autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 15:31


YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 13:39


csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. február 28. csütörtök, 13:43

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 12:58


YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. február 27. szerda, 19:39


vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos74

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2017. október 23. hétfő, 17:55


Tano írta:
abkapos74 írta: Sziasztok, 2004-es 2.0 dieselhez lenne egy kérdésem. A váltóban kell olajat cserélni?
köszönöm


A gyári előírás szerint nem, de ha nem hiszel az örök életű motorban, akkor szerintünk időnként érdemes.


Köszi szépen, én nektek hiszek

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. október 20. péntek, 17:02


abkapos74 írta: Sziasztok, 2004-es 2.0 dieselhez lenne egy kérdésem. A váltóban kell olajat cserélni?
köszönöm


A gyári előírás szerint nem, de ha nem hiszel az örök életű motorban, akkor szerintünk időnként érdemes.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos74

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2017. október 20. péntek, 10:09


Sziasztok, 2004-es 2.0 dieselhez lenne egy kérdésem. A váltóban kell olajat cserélni?
köszönöm



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 18. szerda, 21:36


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve.


na ma meg volt az olajcsere... 16650km lett volna még hátra a 25ezerből. ez 8350km/2év pont tegnap járt le a 2 év. de nekem most ez gyanús. mert szerintem valóságban nem mentem annyi km-t. majd megnézem, még nem rögzítettem be a maszek szervizkönyvbe viszont ha többet számolt, akkor azt jelenti az utóbbi 2 évben többet fogyasztott a gép. ami lehet, mert többet ment városban. de amúgy kb stimmel a 8ezer. már most nem nézem meg.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 11. szerda, 21:42


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2017. október 11. szerda, 19:58


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 10. kedd, 22:06


BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2017. október 10. kedd, 21:59


YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 10. kedd, 22:02

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 09. hétfő, 10:14


találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 05. csütörtök, 20:51


BarG írta: Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.

A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.


de értem. azt mondom, hogy a New Life egy újabb fejlesztésű olaj, mint a Super 3000.
én logikusan azt gondolnám, hogy az új fejlesztésű olajakat, főként az újabb motorokhoz csinálják, fejlesztik. azt írják újabb benzin és dízel üzemű motorokhoz. az új dízelek mindegyike szinte DPF-es. oké konkrétan nem írja, hogy részecskeszűrős autókhoz. a kérdés, hogy emiatt nem kapta meg az LL-04-et vagy a BMW valóban bevizsgálta.
valóban a 0w-40 a legjobb választásnak tűnhet. én is használtam ilyet. de az 5w-hez képest nem sok különbség van hidegoldalon. és egy 0w-s olaj jóval drágább. igazából itthonra felesleges a 0w-s olaj. de azt tartom, hogy valóban a legjobb megoldás. bár a 0w-40 és az 5w-40 között üzem meleg állapotban mégis van különbség. hiába azonos a meleg oldali viszkozitás. én több teszten azt veszem észre, hogy a 0w-s mégis hamarabb vékonyodik el, hamarabb ég meg.
a Super 3000-re azt írja hosszított csereperiódus, LL-04. tehát DPF-es autókhoz ajánlott. (általában mindegyik 5w-30 vagy a 30-as olajok többsége az) de más forrásokat mégis 15ezer km-es ciklust ajánlanak. azt beszélem, hogy a DPF-es dízelek 25-40ezres ciklusokkal vannak kiadva gyárilag. ugye a C3 besorolás miatt is LL-04, de ha csak 15ezret bír és 30ezreket megy el vele a laikus, akkor nem kell csodálkozni, hogy tönkre mennek a dízelek idő előtt. én azt gondolnám, meg gondoltam, hogy a hosszított csereperiódus, az 30ezret jelent. direkt olyanokat vettem, mert az én 10ezrem alatt még mondjuk úgy tökéletes az olaj. de ha egy olyat etszek bele, amire 15ezret írnak, az már... teccik érteni?
azt is vágom, hogy olcsóbb meg minden. ezért is lehet váltás. mondjuk én nem vagyok a gyári dobozos olajok híve.
nyilván a teszt sem mindig egyforma, hisze, magában a teszt tarabban is lehetnek eltérések, zárványok, akármi.
sőt vannak olajok, amik hidegen jók, vannak, amik melegen. nyilván itt a használatot érdemes mérlegelni. lehet érdemes kis városi távokra olyat választani, amik hidegen jobbak.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2017. október 05. csütörtök, 20:02


[quote="YELLOW"]
BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.

A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.