YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 21:26


ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.


végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 21:17


YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.


végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 01. szombat, 21:17

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 21:08


rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.


végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 01. szombat, 21:11

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 20:50


[quote="rbordos"][quote="Missyke"]sziasztok,Lenne 1 kerdésem.
Bmw 320d.A motortérből olyan hang jön mintha süvítene a szél,és érezhetően nem úgy megy a kocsi ahogy elötte.Nem értek a kocsikhoz nő létemre...de azért belekukkantottam a motortèrbe,láttam hogy egy cső kivan lyukadva.Annyit azért tudok mondani hogy a motorból vezetki a cső és a hűtőhöz csatlakozik.Tudnál nekem segíteni mi lehet ez a cső?És lehet ettől a lyuktól teljesítmény visszaesés?köszönöm a válaszod!Noemi



A turbód levegő csöve van kilyukadva, ott nagy nyomással elszökik a levegő és ezért fütyül és nem megy. No para, pár ezer forintos tétel, ráadásul a csere hamar megvan.

rbordos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz rbordos

Újonc

Elismertség: 10% (3 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 20:17


Missyke írta: sziasztok,Lenne 1 kerdésem.
Bmw 320d.A motortérből olyan hang jön mintha süvítene a szél,és érezhetően nem úgy megy a kocsi ahogy elötte.Nem értek a kocsikhoz nő létemre...de azért belekukkantottam a motortèrbe,láttam hogy egy cső kivan lyukadva.Annyit azért tudok mondani hogy a motorból vezetki a cső és a hűtőhöz csatlakozik.Tudnál nekem segíteni mi lehet ez a cső?És lehet ettől a lyuktól teljesítmény visszaesés?köszönöm a válaszod!Noemi





Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Missyke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 19:52


sziasztok,Lenne 1 kerdésem.
Bmw 320d.A motortérből olyan hang jön mintha süvítene a szél,és érezhetően nem úgy megy a kocsi ahogy elötte.Nem értek a kocsikhoz nő létemre...de azért belekukkantottam a motortèrbe,láttam hogy egy cső kivan lyukadva.Annyit azért tudok mondani hogy a motorból vezetki a cső és a hűtőhöz csatlakozik.Tudnál nekem segíteni mi lehet ez a cső?És lehet ettől a lyuktól teljesítmény visszaesés?köszönöm a válaszod!Noemi





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 01. szombat, 19:54

memento
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz memento

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. augusztus 01. szombat, 15:50


lantika írta:
Csabika136 írta:
memento írta:
Csabika136 írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?



egyaltalan nem veszem okoskodasnak.egyaltalan nem hulyeseg amit irtal. Erre ki gondolna?? Nagyon is koszonom a segitseget. Utananezek ennek is.minden tipp jol johet. Hol van ez a rele pontosan? Mert ami jobb oldalt van a motorterbe az ki van merve. Viszont lehet a csatlakozo el lehet kopva amibe belemegy,ahogy irod.
Sok sikert a bmw hez. Es üdv a klubban



Nem a relének a csatlakozó lábaira gondoltam ám! A relén belül vana panel, amire a relék forrasztva vannak és onnan mozdul ki. Hondán újra kell ilyenkor forrasztani és kész. Nézd meg ezt a linket, de bal oldalt az UP felirat alatti menüpontokat is és talán megérted: Honda főrelé javítás
Ez a relé ad áramot az injektoroknak és a benzinszivattyúnak és az ECU vezérli.
Mint ahogy este a hsz-em végén írtam is, nem tudom hol van a BMW-n és azt sem, hogy külön van-e ilyen relé, de szerintem kell hogy legyen.
A másik, amit említettem a gyújtáskapcsoló betét. Itt van erre is egy link. Képekkel illusztrálva hogy miről van szó? Ezt szintén nem BMW, hanem H.. de ettől még nem tartom kizártnak ezt a hibát a BMW-nél sem. A képeken jól látszik hogy a gyakran használt érintkezők be vannak égve. Ez amit látsz, véleményem szerint még nem is biztos hogy javításra szorult volna, csak a presentáció készítője meg szerette volna mutatni, hogy mit kell csinálni vele. Ennél sokkal jobban meg szokott égni. Gyújtáskapcsoló betét javítása H..da
Én fel is szoktam ezeket az érintkezőket forrasztani. Gyakorlatilag kipótolni Ónnal és utána síkba csiszolgatni, és reszelni. Minden kocsimon megcsináltam eddig és hosszú éveken keresztül nem volt gond vele. Egyébként a Gyújtáskapcsoló betét cserélhető alkatrész. Boltban lehet legtöbb kocsihoz ezt is venni. Szakszerű javítása mind a relének, mind a betétnek a csere. Én azért szoktam erre a javításos módszerre rá, mert amíg nem tudom biztosan hogy mi a probléma, addig nem szeretek sok ezret költeni pusztán a próba kedvéért. Szerintem én már így fogok megöregedni.


