régi volt? Gondolom maga a szoftver nem állítódott el, amikor a turbo meghalt. (Hozzáteszem, hogy amikor elszállt a turbo és elfogyott az erő, folyt az olaj, füstölt stb.. a kocsi nem mutatott semmiféle hibát a műszerfalon. Ez nem tudom mennyire "normális", nem nagyon találtam infót a turbos topic-okba erről.)

YELLOW írta: én mint nagyon hozzáértő dízeles arra gondolok, hogy lehet elég lenne, csak egy szoftver frissítés. persze megnézni az élő adatok mit mutatnak.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 09:30


én mint nagyon hozzáértő dízeles arra gondolok, hogy lehet elég lenne, csak egy szoftver frissítés. persze megnézni az élő adatok mit mutatnak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz JaKi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 09:29



Ha a diagnosztika nem hoz eredményt, megpróbálok beszélni mindkét műhellyel, köszi!
Nincs koromfelhő.. egyáltalán nem kormol és nem eszi az olajat sem. A turbo-csere után közvetlenül nem lett kartergáz-szűrő cserélve, csak kitisztítva. Na addig kékes-feketés füstöt adott ki magából nagyobb gázadáskor, de a csere óta se indulásnál, se magas fordulaton nem látszik ilyesmi.


DzsanniE írta:

Lehet hogy találnak rá megoldást a C-Mobilnál, de vastagon fogó ceruzát használnak. Egy Bosch dízel szakműhelyt láttam a 43-as mellett Újszegeden, illetve egy CR dízel műhelyt az M5 Szeged déli felhajtója előtt. Azt figyelted már, hogy van-e nagy sötét koromfelhő, amikor megindul az autó? Üzemanyag ellátás hiba gyanús a jelenség.






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz JaKi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 09:25



Köszi Anubisz! Igen, igazad van ebben, teljesen egyetértek! Annyi a szerencsém, hogy a szerelőt régóta ismerem, nagyon rajta van a problémán (gondolom őt is idegesíti, hogy nem jön rá) és ezért a C-Mobil vizsgálatot is és az ő munkadíját is vékony ceruzásra próbálja intézni (nem a C-Mobilnál lesz a végén javíttatva, ha rájövünk).

Eddig ő szervizelte és minden problémát meg tudott oldani .. kicsit olyan ő is, mint a legtöbb fodrász, ha elmész egy másikhoz utána "véletlen" s*arul vágja majd a hajad


anubisz írta:

Ilyen összetett hibára ritkán találsz itt megoldást. Itt bármi lehet. Profi dízeles szerelőhöz vidd,aki vágja ezt a típust,és nem árt, ha ért a diaghoz nem amatőr módon.
Ha nem azt teszed,apránként többet fogsz hiba felderítésre költeni,mintha egy komolyabb szerelőhöz vinnéd.Ha be válik,mindig egy helyre járj vissza,mert ismerni fogják a kocsit,azt is mit cseréltek,hogy szerelték. Mindig más szerelő,mindig más hiba tipp, mindig más nulla a számla végén. Vannak profik akik mennek vele pár kört,és nagyjából ki szűrik a hiba lehetőségeket. Hidd el,itt csak tippeket,és tapasztalatokat fogsz kapni,ettől nem fog meg javulni. Rengeteg okos tipp is van,de ilyen hibát nehéz online meg javítani. Hát a BMW ilyen csodás típus,ritkán szakad törik valami. Megy,köhög,prüszköl,szegény amíg bír,és így a hiba felderítés nagyon nehéz,mert ha elszáll valami,tudja az ember mit kel cserélni,rengeteg hibát a diag se mutat ki. Na akkor lehet kiszűrni,és az mindig úgy kezdődik,csere,ez csere az, stb... hiba megmarad persze. Kivéve, ha tipikus hibát, egy tipikus alkatrész okoz. De van itt annyi, szenzor,relé,érzékelő,stb.. na győzd szelektálni. Egy kis repedés,egy kis fals levegő,stb...




DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 09:09


JaKi írta: Sziasztok!


A segítségetek szeretném kérni!

Hibajelenség:

A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)


A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:

- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége


Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)

Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S


Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!


Lehet hogy találnak rá megoldást a C-Mobilnál, de vastagon fogó ceruzát használnak. Egy Bosch dízel szakműhelyt láttam a 43-as mellett Újszegeden, illetve egy CR dízel műhelyt az M5 Szeged déli felhajtója előtt. Azt figyelted már, hogy van-e nagy sötét koromfelhő, amikor megindul az autó? Üzemanyag ellátás hiba gyanús a jelenség.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 02. csütörtök, 09:10

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 01:23


JaKi írta: Sziasztok!