Nemet forumon olvastam:
Benzines inditäsi problema megoldäs-> üzemanyag pumpa rele csere.
Dizel inditäsi problema megoldäs-> DDE rele csere.
DDE rele
Üzemanyag rele kesztyütarto mögött. Egyik alkatresz sem dräga,otthon ki lehet cserelni,szoval 1 probät meger. Minden esetben hideg motor inditäskor fellepö problema lett igy orvosolva (e46fanatics.de-n).


Köszönöm mindenkinek a segítséget, úgy néz ki jó lett a verda.Szoftverfrissítés után már jó ideje nem csinálta még hidegben sem. SZereleső sem gondolt erre így hát mondtam neki próbáljuk meg bejött koppkoppkopp




lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 17. péntek, 09:15


Csabika136 írta:
memento írta:
Csabika136 írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?



egyaltalan nem veszem okoskodasnak.egyaltalan nem hulyeseg amit irtal. Erre ki gondolna?? Nagyon is koszonom a segitseget. Utananezek ennek is.minden tipp jol johet. Hol van ez a rele pontosan? Mert ami jobb oldalt van a motorterbe az ki van merve. Viszont lehet a csatlakozo el lehet kopva amibe belemegy,ahogy irod.
Sok sikert a bmw hez. Es üdv a klubban



Nem a relének a csatlakozó lábaira gondoltam ám! A relén belül vana panel, amire a relék forrasztva vannak és onnan mozdul ki. Hondán újra kell ilyenkor forrasztani és kész. Nézd meg ezt a linket, de bal oldalt az UP felirat alatti menüpontokat is és talán megérted: Honda főrelé javítás
Ez a relé ad áramot az injektoroknak és a benzinszivattyúnak és az ECU vezérli.
Mint ahogy este a hsz-em végén írtam is, nem tudom hol van a BMW-n és azt sem, hogy külön van-e ilyen relé, de szerintem kell hogy legyen.
A másik, amit említettem a gyújtáskapcsoló betét. Itt van erre is egy link. Képekkel illusztrálva hogy miről van szó? Ezt szintén nem BMW, hanem H.. de ettől még nem tartom kizártnak ezt a hibát a BMW-nél sem. A képeken jól látszik hogy a gyakran használt érintkezők be vannak égve. Ez amit látsz, véleményem szerint még nem is biztos hogy javításra szorult volna, csak a presentáció készítője meg szerette volna mutatni, hogy mit kell csinálni vele. Ennél sokkal jobban meg szokott égni. Gyújtáskapcsoló betét javítása H..da
Én fel is szoktam ezeket az érintkezőket forrasztani. Gyakorlatilag kipótolni Ónnal és utána síkba csiszolgatni, és reszelni. Minden kocsimon megcsináltam eddig és hosszú éveken keresztül nem volt gond vele. Egyébként a Gyújtáskapcsoló betét cserélhető alkatrész. Boltban lehet legtöbb kocsihoz ezt is venni. Szakszerű javítása mind a relének, mind a betétnek a csere. Én azért szoktam erre a javításos módszerre rá, mert amíg nem tudom biztosan hogy mi a probléma, addig nem szeretek sok ezret költeni pusztán a próba kedvéért. Szerintem én már így fogok megöregedni.


Nemet forumon olvastam:
Benzines inditäsi problema megoldäs-> üzemanyag pumpa rele csere.
Dizel inditäsi problema megoldäs-> DDE rele csere.
DDE rele
Üzemanyag rele kesztyütarto mögött. Egyik alkatresz sem dräga,otthon ki lehet cserelni,szoval 1 probät meger. Minden esetben hideg motor inditäskor fellepö problema lett igy orvosolva (e46fanatics.de-n).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 17. péntek, 06:53


memento írta:
Csabika136 írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?



egyaltalan nem veszem okoskodasnak.egyaltalan nem hulyeseg amit irtal. Erre ki gondolna?? Nagyon is koszonom a segitseget. Utananezek ennek is.minden tipp jol johet. Hol van ez a rele pontosan? Mert ami jobb oldalt van a motorterbe az ki van merve. Viszont lehet a csatlakozo el lehet kopva amibe belemegy,ahogy irod.
Sok sikert a bmw hez. Es üdv a klubban



Nem a relének a csatlakozó lábaira gondoltam ám! A relén belül vana panel, amire a relék forrasztva vannak és onnan mozdul ki. Hondán újra kell ilyenkor forrasztani és kész. Nézd meg ezt a linket, de bal oldalt az UP felirat alatti menüpontokat is és talán megérted: Honda főrelé javítás
Ez a relé ad áramot az injektoroknak és a benzinszivattyúnak és az ECU vezérli.
Mint ahogy este a hsz-em végén írtam is, nem tudom hol van a BMW-n és azt sem, hogy külön van-e ilyen relé, de szerintem kell hogy legyen.
A másik, amit említettem a gyújtáskapcsoló betét. Itt van erre is egy link. Képekkel illusztrálva hogy miről van szó? Ezt szintén nem BMW, hanem H.. de ettől még nem tartom kizártnak ezt a hibát a BMW-nél sem. A képeken jól látszik hogy a gyakran használt érintkezők be vannak égve. Ez amit látsz, véleményem szerint még nem is biztos hogy javításra szorult volna, csak a presentáció készítője meg szerette volna mutatni, hogy mit kell csinálni vele. Ennél sokkal jobban meg szokott égni. Gyújtáskapcsoló betét javítása H..da
Én fel is szoktam ezeket az érintkezőket forrasztani. Gyakorlatilag kipótolni Ónnal és utána síkba csiszolgatni, és reszelni. Minden kocsimon megcsináltam eddig és hosszú éveken keresztül nem volt gond vele. Egyébként a Gyújtáskapcsoló betét cserélhető alkatrész. Boltban lehet legtöbb kocsihoz ezt is venni. Szakszerű javítása mind a relének, mind a betétnek a csere. Én azért szoktam erre a javításos módszerre rá, mert amíg nem tudom biztosan hogy mi a probléma, addig nem szeretek sok ezret költeni pusztán a próba kedvéért. Szerintem én már így fogok megöregedni.

memento
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz memento

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. július 17. péntek, 00:28


Csabika136 írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?



egyaltalan nem veszem okoskodasnak.egyaltalan nem hulyeseg amit irtal. Erre ki gondolna?? Nagyon is koszonom a segitseget. Utananezek ennek is.minden tipp jol johet. Hol van ez a rele pontosan? Mert ami jobb oldalt van a motorterbe az ki van merve. Viszont lehet a csatlakozo el lehet kopva amibe belemegy,ahogy irod.
Sok sikert a bmw hez. Es üdv a klubban





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 17. péntek, 00:35

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. július 17. péntek, 00:01


Csabika136 írta: Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?


Természetesen itt is van több relé is, többek között a motorvezérlőnek is.
Ha ezek érdekelnek, akkor nézegesd a WDS-t, ott megtalálod a kapcsolási rajzokat, leírásokat és összetevőket mi hol leledzik.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. július 16. csütörtök, 23:28


memento írta:
YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!




Szia! Sziasztok!
Távol álljon tőlem hogy okoskodjak, mivel még csak kb.egy hónapja van BMW-m. E46 320D non facelift. Viszont van némi tapasztalatom a reggeli és időnkénti nem indulások terén. Itt az ideje, egyszer muszáj lesz bevallanom, mert barátotok szeretnék lenni itt a BMW-sek körében, ezelőtt Hondám volt. Szakmám autószerelő, ezért rettenetesen sokat szereltem mindkét Hondát, ami a családban volt. Azon a márkán, és nem feltétlenül akarom többet itt leírni ezt a szót hogy Honda, volt egy főrelé, ami a sok km-alatt és az évek alatt simán tönkre tudott menni. Egy 7 lábú reléről volt szó, ami valójában egy közös panelre forrasztott két db relé volt. És itt volt a lényeg: A két relé lábai egyszerűen kimozdultak a panelból és nem mindig érintkeztek. Ki kellett szerelni a kocsiból és a lábakat újra forrasztani. Lehetőleg plusz ón felvitelével, hogy ezentúl jobban tartson. Az olyan autót, ami a város kellős közepén egy parkolóban nem indult csak 10-dik kulcsfordításra, ugyanazzal a forrasztott relével évekig gond nélkül hibátlanul indult. Hasonló jelenség volt, ha a gyújtáskapcsoló betét azon része beégett, ami az elektronikus dolgoknak ad feszültséget. Soha nem cseréltem azt sem. Ha vettem egy Hondát, azzal indítottam, hogy felforrasztottam a gyújtáskapcsolóját és évekig gondtalanul működött.
Bocsi a nagy történetért! Valójában ez egy felvezetése volt a következő kérdésnek, mert BMW-n nem tudom: Van itt valami főrelé féle?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 16. csütörtök, 23:31

memento
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz memento

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. július 16. csütörtök, 22:57


YELLOW írta:
memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.



hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.


az a vicc ugye , hogy csak hidegen és hideg időben. Tehát nyaron ha ejjel jó idő van akkor semmi ha viszont kicsit lehűl az idő , akkor napközben is csinalta egyszer, de mivel altalaban mar reggel megyek vele ezert utana mar nem csinalja.hőmersekleti jeladot is atneztek elvileg. Mert ugy logikus de allitolag semmi baja. Pedig az logikus lenne Koszonom valaszodat amúgy!