A segítségetek szeretném kérni!

Hibajelenség:

A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)


A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:

- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége


Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)

Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S


Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!


Ilyen összetett hibára ritkán találsz itt megoldást. Itt bármi lehet. Profi dízeles szerelőhöz vidd,aki vágja ezt a típust,és nem árt, ha ért a diaghoz nem amatőr módon.
Ha nem azt teszed,apránként többet fogsz hiba felderítésre költeni,mintha egy komolyabb szerelőhöz vinnéd.Ha be válik,mindig egy helyre járj vissza,mert ismerni fogják a kocsit,azt is mit cseréltek,hogy szerelték. Mindig más szerelő,mindig más hiba tipp, mindig más nulla a számla végén. Vannak profik akik mennek vele pár kört,és nagyjából ki szűrik a hiba lehetőségeket. Hidd el,itt csak tippeket,és tapasztalatokat fogsz kapni,ettől nem fog meg javulni. Rengeteg okos tipp is van,de ilyen hibát nehéz online meg javítani. Hát a BMW ilyen csodás típus,ritkán szakad törik valami. Megy,köhög,prüszköl,szegény amíg bír,és így a hiba felderítés nagyon nehéz,mert ha elszáll valami,tudja az ember mit kel cserélni,rengeteg hibát a diag se mutat ki. Na akkor lehet kiszűrni,és az mindig úgy kezdődik,csere,ez csere az, stb... hiba megmarad persze. Kivéve, ha tipikus hibát, egy tipikus alkatrész okoz. De van itt annyi, szenzor,relé,érzékelő,stb.. na győzd szelektálni. Egy kis repedés,egy kis fals levegő,stb...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz JaKi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2011. június 02. csütörtök, 00:27


Sziasztok!


A segítségetek szeretném kérni!

Hibajelenség:

A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)


A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:

- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége


Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)

Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S


Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Macsek

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2010. február 20. szombat, 17:44


Helló Gábor!
És ezt a jó szerelõt hol lehet megtalálni?
Ha nem titok!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szalaigabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 21:34


Megvan a HIBA!

SZerencsére nagyon jó a szerelõ, és szerencsére semmimbe nem került!

Egy kis vákumcsõ elrepedt!




bmw320d4 írta:
szalaigabor írta:
Span írta: Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span



Nekem is hasonló a problémám, bár a pillanatnyi fogyasztás mérõt nem néztem!


Mi lehet a baj???


Ha 136 lovas motor, akkor szinte biztos, hogy 4-es henger porlasztóhiba.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. február 09. kedd, 21:23


szalaigabor írta:
Span írta: Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span



Nekem is hasonló a problémám, bár a pillanatnyi fogyasztás mérõt nem néztem!


Mi lehet a baj???


Ha 136 lovas motor, akkor szinte biztos, hogy 4-es henger porlasztóhiba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szalaigabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. február 09. kedd, 19:41


Span írta: Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span



Nekem is hasonló a problémám, bár a pillanatnyi fogyasztás mérõt nem néztem!


Mi lehet a baj???

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2009. november 26. csütörtök, 11:36


akár légtömegmérõ hiba is lehet, lambda szonda, vagy éppen maga az AC

Span írta: Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2009. november 26. csütörtök, 07:55


Span írta: Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span


Van egy Diagnosztikás topik, sztem olvass bele, néhányunknak van már némi tapasztalata.
http://www.bmw3er.hu/modules.p...amp;t=1202
http://www.bmw3er.hu/modules.p...amp;t=1083

Meg ajánlom figyelmedbe:
http://www.bmw3er.hu/modules.p...;id_ads=38

státusz Span

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2009. november 26. csütörtök, 05:24


Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2009. november 24. kedd, 23:01


Span írta: Sziasztok!Következõ probléma jelentkezett az autómon.1500as fordulattol 2000es fordulatig nem indul meg az auto,2000tõl elkezd huzni,de nem ugy ,mint azelott.Gyengult az auto eleg sokat.Ha uresben felporgetem,erezni is,hogy mintha egy luk lenne 1500as fordulat korul es megtorpan.Menet kozben emelkedon erezni,hogy egyszeruen nem indul meg,barhogy is nyomom a gazpedalt.Kerlek,ha volt mar hasonlo problématok,irjatok!Köszi! Span

hi ezzel nén is küzdök. nálam turbóluk 1700-1800 körül de van amikor 2000 körül is. ilyenkor olyan a hangja a kocsinak mintha valami kompresszor lenne. közben pedig rángat és kihagy. padló gáznál egyenletes gyorsulás csak nehezen indul meg.