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 16. csütörtök, 22:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. július 16. csütörtök, 09:28


memento írta:
YELLOW írta:
memento írta: Sziasztok. Reggelente, hetente úgy kb 2-3x nehezen indul az autom (318Ci 2002 es évjaratu kocsirol beszélek (csak teker, néha elindul, de egybol leall. Viszont, ha elindul rendesen 3. Ra 4.re, akkor mar aznap semmi probléma. Mar szinte minden lehetséges dolog cseréje megtortént.Egy forumon olvastam hogy egy szoftver frissités segíthet talán.Mi a véleményetek errol a frissitésrol? mennyire tud nagy okozni és milyen gyakorisaggal fordulhat elo ez altal egy nagyobb baj? Ha valaki jart mar hasonlo problémaval annak is szivesen varom valaszat mert mar 3 honapja ezt jatsza és a 4. Szerelot jarom meg vele és egyik sem tudja mi lehet a Gond. Mindegyik aztmondja náluk semmi probléma. Igaz tényleg van hogy 2 hetig sem csinalja. Koszonom valaszotokat! Linkeltem egy videot is amit en toltottem fel. Ezt a 2 dolgot csinalja veletlenszerűen. Valamikor az első valamikor a masodik. https://youtu.be/vMVkWnInVws


mi az a minden ami cserélve volt?


Lánc, komplett vezerles, benzinpumpa, benzinszűrő, vezerműtengely jeladó,szinte osszes tomites, de mindig ugyanaz a hiba. Allitolag ezek kkozhatjak ezt. Csak lassan 200 ezret rakoltottem a kocsira hoba meg meg mindig fennal es nem tudjak mi lehet.


hát igen én is ezeket mondtam volna így nem kellett feleslegesen leírnom. mert AC gyanús volt főleg, amikor nem akar beindulni. injektorokat lenne még érdemes megvizsgálni, esetleg a gyújtásrészt. nem cserélni, csak átvizsgálni, minden jó-e. szerintem itt SW frissítés nem segít.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Fogasman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. július 15. szerda, 23:01


Sziasztok! Uj vagyok a forumon es remelem, hogy jo temakorbe irok. Szoval adott egy 2005os E46 320d touring. Nem mukodokent vettem, turbo hiba gyanujaval. Az elozo tulaj bevitte a szerzivbe es ott kozoltek vele, hogy sajnos nagyon sokba lenne megcsinaltatni. Otthagyta a kocsit a szerelonel, hogy adja el. 4 honapot allt az  auto es az eladas elotti heten megprobaltak beinditani sikertelenul. Viszont amikor megvettem, akkor elso poccintesre indult, jart 1-2 percig, majd leallitotta a szerelo, mivel jott ki a fust a turbobol. Tovabbiakban mar nem indult, forgatott, de semmi azon tul. Elhoztam a kocsit, kicsereltem a turbot es megprobaltam inditani, de semmi.
A turbocserehez le kellett bontani a fel motort. Egr, szivosor, injektorok, szelepfedel, stb. Meg az injektorokat is szet kellett szedni, hogy a csuszokalapcsot csatlakoztassam. Visszaepitettem mindent es hibatarolo kiolvasasakor a "low rail pressure at start" hiba jott csak ki, azaz alacsony a nyomocsoben a nyomas inditaskor. Ekkor elkezdtem vegig kovetni a tanktol az uzemanyag utjat, minden oke volt, az adagolonal van a gazolaj, 2bar nyomassal. Lelegtelenitettem az egesz rendszert az adagolotol az injektorokig, az injektoroknal a csovekbol jon az anyag, szoval tenyleg nincs levego. Tovabbra sem indult. Radugtam a resolaj merot az injektorok visszafolyo agara, azonban semmi sem jott ki beloluk, viszont a lehuzott visszafolyo csoveken nagy nyomassal jott az uzemanyag, amit nem ertek. Visszakotottem a csoveket, megprobaltam hidegindito spray-el inditani sikertelenul. Radugtam a diagnosztikat es most mar a "fuel pressure regulator valve" hibat, azaz adagolo magnesszelep hibajat hozta ki. Leteszteltem a magnesszelepet, hibatlanul mukodik.
Jelenleg teljesen tanacstalan vagyok.
Remelem tudtok valami tippet adni, hogy hol folytassam a keresgelest.

Elore is koszonom.
Udv, Imi